Toon posts:

WELKE G-FORCE???

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben dus tot het besluit gekomen om een G-Force te gaan Buyen!
Nu de vraag welke? Aangezien ik hoor dat sommige G-Forces vet instabiel enzo zijn op bepaalde systeemen!

Welke kan ik het best nemen?

Sniper logged out....

Verwijderd

Ik heb zelf de ASUS 6800 ddr deluxe; perfecte kaart.

Let er echter op dat sommige systemen met een gforce stabieler zijn dan een ander; wat zijn de specificaties?

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Ik zelf heb een v6600 deluxe ook een goede kaart (jammer genoeg geen DDR)
maar SDR of DDR ik zou toch voor ASUS gaan.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Neem de Geforce die over 1 1/2 maand uitkomt (hint: hij heet NV15).

Verwijderd

ELSA (elsa.com) heeft heel goede driver-ondersteuning. Ik heb een ELSA Erazor III Pro - met een RivaTNT2 Pro chip in afwachting van een GeForce2!!!

Verwijderd

Ik heb een v6800 pure van Asus op een K7M en werkt perfect... nooit geen problemen meej gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen die Elsa X2 is wel leip alleen F*CKING duur!!!

Een beetje 762 piek.... hmm da's toch wel wat minder al zeg ik het zelf..

Dus da's waarschijnlijk verkeerde optie
ik heb zo'n 600 piek voor nieuwe videokaart te besteden....

Heb een PII 400@500Mhz
128MB RAM
17" --> 1600*1200@75 Hz.

Dus wie weet de meest geschikte G-Force?

Verwijderd

Topicstarter
De CreaTive DDR G-Force is 576 gulden..

maar nou heb ik wel eens gehoord dat deze kaart niet al te beste 2d kwalitiet heeft

iemand ervaring mee?

Sniper logged out......

Verwijderd

Topicstarter
Owja iemand een plaatje van de kaart van Creative zelf?

Verwijderd

Probeer als je em nu wilt,de Leadtek rev B te krijgen met extra grote heatsink, natuurlijk zijn de V6600, V6800 en Elsa uitstekende kaarten, ik heb zelf de Herc/Prophet DDR en die is zeer overklokbaar, 150/355 mhz is geen probleem :)
Maar je kan ook op de Voodoo 5 5500 of Geforce2 wachten, 1 a 2 maanden?

Verwijderd

Voor diegenen voor mij die ook een Asus V6800 hebben , welek driver hebben jullie draaien ? met de Asus driver 3.68 doen veel spellen het niet bij mij . Ik heb nu de Detonator v5.xx erop en die doen het wel .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus besloten om een SDR G-Force te halen.. aangezien ik een PII 464 MHZ heb
heb ik niet echt veel aan het DDR geheugen.
EN omdat ik toch alleen maar Quake2 speel. En daar merk je pas verschil tussen de SDR en DDR bij een res van 1280*1024

Maar de vraag is welk MERK moet ik nu halen.
De prijs is nu niet meer zo'n probleem heb nu toch geld zat voor elke SDR versie van een G-Force....

Wie helpt me?

Verwijderd

Het mooie van een Geforce is dat ie ook op tragere CPU's snel is . Mijn P3-600E doet bv 50,2 fps op 1024 met alles max . Als ik hem oc naar een P3-750 heb ik 51 fps . Ik zal hem eens opstarten op 6x66=400 en kijken wat ik dan krijg .

Verwijderd

En hier dan de score van m'n Asus V6800 op een P3-400E . 48,0 fps . Op een P550 deed mijn oude Geforce SDR 34 fps normaal en 40 overgeklokt , dus als je slim bent pak je voor die paar tientjes meer een DDR . Alle benchmarks die ik heb gedaan zijn op de standaard settings van m'n Geforce . Als ik op 600 Mhz CPU speeds de Asus op 140/350 zet komt ie op 62,4 fps .

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok maar ik hou het denk ik toch op een SDR versie die paar tientjes zijn nou net wel ff 150 ballen hehehe... en ach ja op een res van 1024 zou je geen verschil moeten merken...

maar in ieder geval wel even bedankt voor het testen van die G-Force op verschillende Snelheden... altijd handig om te weten.

Nu alleen de vraag welke SDR versie een:
ELSA
ASUS
CREATIVE
GUILLEMOT

GUILLEMOT valt eigenlijk een beetje af opmdat er namelijk versies van zijn met 7ns
en daar ik niet een ongelukkige eigenaar van wil worden...

ben eigenlijk wel beniewd of de rest
5ns ram heeft of dat misschien een enkele 5,5 ns heeft want dan valt die kaart ook gelijk af... want ik wil hem wel een beetje overclocken.

Wie weet het?

Verwijderd

Crative heeft zeker 5ns , Asus ook d8 ik , de gewone Guillemot heeft 5.5ns , Leadtek weet ik niks van . Asus was dacht ik altijd de snelste en het beste te overklokken . Ik heb zelf een Creative . Jaja ik heb een SDR en een DDR .

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
ga voor de asus 6600 deluxe versie, zitten allemaal leuke dingetjes bij! (zoals bril en leuke software speeltjes enzo)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een kameraad gebeld.

en die zei dat de Elsa Erazor X
het snelste was...

damn wat moet ik nu in godsnaam nemen?

Verwijderd

Volgens mij is die Elsa zeker niet de snelste . Eerder een van de traagste . Ik zal wel eens zoeken naar een review .

update :
Ik heb er al een gevonden , 5.5 ns geheugen dus .

Verwijderd

Topicstarter
En ik kom er net ook achter dat de Elsa SDRAM en de ASUS SGRAM

Dus op het moment ligt de voorkeur bij de ASUS

• Daan
  • Laatst online: 31-08 16:29
Ik ga de Creative Annihilator Pro kopen voor 579,- @ http://www.rodo.nl . Voor de geinteresseerden onder ons, hij kost fl. 602,50 inc. verzendkosten.
Die ga ik dus kopen, deze week nog. Top kaartje wat goed overclockbaar is. :)

• gilead
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-01 09:13
Zeg, Phreak, wat noem jij goed overklokbaar? Ik heb hem zelf namelijk ook, en via creative tweak kan je hem overklokken naar 300/600, is wel teveel voor dat kaartje denk ik. iemand ervaring mee?

Mijn Specs

Verwijderd

ik zou een asus 6600 nemen..
daar heb ik de beste ervaringen mee..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Creative Ann. Pro. gekocht en had hem vandaag binnen...

de core is in ieder geval makkelijk op te clocken naar 160Mhz en de Memory tot 345...
hoger ben ik nog niet gegaan...

Sniper logged out...

• Daan
  • Laatst online: 31-08 16:29
gilead, probeer het eens met Powerstrip.
Ben trouwens er niet tevereden mee, lees mijn andere post...
Pagina: 1