Is er hier iemand met een Antec 1030 kast (wit dan wel zwart, ik heb zelf die zwarte) met waterkoeling?
Ik ben er namelijk zelf nog niet helemaal uit waar ik al die dingen moet gaan laten. Ik heb nu eigenlijk 2 keuzes:
Oplossing 1:
Ik haal die onderste drivebay eruit en plaats daar mijn radiator en waterreservoir (met onderwater pomp).
voordeel/nadeel:
+ minimaal boren/zagen in de kast, alleen 2 popnagels weghalen.
+ radiator wordt dan gekoeld door 2x80mm fans.
- waar laat ik dan mijn 2xHDs?
- geen HD koeling meer
- is er wel genoeg ruimte.. of moet ik ook mijn andere drive-bay verwijderen?
Oplossing 2:
Ik laat de drivebay + fans zitten waar ze zitetn (zijn nu 2x80mm Sunon fans, worden vervangen door Antec 80mm fans, zijn een stuk stiller). Echter, ik neem een langere radiator en plaats deze "onder het dak" van mijn kast.
voordeel/nadeel:
+ ik hou genoeg ruimte voor mijn HD's
+ deze HD's blijven gekoeld door 80mm fans
+ meer plek voor radiator dus grotere radiator (en dus meer koel oppervlakte)
- ik moet behoorlijk in mijn kast gaan zagen
- 2x120mm extra fans.. = meer lawaai?
- water moet nu helemaal van onder naar boven gepompt worden
Ik ben er zelf dus nog niet uit. Mocht iemand nou ook een waterkoeling systeem in z'n 1030 hebben zitten......post ff wat pics of tekeningen? Misschien zie ik wat andere mogelijkheden compleet over het hoofd.. ben ook zeer geintereseerd wat voor radiator + waterreservoir je gebruikt.
Ik moet alles nog aanschaffen (na de verhuizing) maaar ik zit zelf te denken aan een Dangerden Maze2 (voor mijn TB900) met een Sicce 1300 l/u pomp en ik zit eventueel te denken om een minikoelboxje te maken voor het waterreservoir.
Ik ben er namelijk zelf nog niet helemaal uit waar ik al die dingen moet gaan laten. Ik heb nu eigenlijk 2 keuzes:
Oplossing 1:
Ik haal die onderste drivebay eruit en plaats daar mijn radiator en waterreservoir (met onderwater pomp).
voordeel/nadeel:
+ minimaal boren/zagen in de kast, alleen 2 popnagels weghalen.
+ radiator wordt dan gekoeld door 2x80mm fans.
- waar laat ik dan mijn 2xHDs?
- geen HD koeling meer
- is er wel genoeg ruimte.. of moet ik ook mijn andere drive-bay verwijderen?
Oplossing 2:
Ik laat de drivebay + fans zitten waar ze zitetn (zijn nu 2x80mm Sunon fans, worden vervangen door Antec 80mm fans, zijn een stuk stiller). Echter, ik neem een langere radiator en plaats deze "onder het dak" van mijn kast.
voordeel/nadeel:
+ ik hou genoeg ruimte voor mijn HD's
+ deze HD's blijven gekoeld door 80mm fans
+ meer plek voor radiator dus grotere radiator (en dus meer koel oppervlakte)
- ik moet behoorlijk in mijn kast gaan zagen
- 2x120mm extra fans.. = meer lawaai?
- water moet nu helemaal van onder naar boven gepompt worden
Ik ben er zelf dus nog niet uit. Mocht iemand nou ook een waterkoeling systeem in z'n 1030 hebben zitten......post ff wat pics of tekeningen? Misschien zie ik wat andere mogelijkheden compleet over het hoofd.. ben ook zeer geintereseerd wat voor radiator + waterreservoir je gebruikt.
Ik moet alles nog aanschaffen (na de verhuizing) maaar ik zit zelf te denken aan een Dangerden Maze2 (voor mijn TB900) met een Sicce 1300 l/u pomp en ik zit eventueel te denken om een minikoelboxje te maken voor het waterreservoir.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)