Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 14:52
Welkom in het Iiyama ProLite XB2779QQS ervaringen topic! :)

Inleiding
De Iiyama ProLite XB2779QQS is de eerste 5K-monitor die met een enkele DisplayPort-kabel kan worden aangestuurd. Hij gebruikt een 27-inch AH-IPS-paneel met 5120x2880 pixels, 78% meer dan een 4K-scherm en even veel als de iMac 5K en iMac Pro. De monitor staat voor rond de €800 in de Pricewatch en is daarmee de goedkoopste 5K-monitor op de markt.

Deze monitor wordt op volle resolutie aangestuurd met een enkele DisplayPort 1.3 aansluiting. Op dit moment bieden de Nvidia GTX 10-serie en AMD RX 400-, RX 500- en RX Vega-series zo'n poort. Ook de aankomende Hades Canyon NUC van Intel biedt DisplayPort 1.3. Een laptop of mini-PC met DisplayPort 1.3 via USB Type-C of Mini-DisplayPort werkt ook, maar deze zijn nog nauwelijks op de markt.

De monitor kan in Picture-by-Picture modus ook met twee DisplayPort 1.2 aansluitingen worden aangestuurd met 5K resolutie op 60Hz, waarbij elke aansluiting de helft van het scherm voor zijn rekening neemt. In de displaydriver kan het vervolgens weer tot een scherm worden samengevoegd. Hierdoor zou de monitor ook met Nvidia GTX 600, 700 en 900 series en AMD Radeon 200 en 300 series.

Galerij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MODHRh5FTAjKfbbQxo0paIlL/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ISGHF59jsAR9afVMSmjD0BKK/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OvRcvuixFRd81JGMxzTevP6f/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AIfwl3W8fzcTIyGGbq9Nn4D9/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2E1Z2Eg4h3Uw7dqQW1rcswUx/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cChtiXfyDFRv7wb2MEM7a8ll/medium.jpg

NieuwsReviews
  • Volgt binnenkort
Productinformatie: Iiyama ProLite XB2779QQS
Te koop: pricewatch: Iiyama ProLite XB2779QQS-S1 Zilver

AccessoiresSpecificaties
Diagonal27"; 68.3cm
Aspect ratio16 : 9
PanelAH-IPS, IGZO TFT-LCD
Native resolution5120 x 2880 @ 60Hz (14.7 megapixel)
Brightness440 cd/m² typical
Static contrast1 200 : 1 typical
Advanced contrast80 000 000 : 1 ACR
Response time4ms
Viewing angle178°/ 178°
Display colour16,7 million (8-bit)
Blue Light Reduceryes
Flicker Free Ledyes
Display area h x w334.8 x 595.2 mm; 13.2" x 23.4"
Pixel pitch h x v0.116 x 0.116 mm
ResolutionsDisplayPort: max.5120 x 2880 @60Hz
HDMI: max.3840x2160 @60Hz
Vertical sync55 - 75Hz
PIP (Picture in Picture)PiP, PbP
Digital input connector3x HDMI, 2x DisplayPort
HDCPyes
Headphone connectoryes, headphone socket
Apple - MacCompatible
Plug & PlayVESA DDC2B™
ControlsVia OSD in 10 languages (EN, FR, DE, NL, PL, IT, CZ, RU, JP, Chinese)
5 front controls (Power, Input/ Select, Scroll up/ Audio, Scroll down/ i-Style Colour, Menu/Exit)
User controlsinput
picture (picture format, brightness, contrast, sharpness, OD, ACR, ECO, X-Res Technology)
PiP/PbP (PiP/PbP mode, sub win input, PiP size, PiP position, swap)
audio (volume, mute, audio input)
colour (warm, normal, cool, user colour, i-Style colour, blue light reducer)
language
OSD settings (OSD H. position, OSD V. position, OSD background, OSD time out)
setup menu (DP format, opening logo, LED, auto pow. off, information, reset)
Speakers2 x 2 W (Stereo)
Anti-theft-deviceKensington-lock™ prepared
CertificatesCE, TÜV-Bauart, CU, VCCI-B, PSE
Height adjustable standYes, 130mm
Swivel Stand90°; 45° left; 45° right
Tilt angle17° up; 2° down
VESA mounting100 x 100 mm
ColourSilver
Included accessoriespower cable, HDMI cable, DisplayPort cable, stand, quick start guide, safety guide
Power supply unitInternal, AC 100 - 240 V, 50 / 60 Hz
Power usage60 W typical; max. 0.5 W in Power management mode
Power managementVESA DPMS™, ENERGY STAR®
On Mode Power Consumption64.4W
Dimensions w x h x d650 x 434.5 (564.5) x 230 mm
Weight8.2 kg

[ Voor 4% gewijzigd door Balance op 30-01-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-08 17:55

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Weten we al of dit een echt 8-bit paneel is of dat hij aan dithering doet?

Ik heb dat nog nergens kunnen vinden.

Trouwens, leuke TS @Balance ! :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Actuele lijst met GPU's voor DP1.3+ & 5K output ;)

Even een vraag aangezien ik niet thuis ben in resoluties; ondanks dat er maar 1 native resolutie wordt genoemd, welke lagere resoluties zouden netjes scalen op een dergelijke monitor. Natuurlijk hoogte & breedte gedeeld door 2 maar zie ik verder iets over het hoofd?

Nog een tip/vraag/opmerking; heeft iemand enig inzicht welke bizarre GPU-opstelling je zou moeten hebben, als je wil gamen op deze monitor? Nou heb ik persoonlijk wel interesse maar dan voornamelijk alleen Windows / browser / etc maar is het uberhaupt mogelijk met hedendaagse randapparatuur om deze monitor aan te sturen voor gaming?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

5k ultra gaming is voor bijna geen enkele single GPU te doen op dit moment.

Je mag in de mooiste games 60 tot 70fps verwachten op UHD resolutie met een 1080Ti en 5k heeft bijna 2x zoveel pixels. Hak dat getal dus maar in tweeen en dan heb je wat een 1080Ti doet op die resolutie.

Met een SLI opstelling redt je het misschien net, mits de games in kwestie enigszins schalen.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
26 tot 29 maart is Nvidia's GPU Technology Conference, nieuwe videokaarten worden dan verwacht. Tot dan zou ik het vooral niet proberen. Iets oudere games op medium/high moet wel aardig lukken met een 1080 Ti, en iets minder oud wellicht met een Titan V. Je kan voor nu willekeurige 4K-benchmarks pakken en de frame-rate door de helft hakken voor een goed beeld.

Schalen wil je verder niet. Dan kan je net zo goed een 4K-monitor voor de helft van de prijs oppikken. 3840x2160 en 4096x2304 zullen nog wel enigszins eruit zien (schaalfactor 1.333 en 1.25, oftewel 4:3 en 5:4), maar de meerwaarde verdwijnt wel.

Waar ik zelf heel benieuwd naar ben of je de monitor ook met twee DisplayPort 1.2-aansluitingen aan kan sturen zoals bijvoorbeeld de oudere Dell UP2715K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Hardware.Info | De ProLite XB2779QQS-S1 heeft een adviesprijs die € 799,- bedraagt. Een testsample is onderweg naar onze burelen.
Hopelijk binnenkort dus een review bij de buren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 23:19

edward2

Schieten op de beesten

Blaat schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:57:
Weten we al of dit een echt 8-bit paneel is of dat hij aan dithering doet?

Ik heb dat nog nergens kunnen vinden.

Trouwens, leuke TS @Balance ! :)
Helaas 8-bits:
https://iiyama.com/gl_en/products/prolite-xb2779qqs-s1/

Ik game trouwens al bij een eeuw op een 5K-scherm, de Dell UP2715K en het is wat pittige soms kwa benodigde GPU power ;) maar wat heeft het lang geduurd voordat er een paar alternatieven bijkwamen.

Helaas drupt de gelcoating achter mijn huidige scherm langzaam naar beneden :F , dus deze of de Philips 5K, zal uiteindelijke een vervanger worden..(het voordeel van displayport 1.3 sst vs displayport 1.2 mst is natuurlijk ook iets om rekening mee te houden).

[ Voor 42% gewijzigd door edward2 op 24-01-2018 18:26 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@edward2 De vraag is vooral native 8-bit of 6-bit + frc.

Dat klinkt als een gevalletje garantie, een gelcoating die drupt lijkt me een productiefout. Je mag volgens de Nederlandse wetgeving een deugdelijk product verwachten, een monitor hoort langer dan 2 jaar mee te gaan.

Hoe bevalt het gamen op 5K? Vaak veel instellingen terugschroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Balance schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:59:
@edward2 De vraag is vooral native 8-bit of 6-bit + frc.

Dat klinkt als een gevalletje garantie, een gelcoating die drupt lijkt me een productiefout. Je mag volgens de Nederlandse wetgeving een deugdelijk product verwachten, een monitor hoort langer dan 2 jaar mee te gaan.

Hoe bevalt het gamen op 5K? Vaak veel instellingen terugschroeven?
Dat zou helemaal laag zijn, dan ga je mogelijk banding zien in games/apps?

Helaas, scherm is al meer dan 3 jaar oud, dus dat wordt hem niet meer ;(
Gelukkig heb ik het wel min of meer weten te stoppen door een gedeelte te isoleren/dichten en hou ik het hopelijk nog even uit.

Bevalt super, de 218 ppi geeft een geweldig gedetailleerd "lush" beeld met weinig aliasing. In begin wel op 4K of met een paar gereduceerde instellingen gespeeld voor de zware games, maar ik ben nogal een IQ-whore, dus IQ vóór fps, maar ik speel dan ook zelden snelle FPS's meer en dan is 30 fps (Skyrim met een heel zware enb bv. en een ton aan gfx-mods) geen probleem.

Nu met dual Vega's zijn echter de meeste games goed te doen (~40-60 fps incl. reshade post shaders), enkele die geen crossfire ondersteunen, uitgezonderd. Het verschil met 4K op een 27 inch is echter nou ook weer niet wereldschokkend voor de minder veeleisende IQ-fetisjist denk ik, maar ik wil iig niet meer terug naar 4K of minder.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil het beeldscherm kopen, wie kan mij vertellen waar ik een DisplayPort 1.3 nar usb-C kan kopen? Ik heb begrepen dat 1.2 4K ondersteund en 1.3 5K. Ik kan nergens een kabel vinden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

edward2 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:56:
[...]

Dat zou helemaal laag zijn, dan ga je mogelijk banding zien in games/apps?

[...]
Geen banding maar een raster over je beeld als je een object met een gradient over je beeld verplaatst.

Banding krijg je alleen als een monitorfabrikant niet eens z'n best doet om een 6-bit paneel naar 8-bit te upgraden dmv dithering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@edward2
Wettelijke garantie: recht op goed product
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
...
Uw wettelijke recht op een goed product geldt ook na de garantieperiode. Gaat een product kapot en is de fabrieksgarantie, verkopersgarantie of bijgekochte garantie verlopen? Dan kunt u nog steeds gebruik maken van uw wettelijke garantie. Dit hangt af van de gebruiksduur van het product. De verkoper of fabrikant kan u vertellen hoe lang het product mee gaat.
Bron: Rijksoverheid
Ik zou gewoon aanspraak maken op garantie. En als Dell jou vertelt dat een van hun vlaggenschip monitoren minder dan 3 jaar mee zou gaan zorg ik dat het op minimaal één grote nieuwssite komt ;).

@Verwijderd Kijk even heel goed of je laptop/notebook DisplayPort 1.3 (ook wel eens HBR3 genoemd) over de USB-poort ondersteund. De meeste laptops ondersteunen alleen versie 1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil hem aansluiten op een iMac 27 inch late 2013 als extra scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Verwijderd Officieel is de hoogst ondersteunde resolutie 2560x1600. Nu zou via de Mini DisplayPort 1.2 aansluiting 4k ook nog moeten werken, maar 5k zeker niet.

Je zou voor deze kunnen gaan bijvoorbeeld LG 27UD69-W. Anders even een aankoopadviestopic openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Res. H.Res. V.PrijsPixels/€
19201080 € 90 23.040
25601080 € 170 16.264
25601440 € 200 18.432
34401440 € 550 9.007
38402160 € 340 24.395
51202880 € 800 18.432
76804320 € 4.100 8.092

Als je kijkt hoeveel pixels je per euro krijgt is dat nog best wel concurrerend. 1080p- en 4k-monitoren krijgen er nog iets meer, maar het is vergelijkbaar met 2560x1080 en 2560x1440 monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Ik had iiyama even gemaild over het gebruik van twee DisplayPort 1.2-aansluitingen, ik kreeg het volgende antwoord:
Door de PbP functie te gebruiken en op elke uitgang de halve horizontale en volledige verticale resolutie aan te sturen.
En dan in de driver beide beelden samen te voegen tot 1 groot bureaublad. (eyefinity/ 3d surroundview).
De monitor kan dus op volledige 5K-resolutie met 60Hz aangestuurd worden via twee DisplayPort 1.2 aansluitingen. De vraag is nog even hoe goed de driverondersteuning vanuit AMD / Nvidia is, maar volgens mij zit dat tegenwoordig wel redelijk goed :)

Je er zijn nu twee mogelijkheden om de monitor op volledige resolutie aan te sturen
  • Een DisplayPort 1.3 of 1.4 aansluiting (via DisplayPort, Mini DisplayPort of USB Type-C)
  • Twee DisplayPort 1.2 aansluitingen in PbP-modus (via DisplayPort, Mini DisplayPort of USB Type-C)
Wellicht dat het ook mogelijk is de Picture-by-Picture modus via twee HDMI 2.0 aansluitingen aan te sturen op native resolutie, deze vraag heb ik nu gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Balance schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:56:
Ik had iiyama even gemaild over het gebruik van twee DisplayPort 1.2-aansluitingen, ik kreeg het volgende antwoord:

[...]
De monitor kan dus op volledige 5K-resolutie met 60Hz aangestuurd worden via twee DisplayPort 1.2 aansluitingen. De vraag is nog even hoe goed de driverondersteuning vanuit AMD / Nvidia is, maar volgens mij zit dat tegenwoordig wel redelijk goed :)
Bij beide GPU-fabrikanten wordt het ondersteund (dp.1.2), het gaat hier om multi streaming transport, MST (getest met een Dell UP2715k en een AMD Fury X CF, Vega CF en nVidia GTX1080, Titan X en TitanXP)
Toch loop ik heel af en toe wel eens tegen wat kleine issues aan, zoals een zwart scherm (geen signaal), of slechts 4K, de MST wordt dan op een één of andere manier niet goed opgezet en een simpele power reset van het scherm of reboot van de PC verhelpt het probleem.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w6HuoaC4ESHjeMy6UomZYW1p/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al ervaringen met de inputlag? HWI meet 35,5 ms gemiddeld; voor mij absoluut onacceptabel, ook voor kantoorgebruik. Maar zit in de testtool, of is het echt zo hoog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FENICE
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-03 08:30
Mensen, Ik ben helemaal niet technisch aangelegd, maar ik doe wel wat Photoshop, maar absoluut geen games of videobewerking; dus domme vraag: kan dit scherm op een laptop worden aangesloten? Rechtstreeks of desnoods via een dock? Ik sta op punt een nieuwe laptop te kopen, dus ik kan nog alle kaftan uit. Desktops koop ik niet meer. Ik heb liever een laptop + een extern scherm. Maar dat beperkt natuurlijk wel de mogelijkheden.
Bij voorbaat dank voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@FENICE Ja, maar je moet zorgen dat je ofwel twee DisplayPort 1.2 aansluitingen hebt, of een DisplayPort 1.3 aansluiting. Enkel de aller aller nieuwste laptops beschikken over DisplayPort 1.3 (vaak via USB Type-C).

Een van de makkelijkste oplossingen is een externe GPU dock te kopen en daar het scherm op aan te sluiten. Dan heb je aan een GT 1030 of RX 550 genoeg, beide ondersteunen namelijk DisplayPort 1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
De volgende stap wordt ook wel erg gaaf: Dell Ultrasharp UP3218K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
De Iiyama ProLite XB2779QQS-S1 is nu te koop voor €724 bij MegaMobile i.p.v. €799.

Update: €699 bij CD-ROM-LAND Breda!

Update 2: Megekko en Alternate doen ook mee voor €699! :)

Update 3: SiComputers gaat zelfs naar €686!

[ Voor 45% gewijzigd door Balance op 04-06-2018 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ncux
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
Macbook Pro 2018 ondersteunt DP 1.4 over USB-C (in theorie): https://www.macrumors.com...-titan-ridge-displayport/

Maar kun je nou XB2779QQS aansluiten via USB-C/DP adapter (welke?) op 15" MBPro2018?
Iemand ervaring hiermee?

Volgende stap is LG Ultrafine 5K, die meer dan de dubbele kost...

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een scherm voor grafisch werk om aan te koppelen aan mijn https://www.apple.com/sho...ilver-2.2ghz-6-core-256gb MacBookPro 15''. Ik kom op deze Iiyama uit iiyama ProLite XB2779QQS-S1.

Wat is jullie ervaring met het aankoppelen/snelheid/scherpte etc? Is het een goede combinatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenix_user
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-11-2020
Heeft er al iemand ervaring met het aansturen van dit scherm in full resolution (5k@60Hz) via 2 Displayport 1.2 verbindingen? Werkt dit naar behoren? Moest iemand ervaringen hebben in verband met hoe goed dit scherm compatibel is met een mac zou dat nog meer welkom zijn!

[ Voor 9% gewijzigd door fenix_user op 11-11-2018 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
In combinatie met een (huidige) mac: werkt niet op 5k: https://discussions.apple.com/thread/8250470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikelike
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-04 15:59
Ben erg benieuwd naar deze monitor. Ik begrijp dat, doordat hij niet of sRGB ingesteld kan worden, hij kleuren te verzadigd weergeeft.

Ik ben niet erg bekend met kalibratie, maar zouden de kleuren na kalibratie wel kloppend zijn? Je zou denken van wel, maar ik wil dat wel zeker weten voordat ik hem koop. Ik zou dan met een Spyder 5 gaan kalibreren.

[ Voor 7% gewijzigd door bikelike op 21-11-2018 11:46 . Reden: toevoeging Spyder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:23
Kan de nieuwe Mac Mini de Iiyama aansturen zoals het hoort op 5k 60hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@JAHRASTAFARI In de teardown van iFixit blijkt dat de Mac Mini van de Intel JHL7540 Thunderbolt 3 Controller gebruikt maakt, en die kan DisplayPort 1.4 aan.

De Mac Mini heeft alleen geen dedicated gpu, maar maakt gebruik van de geïntegreerde UHD Graphics 630, en die ondersteunt maximaal DisplayPort 1.2. Dus ik vrees van niet :N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:23
@Balance Lees nu ergens dat het blijkbaar 2 streams zijn met elk de helft van de beeldinfo. Jammer want dit werkt volgens mij niet perfect? Bij schuiven van windows enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 04-12-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenix_user
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-11-2020
Ondertussen heb ik dit scherm in gebruik samen met de nieuwe mac mini 2018. Ik heb er wel voor geopteerd om er een externe GPU tussen te zetten (https://tweakers.net/pric...te-rx-580-gaming-box.html). Op die manier heb ik een Displayport 1.4 verbinding tussen de EGPU en het scherm. Het werkt zeer goed en macos ziet er super uit op dit 5k scherm! Enig nadeel is het feit dat de EGPU niet echt stil is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb dit scherm nu een tijd in huis en het valt mij op dat het scherm (net zoals in de Hardware.info review) last heeft van ghosting (en gebrekkige uniformiteit). Na het wisselen van applicatie blijft de outline lang zichtbaar.

Heeft iemand ervaring met een reparatieverzoek vanwege dit issue?
offtopic:
Kleine irritatie maar eigenlijk niet acceptabel voor zo'n scherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ne0VLnT3pCRhn80KS1Csjq0rDwc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RCWQutKcNoLwjQOrjcKlKskW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBphlOFD4KeoZ0pVUJfg1f9UOd4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8tvIZJrLIrIuhGXTVeBrTR2.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 01-11-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikelike
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-04 15:59
Ik heb meer dan 50 mails gewisseld met Iiyama hierover en wel 6 verschillende exemplaren in huis gehad. Steeds weer ontwikkelde zicht mettertijd een roze rand en retentie. Nu hebben ze geen enkele meer beschikbaar. Ik heb meerdere malen gevraagd om bij LG een vervangend scherm aan te schaffen, maar daar gaat men niet op in. Erg jammer, ik ben dol op de optische ervaring van deze monitor. Ook al kreeg ik het nooit echt goed gekalibreerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
(jarig!)
Mocht iemand toevallig in dit topic terecht komen en zich afvragen of mac en 5k werkt:

Ik heb vandaag deze monitor 2e hands gekocht en aangesloten op een macbook M1 en krijg standaard de 5k resolutie op 60hz. (Met Moshi DisplayPort>usb-c. Kabel)

:)

Pagina: 1