Bestaat een jack/aux kabel die audio gesplits voor 2 inputs?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.056 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superguus12
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-08-2019
Hallo,

Mijn vraag
Bestaat er een kabel die 2 inputs van Jack 3.5 mm/AUX naar 1 output omzet?

Relevante software en hardware die ik gebruik
-

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik naar een jack audio splitter op zoek, kom ik deze 2 opties steeds tegen: 1 input audio naar 2 output audio (beide Jack 2.5mm/AUX) OF 1 jack 3.5mm/AUX input naar 1 Audio output en 1 mic output.

Ik zoek dan met 2 inputs naar 1 output (beide jack 3.5mm/AUX en de ouput is dan audio). Dit is dan handig als ik muziek luister op mijn mobiel en wat doe op de PC (iets met geluid, natuurlijk), waardoor ik van zowel mijn mobiel en mijn PC geluid hoor/luister door 1 koptelefoon. Bestaan deze kabels, zoja hoe heten ze dan?

Met vriendelijke groeten,
Guus/Superguus12

Beste antwoord (via Superguus12 op 26-01-2018 20:39)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het kan als je van solderen houdt. Zie http://www.rane.com/note109.html . De weerstandswaarden zij voor PA-spul, voor consumentenapparatuur moet je de weerstandswaarden met een factor 10 tot 50 vergroten. Precieze waarden komen niet zo nauw.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:28
Zover ik weet bestaat er niet zoiets als een input en output zijde bij die splitters. Het gaat gewoon van 1 naar 2 connectors en je kunt het in beide richtingen gebruiken. Sterker nog, volgens mij maakt het niet eens uit welke twee connectors je combineert.

Overigens grote kans dat die "mic output" enkel om de kleurcodering gaat en verder niet anders is dan de groene "audio output".

↓ jag heeft meestal gelijk :Y

[ Voor 25% gewijzigd door LA-384 op 24-01-2018 06:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:40

Jag

Helaas, dat werkt niet. Je wilt van twee outputs naar 1 input, dat kan je alleen electronisch oplossen, niet met een verloop kabeltje. Je hebt dan een klein mixertje nodig die de signalen optelt.

Wat wel kan, is dat je de telefoon aansluit op de line in van je computer. Maar een simpelere oplossing is om muziek te luisteren vanaf je pc :).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het kan als je van solderen houdt. Zie http://www.rane.com/note109.html . De weerstandswaarden zij voor PA-spul, voor consumentenapparatuur moet je de weerstandswaarden met een factor 10 tot 50 vergroten. Precieze waarden komen niet zo nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superguus12
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-08-2019
Dank jullie wel voor jullie snelle reacties :)
Ik weet wat ik moet doen, ik heb namelijk een vriend die veel van electronica weet en ook kan solderen. Nogmaals bedankt voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068565

Hallo, newbie hier,
Ik heb een electronisch drumstel (budget style) en wil met bestaande muziek meedrummen.
Die drumkit is zo basic, daar zit geen input ingang op, behalve MIDI (ben ik niet zo thuis in).

Ik wil dus muziek van mn telefoon en de drumgeluiden samen laten komen in een splitter.
Ik heb bovenstaande gelezen en omdat ik ook al niet veel van solderen weet lijken mijn opties minimaal.

Vraag: kan het ook niet met onderstaande spliter?

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/8/7/3/9200000075723784.jpg

Bij de meeste staat duidelijk dat het om een audio en een mic kabel gaat, maar deze lijken hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:11
Ik zou in jouw geval toch echt op zoek gaan naar een (goedkope) mixer. Ik ben er niet meer zo in thuis, maar voor jouw doeleinden zijn er volgens mij zat mixertjes die èn goedkoop èn heel compact zijn.

Edit: Met zoiets als dit zou je prima uit de voeten moeten kunnen: http://www.musictri.be/Ca...Mixers/Analog/502/p/P0576

[ Voor 25% gewijzigd door Renzmeister op 02-05-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Anoniem: 1068565 zoek eens op een IK media iRig. Voor €15 of minder op marktplaats te krijgen. Zijn bedoeld voor gitaar maar jouw drums heeft vast een grote jack-aansluiting. Werkt perfect.

https://www.marktplaats.n...ren/m1280392996-irig.html

[ Voor 21% gewijzigd door sypie op 02-05-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Renzmeister schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 14:45:
Ik zou in jouw geval toch echt op zoek gaan naar een (goedkope) mixer. Ik ben er niet meer zo in thuis, maar voor jouw doeleinden zijn er volgens mij zat mixertjes die èn goedkoop èn heel compact zijn.

Edit: Met zoiets als dit zou je prima uit de voeten moeten kunnen: http://www.musictri.be/Ca...Mixers/Analog/502/p/P0576
Thanks voor de je antwoord man. Appreciated.
sypie schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:58:
@Anoniem: 1068565 zoek eens op een IK media iRig. Voor €15 of minder op marktplaats te krijgen. Zijn bedoeld voor gitaar maar jouw drums heeft vast een grote jack-aansluiting. Werkt perfect.

https://www.marktplaats.n...ren/m1280392996-irig.html
Thanks!!
Dus daar steek ik dan aan de ene kant mn OUT van mn drumpad in (gitaaringang), en aan de andere kant een kleine jack naar mn koptelefoon. Het mannetje in mn telefoon en go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Anoniem: 1068565 klopt helemaal. YouTube kan he vast verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank allen voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddede
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-01 21:05
Ik heb de skytronic av-360 gehaald, deze heeft een aux l ingang en aux r, op allebei veels te zacht en bovendien komt hem maar yit 1 box, de radio is echt 20* zo hard op dezelfde versterker, wat is een goedkope oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:40

Jag

hiddede schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:44:
Ik heb de skytronic av-360 gehaald, deze heeft een aux l ingang en aux r, op allebei veels te zacht en bovendien komt hem maar yit 1 box, de radio is echt 20* zo hard op dezelfde versterker, wat is een goedkope oplossing?
Anders doe je ff een beetje je best om het probleem duidelijk te maken. Hier is toch echt helemaal niets van te maken zo. Die zin is ook nauwelijks leesbaar.

Wat sluit je precies aan op je skytronic en hoe heb je dit aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Dingen zoals Skytronic kan je ook beter niet kopen. Dat is zoals Yoko en Audiosonic vroeger. Echt puur onversneden troep waar je alleen maar spijt van krijgt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

hiddede schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:44:
Welkom!

Maak even een nieuw topic, leg uit wat je wil aansluiten en wat je verwacht. Want nu valt er weinig van te maken.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.