Ethereum per abuis naar Ethereum Classic account gestuurd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olondo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2021
Beste Tweakers,

Ik heb helaas ongeveer 40 dagen geleden een transactie gedaan van mijn Coinbase (Ethereum transactie) naar mijn Bittrex account. Helaas heb ik het adres van Ethereum Classic gekopieerd in plaats van de normale Ethereum adres.

Nu begreep ik voorheen dat na 30 dagen er een refund plaats vind zodra de ethereum niet ontvangen wordt. Helaas is dit na 40 dagen nog niet het geval geweest. Ook staat er bij de etherscan.io TxReceipt status: success.

Erg apart aangezien naar mijn idee deze transactie nooit succesvol heeft kunnen verlopen.

Weet iemand van Tweakers of ik op de een of andere manier deze transactie nog ongeldig kan verklaren?

Alvast bedankt!
Tim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:08
Transacties tussen chains kunnen niet, oftewel jouw coins staan op het ethereum adres wat je hebt ingevuld. Als iemand toegang heeft tot dat adres kan je je coins terug krijgen, anders niet.

Als ik jouw as zou ik mijzelf nog een keer goed inlezen hoe cryptocurrencies werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je coins zijn dus prima aangekomen op een Ethereum adres, dat adres was alleen niet van jou. Die ben je dus kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Ethereum en Ethereum Classic gebruiken dezelfde adressen. Dus een Ethereum transactie naar een Ethereum Classic adres is gewoon geldig. De eigenaar van het bijbehorende Ethereum adres kan deze ETH gewoon besteden.

In principe betekent dit dat de eigenaar van het Ethereum Classic adres, ditzelfde adres ook kan gebruiken in een Ethereum wallet (door de bijbehorende private key te importeren in een Ethereum wallet).

Je zult dus contact op moeten nemen met de eigenaar van het ETC adres. Bittrex dus. Zij zijn in principe in staat om de boel te fixen. Maar in hoeverre ze daartoe bereid zijn, weet ik niet. Aan de ene kant zullen ze gebruik maken van een grotendeels geautomatiseerd system om hun wallets te beheren, waardoor handmatige interventies niet eenvoudig of wenselijk zijn. Aan de andere kant zul je waarschijnlijk niet de eerste zijn die een dergelijke vergissing begat, dus mogelijk zijn er al procedures voor om het op te lossen.

Hoe dan ook: Bittrex is de enige partij die kan helpen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olondo
Bedankt! Ik zal contact op gaan nemen met Bittrex en het resultaat zal ik t.z.t. laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad alleen dan met Bitcoin/BitcoinCash. Ik heb Bitcoin Cash via Litebit naar het Bitcoin adres van mijn Ledger stuurt ipv naar het Bitcoin Cash adres op de Ledger. Ik was niet echt scherp meer op dat moment kennelijk.

Hoe kan ik de private key van Bitcoin Cash adres inladen bij mijn Bitcoin adres op de ledger? Heeft iemand daar ervaring mee om de transactie terug te draaien of juist te laten slagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 23:27

Bouli

9000 rpm

olondo schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:51:
Bedankt! Ik zal contact op gaan nemen met Bittrex en het resultaat zal ik t.z.t. laten weten.
Als het om een waarde van minder dan grofweg 1 BTC in totaal gaat, doe geen moeite.... Bittrex gaat je daarvoor niet helpen.... ze vragen er tenslotte ook nog iets van 0.2BTC fee voor als ik me niet vergis.

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olondo
Beste Tweakers,

Om dit topic te sluiten:

Bittrex heeft aangegeven dat de waarde na depoist binnen 7 dagen boven de $5000 moet liggen. Daarna gaat er 0.1 BTC af als vergoeding voor ze.

Helaas had de transactie niet deze waarde. Ik ben dus helaas mijn ethereum kwijt. Voor mij toch een persoonlijk aardig bedrag...

Goed leermoment geweest, altijd dubbel-checken als je crypto gaat verzenden.

Mocht iemand nog iets te binnen schieten hoe ik op de e.e.a. manier de transactie terug kan krijgen, hoor ik het graag!

Tim
Pagina: 1