Ik weet niet over welke pushnotificaties het hier precies gaat maar bij mij werken de melding van nieuwe postings in de balk onderaan een openstaand topic niet meer in mijn oude Firefox en ook niet het gele cijfertje dat aangeeft dat mensen je gequote hebben en ik neem aan ook niet meer voor DM's. Dat gele blokje met cijfertje verschijnt ook pas als ik de pagina ververs Ik kan die menu's ook niet meer opentrekken en kan dus ook niet zien waar dat cijfertje naar verwijst en kan ze dus ook niet kiezen of clearen. Ik meen dat die menu's al (veel) eerder eens een tijdje stuk zijn geweest en dat ik ze ook niet kon openklikken. Dat werkte toen op een gegeven moment ook weer. Kan dat hier mee te maken hebben? Het lijkt me een kleinigheid dat 'scheef' zit. Maar er is blijkbaaar weer wat geknutseld dus dit zou daar mee te maken kunnen hebben.
Dit topic gaat over notificaties die de website naar de browser stuurt, zodat je ze ook ziet wanneer je Tweakers niet actief hebt. Waar jij het over hebt zijn notificaties binnen de website zelf. Als die stuk zijn en je hebt een oude Firefox, dan is de oplossing simpel: updaten.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Maar de relevantie is dat deze twee gebeurtenissen wel eens met elkaar te maken zouden kunnen hebben aangezien het beide om notificaties gaat en ze gelijktijdig lijken te zijn opgetreden. Mogelijk is er onbedoeld iets stuk gemaakt bij de implementatie van die nieuwe pushnotificaties.Dirk schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:27:
Dit topic gaat over notificaties die de website naar de browser stuurt, zodat je ze ook ziet wanneer je Tweakers niet actief hebt. Waar jij het over hebt zijn notificaties binnen de website zelf. Als die stuk zijn en je hebt een oude Firefox, dan is de oplossing simpel: updaten.
En die latere browserversies zijn allemaal verkreupelde Chrome kloons met een belabberde user interface meer bedoeld voor mobiele devices met kleine schermen en een idioot RAM verbruik. Als ik een modernere Opera open met bijv. 6 tabjes dan schiet het RAM verbruik in taakbeheer even achteloos met 2GB omhoog.
Overigens werkt het ook niet meer om emoticons in te voegen door erop te klikken.
@CaptJackSparrow we hebben de bezem door onze javascript toolbox heengehaald en daarbij zaken verwijderd die alleen maar nodig waren voor (stok)oude browserversies die we niet meer ondersteunen. Als de site daardoor in jouw versie van Firefox niet meer goed werkt dan is er maar 1 oplossing: upgraden.
Edit: meer precies hebben we o.a. de shims voor Function.bind en Array.isArray verwijderd. Deze zijn standaard sinds Javascript 1.8.5, dus Firefox 4.0. Oudere versies van Firefox werken dus niet meer volledig met al onze features..
Edit: meer precies hebben we o.a. de shims voor Function.bind en Array.isArray verwijderd. Deze zijn standaard sinds Javascript 1.8.5, dus Firefox 4.0. Oudere versies van Firefox werken dus niet meer volledig met al onze features..
[ Voor 34% gewijzigd door crisp op 23-01-2018 21:27 ]
Intentionally left blank
Wat is de winst/het nut van het verwijderen van die javascript ondersteuning voor oudere browsers? Als de aanwezigheid daarvan geen negatieve effecten heeft op het functioneren van Tweakers.net dan zie ik niet in waarom je die dan per se zou willen verwijderen. Juist als je weet dat je daarmee toch mensen last bezorgt.
Zitten ze in de weg?
Zitten ze in de weg?
Oude code zit altijd in de weg. Je moet het onderhouden. Het wordt onnodig geladen en is er alleen om mensen die hun software niet willen updaten te melden dat ze met antieke rotzooi werken. Naast de bekende veiligheidrisico's die er mee gepaard gaan.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:35:
Wat is de winst/het nut van het verwijderen van die javascript ondersteuning voor oudere browsers? Als de aanwezigheid daarvan geen negatieve effecten heeft op het functioneren van Tweakers.net dan zie ik niet in waarom je die dan per se zou willen verwijderen. Juist als je weet dat je daarmee toch mensen last bezorgt.
Zitten ze in de weg?
Ongewenst dus. Liever kwijt dan rijk.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Wat @Hero of Time hierboven zegt. Het ging in totaal om een aanzienlijke hoeveelheid javascript code (ongeveer 700 regels) welke elke request geparsed en uitgevoerd moet worden. Onderhoudbaarheid en performance-redenen dus.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:35:
Zitten ze in de weg?
Intentionally left blank
En hoeveel procent (of promille) reductie aan data/tijd levert dat dan op per gemiddelde pagina? Ik vraag me af hoe (in)significant het verschil is en of dat dan echt een rationele 'winst' oplevert.crisp schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:18:
[...]
Wat @Hero of Time hierboven zegt. Het ging in totaal om een aanzienlijke hoeveelheid javascript code (ongeveer 700 regels) welke elke request geparsed en uitgevoerd moet worden. Onderhoudbaarheid en performance-redenen dus.
Render tijd misschien nihil, maar denk aan de dev tijd die er nog in blijft zitten om de code bij te houden en de regressietests die je moet doen erop. Ontwikkelaars hebben wel wat beter te doen dan oude meuk blijven ondersteunen wat eigenlijk niets zinvols doet.
Dat doet er niet toe want je moet performance optimalisaties niet individueel beoordelen maar als geheel. Als je niet blijft optimaliseren dan zal de site zeker niet snel blijven. Zelfs als de winst klein is, maar de benodigde effort ook laag (code verwijderen is relatief makkelijk natuurlijk), dan kan het een nuttige bijdrage zijn. En daarbij vermindert het de complexiteit van de codebase en daarmee de onderhoudbaarheid.CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 08:45:
[...]
En hoeveel procent (of promille) reductie aan data/tijd levert dat dan op per gemiddelde pagina? Ik vraag me af hoe (in)significant het verschil is en of dat dan echt een rationele 'winst' oplevert.
We gaan gewoonweg geen 8 jaar oude browsers ondersteunen, dat is namelijk waanzin.
Intentionally left blank
Ben ik toch benieuwd bij hoeveel procent van jullie bezoekers hierdoor de functionaliteit van Tweakers stuk wordt gemaakt. Het stoort mij wel eens als een Androidversie niet meer ondersteund wordt omdat bijv. "nog maar 2%" van de mensen die gebruiken. Met de vele honderden miljoenen gebruikers is dat dan in absolute aantallen nog steeds een heleboel mensen wiens belang men dan te insignificant vindt om zich voor in te spannen.crisp schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:17:
[...]
We gaan gewoonweg geen 8 jaar oude browsers ondersteunen, dat is namelijk waanzin.
En ik heb al aangegeven dat ik rationele (en helaas ook praktische) redenen heb om voor die oude browser te blijven kiezen. Ik kan me niet herinneren anderen als hoeders van mijn upgradebeleid te hebben aangewezen. Ik kan het dan ook niet waarderen dat men mij op dat punt meent te mogen 'sturen' en zo'n besluit dat ik maar moet updaten vóór mij te nemen.
Niemand verplicht je hier te upgraden. Het wordt alleen sterk geadviseerd als je alle functies van de site wilt kunnen blijven gebruiken. Klagen dat er iets niet meer werkt omdat er hier met de tijd en technologie wordt meegegaan terwijl jij stil blijft staan is aan dovemansoren besteed.
Je klaagt in feite dat je straks geen YouTube meer kan kijken omdat je browser geen HTML5 ondersteund en ze flash de deur uit doen.
Je klaagt in feite dat je straks geen YouTube meer kan kijken omdat je browser geen HTML5 ondersteund en ze flash de deur uit doen.
Het duurt een beetje lang om die gegevens uit onze eigen logs te halen, maar als ik op https://caniuse.com/usage-table kijk dan zie ik dat Firefox < 4 rond 0,02% zit en IE8 en 9 welke we ook niet meer ondersteunen rond de 0,4%. Hoogstwaarschijnlijk zullen die percentages op onze site nog lager liggen.CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:01:
[...]
Ben ik toch benieuwd bij hoeveel procent van jullie bezoekers hierdoor de functionaliteit van Tweakers stuk wordt gemaakt. Het stoort mij wel eens als een Androidversie niet meer ondersteund wordt omdat bijv. "nog maar 2%" van de mensen die gebruiken. Met de vele honderden miljoenen gebruikers is dat dan in absolute aantallen nog steeds een heleboel mensen wiens belang men dan te insignificant vindt om zich voor in te spannen.
Intentionally left blank
En als je dat dan o.a. vertaalt naar het aantal individuele IP adressen per maand dat Tweakers bezoekt en op wat voor absolute aantallen kom je dan uit van jullie totale pageviews?
Dan komt daar uit dat jij de enige bent die nog Firefox 3.x gebruiktCaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:51:
En als je dat dan o.a. vertaalt naar het aantal individuele IP adressen per maand dat Tweakers bezoekt en op wat voor absolute aantallen kom je dan uit van jullie totale pageviews?
Sorry, maar ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan dergelijke informatie uit onze logs te gaan halen...
Intentionally left blank
Maar dan kun je dus niet meer claimen dat dit beleid op rationele en harde feiten is gebaseerd. Want elk oordeel dat je vormt zonder op de hoogte te zijn van alle relevante feiten is, per definitie, een vooroordeel.crisp schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:56:
[...]
Sorry, maar ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan dergelijke informatie uit onze logs te gaan halen...
Dat crisp er nu geen tijd aan wil verspillen wil nog niet zeggen dat er ten tijde van het nemen van de beslissing om bepaalde oude code op te ruimen niet gekeken is naar de impact daarvan gezien de browsers die gebruikt worden door de bezoekersCaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:01:
[...]
Maar dan kun je dus niet meer claimen dat dit beleid op rationele en harde feiten is gebaseerd. Want elk oordeel dat je vormt zonder op de hoogte te zijn van alle relevante feiten is, per definitie, een vooroordeel.
Ach, het is slechts een van de meest gebruikte stukken software op je systeem, dat by design continue in aanraking komt met externe code en content. Nergens voor nodig om het een beetje bij te houden qua security updates, toch?Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:07:
Wacht ff, je gebruikt nog Firefox 3.0? Die is 10 jaar oud!
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
op basis van het percentage (0.02%) wat crisp noemt zou van het totaal 760.000 reacties op nieuwsartikelen 152 reacties gemaakt zijn door gebruikers met FF <4CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:01:
[...]
Maar dan kun je dus niet meer claimen dat dit beleid op rationele en harde feiten is gebaseerd. Want elk oordeel dat je vormt zonder op de hoogte te zijn van alle relevante feiten is, per definitie, een vooroordeel.
Nu heb jij er afgelopen jaar ongeveer 40/50 geplaatst (33% dus)
Dus het zou zomaar kunnen zijn dat jij idd de enige gebruiker met een FF < 4 bent..
Als het wereldwijd 0,02% is (dus incl. de armste delen van de wereld en incl. digibeten) dan zal het percentage op een site vol mensen die weten hoe updaten kan en waarom dat af en toe nodig is, veel lager zijn. Hier is de aanname dat er max 1 persoon is, IMHO al helemaal valide.Puc van S. schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:17:
op basis van het percentage (0.02%) wat crisp noemt zou van het totaal 760.000 reacties op nieuwsartikelen 152 reacties gemaakt zijn door gebruikers met FF <4
Nu heb jij er afgelopen jaar ongeveer 40/50 geplaatst (33% dus)
Dus het zou zomaar kunnen zijn dat jij idd de enige gebruiker met een FF < 4 bent..
En die ene verbaast me dan nog erg. Achterlopen in updates van een browser is 'levensgevaarlijk'. Althans als er wel verwacht wordt dat scripts etc lopen. Wikipedia: Lynx (web browser) niet updaten lijkt me wel veilig, een bejaarde Firefox: nope nope nope.
/persoonlijke menig los van de IMHO valide keuze om de site en het beheer niet te vertragen voor een dergelijke oude versie.
Advies aan CSJ: neem een nieuwe Ff-versie. Of leer er mee leven dat steeds meer sites gaandeweg steeds minder functionaliteit hebben. En dat malware nog veel meer vreet, al is een voordeel van een zwaar bejaarde browser waar veel niet werkt, dat dus ook de nieuwste malware niet werkt
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Als ik kijk naar het aandeel MSIE >= 8 en Firefox >= 3 op de site de afgelopen dag dan kom ik uit op 0.24%. En bij de meeste mensen zal die useragent niet kloppen (vooral IE6 word veel gespoofed, die kan niet eens met de site connecten, laat staan een request uitvoeren).
Let er ook op @CaptJackSparrow dat binnenkort Firefox 3.4 met bijna geen enkele SSL site meer verbinding kan maken omdat TLS 1.0 en 1.1 bij financiele diensten deze zomer uit moeten staan en veel sites nemen de security best practice over.
Let er ook op @CaptJackSparrow dat binnenkort Firefox 3.4 met bijna geen enkele SSL site meer verbinding kan maken omdat TLS 1.0 en 1.1 bij financiele diensten deze zomer uit moeten staan en veel sites nemen de security best practice over.
[ Voor 31% gewijzigd door Kees op 24-01-2018 12:52 ]
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Op welk rationeel feit is het gebaseerd dat je je browser vol met beveiligingslekken en bugs en een achterblijvende engine niet wil updaten? Blijkbaar is de feature die bij jou ontbreekt toegevoegd in Firefox 4, welke al 7 jaar (!!!) oud is. Als je dat per se wil blijven gebruiken moet je dat zelf weten maar ga dan niet op zo'n idiote manier vragen om kwantificatie van waarom een feature die al 7 jaar gewoon beter kan ineens niet meer ondersteund wordt. Dat ligt dan toch echt aan jou. Je kan blij zijn dat er blijkbaar een grace period van 7 jaar was...CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:01:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 24-01-2018 13:05 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Verwijderd
My goodness, ik begin ongeveer te hopen dat je blijft weigeren te updaten en de site spoedig helemaal niet meer werkt in die versieCaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:01:
[...]
Heb je enig besef hoe eh... apart je insteek op de situatie is? Zo nee, klik hier
Nee. v3.6.28 die op 13-3-2012 gereleased is (daarna ging het hard bergafwaarts met o.a. de UI). Nog geen zes jaar oud dus. Jij hebt waarschijnlijk bijv. diverse apparaten in en om je huis staan die (veel) ouder zijn. Koelkasten, wasmachines, CV-ketels, video/audio apparatuur en noem maar op (auto's?). Daarvan mogen de fabrikanten binnen 6 jaar ook maar stoppen om ondersteuning voor reparaties en reserveonderdelen te leveren? Of dat ze op afstand de functionaliteit van het apparaat gaan beperken zodat jij maar een nieuwe gaat kopen?Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:07:
Wacht ff, je gebruikt nog Firefox 3.0? Die is 10 jaar oud!
Dat het merendeel van de mensheid met de kudde meeloopt dat weet ik ook wel. Wat daar de negatieve gevolgen van zijn lezen we elke dag weer in de media. Dat mensen bewust andere keuzes maken kost te veel moeite om je in in te leven.
Nogmaals, 2GB RAM verbruik voor 6 tabjes in een modernere Opera vind ik idioot waar 60 tabjes in die FF daar maar een fractie van verbruikt. Vreselijk slordig programmeerwerk met onverantwoordelijke verkwisting van resources. Dat zie je elke keer weer gebeuren als de nieuwe computers weer een krachtigere generatie processors en meer geheugen krijgen. Dan gaan de programmeurs hun leven nóg makkelijker maken en nóg meet 'lagen' toevoegen die telkens weer meer van die computerresources gaan verbruiken. Want 'makkelijk' is waar men bijna altijd voor gaat.
Géén goede zaak.
Bij software is de major version bepalend voor het feature-level, en 3.6 is van januari 2010...CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:07:
[...]
Nee. v3.6.28 die op 13-3-2012 gereleased is (daarna ging het hard bergafwaarts met o.a. de UI). Nog geen zes jaar oud dus.
Intentionally left blank
De ondersteuning op Firefox is niet gestopt, je kunt zo de laatste nieuwe versie downloaden en installeren. Gratis en voor niets.CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:07:
[...]
Jij hebt waarschijnlijk bijv. diverse apparaten in en om je huis staan die (veel) ouder zijn. Koelkasten, wasmachines, CV-ketels, video/audio apparatuur en noem maar op (auto's?). Daarvan mogen de fabrikanten binnen 6 jaar ook maar stoppen om ondersteuning voor reparaties en reserveonderdelen te leveren? Of dat ze op afstand de functionaliteit van het apparaat gaan beperken zodat jij maar een nieuwe gaat kopen?
Kromme vergelijking dus IMO.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Sorry, maar als jij een product uit 01-2010 gebruikt omdat je zelf weigert te upgraden vanwege een idee dat "Opera 2GB ram gebruikt voor 6 tabjes" vind ik gewoon raar. Ik heb hier open staan:
Discord Web client
Booking.com
Outlook.com
Tweakers.net
Tweakers.net
Ad.nl
En ik gebruik? 300MB
Hoe kom jij bij 2GB?
Sorry, maar als je niet wil upgraden en je gaat met argumenten strooien, baseer dit dan op feiten. Niet op onderbuik gevoelens.
Discord Web client
Booking.com
Outlook.com
Tweakers.net
Tweakers.net
Ad.nl
En ik gebruik? 300MB
Hoe kom jij bij 2GB?
Sorry, maar als je niet wil upgraden en je gaat met argumenten strooien, baseer dit dan op feiten. Niet op onderbuik gevoelens.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Van mij mogen ze na een halfjaar al stoppen met ondersteunen als ze me dan een nieuwe, wel ondersteunde variant geven. Verder heeft Mozilla functionaliteit niet uitgezet, maar gebruikt Tweakers op dit moment functionaliteit die nooit in jouw browser heeft gezeten.CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:07:
[...]
Nee. v3.6.28 die op 13-3-2012 gereleased is (daarna ging het hard bergafwaarts met o.a. de UI). Nog geen zes jaar oud dus. Jij hebt waarschijnlijk bijv. diverse apparaten in en om je huis staan die (veel) ouder zijn. Koelkasten, wasmachines, CV-ketels, video/audio apparatuur en noem maar op (auto's?). Daarvan mogen de fabrikanten binnen 6 jaar ook maar stoppen om ondersteuning voor reparaties en reserveonderdelen te leveren? Of dat ze op afstand de functionaliteit van het apparaat gaan beperken zodat jij maar een nieuwe gaat kopen?
Dat is precies wat Polyfills voor verouderde browsers zijn, weet jeVreselijk slordig programmeerwerk met onverantwoordelijke verkwisting van resources. [...] Dan gaan de programmeurs hun leven nóg makkelijker maken en nóg meet 'lagen' toevoegen die telkens weer meer van die computerresources gaan verbruiken.
Wat een vergelijk..CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:07:
[...]
Nee. v3.6.28 die op 13-3-2012 gereleased is (daarna ging het hard bergafwaarts met o.a. de UI). Nog geen zes jaar oud dus. Jij hebt waarschijnlijk bijv. diverse apparaten in en om je huis staan die (veel) ouder zijn. Koelkasten, wasmachines, CV-ketels, video/audio apparatuur en noem maar op (auto's?). Daarvan mogen de fabrikanten binnen 6 jaar ook maar stoppen om ondersteuning voor reparaties en reserveonderdelen te leveren? Of dat ze op afstand de functionaliteit van het apparaat gaan beperken zodat jij maar een nieuwe gaat kopen?
Afgezien van dat Tweakers minder werkt zou ik me eerder maar eens zorgen maken over je eigen veiligheid. Weet je hoeveel beveiligingslekken er in die tijd wel niet zijn ontdekt en opgelost in Firefox? En zou je ook bij je bank aangeven hoe oud je browser wel niet is als straks je rekening wordt leeggetrokken?
On a positive note.. De malware draait waarschijnlijk niet in je browser omdat de JS-engine te oud is
Verwijderd
Ik zie het al. Jij draait niet op logica, jij draait op Principes. Helemaal fijn natuurlijk maar als je verwacht dat Tweakers daar aan mee doet, vraag ze om een offerte.CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:07:
[...]
Dat het merendeel van de mensheid met de kudde meeloopt dat weet ik ook wel. Wat daar de negatieve gevolgen van zijn lezen we elke dag weer in de media. Dat mensen bewust andere keuzes maken kost te veel moeite om je in in te leven.
Nogmaals, 2GB RAM verbruik voor 6 tabjes in een modernere Opera vind ik idioot waar 60 tabjes in die FF daar maar een fractie van verbruikt. Vreselijk slordig programmeerwerk met onverantwoordelijke verkwisting van resources. Dat zie je elke keer weer gebeuren als de nieuwe computers weer een krachtigere generatie processors en meer geheugen krijgen. Dan gaan de programmeurs hun leven nóg makkelijker maken en nóg meet 'lagen' toevoegen die telkens weer meer van die computerresources gaan verbruiken. Want 'makkelijk' is waar men bijna altijd voor gaat.
Géén goede zaak.
Zelfs als dat waar zou zijn: dan upgrade je naar een moderne FF. Ik heb momenteel tig tabjes open staan inclusief Flash-meuk en video's en heb krap 1GB in gebruik. Bovendien is de Quantum engine vele malen sneller dan Gecko en al helemaal vele malen sneller dan die bejaarde Gecko die jij gebruikt.CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:07:
Nogmaals, 2GB RAM verbruik voor 6 tabjes in een modernere Opera vind ik idioot waar 60 tabjes in die FF daar maar een fractie van verbruikt.
Geen goeie zaak inderdaad dat jij nu al zo veel supporttijd in beslag neemt omdat je om totaal loze redenen software die vol staat met beveiligingslekken wil blijven gebruiken en anderen zich daar maar aan moeten aanpassen. Als je die oude versie wil blijven gebruiken moet je dat zelf weten maar meer en meer websites zullen meer en meer stuk gaan naarmate je gewoon features mist. En dat is niemand's schuld behalve je eigen.Géén goede zaak.
Het mooiste is denk ik nog wel dat Firefox in die analogie de wasmachine is. Die wasmachine doet het nog prima, je kan er alleen geen dingen mee doen die bij productie niet in het takenpakket zaten. Wil je een was/droog-combi, dan zul je dus inderdaad moeten upgraden. Precies hetzelfde principe.
[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 10-02-2019 12:56 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dat doen ze ook, met Miele misschien als uitzondering. Maar iedereen weet hoeveel die apparaten kosten...CaptJackSparrow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:07:
[...]
Koelkasten, wasmachines, CV-ketels, video/audio apparatuur en noem maar op (auto's?). Daarvan mogen de fabrikanten binnen 6 jaar ook maar stoppen om ondersteuning voor reparaties en reserveonderdelen te leveren? Of dat ze op afstand de functionaliteit van het apparaat gaan beperken zodat jij maar een nieuwe gaat kopen?
Als je niet wilt upgraden, waarom rijd je dan auto of fiets, of ga je met het OV? Een paard brengt je al eeuwen en zelfs millennia van A naar B. Waarom zou men wat anders willen gebruiken, als dat nog steeds gewoon werkt? Waarom een complete CV, als een open haart je huiskamer ook verwarmt? En zo zijn er nog tig andere voorbeeld van verbeteringen te vinden voor zaken dat vroeger ook gewoon werkte, maar toch vervangen is.
Wil je niet upgraden, zeg dan je internet op, want het zal niet lang meer duren voor je niets meer kan bezoeken met dat stukje antieke software.
Wil je niet upgraden, zeg dan je internet op, want het zal niet lang meer duren voor je niets meer kan bezoeken met dat stukje antieke software.
Hij is nog steeds bezig om zijn reactie in een stuk steen te beitelen, alleen hoe krijg je dat straks online???
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Met een beetje spierballen kan hij hem wel in een cloud gooienPjottski schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:40:
Hij is nog steeds bezig om zijn reactie in een stuk steen te beitelen, alleen hoe krijg je dat straks online???
Ninety percent of everything is crap.
Ik denk dat de boodschap ondertussen wel duidelijk is...
Intentionally left blank
Pagina: 1