Macbook heeft kortsluiting gemaakt, kapot, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo mensen,

Eergisteren heeft mijn Macbook pro 13 inch
Kortsluiting gemaakt met mijn oplader. De oplader begon hiervoor aan en uit te gaan.
Na de kortsluiting heeft de oplader het begeven, gelukkig deed mijn Macbook het nog wel (dacht ik toen)

Gisteren startte ik mijn Macbook op en gaf hij de tekens (rondje met streep) (mapje met vraagteken) aan.
Heel af en toe kan ik heel eventjes bij mijn bestanden, maar vaak springt hij snel weer uit en krijg ik de tekentjes voor mijn beeldscherm en kan ik niets.

Ik ben zelf niet bekend in de wereld van Apple, ik heb hem namelijk nog maar een aantal maanden.
Ook ben ik niet bekend met forums zoals deze (excuses als dit topic al bestaat..)

Zijn er mensen die me kunnen vertellen welke stappen ik het beste kan ondernemen? Ik wil graag zoveel mogelijk bestanden behouden, is dit mogelijk? Ik hoop op uw hulp.

Groeten,

Jimmy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om deze Macbook, naar mijn weten uit het jaar 2015.
https://www.google.nl/url...rM-9&ust=1516876704217046

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12erik1234
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 16:19
als de laptop pas een paar manden oud is kan je toch terug naar apple voor het eerste jaar garantie? die kunnen er hopelijk wel wat aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@12erik1234 Ik heb de macbook overgenomen van mijn neef, die is op dit moment op wereldreis, hij is al langer dan 2 jaar oud.

Hij heeft kortsluiting gemaakt met een oplader die een maand oud was, een officiele apple oplader, is er niets iets mogelijk om dit met apple zelf op te lossen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.G
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 15:08

T.G

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:50:
Hij heeft kortsluiting gemaakt met een oplader die een maand oud was, een officiele apple oplader, is er niets iets mogelijk om dit met apple zelf op te lossen??
Heb je al contact opgenomen met Apple support? Vertel ze wat er is gebeurd en hoor hun reactie eerst aan. :-)

https://support.apple.com/nl-nl/contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:29
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12erik1234
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-09 16:19
T.G schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:52:
[...]

Heb je al contact opgenomen met Apple support? Vertel ze wat er is gebeurd en hoor hun reactie eerst aan. :-)

https://support.apple.com/nl-nl/contact
You took the words out of my mouth xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Maar hoe bedoel je dat hij kortsluiting heeft gemaakt?
Hoe moet ik dat voor me zien? Een paperclip in de magsafe connector gestopt?

Hij maakt niet zomaar ineens kortsluiting bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Psycho_Mantis Nope,

Toen ik de oplader naar de connector bracht, gaf hij op 1cm voordat hij vastklikte een stroomschok/vonk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:57
Lijkt me als een nieuwe oplader de oorzaak is, dit gewoon onder garantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 07:26
Weet je zeker dat het een officiële oplader is? Waar heb je de oplader gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik zou hiermee gewoon naar Apple gaan. Kunnen hun de lader testen en als de lader inderdaad defect is bevonden, zit er wel kans in dat ze mogelijk wel iets van coulance kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11-2021
Er zijn de laatste tijd nogal wat MacBook opladers in omloop die zich aankondigen als officiële Apple opladers maar dit intern niet zijn. De enige manier om zeker te zijn van een echte oplader blijft dus door die alleen bij Apple zelf of een geautoriseerde reseller te kopen.

Deze 'neppe' opladers bieden niet altijd de juiste bescherming tegen ontladingen aan de plug, en ook niet tegen gevaarlijke overloop tussen laag en hoogspanning binnen de printplaten.

Maarja, ik zou eerst de kapotte oplader van buiten eens goed bekijken. Hier een vergelijking van iemand met wat dingen waar je op kunt letten: http://www.righto.com/201...ook-charger-teardown.html

Als het daarna nogsteeds een originele oplader lijkt te betreffen, dan kun je het beste contact opnemen met Apple Support en moeten ze het maar fixen, gezien een originele oplader echt niet hoort kort te sluiten bij het inpluggen.
Pagina: 1