Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Eigen laadpaal, wat zijn de beste opties

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kenji83
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 04-03 07:34
Binnenkort staat er eindelijk een volledig elektrische auto op de oprit. Daardoor moet er ook een manier komen om deze op te laden.

Ik heb zitten rondkijken naar goede opties voor een laadpaal. Het liefst koop ik er zelf een zonder vast te zitten aan een contract met een energieleverancier (we wekken zelf veel energie op, dus zodra salderen niet meer mogelijk is, is dat veruit het meest interessant) en vraag me af wat de beste opties zijn en of andere tweakers (goede) ervaring hebben met bepaalde laadpalen.

De paal komt niet aan straat te staan en registreert bij voorkeur hoeveel kWh er is geladen.

Aanbieders die ik onder andere heb gezien zijn:
- New Motion
- Laadslim
- Wallbox

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Alle reacties

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21-03 22:09

Erasmo

Laadpaaljager

Op Marktplaats staan een hele hoop ex-lease palen voor een mooi prijsje, soms met drukknop, soms met kaartlezer. Meten kun je imho het beste doen met een kWh meter in de meterkast.
Ik neem aan dat je ook een pas neemt voor onderweg en op bestemmingen?

Doet iets met stroom en motors

• Kenji83
Ja, een laadpas komt er zeker. Mijn, mogelijk onjuist, aanname was dat iedere laadpas bij iedere paal werkt? Ik ben nog echt een nitwit op dit gebied en heb online nog geen goede resource gevonden die alles haarfijn uitlegt.

Waarom is in jouw ogen een meter in de meterkast handiger?

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Elektramat heeft ze ook, worden gemaakt in Enschede. (heb geen relaties met dit bedrijf anders dan dat ik er een student stage laat lopen)

https://www.elektramat.nl/zoeken/?q=laadpaal

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh Tekna.

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:27

HeroS

Domotica Nerd

quote:
Kenji83 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 21:41:
Ja, een laadpas komt er zeker. Mijn, mogelijk onjuist, aanname was dat iedere laadpas bij iedere paal werkt? Ik ben nog echt een nitwit op dit gebied en heb online nog geen goede resource gevonden die alles haarfijn uitlegt.

Waarom is in jouw ogen een meter in de meterkast handiger?
Als je een meter in de kast hebt dan meet je ook de verliezen van de kabel (MK naar paal). Zal niet in de 100de euro's gaan lopen maar dan heb je wel een nauwkeurige meting.

Daarnaast kunnen je standen nooit verloren gaan mocht de paal het begeven.

En als je een youless er aan hangt heb je het ook weer digitaal.

Marktplaats staan genoeg palen inderdaad even goed kijken naar het vermogen. Liefst eentje waarbij je dit kunt instellen.

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• Kenji83
quote:
HeroS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 07:01:
[...]
Marktplaats staan genoeg palen inderdaad even goed kijken naar het vermogen. Liefst eentje waarbij je dit kunt instellen.
Bedankt voor de info. Klinkt inderdaad als de betere optie. Je geeft aan dat het instellen van het vermogen belangrijk is. Moet je deze exact instellen op wat de auto accepteert? Of kun je een auto die met 6.6 kW laad ook laden 22kW (maar dan trekt de auto er gewoon 6.6kW uit)?

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Stef87
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
Ik zeg ook laadpaal24, pak een vaste kabel en minimaal een 3x16A 11kW laadpaal (bedrading en voorbereiding voor 22kW is ook nog een optie)

E-Scooter, SE3500 met 4700wp & Renault Zoe. Daikin FTXM35M+FTXM20M www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• henkgevens
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 30-01-2018
Ik heb mijn laadpaal aan huis geregeld via *knip* was allemaal erg snel geregeld en ik ben er nog steeds zeer tevreden mee.

ThinkPad wijzigde deze reactie 03-04-2018 09:49 (20%)

• Dutchsat
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 24-02-2018
Ik heb een evbox gekocht via Marktplaats. Is een versie met RFID lezer en GPRS kaart. Weet iemand hoe ik deze GPRS kaart kan activeren zodat ik kan laden. Ik heb al een laadkaart, maar weet niet of deze dan ook werkt in deze box.

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-03 19:56
quote:
Kenji83 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:19:
[...]

Bedankt voor de info. Klinkt inderdaad als de betere optie. Je geeft aan dat het instellen van het vermogen belangrijk is. Moet je deze exact instellen op wat de auto accepteert? Of kun je een auto die met 6.6 kW laad ook laden 22kW (maar dan trekt de auto er gewoon 6.6kW uit)?
Ik ga verhuizen dus moet m'n laadpaal eraf halen, maar wil nu eigenlijk een dubbele ipv een enkele. Misschien zou je die van mij over kunnen nemen? In eerste instantie probeer ik met de verhuurder te onderhandelen of ze de laadpaal wil houden voor de volgende huurder.

Het gaat om deze: https://newmotion.com/nl_NL/producten/home-advanced

Zonder paal en zonder vaste stekker. Ik laad er m'n Tesla mee met 3x16A. Op de site staat dat ie ook 3x32A kan maar volgens mij kan mijne dat niet (of dat staat uit omdat m'n meterkast dat niet aankan).

When you are dead, you don't know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22-03 16:53
Zelf ben ik gegaan voor een Tesla wall unit voornamelijk omdat ik geen pasje wilde en stel dat de backoffice stuk gaat wat niet ongewoon is of geen GSM verbinding dan kan je gewoon niet opladen. Plus 5-10 euro per maand is na 5 jaar toch een hoop geld.

Zo dus gaan voor een unit zonder poespas geen pasje geen moeilijke dingen het niet meer dan een veredeld stop contact. Zet een kwh meter in je meter kast en klaar. Als je een Tesla heb zou ik voor de tesla wall unit gaan anders voor een super simpele. En dan hoef je alleen maar te kiezen met kabel of niet. Dan ben je voor 500-600 euro klaar. (plus de kost voor je meter kast en kabel naar de paal toe.

@Kenji83 het helpt ook welke auto je heb sommige kunnen 3 fase laden en dat scheelt nog al wat voor paal je nodig heb. Plus de verschillende aansluitingen.... meeste is nu type 2 maar toch.

MeZZiN wijzigde deze reactie 31-01-2018 12:43 (4%)

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Lisan Geerdink
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 26-06-2018
Misschien een beetje laat, maar laadpalen van Ev-Box en NewMotion zijn prima (hier kan je er meer informatie over vinden). In ieder geval succes!

teacher wijzigde deze reactie 09-04-2018 05:55 (12%)
Reden: Knip

• Atomic2005
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14:07

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

quote:
henkgevens schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:18:
Ik heb mijn laadpaal aan huis geregeld via *knip* was allemaal erg snel geregeld en ik ben er nog steeds zeer tevreden mee.
Aangezien het je eerste post direct na registratie op Tweakers is vond ik je reactie een hoog "wij-van-wc-eend" gehalte hebben. Misschien onterecht....

ThinkPad wijzigde deze reactie 03-04-2018 09:50 (9%)

4000Wp - Zuid Live PVoutput & 7560Wp - Oost/West/btjeZuid - Live PVoutput & Atlantic 200L

• Kenji83
Bedankt voor alle reacties. Het is uiteindelijk een paal van New Motion (de Advanced) geworden. Die is te zwaar voor de auto die ik nu ga laden, maar ben daarmee voorbereid op de toekomst. Een andere belangrijke reden om voor paal te gaan was de automatische registratie en verrekkingen van de gebruikte elektriciteit.

• Han_H
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 09-01 15:54
Beetje verouderd topic maar dit was de enige waar ik iets van Laadpaal24 in terug zag komen. Vriend van me heeft een kast bij ze besteld waar de losse, gestripte, adereinden nog in lagen. Dat is niet alleen slordig maar ook potentieel gevaarlijk.

Hebben meer mensen deze ervaring of is deze kast op een vrijdag middag in elkaar gezet?
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True