Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een Netflix PC'tje kopen voor achter de TV. In principe is het doel (nog ?) alleen Netflix (geen 4k) kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
200/250 euro is wel de absolute max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog eventueel SSD en sowieso een HDD liggen. Muis en toetsenbord zijn ook aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Denk dat 4GB ram wel zat is. Ik heb alleen geen idee of die low voltage Celerons/Penitum die in de NUC's zitten een beetje vooruit te branden zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een klein systeem zijn! Het liefst van formaat NUC. Ook is het fijn als het een stil systeem is.
Ga je overklokken?
Nee, dit is onnodig.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vraag mij af of het het beste is om iets zelf te bouwen of dat een Raspberry Pi of een intel NUC (achtige) oplossing het beste is en de performance daarvan voldoet.
Dit waren mijn ideeën:
Ik wil een Netflix PC'tje kopen voor achter de TV. In principe is het doel (nog ?) alleen Netflix (geen 4k) kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
200/250 euro is wel de absolute max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog eventueel SSD en sowieso een HDD liggen. Muis en toetsenbord zijn ook aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Denk dat 4GB ram wel zat is. Ik heb alleen geen idee of die low voltage Celerons/Penitum die in de NUC's zitten een beetje vooruit te branden zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet een klein systeem zijn! Het liefst van formaat NUC. Ook is het fijn als het een stil systeem is.
Ga je overklokken?
Nee, dit is onnodig.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vraag mij af of het het beste is om iets zelf te bouwen of dat een Raspberry Pi of een intel NUC (achtige) oplossing het beste is en de performance daarvan voldoet.
Dit waren mijn ideeën:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G3900 Boxed | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | ASRock H110M-ITX | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Silverstone Milo ML05B | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Crucial CT4G4DFS824A | € 43,55 | € 43,55 |
| 1 | be quiet! SFX Power 2 300W | € 51,50 | € 51,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 241,50 | |
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Celeron G3900 Boxed | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | ASRock H110M-ITX | € 61,- | € 61,- |
| 1 | In Win Chopin Zilver | € 80,40 | € 80,40 |
| 1 | Crucial CT4G4DFS824A | € 43,55 | € 43,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 220,45 | |
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X