Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wilyfox opladen USB netspanning

Als ik mijn gsm wilyfox Swift x2 oplaad via een USB-lader op het net krijg ik de melding traag opladen. laad ik hem op in wagen krijg ik de melding aangesloten op netspanning snel opladen? Op het net laad hij ook zeer traag op.
Iemand een idee?

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-01-2018 18:45)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Stoelpoot schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:51:
Ik kan ook bevestigen dat er een speciale Quick Charge lader nodig is om snel te laden met de Wileyfox 2X.
Quick Charge 3.0 om precies te zijn.
Zelf gebruik ik een Quick Charge adapter van Samsung.
Samsung heeft zelf alleen Quick Charge 2.0 laders, je kan dus nog sneller laden wanneer je een Quick Charge 3.0 lader aanschaft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoeveel mA geeft de adapter?
Heb je het al met een andere USB-kabel geprobeerd? Hoe korter en dikker hoe beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 23-01-2018 16:30 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Verwijderd je openingspost is wat lastig leesbaar door het gebrek aan leestekens. Zou je deze even willen herzien?

Daarnaast wordt er op Tweakers net wat meer informatie en eigen inzet verwacht dan je nu hebt laten zien. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat er verwacht wordt en voeg dan op zijn minst het volgende toe:
- Specificaties oplader (Merk / vermogen / laadstroom, laadspanning)
- Specificaties kabel(s)
- Softwareversie telefoon
- Laadstroom (te meten met Google Play: Ampere
- Wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt?

Daarnaast heb ik nog even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Als ik mij niet vergis worden er bij de Wileyfox telefoons geen opladers meegeleverd. Wellicht gebruik je dus een oplader die te weinig stroom kan leveren. Heb je al een andere oplader geprobeerd?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 23-01-2018 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik kan ook bevestigen dat er een speciale Quick Charge lader nodig is om snel te laden met de Wileyfox 2X. Het lijkt erop dat in je auto dus een Quick Charge laadpunt zit. Luxe!

Zelf gebruik ik een Quick Charge adapter van Samsung. Heb ik gewoon bij de lokale electronicaboer gehaald.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Stoelpoot schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:51:
Ik kan ook bevestigen dat er een speciale Quick Charge lader nodig is om snel te laden met de Wileyfox 2X.
Zelf gebruik ik een Quick Charge adapter van Samsung.
Samsung heeft zelf alleen Quick Charge 2.0 laders, je kan dus nog sneller laden wanneer je een Quick Charge 3.0 lader aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:57:
[...]

[...]

Je zegt me nu dat ik nog sneller kan laden? Oei, daar zal ik naar moeten zoeken. Weet je toevallig een goede QC3 lader uit je hoofd? Anders kijk ik zelf vanavond even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Stoelpoot schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:59:
Je zegt me nu dat ik nog sneller kan laden?
Ja, op de Samsung laders staat Adaptive Fast Charging en dat is hetzelfde als QC2.0.
Weet je toevallig een goede QC3 lader uit je hoofd? Anders kijk ik zelf vanavond even.
Ik heb goede ervaringen met die van Blitzwolf, te koop bij oa. Banggood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Stoelpoot schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 16:59:
[...]

Je zegt me nu dat ik nog sneller kan laden? Oei, daar zal ik naar moeten zoeken. Weet je toevallig een goede QC3 lader uit je hoofd? Anders kijk ik zelf vanavond even.
Dat laatste is altijd stap 1 :P
Maar check de reviews van @dodge_911 (DodgeReviews) even. Die heeft er een aantal getest.
En inderdaad, die @rens-br noemt komt daar dacht ik ook goed uit de bus.

Nou, top dat we @Verwijderd hebben kunnen helpen O-) :P

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 23-01-2018 17:04 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

We raken nu wel redelijk offtopic, laat @Verwijderd maar eerst even reageren.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 23-01-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info. Eerst had ik een Huawei p8 lite dus die lader is geen snel lader. Maar ik ga nu ook opzoek naar een goede snel lader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:31:
Bedankt voor de info. Eerst had ik een Huawei p8 lite dus die lader is geen snellader. Maar ik ga nu ook opzoek naar een goede snellader.
Dan is die Blitzwolf geen miskoop. En Banggood is een betrouwbare shop, mocht je ze niet kennen. Levertijd is ongeveer 10 dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartZuid
  • Laatst online: 04-09 20:54
Ik heb gisteren de LDNIO A1302Q USB C Type Snellader voor €11,99 gekocht. Perfect ding alleen is de bijgeleverde kabel maar 1 meter en daarom heb ik de Gamelogic Nintendo laadkabel USB-C van 3 meter voor €3,49 erbij gekocht.

N.b. Deze lader kost momenteel 4 euro meer maar je kan net zo goed één van de andere versies kopen.

[ Voor 79% gewijzigd door MartZuid op 14-01-2019 19:31 ]

Pagina: 1