[Forum] Afbeelding tot 1440px breed niet rood omranden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
Ik zou graag willen voorstellen om afbeeldingen tot 1440 pixels breed niet meer rood te omranden met een waarschuwing op het forum. Er zijn tegenwoordig steeds meer mensen die op tablet, laptop en desktop van een hoge resolutie scherm gebruik maken, en voor die mensen is het fijn hoge resolutie afbeeldingen op het forum te kunnen uploaden.

1440 pixels breed staat je toe om een afbeelding tot 720 pixels breed te weergeven met dus het dubbele aantal pixels om hoge resolutie schermen te ondersteunen.

Als het formaat van afbeeldingen een probleem wordt en daarmee data-verbruik en laadtijden, zie ik liever een waarschuwing: Pas op, je afbeelding is meer dan 600kB / 800kB / 1MB groot, gebruik eerst compressie.

Hier wil ik dus vanaf :P.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l5rKOwn0LXiAwiHKGjveoNfR/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:12
Dat kun je evt met custom css uitzetten. Vind zelf de/een limiet wel handig. Mobiele data is niet voor iedereen onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Denk dat Tweakers vast uit de stats/analytics kan halen wat voor resoluties er het meest gebruikt worden door bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:12
Bovendien kun je in forum instellingen het resizen uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Balance schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:09:
Ik zou graag willen voorstellen om afbeeldingen tot 1440 pixels breed niet meer rood te omranden met een waarschuwing op het forum. Er zijn tegenwoordig steeds meer mensen die op tablet, laptop en desktop van een hoge resolutie scherm gebruik maken
Maar die mensen kunnen toch de grotere afbeelding aanklikken, als ze het graag op fullscreen willen hebben. De reden waarom deze melding er (nog steeds) staat is omdat er gebruik gemaakt moet worden van thumbnails, om het formaat van een post / topic niet uit de hand te laten lopen.

Daarnaast kan je momenteel toch geen afbeeldingen breder dan 800px op het forum weergeven, dus heeft het ook helemaal geen zin om van die grote afbeeldingen te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 23-01-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
@rens-br Het gaat dus om mensen die scaling in hun besturingssysteem of browser gebruiken. Als je op 200% scaling werkt wordt een 640px afbeelding dus uitgerekt naar 1280px, etc. Daarom is het fijn om een hogere resolutie afbeelding te gebruiken, als volgt:
code:
1
[img=640]foto1280pxBreed.png[/img]

Dit zijn er meer dan je denkt: Elke smartphone werkt al op 200% (720p), 300% (1080p) of 400% (1440p) scaling, net als hoge resolutie tablets, laptops en monitoren.
Pagina: 1