Ik zoek een?
Monitor/TV voor bij mijn werk/game/multimedia pc.
Wat is je budget?
Afhankelijk van waar de keuze op valt, 300-600 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Goed scherm gaat boven goed merk, wel graag bij Nederlandse webwinkel verkrijgbaar.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De situatie:
Op het moment heb ik een redelijk nieuwe desktop PC staan met daarop aangesloten een 37" FullHD Samsung TV (LE37B652) en een 24" 1920x1200 PC monitor. Aan een Desktop PC met i5-7500 en Radeon 280X videokaart waarbij de videokaart mogelijk/waarschijnlijk wordt vervangen op termijn voor wat zwaarders.

De PC heeft 3 hoofddoelen,
1 Workstation (Programmeren, office werk, etc.)
2 Gamestation (Voornamelijk Overwatch, Starcraft I/II en DotA 2, maar er zullen ook wel zwaardere spellen aan bod komen)
3 Home Cinema (Series en films, al dan niet in 4K formaat)
De huidige situatie is niet ideaal voor doel 1 en 2, voornamelijk omdat de pixeldichtheid te laag is voor de afstand die ik tot mijn scherm heb en omdat de inputlag op dit TV scherm veel te hoog is (ook op gaming stand).
Nu kom ik op 3 opties uit:
1 Twee schermen vervangen door 1, en wil ik niet te veel inleveren op totale schermruimte, dan wil ik hier graag ~40" van hebben.
Voorbeeldscherm: pricewatch: Philips BDM4350UC Zwart
2 Enkel de TV vervangen door een ~30" exemplaar met 4K resolutie bijvoorbeeld:
pricewatch: Philips BDM4350UC Zwart
pricewatch: LG 32UD59-B Zwart
3 Enkel TV vervangen door een 30" exemplaar met lagere resolutie, maar hogere refreshrate:
pricewatch: Acer XZ321QU Zwart
pricewatch: AOC Q3279VWF Zwart (Goedkoop!)
pricewatch: Acer XZ321QU Zwart (Gebogen, is dit handig als ik het ook als TV scherm wil gebruiken vanaf een iets grotere afstand?)
Mijn vragen aan jullie zijn hierbij:
1 Kunnen jullie helpen bij het kiezen tussen categorieën? Bijvoorbeeld ervaringen met een vergelijkbare situatie.
2 Zijn er nog must-see schermen binnen deze categorieën die ik gemist heb?
3 Zie ik iets over het hoofd?
Ik hoor graag jullie tips!
Monitor/TV voor bij mijn werk/game/multimedia pc.
Wat is je budget?
Afhankelijk van waar de keuze op valt, 300-600 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Goed scherm gaat boven goed merk, wel graag bij Nederlandse webwinkel verkrijgbaar.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De situatie:
Op het moment heb ik een redelijk nieuwe desktop PC staan met daarop aangesloten een 37" FullHD Samsung TV (LE37B652) en een 24" 1920x1200 PC monitor. Aan een Desktop PC met i5-7500 en Radeon 280X videokaart waarbij de videokaart mogelijk/waarschijnlijk wordt vervangen op termijn voor wat zwaarders.

De PC heeft 3 hoofddoelen,
1 Workstation (Programmeren, office werk, etc.)
2 Gamestation (Voornamelijk Overwatch, Starcraft I/II en DotA 2, maar er zullen ook wel zwaardere spellen aan bod komen)
3 Home Cinema (Series en films, al dan niet in 4K formaat)
De huidige situatie is niet ideaal voor doel 1 en 2, voornamelijk omdat de pixeldichtheid te laag is voor de afstand die ik tot mijn scherm heb en omdat de inputlag op dit TV scherm veel te hoog is (ook op gaming stand).
Nu kom ik op 3 opties uit:
1 Twee schermen vervangen door 1, en wil ik niet te veel inleveren op totale schermruimte, dan wil ik hier graag ~40" van hebben.
Voorbeeldscherm: pricewatch: Philips BDM4350UC Zwart
2 Enkel de TV vervangen door een ~30" exemplaar met 4K resolutie bijvoorbeeld:
pricewatch: Philips BDM4350UC Zwart
pricewatch: LG 32UD59-B Zwart
3 Enkel TV vervangen door een 30" exemplaar met lagere resolutie, maar hogere refreshrate:
pricewatch: Acer XZ321QU Zwart
pricewatch: AOC Q3279VWF Zwart (Goedkoop!)
pricewatch: Acer XZ321QU Zwart (Gebogen, is dit handig als ik het ook als TV scherm wil gebruiken vanaf een iets grotere afstand?)
Mijn vragen aan jullie zijn hierbij:
1 Kunnen jullie helpen bij het kiezen tussen categorieën? Bijvoorbeeld ervaringen met een vergelijkbare situatie.
2 Zijn er nog must-see schermen binnen deze categorieën die ik gemist heb?
3 Zie ik iets over het hoofd?
Ik hoor graag jullie tips!