Probleem met mijn systeempje

Pagina: 1
Acties:

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Topicstarter
Zoals de topic doet vermoeden heb ik dus een probleem, en dan nog niet zo'n simpel... ;( Mijn systeem hangt dus regelmatig en met hangen bedoel ik echt bevriezen, muis werkt niet meer, Ctrl Alt del echt niets meer :( alleen reset en dan werkt de computer weer goed voor een eind. Maar ik weet echt niet waar het aan kan liggen... Kheb overal nieuwe drivers, nieuwe BIOS, net nieuwe videokaart (khad het ook ervoor) het probleem komt zowel voor in Windows Me als 2OOO, UDMA of On-Board sound uitzetten helpt niet, wel valt het op dat het probleem het meest voorkomt bij het zwaardere werk en vooral als daar ook nog eens geluid bijkomt, soms word ik het ook gewaar, en als ik dan stop met spelen en effe wacht is het probleem vedwenen en kan ik weer een eind verder... ;?
Wie zou me kunnen helpen???, heb je meer details nodig, stel gerust een vraag of kijk in mijn sig
Thanx in Advance

Blog (Linux-related)

• flexter430
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 27-02-2024
En als je hem niet/minder overklokt?

Je geeft het zelf al aan, dat je systeem crashed als je hem zwaar belast. Zou de processor warm worden ofzo????

Verwijderd

Probje met geluidskaart anders??

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Jap, sorry heb vergeten te zeggen, draait nu op 800 Mhz omdat i kecht wel van dat :r probleem af wil, zou dat eigenlij kkwaad kunnen dat ik potloodstreepies heb, want het is vooral begonnen nadat i kdei gezet had. Ofwel iets beschadigd aan de core

Nee, kan niet aan geluidskaart, kheb het probleem ook als ik ze uitschakel in de BIOS stond trouwens al vermeld als ik me niet vergis

Thx fot the awnsers ;)

Blog (Linux-related)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Extra koelertje misschien, heb gemerkt dat op sommige systemen een warme chipset kan zorgen voor hangende systemen (en daar wordt je niet vrolijk van)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Die ga ik eens proberen, alhoewel de temp nooit echt boven de 45°C komt (niet overgeclocked) maar de system temp is zo rond de 35°C altijd, hoe moet ik dan de chipset koelen? gewoon koelertje schroeven op de heatsin van MSI?, of bedoel je de kast beter koelen ???

Blog (Linux-related)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Kheb nu dus een klein coolertje (486) aan de heatsink van m'n chipset gehangen, en nu heb ik er veel minder last van, wel had ik nog soms voor eventjes hangen maar tot nog toe nog geen enkele keer helemaal, ook is mijn geluid stukken beter want daarvoor kreeg ik maar na een tijdje de effects te horen, muziek was er wel :? Kga nu nog een cooler uit een oude voeding in m'n kast hangen en dan zien we wel weer

Echt bedankt voor jullie hulp
I LOVE TWEAKERS !!!! (niet te persoonlijk ;-) )

Blog (Linux-related)

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Ok, nu had ik dus een coolertje aan m'n videokaart gehangen en ook een grote kastcooler maar m'n bakkie blokkeert nog vele vlugger nu, als ik hem terug uitschakel zijn de probs voorbij, zou m'n voeding daarvoor te zwak zijn dan ?

Greeetzzzzzz
Jens
Ohja, die chipset cooler zit er ook nog op

Blog (Linux-related)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:05

backupdevice

No Risk , Full Push

Als je nog geen 300W voeding hebt zou ik die er meteen in gooien. Kan idd zijn dat je voeding gaar is

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Op welke snelheid loopt je geheugen?!...
Kan daar ook aan liggen. Probeer eerst gewoon 3/3/3 Ga vervolgens steeds een stuje sneller. Draai een batchrun 3dmark. Vind uiteindelijk de ideale config.
Wat je ook kunt doen is al je PCI sloten leegmaken en vervolgens de kaarten in een andere volgorde herplaatsen...
Suck6

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• DSK

DSK

boeiend...

Topicstarter
Het la dus aan mijn 3Com netwerkkaartje, als ik mijn netwerkkaarten uithaalde werkte het perfect, alsook met mijn realtek... Nu heb ik er maar nog een realtek bijgestoken en kheb juist kunnen een uurtje the sims spelen en UT een ronde of 5 zonder enige hapering (heb ik trouwens nog nooit gehad met deze bak)

Kben blij dat het opgelost is

greeetzzzzzzz
JENSZ
Thx voor al jullie antwoorden ;)

Blog (Linux-related)

Pagina: 1