Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lag door bekabeld, sneller internet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Quarsy
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-10-2024
Hallo community,

Ik gebruik al een aantal jaar een homeplug (de TP-Link AV500 met een snelheid van 300 mb/s), direct verbonden aan mijn modem en aan mijn pc. Ik heb een Ziggo abonnement met 200 mb/s down en 20 mb/s up snelheden. Meestal kreeg ik door het gebruik van de homeplug een snelheid van 70 mb/s down en 10 mb/s up. Sinds een aantal dagen is deze snelheid echter vertraagd naar 30-40 mb/s down. Als tijdelijke oplossing gebruik ik nu een ethernet kabel direct van mijn modem naar mijn pc. Dit zorgt ervoor dat mijn snelheid omhoog is gegaan naar 200 mb/s down en 20 mb/s up. Er is echter een probleem: in games (Overwatch, Battlefield 4) ervaar ik nu lag (rubberbanding), terwijl ik daar eerst nooit last van had. Ik heb daarom twee vragen:
1) Hoe kan het dat een hogere download- en uploadsnelheid (de ping is hetzelfde) ervoor zorgt dat ik lag.
2) Is er een goed alternatief voor een homeplug, die ervoor zorgt dat ik twee kamers verder van mijn modem een goede Lan en wifi verbinding krijg (het liefst 150+ mb/s). Een kabel trekken naar deze kamer is helaas geen optie.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:55
Quarsy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:23:
Hallo community,

Ik gebruik al een aantal jaar een homeplug (de TP-Link AV500 met een snelheid van 300 mb/s), direct verbonden aan mijn modem en aan mijn pc. Ik heb een Ziggo abonnement met 200 mb/s down en 20 mb/s up snelheden. Meestal kreeg ik door het gebruik van de homeplug een snelheid van 70 mb/s down en 10 mb/s up. Sinds een aantal dagen is deze snelheid echter vertraagd naar 30-40 mb/s down. Als tijdelijke oplossing gebruik ik nu een ethernet kabel direct van mijn modem naar mijn pc. Dit zorgt ervoor dat mijn snelheid omhoog is gegaan naar 200 mb/s down en 20 mb/s up. Er is echter een probleem: in games (Overwatch, Battlefield 4) ervaar ik nu lag (rubberbanding), terwijl ik daar eerst nooit last van had. Ik heb daarom twee vragen:
1) Hoe kan het dat een hogere download- en uploadsnelheid (de ping is hetzelfde) ervoor zorgt dat ik lag.
2) Is er een goed alternatief voor een homeplug, die ervoor zorgt dat ik twee kamers verder van mijn modem een goede Lan en wifi verbinding krijg (het liefst 150+ mb/s). Een kabel trekken naar deze kamer is helaas geen optie.

Alvast bedankt!
1. Niet, als je ping gelijk is kun je geen lag hebben. Daarbij heb je bij powerlines overgang van fysieke infra die je bij kabels niet hebt. Dus zou je minder last van lag moeten hebben.

2. Een kabel of als er een coaxkabel ligt zou je MoCA kunnen gebruiken. Anders blijft powerline over en heb je geen andere opties. Een vaste verbinding met een fysieke layer als UTP kabel is het beste. Elke andere vorm in overgang van verschillende infra levert altijd speedissues op. Bij MoCA minder dan powerlines maar je zal er altijd last van hebben.

• Quarsy
Bedankt voor je antwoord.
Vreemd genoeg is de ping wel hetzelfde (10-20ms), daarom vind ik het zo raar.
Wat houd een fysieke infra in?
Helaas heb ik geen coaxaansluiting en zit ik dus vast aan een powerline adapter

[ Voor 7% gewijzigd door Quarsy op 24-01-2018 11:51 ]

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:55
Quarsy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:49:
Bedankt voor je antwoord.
Vreemd genoeg is de ping wel hetzelfde (10-20ms), daarom vind ik het zo raar.
Wat houd een fysieke infra in?
Helaas heb ik geen coaxaansluiting en zit ik dus vast aan een powerline adapter
Fysieke infra is een CAT 5Ekabel of 230V (Fase/0) of een autoweg of gasleiding of waterleiding

• Quarsy
Ah oke.
Bedankt

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan dat 'rubber banding' niet komen omdat jouw verbinding nu sneller is dan dat van de meeste andere spelers, waardoor jij nu die anderen ziet laggen? (ipv. dat zij jou zien laggen).

Misschien dat dit meer iets is waar andere gamers beter op kunnen antwoorden.

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

@Quarsy Maakt het een verschil in snelheid als je de powerline adapter eens verplaatst naar een ander stopcontact?

Mvg Carmen van TP-Link
Pagina: 1