Toon posts:

Ik heb stroom en gas, maar geen contract, hoe kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem dat mij een beetje nerveus maakt.

Ik ben jaren geleden in mijn huidige (koop)-appartement gaan wonen. Toentertijd heb ik een contract afgesloten bij Eneco voor stroom en gas. De eerste jaren heb ik ook gewoon rekeningen betaald.

Echter nu het probleem: op een gegeven moment zijn de incasso's gestopt, en dat is minimaal al 5 jaar geleden gebeurd. In het begin is het mij nooit echt opgevallen want ik had mijn administratie nooit echt goed op orde. Ook omdat ik altijd gewoon gas en stroom geleverd heb gekregen heb ik er nooit echt een punt van gemaakt. En misschien heel naïef, maar ik dacht; "Mooi gratis energie! Ik hoor het vanzelf wel als ik weer moet gaan betalen..." Echter dat is dus nooit gekomen.

Alleen nu sta ik op het punt te gaan verhuizen (ergens vlak na de zomer wordt mijn nieuwe huis opgeleverd) en begin ik me toch wel zorgen te maken over deze situatie. Als ik mijn adres opzoek op: http://www.eancodeboek.nl/index.php staat mijn specifieke appartement er niet tussen, wel mijn onder- en bovenburen. Dit zou beteken dat ik geen aansluiting heb, maar zowel de gas- als de stroommeter die bij mij in huis hangen draaien als ik ook wat verbruik...

Kan het zijn dat mijn een van mijn buren voor mij betaald? Of zit ik in een zwart gat en moet ik straks opeens voor 5+ jaar ophoesten als ik dit huis verkoop? [edit: wat ik overigens logisch en fair zou vinden]

Wat zou ik het beste kunnen doen? En wat kan ik verwachten? Ik ben benieuwd of er hier op dit forum misschien wat mensen uit dit wereldje zitten of er ervaring mee hebben?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:59:
Of zit ik in een zwart gat en moet ik straks opeens voor 5+ jaar ophoesten als ik dit huis verkoop?
Wat zou daar onredelijk aan zijn ?
Wat zou ik het beste kunnen doen? En wat kan ik verwachten?
Neem contact op met je energieleverancier.

Ik vind dat je gewoon contact had moeten opnemen toen je niets meer ging betalen. Dat je straks de laatste 5 jaar mag gaan betalen lijkt mij ook niet meer dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 07:56
Ik zou denken sluit een nieuw contract af.
Als je blijft wachten en niks doen dan heb je kans dat de netbeheerder den rekening stuurt.

Als je nu een nieuw contract afsluit en dan mee zou verhuizen dan mag je hopen dat ze de huidige standen hanteren.

Maar houdt er gewoon rekening mee dat er over de jaren gevorderd kan worden.
Het is eigenlijk ook een beetje nalatig van jouw kant natuurlijk.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:20
Telefoon pakken en Eneco bellen voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:08
Het lijkt me dat je gewoon moet betalen over wat je verbruikt hebt. Wie zou dat anders moeten doen, een beetje dom om te denken dat er iets gratis is.
Dus niet piepen maar betalen. Dat wordt een flinke rekening ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:03:
[...]

Wat zou daar onredelijk aan zijn ?

[...]

Neem contact op met je energieleverancier.

Ik vind dat je gewoon contact had moeten opnemen toen je niets meer ging betalen. Dat je straks de laatste 5 jaar mag gaan betalen lijkt mij ook niet meer dan normaal.
Ik denk zeker niet dat dat onredelijk zou zijn. Hoe wordt dan bepaald welk tarief?

Momenteel weet ik dus ook niet wie mijn energieleverancier is. Ik heb al contact geïnitieerd met Eneco, maar daar nog niks van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inkie1 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:05:
Het lijkt me dat je gewoon moet betalen over wat je verbruikt hebt. Wie zou dat anders moeten doen, een beetje dom om te denken dat er iets gratis is.
Dus niet piepen maar betalen. Dat wordt een flinke rekening ben ik bang.
Ja daar ben ik ook bang voor, maar het zou inderdaad terecht zijn. Ik weet ook dat er nalatigheid van mijn kant bij zit.

Maar dat beantwoord nog niet de vraag: waarom kan ik mijn aansluitingen niet terugvinden?
En waarom is het incasseren opeens gestopt?
En waarom is een aantal jaar terug wel mijn meter vervangen en hebben ze standen opgenomen maar is daar verder niks mee gebeurd...

Maar goed, inderdaad maar eens Eneco aan de telefoon krijgen denk ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als het goed is kan Eneco in jouw geschiedenis kijken. Ze zullen dan ook zien dat er een incasso geweest is op jouw adres en dat die gestopt is. Laat hen uitzoeken wat de reden is dat de incasso is gestopt... Wees in ieder geval voorbereid op een flinke rekening, dan kan het alleen maar meevallen.

EDIT:

Even mijn vrouw gevraagd, die een paar jaar bij Essent op het callcenter heeft gewerkt. Zij zegt het volgende: Bel Eneco, vraag of je nog klant bent bij hen. Als dat niet het geval is vraag waar je dan klant ben, dat kunnen zij zien in een landelijk systeem.

Er kan namelijk van alles gebeurd zijn:
* Incasso mislukt, mail gehad op een mailadres wat je niet meer gebruikt(e).
* Buren die rond die tijd in hetzelfde complex zijn komen wonen en het verkeerde nummer hebben doorgegeven
* Je bent overgestapt naar een andere leverancier zonder dat je daar weet van hebt. ( 8)7 )
* ...

[ Voor 50% gewijzigd door sypie op 23-01-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:08:
[...]

Ja daar ben ik ook bang voor, maar het zou inderdaad terecht zijn. Ik weet ook dat er nalatigheid van mijn kant bij zit.

Maar dat beantwoord nog niet de vraag: waarom kan ik mijn aansluitingen niet terugvinden?
En waarom is een aantal jaar terug wel mijn meter vervangen en hebben ze standen opgenomen maar is daar verder niks mee gebeurd...

Tja dan zul je gewoon je energiemaatschappij moeten bellen. Is waarschijnlijk wat fout gegaan in de administratie van de netbeheerder/energiemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:05:
[...]

Ik denk zeker niet dat dat onredelijk zou zijn. Hoe wordt dan bepaald welk tarief?
Geen idee hoe ze dat gaan doen. Mogelijk gaan ze uit van het gemiddeld verbruik voor je huishouden.
[...]

Blijkbaar is er bij Eneco iets goed verkeerd gegaan. Je zal toch inderdaad bij hun moeten zijn om er uit te komen en je vragen beantwoord te krijgen. Niemand hier kan je vertellen wat er nou precies mis gegaan is en waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Allemaal vragen die alleen Eneco kan beantwoorden, niet een paar willekeurige mensen op een forum.
"maar ik dacht; "Mooi gratis energie! Ik hoor het vanzelf wel als ik weer moet gaan betalen..."
Nalatig is erg zachtjes uitgedrukt als je het 5 jaar op z;n beloop laat.
Kan het zijn dat mijn een van mijn buren voor mij betaald? Of zit ik in een zwart gat en moet ik straks opeens voor 5+ jaar ophoesten als ik dit huis verkoop?
Des te meer redenen om direct telefonisch contact te zoeken met Eneco en je buren. Hoe zou jij het vinden als je betaalde voor je buurman? denk er dan ook zo makkelijk over? Niet meer dan logisch dat je je schuld van 5+ jaar moet betalen, iets met normen en waarden. En er is niks "opeens" aan, je wist het al die tijd al.

39

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:54

weebl

YARR!

Mijn ouders hebben dit jaren geleden ook gehad, dat de incasso's opeens stopten.
Zij hebben destijds wel elke maand het bedrag op de spaarrekening gezet voor het geval de Nuon weer wakker werd. Dit gebeurde na 3 jaar...

Wat bleek destijds: ze zijn verplicht je een betalingsregeling aan te bieden en mogen geen rente rekenen. Je zult dus hoe dan ook die 5 jaar aan energie terug moeten betalen, maar je mag er wel lekker lang over doen. En het kost je niks meer dan de daadwerkelijke kosten :)

Ik weet niet of dit nog steeds geldt, maar ik zou er in ieder geval naar vragen :)

M'n ouders konden een leuk weekendje weg van de rente die ze inmiddels op hun spaarrekening hadden staan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
weebl schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:23:
M'n ouders konden een leuk weekendje weg van de rente die ze inmiddels op hun spaarrekening hadden staan :)
Nu mag je blij zijn dat je niks bij hoeft te betalen over je spaargeld ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:43

P_Tingen

omdat het KAN

Waarom incasso's stoppen weet niemand, energiemaatschappijen zelf ook niet soms. Een paar jaar geleden stopten mijn incasso's ineens. Gelukkig had ik het na drie maanden door en ben er gelijk achteraan gegaan. In mijn geval was er iets misgegaan bij het maken van de eindafrekening en die is weer de trigger voor het in gang zetten van het nieuwe bedrag voor de incasso's.

Persoonlijk zou ik inderdaad even informeren waar ik klant was, zoals hierboven gesuggereerd. Alle moraalridders hier ten spijt, maar - heel persoonlijk - als er uit zou blijken dat ik kennelijk nergens klant was, zou ik een paar duizend euro reserveren op de spaarrekening en wel zien of er op termijn iemand zich zou melden. Als ik kijk hoe de administratie is van een gemiddeld energiebedrijf dan kan het maar zo zijn dat er nooit een haan naar kraait.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:08
@ P_ Tingen Dus als je het netjes wilt doen en doorgeven dat je niks betaald dan ben je een moraalridder? Fijn om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 13:42
Als je het slim wilt doen, om maar te ontlopen om te betalen; dan maar proberen te verhuizen en een nieuw contract af te sluiten bij een andere partij, zonder op te geven dat je verhuist.
Echter kan de volgende eigenaar hiermee in de problemen komen, aangezien de standen worden bijgehouden v.d. huishoudens.

Wil je het sneaky doen, doe je het op die manier.
Doe je het netjes, zoals het hoort; bel je Eneco op en laat je het hun fixen, en betaal je netjes 5 jaar a (gokje) 100€ per maand; €6000,-.

Beetje dom dat je het zover laat komen, want je geeft het zelf al aan. Je had het eigenlijk wel door, maar dacht; HAHA gratis stroom/gas!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
offtopic:
Mensen die anderen betichten van moraalridderschap zijn zelf de ergste moraalridders ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:22

RvL

hoi3344 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:21:
Als je het slim wilt doen, om maar te ontlopen om te betalen; dan maar proberen te verhuizen en een nieuw contract af te sluiten bij een andere partij, zonder op te geven dat je verhuist.
Echter kan de volgende eigenaar hiermee in de problemen komen, aangezien de standen worden bijgehouden v.d. huishoudens.

Wil je het sneaky doen, doe je het op die manier.
Doe je het netjes, zoals het hoort; bel je Eneco op en laat je het hun fixen, en betaal je netjes 5 jaar a (gokje) 100€ per maand; €6000,-.

Beetje dom dat je het zover laat komen, want je geeft het zelf al aan. Je had het eigenlijk wel door, maar dacht; HAHA gratis stroom/gas!
En bij wie denk je dat die nieuwe eigenaar aanklopt zodra hij van deze problemen te horen krijgt?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 13:42
RvL schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:38:
[...]

En bij wie denk je dat die nieuwe eigenaar aanklopt zodra hij van deze problemen te horen krijgt?
Misschien was ik niet helemaal duidelijk daarin, maar de conclusie van het stukje mag zijn dat je sws aan het betalen komt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan gewoon kijken wat je laatste eindafrekening was en wat de meterstand toen was. En ook wat en hoe lang je nog betaald hebt. Online bankieren gaat denk ik wel tot ongeveer vijf jaar terug.

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 24-01-2018 10:42 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:46
Stel even dat je gewoon verhuisd, en niks doet of meld. De nieuwe bewoner gaat zijn gas/elektra contract afsluiten en moet hiervoor de beginstanden doorgeven. Deze zijn volledig anders dan degene die ze in de administratie hebben staan. Men gaat op onderzoek uit en blijkt dat het allemaal goed ging tot een aantal jaar terug, allemaal in de tijd dat jij in bezit was van de woning. Jij krijgt een rekening op de mat en moet toch betalen.

Vervelend als het nu is, ik zou toch zelf contact opnemen met ze. Misschien zijn ze dan nog zo vriendelijk niet volledig alles door te belasten.
Kijk ook voor jezelf wat eventueel je rechten nog zijn. Al heb jij verzuimd, dat geldt ook voor hun. Mogelijk is er een wet die zegt dat ze maar 3 jaar terug mogen eisen? Ik heb geen idee, maar zorg ervoor dat jij dat wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:43

P_Tingen

omdat het KAN

inkie1 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:56:
@ P_ Tingen Dus als je het netjes wilt doen en doorgeven dat je niks betaald dan ben je een moraalridder? Fijn om te weten.
Nee, als je mijn post leest dan zie je dat ik er zelf ook achteraan ben gegaan. Waar ik moe van word is wanneer mensen zich roomser voordoen dan de Paus.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Gewoon Eneco bellen. Als ze alles alsnog betaald willen hebben het er op gooien dat ze ook nalatig zijn geweest. Het moet wel van twee kanten komen. Ik zou niet accepteren dat ze zeggen “foutje, hier is alsnog de factuur”. Ze zijn zelf ook slordig geweest en een serieuze korting bedingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 13:57
Overigens zullen ze je energieverbruik over de afgelopen 5 jaar over het standaard variabel tarief willen afrekenen. Dat gaat je wel aanzienlijk meer geld kosten dan wanneer je jaar op jaar netjes was overgestapt en lage tarieven + cashbacks had geïncasseerd. Kan je zomaar €300-€400 per jaar schelen, dus over een periode van 5 jaar heb je het dan helemaal over serieus geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 16:52
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem dat mij een beetje nerveus maakt.

Ik ben jaren geleden in mijn huidige (koop)-appartement gaan wonen. Toentertijd heb ik een contract afgesloten bij Eneco voor stroom en gas. De eerste jaren heb ik ook gewoon rekeningen betaald.

Echter nu het probleem: op een gegeven moment zijn de incasso's gestopt, en dat is minimaal al 5 jaar geleden gebeurd. In het begin is het mij nooit echt opgevallen want ik had mijn administratie nooit echt goed op orde. Ook omdat ik altijd gewoon gas en stroom geleverd heb gekregen heb ik er nooit echt een punt van gemaakt. En misschien heel naïef, maar ik dacht; "Mooi gratis energie! Ik hoor het vanzelf wel als ik weer moet gaan betalen..." Echter dat is dus nooit gekomen.

Alleen nu sta ik op het punt te gaan verhuizen (ergens vlak na de zomer wordt mijn nieuwe huis opgeleverd) en begin ik me toch wel zorgen te maken over deze situatie. Als ik mijn adres opzoek op: http://www.eancodeboek.nl/index.php staat mijn specifieke appartement er niet tussen, wel mijn onder- en bovenburen. Dit zou beteken dat ik geen aansluiting heb, maar zowel de gas- als de stroommeter die bij mij in huis hangen draaien als ik ook wat verbruik...

Kan het zijn dat mijn een van mijn buren voor mij betaald? Of zit ik in een zwart gat en moet ik straks opeens voor 5+ jaar ophoesten als ik dit huis verkoop? [edit: wat ik overigens logisch en fair zou vinden]

Wat zou ik het beste kunnen doen? En wat kan ik verwachten? Ik ben benieuwd of er hier op dit forum misschien wat mensen uit dit wereldje zitten of er ervaring mee hebben?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen?
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Drie jaar lang per ongeluk geen stadswarmte betaald, wel afgenomen. Op een gegeven moment heb ik alles moeten betalen. Hiervoor een regeling getroffen. Je kan er dus waarschijnlijk niet onderuit komen. Ga maar uit van dat je minimaal 5000-6000 euro moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:26
Gewoon rustig de overdracht doen, en dan afwachten.
Ik verwacht van een energiebedrijf dat ze hun zaken beter op orde hebben dan een consument.

En als er dan een rekening komt, degelijk checken en betalen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik denk dat een deel van de eventuele vordering van het energiebedrijf inmiddels wel verjaard zal zijn?

Zie ook https://www.consuwijzer.n...ebedrijf-naheffing-sturen

Daar wordt gesproken over een verjaringstermijn van 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:45
Sdreeg schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:52:
Ik denk dat een deel van de eventuele vordering van het energiebedrijf inmiddels wel verjaard zal zijn?

Zie ook https://www.consuwijzer.n...ebedrijf-naheffing-sturen

Daar wordt gesproken over een verjaringstermijn van 2 jaar.
Welke eindafrekening ?
Die heeft hij volgens mij nooit gehad.
Topicstarter, iig even bellen met je laatste leverancier!
Als je zelf contact opneemt zijn ze normaal een stuk milder

[ Voor 11% gewijzigd door sinovenator op 24-01-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vette73
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-10 13:51
Je schrijft het volgende: " Als ik mijn adres opzoek op: http://www.eancodeboek.nl/index.php staat mijn specifieke appartement er niet tussen, wel mijn onder- en bovenburen. Dit zou beteken dat ik geen aansluiting heb, maar zowel de gas- als de stroommeter die bij mij in huis hangen draaien als ik ook wat verbruik..."

Als dit correct is denk ik niet dat je de energieleverancier moet hebben maar jouw netbeheerder: https://www.energielevera...s/overzicht-netbeheerders

Wanneer je geen EAN hebt kan een leverancier ook niets. Die kan alleen een contract afsluiten o.b.v. EAN.
Ik denk dat je eerst een (nieuwe) EAN moet zien te krijgen bij de netbeheerder en daarna het probleem van de zonder contract gebruikte energie moet oplossen.
De kans is groot dat je dit direct bij de netbeheerder moet afrekenen want zonder contract met een leverancier is dat uiteindelijk de partij die jou de energie heeft geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie opmerkingen allemaal.

Ik denk dat ik eerst eens contact opneem met Stedin om te kijken waarom mijn adres niet in het ean-codeboek staat.

Op basis daarvan zal ik contact opnemen met Eneco om te kijken hoe we dit recht kunnen zetten.

Het lijkt mij inderdaad een wederzijdse nalatigheid waar we alle partijen hun verantwoordelijkheid moeten pakken. Het is in ieder geval niet mijn intentie de volgende eigenaar in de shit te werken.

Al zou ik het tegen de potentiele nieuw eigenaar kunnen zeggen als extra verkooppunt: gratis energie... 8)7

Ja, ik was een beetje een sukkel in mijn gierige studententijd toen dit allemaal mis liep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaldair
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:01
Ik heb het eens andersom gehad. Ik was verhuisd naar een gerenoveerde woning. Daar was toen al wat gedoe met de meters, maar heb ik zowel de gas als elektra netjes aangemeld. Vervolgens maandelijks betaald aan de leverancier. Kreeg na ~3 jaar de melding dat ik betaald heb voor geen gebruik: in de administratie van netbeeherder was de meter afgesloten. Ze hadden daarom ook geen duidelijk verbruik van mijn adres (ondanks dat ik het jaarlijks had doorgegeven). Omdat ze deze administratie zelf niet hadden, konden ze van mij geen geld eisen -> alles terug naar mij overgemaakt.

Ik kreeg dus al het geld terug. Ook al had ik wel gebruikt (dit ook aangegeven). Was een paar duizend euro. Dus, je kan nog geluk hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE 1:

Zojuist contact gehad met de Netbeheerder (Stedin). Mijn meter zijn totaal niet bekend in de systemen er zijn nergens gegevens van bekend.

Ik moet nu naar mijnaansluiting.nl om voor deze meters nieuwe EAN-codes aan te vragen.

Ik houd jullie op de hoogte...

[EDIT: ik vermoed iets vergelijkbaars met bovenstaande post, toen ik in dit huis kwam was het net gerenoveerd. Het is een vooroorlogs appartement, dat ooit eens gesplitst en waarschijnlijk zijn de nieuwe meters nooit goed aangemeld. Wel raar dat ze wel stroom en gas sturen naar onbekende meters.]

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2018 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:29:
UPDATE 1:

Zojuist contact gehad met de Netbeheerder (Stedin). Mijn meter zijn totaal niet bekend in de systemen er zijn nergens gegevens van bekend.

Ik moet nu naar mijnaansluiting.nl om voor deze meters nieuwe EAN-codes aan te vragen.

Ik houd jullie op de hoogte...

[EDIT: ik vermoed iets vergelijkbaars met bovenstaande post, toen ik in dit huis kwam was het net gerenoveerd. Het is een vooroorlogs appartement, dat ooit eens gesplitst en waarschijnlijk zijn de nieuwe meters nooit goed aangemeld. Wel raar dat ze wel stroom en gas sturen naar onbekende meters.]
Als er geen meters zijn dan ook geen meterstanden? En hoezo heb je dan tot 5 jaar geleden wel gewoon je meterstanden kunnen doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redfoxert schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Als er geen meters zijn dan ook geen meterstanden? En hoezo heb je dan tot 5 jaar geleden wel gewoon je meterstanden kunnen doorgeven?
Goede vraag, ik weet zeker dat ik de eerste 3 jaar ergens voor betaald hebt. Toen had ik nog huisgenoten en deelde we de kosten onderling en ik heb daar nog een excel van de hoe we dat verdeelden. Toen zij weggingen heb ik niet meer opgelet. Helaas gaat mijn internetbankieren niet ver genoeg terug in de tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
redfoxert schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:36:
[...]

Het lijkt mij dat er wel een meter hangt, maar dat dat niet (meer) in het systeem staat. Verrassend dat ze dat niet door kunnen hebben als er toch gas doorheen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stoelpoot schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:40:
[...]

Het lijkt mij dat er wel een meter hangt, maar dat dat niet (meer) in het systeem staat. Verrassend dat ze dat niet door kunnen hebben als er toch gas doorheen gaat...
Inderdaad, er hangen meters. De serienummers die op deze meters staan heb ik zojuist met Stedin besproken, die hebben toen in 3 verschillende "systemen" gezocht maar niks over gevonden.

Daarom dat ik nu "nieuwe" EAN-codes moet aanvragen voor bij deze meters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
[...]

Op 7-8 miljoen gasmeters in totaal in Nederland zullen er wel meer zijn die "verdwenen" zijn in de administratie maar wel gewoon nog gas doorgeven :)

Zie hier nog een reden waarom ze zo graag die "slimme" digitale meters overal geplaatst willen hebben. Die melden zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:25
bizarre verhalen allemaal. Erg slordig ook van de netbeheerders. Anyway, ik hoop dat je voor de zekerheid wel een potje hebt voor het geval je toch alles terug moet betalen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snowhite0901 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:49:
bizarre verhalen allemaal. Erg slordig ook van de netbeheerders. Anyway, ik hoop dat je voor de zekerheid wel een potje hebt voor het geval je toch alles terug moet betalen.
Ach ja, ik ga dit huis verkopen, en de prijzen voor appartementen in Rotterdam zijn redelijk gunstig en levert waarschijnlijk al veel meer op dan ik had begroot, dus wat dat betreft zit ik wel gedekt. Maar als de fout bij hun zit ga ik niet zo maar ergens voor betalen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Zou ook goed informeren bij mensen die daar verstand van hebben wat je rechten zijn.
Want hier zijn beide partijen in de fout en als het mij zou zijn overkomen zou ik niet voor het hele bedrag erin gezet willen worden.
Voor de mensen die gaan klagen "ja jemot gewoon betalen!", je hebt gewoon rechten en plichten die heeft de netbeheerder of energie leverancier ook.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 17:11

Jiffy

God, you're ugly!

[...]
Hoe zouden ze dat (op afstand) moeten zien? Ik ga er nml van uit dat zowel gas- als elektrameter nog van die lekkere ouwe klassieke dingen zijn die dus fysiek afgelezen moeten worden. Die kun je niet even op afstand dichtdraaien, ofzo.

Als je de boel af wilt sluiten, moet je daar een fysieke handeling voor verrichten. Zolang de boel niet fysiek is afgesloten, zal er gas & elektriciteit beschikbaar zijn op die locatie.

Wel een aparte situatie als het je overkomt, maar op al die aansluitingen die er in NL zijn kan ik me voorstellen dat het wel eens vaker gebeurt. :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bad Brains schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:58:
Zou ook goed informeren bij mensen die daar verstand van hebben wat je rechten zijn.
Want hier zijn beide partijen in de fout en als het mij zou zijn overkomen zou ik niet voor het hele bedrag erin gezet willen worden.
Voor de mensen die gaan klagen "ja jemot gewoon betalen!", je hebt gewoon rechten en plichten die heeft de netbeheerder of energie leverancier ook.
Neemt niet weg dat je een product hebt afgenomen. Kan er wel van alles fout zijn gegaan maar dat maakt het niet per definitie gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
PolarBear schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:08:
[...]

Neemt niet weg dat je een product hebt afgenomen. Kan er wel van alles fout zijn gegaan maar dat maakt het niet per definitie gratis.
Er is toch niemand die zegt dat er geen wil is tot betalen?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Nu kun je appartement verkopen als een 0,- Euro energiekosten appartement!
Ben je zo kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Jiffy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:00:
[...]

Hoe zouden ze dat (op afstand) moeten zien? Ik ga er nml van uit dat zowel gas- als elektrameter nog van die lekkere ouwe klassieke dingen zijn die dus fysiek afgelezen moeten worden. Die kun je niet even op afstand dichtdraaien, ofzo.

Als je de boel af wilt sluiten, moet je daar een fysieke handeling voor verrichten. Zolang de boel niet fysiek is afgesloten, zal er gas & elektriciteit beschikbaar zijn op die locatie.

Wel een aparte situatie als het je overkomt, maar op al die aansluitingen die er in NL zijn kan ik me voorstellen dat het wel eens vaker gebeurt. :)
Oh ja... ik vergeet nog wel eens hoe oud dat systeem eigenlijk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Of zit ik in een zwart gat en moet ik straks opeens voor 5+ jaar ophoesten als ik dit huis verkoop?
5 jaar wordt het sowieso niet. Ik heb iets vergelijkbaars mee gemaakt, maar aan de eisende kant.

Als dit voor de kantonrechter komt, en de eiser kan niet hard maken dat ze in de tussentijd actie hebben ondernomen om de schuld te innen (aanmaning, incasso), kunnen ze maar maximaal 24 maanden opeisen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lastig.. want dan zou er ook geen "vorige" stand beschikbaar zijn :?

dan wordt het verbruik berekenen ook wel lastig denk ik ;) en tja je zou kunnen schatten.. maar dan nog.. imo is Stedin hier fout geweest...
Dat je de Netwerk kosten zou moeten betalen met terugwerkende kracht Sure! maar wat je nou daadwerkelij k verbruikt heb blijft gissen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:17:
lastig.. want dan zou er ook geen "vorige" stand beschikbaar zijn :?

dan wordt het verbruik berekenen ook wel lastig denk ik ;) en tja je zou kunnen schatten.. maar dan nog.. imo is Stedin hier fout geweest...
Dat je de Netwerk kosten zou moeten betalen met terugwerkende kracht Sure! maar wat je nou daadwerkelij k verbruikt heb blijft gissen ;)
Ik denk dat inderdaad meterstanden en dergelijke een rare situatie zullen opleveren... Als de meters niet bekend zijn zullen er al helemaal geen meterstanden aangekoppeld zijn. Wat ik overigens superraar vind, want ik kan me nog wel herinneren dat ik in het begin periodiek meterstanden heb opgenomen en doorgegeven aan Eneco. Maar in de systemen van de Netbeheerder kwam ik en mijn contract met de leverancier niet terug, logisch, want er is geen meter om dat aan te koppelen... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 16:20
Even een pluspuntje van Eneco: bij een vordering tot betaling zijn ze heel coulant en bereid om het bedrag over vele termijnen uit te smeren.

Bij het gaan samenwonen ben ik vergeten het maandbedrag aan te passen en door omstandigheden tot 2 maal toe de meterstanden niet doorgegeven. Bij omwisseling naar een slimme meter kwam er een eindafrekening die ik ook niet even kon betalen in 1 keer. Twee vrouwen erbij in huis zorgen voor veel meer stookkosten, dus dat bedrag was even te hoog. Uitgesmeerd over 2 jaar, en indien ik geld overheb kan ik dat extra overmaken zodat de termijnen afnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 10:17
Volgens mij heb je je goede wil getoond door contact met Eneco en Stedin op te nemen. Wel een beetje laat natuurlijk, dat had netter gekund. Maar jij bent niet degene die de initiële fouten heeft gemaakt. Als er bij niemand meterstanden bekend zijn, het is niet bekend hoeveel de stroomrekening voorheen was, het is niet bekend of dat maandbedrag toen op daadwerkelijke meterstanden gebaseerd was en de situatie tussen toen en nu (toen huisgenoten, nu al jaren niet meer) is totaal anders, dan zal het heel lastig zijn om ook maar iets van een reële schatting van het verbruik te maken.

Ik acht de kans dus best groot dat je hier met een gelukje wegkomt en dat Stedin de meters in het systeem op gaat nemen, maar het er verder bij laat zitten. Mochten ze je toch voor een of ander "gemiddeld gebruik" of zo willen laten betalen, dan zou ik daar als ik jou was welwillend mee omgaan, maar niet zomaar elk bedrag dat ze vragen ophoesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Grappig, lees veel mensen die hem zeggen te betalen ( jaloezie? )

Van wat ik gelezen heb lijkt het nalatigheid van de netwerkbeheerder, zowel als je ''oude'' energie leverancier.

Voor je verhuist zou ik persoonlijk ervoor zorgen dat je in ieder geval een geldig EAN/meter adres heb die je aan de nieuwe bewoners kan doorgeven, daarna zou ik met je ''oude'' leverancier bellen om te vragen hoe het zit je met je contract en/of ''gratis'' geleverde energie

Met het aanvragen van een nieuwe EAN zal je wss. de meterstanden moeten doorgeven en zal je een contract moeten gaan afsluiten tot je daadwerkelijk verhuisd. je betaald dat de kosten die je verbruikt in die tijd.

Evt zou je kunnen kijken in hoeverre ze van die 5 jaar kunnen terugvorderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ben ik echt zo'n gevalletje tussen het wal en het schip...Ik ben me maar aan het verdiepen in vooral de wettelijke kant van dit verhaal. Wat ik in ieder geval een paar keer terug vind is het volgende:

Quote 1:
De voorzieningenrechter overweegt dat wanneer voor een woonadres geen energieleverancier bekend is, een netbeheerder wettelijk verplicht is om de afnemer van energie af te sluiten. Indien de netbeheerder niet aan die verplichting voldoet, handelt hij in strijd met de Elektriciteitswet 1998 en de Gaswet omdat hij in dat geval feitelijk optreedt als energieleverancier.
Quote 2:
Zolang er geen contract is met een energieleverancier heeft de netbeheerder de wettelijke plicht de aansluiting af te sluiten. Nu gebeurt het afsluiten in de regel niet direct. Hier gaat een heel procedé aan vooraf waarin de betreffende consument wordt verzocht en in de gelegenheid wordt gesteld een nieuw contract af te sluiten met een energieleverancier. Wordt er echter geen nieuw contract afgesloten, dan wordt de consument er door de netbeheerder op gewezen dat zij genoodzaakt is tot afsluiting over te gaan.

Zoals hierboven toegelicht is de netbeheerder bij het ontbreken van het contract met een leverancier verplicht de aansluiting af te sluiten. Deze verplichting vloeit voort uit de E-wet en Gaswet en is nader uitgewerkt in de Regeling afsluiten kleinverbruikers, zoals bij besluit van de Minister van Economische Zaken, Landbouw & Innovatie vastgesteld.
De netbeheerder heeft nog nooit contact met mij opgenomen...
Van wat ik gelezen heb lijkt het nalatigheid van de netwerkbeheerder, zowel als je ''oude'' energie leverancier.

Voor je verhuist zou ik persoonlijk ervoor zorgen dat je in ieder geval een geldig EAN/meter adres heb die je aan de nieuwe bewoners kan doorgeven, daarna zou ik met je ''oude'' leverancier bellen om te vragen hoe het zit je met je contract en/of ''gratis'' geleverde energie

Met het aanvragen van een nieuwe EAN zal je wss. de meterstanden moeten doorgeven en zal je een contract moeten gaan afsluiten tot je daadwerkelijk verhuisd. je betaald dat de kosten die je verbruikt in die tijd.
Dit sowieso, ik wil in ieder geval het "mysterie van de ontbrekende EAN meters" opgelost hebben voor de nieuwe bewoners.

Als ik dan die nieuwe EAN-codes heb zal ik voor de paar maanden dat ik hier nog woon een tijdelijk, maandelijks opzegbaar, contract afsluiten bij een leverancier. En dan bij mijn nieuwe huis maar eens alles heel goed regelen en mijn administratie en correspondentie beter bewaren.
Want nu heb ik alleen de bevestiging van de allereerste overeenkomst met Eneco op papier in bezit. Het email-adres dat ik destijds gebruikte gebruik ik allang niet meer en kan ik niet meer in en mijn bankafschriften gaan dus niet ver genoeg terug in de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-10 10:17
Die quotes zijn nog meer reden om te verwachten dat Stedin de meters gewoon gaat registeren vanaf nu en verder doet alsof zijn neus bloed. Want als die quotes kloppen, dan hebben zij dus in feite de wet gebroken. Zij zullen je in die situatie dus niet proberen een rekening te sturen. En er is verder geen energieleverancier die hier partij in is, want Eneco zegt van niks te weten.
Ik zou dus zeker doen wat je van plan bent: een contract bij een leverancier afsluiten en dat netjes betalen. Verder gewoon afwachten wat er op je af komt.
Dat nieuwe contract hoeft overigens helemaal niet maandelijks opzegbaar te zijn, want als je verhuist, verhuist dat contract gewoon mee. Ik neem aan dat je op je nieuwe adres ook weer energie gaat gebruiken. Je kan dus gewoon het contract afsluiten dat je het meeste aanspreekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 07:56
Via Gaslicht even kijken welke het voordeligste is en afsluiten maar ;)
Heb je wellicht nog een leuke welkomstbonus te pakken als het meezit.
En als je verhuisd dan neem je inderdaad het contract gewoon mee.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lapa schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:49:
Die quotes zijn nog meer reden om te verwachten dat Stedin de meters gewoon gaat registeren vanaf nu en verder doet alsof zijn neus bloed. Want als die quotes kloppen, dan hebben zij dus in feite de wet gebroken. Zij zullen je in die situatie dus niet proberen een rekening te sturen. En er is verder geen energieleverancier die hier partij in is, want Eneco zegt van niks te weten.
Ik zou dus zeker doen wat je van plan bent: een contract bij een leverancier afsluiten en dat netjes betalen. Verder gewoon afwachten wat er op je af komt.
Dat nieuwe contract hoeft overigens helemaal niet maandelijks opzegbaar te zijn, want als je verhuist, verhuist dat contract gewoon mee. Ik neem aan dat je op je nieuwe adres ook weer energie gaat gebruiken. Je kan dus gewoon het contract afsluiten dat je het meeste aanspreekt.
Dit kleine beetje bijval doet mijn zenuwen weer wat kalmeren. Ook al ben je maar een vreemde op het internet ;) . De reden waarom ik denk voor een maandelijks contract te gaan is omdat ik in mijn nieuwe huis sowieso een stuk energiezuiniger zal zijn en ook zelf energie zal produceren d.m.v. zonnepanelen. Ik denk dat het dan verstandiger is een ander contract af te sluiten en tijdelijk iets hogere energierekeningen te hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:51:
[...]

Ach ja, ik ga dit huis verkopen, en de prijzen voor appartementen in Rotterdam zijn redelijk gunstig en levert waarschijnlijk al veel meer op dan ik had begroot, dus wat dat betreft zit ik wel gedekt. Maar als de fout bij hun zit ga ik niet zo maar ergens voor betalen...
Geld uit de verkoop van een woning wordt geacht weer in een nieuwe woning gestoken te worden. Ga je van koop naar huur, dan kan het best wel een tijdje duren voordat je je geld krijgt.
Ga je naar een nieuwe koopwoning dan wordt het een soort van restschuld. Ga in ieder geval naar een goede financieel adviseur hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd of hier nog wat is uitgekomen!
@ts; heb je uiteindelijk dik mogen dokken of is dit toch nog gunstig uitgespeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

@Verwijderd

Ben nu ook wel nieuwsgierig.. of ben je naar het buitenland gevlucht ivm de hoge schuld?

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bl4ckviper schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 08:34:
@Verwijderd

Ben nu ook wel nieuwsgierig.. of ben je naar het buitenland gevlucht ivm de hoge schuld?
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:18:
Ik ben wel benieuwd of hier nog wat is uitgekomen!
@ts; heb je uiteindelijk dik mogen dokken of is dit toch nog gunstig uitgespeeld?
Haha, nee ik ben nog niet gevlucht hoor.

Zoals gezegd moest ik volgens Front-Office van Stevin een nieuwe EAN-codes aanvragen.
De Back-Office heeft contact met me opgenomen en was ook erg verbaasd en snapte er weinig van.
Maar de aanvraag loopt nu in behandeling en ik hoop snel wat van ze te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:40
Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Verwijderd Nog ontwikkelingen?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vooralsnog helaas geen updates. Stedin is erg druk, ik zit al een maand op actie te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

@Verwijderd

En al iets gehoord? of laten ze het zo? :P

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik kan de geïnteresseerden (@Verwijderd @Bl4ckviper @onetime @Ossi e.a.) toch nog even een update geven.

Ik heb redelijk open kaart gespeeld. Zo heb ik de Netbeheerder laten weten dat ik gas en elektra krijg zonder een contract bij een leverancier. Dat dit al een tijdje speelt en dat ik geen leverancier kan contracteren omdat de meters op mijn adres geen EAN-codes blijken te hebben.

Zij vonden dit opmerkelijk, maar hun reactie was redelijk simpel: de netbeheerder maakt voor die meters nieuwe EAN-codes aan, en past het adresboek aan zodat als ik op nu bij energieleveranciers op mijn adres zoek ik gewoon een contract kan afsluiten. Hun reactie was dusdanig dat ik vermoed dat deze situatie ook weer niet zo uitzonderlijk was en ze het wel vaker tegenkomen, klanten die tussen het wal en het schip vallen en waarvan de levering over het net door netbeheerder als "verlies" wordt afgeschreven omdat ze niet actief kunnen achterhalen aan welke meter het nou geleverd wordt. Ik gok dat ze daarom ook wel redelijk actief die slimme meters overal willen ophangen.

Toen dat door de netbeheerder gedaan was kon ik daarna dus een gaan leveranciers contracteren. Ik heb er een met tijdelijk contract gekozen gezien mijn aankomende verhuizing en moest gewoon de meterstanden van dat moment doorgeven als beginstand.

Uiteindelijk ben ik dus behoorlijk gelukkig geweest en heb ik jarenlang van de slechte administratie van de netbeheerder (en mezelf) kunnen profiteren.

Achteraf gezien is deze "voorspelling" van @Lapa behoorlijk juist gebleken.
Lapa schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:49:
In ieder geval allemaal bedankt voor de input en het meedenken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Lucky basterd. :o Ik hoop dat je flink bitcoins hebt kunnen minen :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:49:
@Verwijderd Lucky basterd. :o Ik hoop dat je flink bitcoins hebt kunnen minen :P
Volgens mij leveren plantjes meer op per kWh :P
Pagina: 1