Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobStolk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-05-2021
Mijn vraag
Bij verplaatsen (zowel slepen als exporteren) van foto naar andere map krijg ik de melding dat de betreffende foto al bestaat. Ik zie die foto echter niet in de LR-map. Ook bij de opdracht importeren staat die foto er niet bij. In de verkenner zie ik de betreffende foto wel staan... Als ik de foto dan maar onder een andere naam in de betreffende map zet, krijg ik de boodschap dat het een duplicaat lijkt te zijn van een bestaande foto.
Hoe krijg ik die foto (weer) in mijn bibliotheek? Hoe kan ik de vermelde duplicaat opzoeken??

Relevante software en hardware die ik gebruik
Lightroom 6

Rob Stolk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Rechter muisknop op de map in Lightroom -> synchroniseren ;) Dat een bestand in de map staat volgens de verkenner wil niet zeggen dat hij ook automatisch in Lightroom verschijnt. Dit omdat Lightroom werkt met een bibliotheek.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobStolk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-05-2021
Ook met synchroniseren blijft de foto verborgen. In het importscherm is de foto onder "alle foto's" wel vaag zichtbaar, waaruit blijkt dat die foto wel in de map moet staan. Bij synchroniseren komt de melding dat er in deze map geen foto's voor import beschikbaar zijn. Maar als ik de betreffende map aanklik staat de foto er echt niet tussen.
Is er wellicht een optie om verborgen foto's te ontsluiten?