Iphone valt continu uit

Pagina: 1
Acties:
  • 25.724 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds enkele maanden valt mijn iphone vaak uit. In eerste instantie was het slechts een probleem als ik snapchat opende en mijn telefoon minder dan 30% opgeladen was. Dan viel de telefoon uit. Echter is het probleem nu uitgebreid. De iphone 5s valt rond de 20 keer per dag uit, zowel als ik hem gebruik als als hij gewoon op de tafel ligt. Ik heb de laatste update gedaan. Op internet heb ik gelezen dat de iphone in freeze stand gaat. Dit is denk ik het geval omdat de telefoon helemaal zwart wordt en slechts weer aan gaat als ik de ronde knop samen met de aan/uit-knop ingedrukt houd. Ik las op een website dat je de telefoon terug kunt zetten naar fabrieksinstellingen maar dat je eerste en back-up moet doen. Ik heb geprobeerd een reservekopie te maken in itunes, echter valt de telefoon continu uit tijdens het maken van de reservekopie, waardoor deze telkens niet wordt voltooid. Op dit moment valt mijn telefoon telkens uit, maar start ook weer uit zichzelf op. Kan iemand mij helpen? Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen? Het is namelijk erg frustrerend.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2018 00:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Je accu is stervende. Dus die moet je (laten) vervangen als je hem wil blijven gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:14

franssie

Save the albatross

Ik ben geen iPhone kenner, maar je zou als ie aan de lader ligt toch tenminste een backup moeten kunnen uitvoeren?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou je inderdaad verwachten, echter valt de telefoon ook continu uit als deze aan de lader ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Heb je dit schema al afgewerkt?
https://support.apple.com/en-us/HT203271

edit: als het een softwarematige freeze agv een v/d App's is, zou je nog kunnen overwegen alle App's er af te gooien die je geïnstalleerd hebt. Dat kan minimaal 2 voordelen hebben:
  • Een van de App's de veroorzaker is, dan kun je vervolgens uitzoeken welke het is, maar je kunt iig backuppen...
  • Het maken v/e backup zou zo snel kunnen gaan zonder al die apps zodat ie klaar is voor de freeze?
Backup via icloud via het web eerst de foto's en zo, dan heb je die al binnen (mocht dat nog niet het geval zijn).

[ Voor 79% gewijzigd door route99 op 24-01-2018 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:12:
Dat zou je inderdaad verwachten, echter valt de telefoon ook continu uit als deze aan de lader ligt.
Dit is wel een bekend apple probleem, waar nu zoveel ophef over is. Apple klokt de 6 terug als de accu oud is om het probleem te verhelpen.
Maar als hij het ook doet met een volle accu of aan de lader dan is het waarschijnlijk iets anders.

Veel voorkomende oorzaak 2 is een of andere app die crasht. Heb je niks op je telefoon staan dat je niet kan missen dan is een factory reset het makkelijkste.
Heb je dat wel, en lukt een backup niet. Dan zou ik handmatig alle apps van je telefoon gooien. Kijken of dat het probleem oplost.

Mocht dat niet helpen dan heb je nog 2 opties.
Opsturen voor reparatie of een nieuwe telefoon kopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Batterij vervangen en de laadingang schoon houden van stof etc. dit kun je het beste met een satéprikker uitpeuteren (org. Apple/MFI laadsyteem gebruiken)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Welke iOS versie draai je? Als je (ik geloof dat de terugklok feature ergens in iOS 10 werd toegepast), update naar iOS 11 kan het probleem mogelijk worden opgelost.

Zodra de accu slijt, wordt de cpu teruggeklokt. Dit om zulke problemen die je nu ervaart tegen te gaan. Wat dit wel kan/zal betekenen is dat je telefoon slomer aan zal voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

misterTweakers schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:12:
Welke iOS versie draai je? Als je (ik geloof dat de terugklok feature ergens in iOS 10 werd toegepast), update naar iOS 11 kan het probleem mogelijk worden opgelost.

Zodra de accu slijt, wordt de cpu teruggeklokt. Dit om zulke problemen die je nu ervaart tegen te gaan. Wat dit wel kan/zal betekenen is dat je telefoon slomer aan zal voelen.
Met 5S heb je daar geen last van. 5S van Jr. clockt prima 😉

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Hackus schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:24:
[...]

Met 5S heb je daar geen last van. 5S van Jr. clockt prima 😉
Dat kan toch bij alle Iphones die de update naar iOS 10 gehad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

5s ivm 64-bit overgang zou nog kunnen ja. Meeste zijn 6, maar dit uitvallen van ts lijkt mij de batterij zelf. Kan zelfs nog chip zijn die laden regelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyceti
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-09 20:27
Ik lees even mee we hebben hetzelrde probleem met een iPhone SE ( nieuwe type) alleen doet deze het al bij een batterij van 60%.

De accu is gewoon 100%
Alles geprobeerd, harde reset, alles naar fabriek instellingen, opsturen ( zogenaamd geen probleem geconstateerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Joyceti Er valt weinig mee te lezen. Dit is een oud topic wat al bijna 2 jaar jaar met rust gelaten wordt. Inmiddels heb je je eigen topic. Dat lijkt voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 12:00
Yup, graag verder in je eigen topic: iPhone SE valt steeds uit :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.