2 in 1 laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06-2024
Mijn vraag
Mijn vraag is of er iemand is die ervaring heeft met 2 in 1 laptops en of die hun mening willen delen?

Verdere info: Ik heb mijn huidige laptop al minimaal 6 jaar en ooit via mijn school gehaald. Die heeft altijd gepresteerd. Maar ben nu toch langzamerhand opzoek naar iets nieuws. Het moet iets kleins worden, want ik neem hem dagelijks mee naar school. Het is echter een beetje onduidelijk wat nou de nadelen van deze 2 in 1 laptops zijn en prestatie ervan ook echt goed zijn.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik wat rond gezocht en zie verschillende soorten en veel verschillende prijzen. Geen idee wat nou echt een goede laptop is.Ik heb al wat rondgekeken en als ik er een zal halen zal ik er een met een loskoppelend systeem willen hebben, tenminste als niemand mij binnen dit topic erop wijst dat die niet zo handig zijn.

Snappen jullie wat ik bedoel of is er iets onduidelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Luke58 op 24-01-2018 09:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamibal15
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
kijk eens goed naar de surface van m-soft ik heb hier goede ervaring mee en voor productiviteit is ie zeer geschikt. Zeer portable, niet langzaam, en je kan m gebruiken als tablet of laptop.

pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core i5, 8GB, 256GB) Zilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

En toen dacht Lenovo: Dat kunnen wij ook!
pricewatch: Lenovo IdeaPad Miix 700-12ISK (80QL00B2MH) Zwart

Bijna een rip-off van de Microsoft Surface, met een ander merk label en een ander kleurtje.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
dank voor jullie antwoord. Maar vraag is eigenlijk een beetje of het ook goed werkt ten opzichte van een normale laptop. Werkt het gewoon hetzelfde als een laptop of zitten deze systemen anders in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Luke58 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:30:
dank voor jullie antwoord. Maar vraag is eigenlijk een beetje of het ook goed werkt ten opzichte van een normale laptop. Werkt het gewoon hetzelfde als een laptop of zitten deze systemen anders in elkaar?
Ligt er aan wat je koopt.
De allergoedkoopste varianten zijn meestal voorzien van iets als een Intel Atom processor, en dat is niet bepaald rap.
De duurdere modellen (600+ euro, waar onder dus het spul van Microsoft zelf) zijn full power laptops die ze kort en klein geslagen hebben zodat het een tablet met afneembaar toetsenbord is.

Grootste nadeel is de stabiliteit op schoot in laptop-vorm.
Er zit geen scharnier in, dus blijft het scherm niet vanzelf omhoog staan. Die vertrouwt op een uitklapbare poot/flap om overeind te blijven.
Als je dat op schoot zet, is het niet zo prettig en glijd snel weg. Al het gewicht zit in de tablet en niet het toetsenbord.

Op de bank wil je dus het liefst het toetsenbord er af halen en dan als tablet gebruiken. Ze zijn wel relatief zwaar, dus het is wel vermoeiender in die vorm.

Opzich voelen de toetsenborden behoorlijk stevig, ondanks dat ze erg dun zijn.

Maargoed, functioneel gezien is het gewoon een laptop met een touchscreen er op. Zet je 'm op tafel, dan is het ergnomische puntje (zwaar als tablet, glijd snel van je benen in laptopstand) foetsie en is het in alle opzichten gewoon een laptop.

Grootste nadeel als apparaat opzich is dat je ze niet zomaar open kan maken en upgraden als je een stickje RAM erbij wil, of een grotere SSD.
Dat gaat met een reguliere laptop veel makkelijker. Meestal is dat gewoon een klepje open doen en het onderdeel vervangen.

Aan de andere kant zijn ze enorm praktisch in de zin van baggage. In je tas merk je er weinig van en neemt weinig ruimte in, dus je houdt ruimte over voor andere spullen.
In de trein zit je ook niet zo gauw iemand er mee in de weg, bijvoorbeeld.

[ Voor 23% gewijzigd door McKaamos op 24-01-2018 16:41 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Luke58!
Ik heb jouw topic gelezen en ik heb ook een 2 in 1 pc.
Ik heb een Medion E1235T en ik ben er tot nu toe blij mee.
Ik vind het heel handig want als je bijvoorbeeld games als een tablet spelen en Word gebruiken als een laptop.
Ook past mijn Medion E1235T in een Tablethouder in de auto zodat je bijvoorbeeld offline video's kan kijken als je op reis ben.
Maar helaas is deze niet meer verkrijgbaar, dus heb ik wat alternatieven die je misschien interessant vindt:
Medion E1239T
[/[url]https://https://www.bcc.nl/computer/tablet/2-in-1-tablet/medion-tablet-e1239t/231707[/url]

Medion P2213T
[url]https:[url]https://https://www.medion.com/nl/shop/budget-laptops-medion-akoya-p2213t-11-6-inch-2-in-1-tablet-laptop-30019942a1.html?channable=e24357.MzAwMTk5NDI&wt_mc=nl.pricecom.feed.vergelijk.30019942A1[/url]

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2018 17:50 . Reden: Meer informatie aan Luke58 verstrekken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeluwseGiraffe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 22:16
Ik heb zelf een Surface 3 en werk regelmatig met een Lenovo Yoga. Het voordeel van de Surface is toch wel dat hij erg makkelijk als tablet te gebruiken is. En het is te merken dat het een premium Product is. De lenovo is meer een echte laptop, waarmee je ook vanaf schoot kan werken. Ik vind een 2-1 een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-08 22:50

-36-

Trust me. I'm an amateur

Het is een mooi concept. Maar de meeste mensen met 2-in-1 die ik ken gebruiken hem 95% v/d tijd of als laptop of als tablet. Waarmee je je dan dus kan afvragen of je met een echte tablet of laptop niet beter afbent.

@Marcodg Microsoft surface zijn ontworpen als wegwerp apparaten en als er iets buiten de garantie mee gebeurd ben je zuur. (nog afgezien van principiele kwesties over hergebruik en milieubelasting) Zou ik dus afraden. (bron: https://www.ifixit.com/tablet-repairability )

[ Voor 44% gewijzigd door -36- op 24-01-2018 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:44:
Hallo Luke58!
Ik heb jouw topic gelezen en ik heb ook een 2 in 1 pc.
Ik heb een Medion E1235T en ik ben er tot nu toe blij mee.
Ik vind het heel handig want als je bijvoorbeeld games als een tablet spelen en Word gebruiken als een laptop.
Ook past mijn Medion E1235T in een Tablethouder in de auto zodat je bijvoorbeeld offline video's kan kijken als je op reis ben.
Maar helaas is deze niet meer verkrijgbaar, dus heb ik wat alternatieven die je misschien interessant vindt:
Medion E1239T
[/[url]https://https://www.bcc.nl/computer/tablet/2-in-1-tablet/medion-tablet-e1239t/231707[/url]

Medion P2213T
[url]https:[url]https://https://www.medion.com/nl/shop/budget-laptops-medion-akoya-p2213t-11-6-inch-2-in-1-tablet-laptop-30019942a1.html?channable=e24357.MzAwMTk5NDI&wt_mc=nl.pricecom.feed.vergelijk.30019942A1[/url]
Dankje, maar de links doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8slayer
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-08 22:45
Als ik het zo lees heb je gewoon een compacte laptop nodig. Ik heb zelf onlangs een MS Surface Pro 4 gekocht via de vraag en aanbod hier en ben daar erg blij mee. Maar ik gebruik dan ook vaak de "tablet" functie om bladmuziek van een groot scherm af te kunnen lezen. Ik zie nog niet echt waarom jij een 2 in 1 nodig hebt.

Play every day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeluwseGiraffe
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-09 22:16
-36- schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:10:
Het is een mooi concept. Maar de meeste mensen met 2-in-1 die ik ken gebruiken hem 95% v/d tijd of als laptop of als tablet. Waarmee je je dan dus kan afvragen of je met een echte tablet of laptop niet beter af bent.

@Marcodg Microsoft surface zijn ontworpen als wegwerp apparaten en als er iets buiten de garantie mee gebeurd ben je zuur. (nog afgezien van principiele kwesties over hergebruik en milieubelasting) Zou ik dus afraden. (bron: https://www.ifixit.com/tablet-repairability )
Een touchscreen is erg handig, ene scrollen, naar tabletfunctie als er even iets gelezen moet worden, hier en daar een tekening om iets duidelijk te maken. Al met al: niet noodzakelijk, maar wel heel handig!

Over de Surface: niet te repareren idd. Ik heb mijn vorige ook kapot laten vallen. Niets aan te doen. Maar de bouwkwaliteit is heel goed, stevig en solide. En hardware is dusdanig dat ik geen behoefte aan upgrades heb gehad. Voor de normale gebruiker is hij ideaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Persoonlijk ben ik fan van de pricewatch: HP Spectre x360. Die werkt wat lekkerder op mijn schoot dan een Surface Pro (of kloon van een andere fabrikant) omdat het scherm vanzelf rechtop blijft staan zonder pootje aan de achterkant. Daarnaast heeft hij een accu die langer mee gaat (zo'n 9 uur op een acculading) waardoor je de adapter thuis kunt laten tijdens een schooldag. Hij is voorzien van een Intel 8th gen quad-core CPU en een "normale" USB-C (met Thunderbolt) aansluiting naast een USB-A poortje.
Hij is licht genoeg om af en toe als tablet te gebruiken maar is vooral een goeie, stevige en lichte laptop die het erg lang op z'n accu doet.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BelJoost
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Luke58 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:51:
[...] dagelijks mee naar school. Het is echter een beetje onduidelijk wat nou de nadelen van deze 2 in 1 laptops zijn en prestatie ervan ook echt goed zijn.
De Medion Akoya P2211T (nu niet meer leverbaar) ongeveer vier jaar gebruikt.

Eerste drie jaar door volwassene voor opleiding. Ging prima. Vooral als thin client laptop in gebruik voor Citrix sessie bij werkgever. Perfect.

Daarna 1 jaar door middelbare scholier. In te volle schooltas. Hardhandig mee omgesprongen. Resultaat barst in scherm, dat dan nog maar voor de helft werkt. Geen vervangend scherm te krijgen. Verder scharnieren uit hun voegen gebarsten en 1 van de klik-sluit-klemmen afgebroken.
In dit geval werd er direct op deze PC gewerkt, Office en webbrowsen. Dat ging op zich goed, maar dat de performance niet overhoudt merkte je wel.

Als ik nu nog een hybride zou overwegen zou dat zo'n 360 graden variant zijn, met een betere cpu. Steviger en betere performance.

Uiteindelijk een refurbished 12" laptop gekocht. Dell Latitude E7240, 8GB ram, 128GB ssd. Geen touchscreen of tablet. Wel klein, licht, snel en robuust.

Om te bepalen of een laptop een goede keus is kijk ik naar de passmark single thread score. Die moet hoger of vergelijkbaar zijn met de PC waar ik nu tevreden over ben. Vervolgens 4+ GB ram en 128+ GB ssd. Redenatie achter single thread score is dat de meeste applicaties die ik gebruik gebouwd zijn voor 1 thread, anders gezegd niet profiteren van meer threads.

Nu met Meltdown en Spectre vraag ik me af of dat nog iets betekent voor de passmark score, maar voorlopig doe ik het hier nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-09 13:36

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Je hebt bij Dell ook nog de XPS 13 2-1 en er komt in de het voorjaar ook een 2-1 variant van de XPS 15.
Het scherm is niet afneembaar maar wel helemaal om te klappen. Dit zijn wat duurdere oplossingen maar over het algemeen hebben ze een super bouwkwaliteit en goede specs. Iets waar je dus ook weer lang mee zou moeten kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
Ben nu tijdje verder doordat ik het wat druk had. Ik kan stellen dat mijn budget max 650 is. Is het dan slim om voor een 2 in 1 laptop te gaan?
Pagina: 1