250GB of 500GB SSD?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12-09 03:32
BESTE MODERATORS, ALS DIT IN HET VERKEERDE TOPIC IS, GRAAG VERPLAATSEN ;)

Wat wil je doen met je nieuwe SSD?
Ik wil mijn Windows erop zetten, PUBG, wat programma’s en als dat kan nog mapjes met Android Studio projecten.

Wat mag de SSD gaan kosten?
Op dit moment heb ik 100 klaarliggen voor een SSD. Ik ben 14 en kan nog even doorsparen. Ik wil het liefst wel een nieuwe SSD, behalve als er eentje wordt aangeboden ala tweedekans (nieuw in geopende verpakking met garantie etc)

Zijn er schijven die je wilt meenemen
Ja, ik heb nu een 3TB Seagate. Als dat kan wil in mijn Windows (zonder desktop en mediafolders) kopiëren naar de SSD

Wat denk je nodig te hebben?
Een simpele SSD, zit zelf te denken aan de nieuwe MX500 serie van Crucial. Of de 250GB of de 500GB

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen “Aldi merken”, dus geen Toshiba, SanDisk etc.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snel en groot genoeg voor alles wat ik nu en in de toekomst wil.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag ervaringen met 250GB SSD’tjes en of het waard is om nog 30 bij te leggen en voor een 500GB ssd te gaan.

Alvast bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sjoer-dini op 24-01-2018 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:45

Oekol

waka waka hey hey

Dubbele voor 30 euro meer is het in mijn ogen wel waard. Beetje toekomstbestendig

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:29
Welke Sata snelheid heeft je moederbord?

Verder moet je windows schoon installeren op je nieuwe ssd.

Ik zou je aanraden een 500GB te nemen. Ik heb goede ervaringen met de crucial mx500 serie.
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:38
De pricewatch: Samsung 860 EVO 500GB is naast de MX500 ook net nieuw uitgekomen, maar lees de review van Tweakers erover ook even door.
Het verschil tussen de 860 evo, 850 evo of Crucial MX500 is echter minimaal.

De MX500 lijkt mij daarom ook de beste koop.

p.s. waarom zijn Toshiba en Sandisk '' Aldi merken '' ? :P

[ Voor 10% gewijzigd door JohanNL op 24-01-2018 11:28 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-09 11:09
Ik zou gewoon meteen de 250 gb pakken. PUBG is 20-25 gb dacht ik. Windows in principe zo'n 50. Standaard programma's kosten hoogstens enkele tientallen gigabytes. Je komt dan ruim onder de 250 gb uit.

Natuurlijk hebben de anderen in dit topic een punt dat het op de lange termijn goedkoper is om een 500 gb SSD te pakken. Je moet alleen wel rekening houden dat je inkomen op je 14e flink lager is dan op je 16e of 17e. Tegen die tijd interesseren die twee tientjes extra je geen reet meer, en zijn SSD's (hopelijk) ook weer de helft goedkoper geworden.

Ik zit zelf trouwens ook nog gewoon op 250 gb, en niet omdat mijn bankrekening dat voorschrijft.

Toshiba is overigens 1 van de drie grote HDD fabrikanten en heeft recent de merknaam OCZ (voor SSD's) vervangen door Toshiba. Dit is absoluut geen Aldi-merk, maar naar mijn bescheiden mening de beste voor consumenten HDD's. Sandisk is inmiddels een distributeur van WD (1 van de andere 2 grote fabrikanten) en ook geen Aldi merk. Neemt niet weg dat Crucial momenteel de beste keuze is voor SSD's.

Verder zou ik gewoon je OS opnieuw installeren op de SSD. Kopieren geeft altijd gedoe en gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
luckremers schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:11:
Welke Sata snelheid heeft je moederbord?

Verder moet je windows schoon installeren op je nieuwe ssd.

Ik zou je aanraden een 500GB te nemen. Ik heb goede ervaringen met de crucial mx500 serie.
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB
Ik heb een Asus Prime B350-Plus moederbord, met 6x SATA-600 een M.2 (S600/Pcie3.0x4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoer-dini
lactaxative schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:35:
Verder zou ik gewoon je OS opnieuw installeren op de SSD. Kopieren geeft altijd gedoe en gezeik.
Tevens is er nu al 1.22TB gebruikt op mijn huidige schijf. Dus alles kopieren zit er nu toch al niet meer in... Alleen het mapje met users is al 622GB, waar maar 1 user in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pray2win
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-07 16:21

pray2win

Hallo? staat dit ding aan?

Klinkt als een overvolle download folder.

Ik heb het bidden opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Sjoer-dini schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:03:
BESTE MODERATORS, ALS DIT IN HET VERKEERDE TOPIC IS, GRAAG VERPLAATSEN ;)
BESTE @Sjoer-dini , IN PLAATS VAN IN ALL CAPS EEN DISCLAIMER NEER TE PLEMPEN, KAN JE NATUURLIJK OOK EVEN DE STICKIES LEZEN. DIT SUBFORUM IS VOOR HELE SYSTEMEN.

Schopje naar CAA.
Pagina: 1