Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NB1308
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-05-2020
Goedendag,

Via mijn laptop die ik gebruik voor school wil ik inloggen van buiten mijn prive-netwerk op mijn desktop die thuis staat door middel van een extern bureaublad. ik heb een VPN verbinding gemaakt door middel van een Raspberry pi 3. ik kan vanuit openVPN verbinding maken met mijn netwerk maar geen verbinding starten met mijn desktop. de router kan ik wel benaderen via het VPN

als ik via mijn laptop nu verbinding maak dan kan ik mijn pc pingen + de sonos speakers pingen. maar als ik bij verkenner kijk bij netwerk dan staat alleen mijn laptopnaam er tussen

wie kan mij helpen?

Groet, NB

[ Voor 17% gewijzigd door NB1308 op 23-01-2018 20:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 21:30
Staat er wel een Pro versie van Windows op het systeem dat je wilt overnemen? Werkt het lokaal wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NB1308
Lokaal werkt het wel, als ik mijn laptop verbind met het wifi-netwerk dan kan ik verbinding maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@NB1308 voordat je allerlei poorten open gaat zetten, andere Windows versie gaat installeren of moeilijk doen met VPN.

Je kan het ook oplossen met andere programma's, bijvoorbeeld Teamviewer. Heb je dat al eens geprobeerd?

Verder bevat je openingpost erg weinig informatie waar we iets mee kunnen. Wat werkt er wel? Hoe heb je het ingesteld? e.d. Kun je dat toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je de firewall op de desktop wel goed ingesteld?
Kun je hem bijvoorbeeld wel pingen?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NB1308
@rens-br de verbinding van Teamvieuwer is niet ideaal, daarin tegen is de verbinding van een extern bureaublad wel goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik denk dat VPN ook veiliger is (mits goed ingesteld) omdat dan de verbinding naar de desktop tijdelijk is, in plaats van permanent met Teamviewer. Ik vind Teamviewer voor korte, ad-hoc verbindingen met bijvoorbeeld een helpdesk.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NB1308
de VPN verbinding is helemaal in werking, ik heb op mijn laptop hetzelfde IP als mijn desktop, ik kan de instellingen van mijn router ook zien, sonos apparaten pingen en mijn desktop pingen. het enige wat niet werkt is dat de thuisgroep niet beschikbaar is en ik geen verbinding kan maken via het externe bureaublad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
NB1308 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:51:
[...] ik heb op mijn laptop hetzelfde IP als mijn desktop [...]
Bedoel je dit letterlijk?

Vertel eens wat meer over je IP-configuratie. Ook die van waar je vanaf probeert te verbinden (c.q. hoe test je het?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NB1308
@Room42 daarmee bedoel ik het IP adres naar buiten. binnen mijn netwerk is de Raspberry Pi 192.168.176.26 en mijn desktop op 192.168.176.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
En verder? Hoe test je remote?

Kun je vanaf je LAN (dus zonder VPN) wel de PC verbinden via RDP?

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 23-01-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NB1308
@Room42 de remote doe ik door via CMD te pingen op het IP van mijn desktop

via LAN of wifi in mijn thuisnetwerk kan ik wel een verbinding starten.
her rare is dat ik helemaal geen apparaten kan zien bij verkenner -> Netwerk, maar wel alles succesvol kan pingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 22:41
En wat gebeurt er als je in de adresbalk van Verkenner je PC benaderd m.b.v. \\192.168.176.16 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NB1308
bedankt voor de tips het is gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 22:41
Wat was de oplossing?
Daar zijn we uiteraard benieuwd naar, en het helpt in de toekomst mogelijk anderen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
NB1308 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:33:
bedankt voor de tips het is gelukt
Voor future reference (en zodat andere users er ook nog wat aan hebben): Wat heb je nu precies veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NB1308
er zat een brug bij mijn netwerkadapters, verder weet ik het zelf ook niet
Pagina: 1