Asus laptop X206HA-FD0050T ( password probleem)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leyenburg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-04-2022
Beste leden,

Gisteren een De Asus X206HA-FD0050T 2de hand overgenomen waarvan ik wist dat de opstart password niet bekend was en er geen os op stond.

Mijn idee was:
open schroeven jumper/battery verhaal
( bios resetten )
En klaar ben ik.
Leuke laptop voor weinig geld.

Werkelijkheid

Open schroeven van alles los geschroeft gezocht maar is geen jumper of battery te vinden ( los van de battery/accu van de laptop zelf)

Zit geen cd of dvd speler in en via USB een hirens boot opstarten lukt ook niet.

Dus heeft iemand enig idee hoe ik de Asus X206HA-FD0050T nog aan de praat ga krijgen of wordt weinig geld nu toch weg gegooid geld ?

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Leyenburg Het is voor een volgende keer wel verstandig om uit te zoeken of het bios wel gereset kan worden.
Welk bios zit er in? Dus AMI, etc?

Kom je deze CLRTC_SW tegen op het moederbord? Dat zouden 3 pinnen moeten zijn. Overigens gaat dit over een vast pc, maar wellicht dat het bij een laptop ook zit.

Zit er een bios batterijtje in? Zo ja, die eruit en dan de accu eruit laten. Kijken of het dan reset. Iets in die trend. Opstarten en F11 om een boot device te kiezen zou iig de mogelijkheid moeten geven om wat te installeren.
Na installeren kun je dit proberen:
https://linustechtips.com...rd-on-asus-laptop-solved/
Er staat een link naar een pastebin bestand met wachtwoorden per datum. Dus kijk wat je datum is op dit moment van de laptop. Dan zoeken in die database. Opstarten en ATL+r om het recue wachtwoord in te kunnen vullen.
Geen idee of het werkt. Als je Windows kan installeren, kun je daar als het goed is de datum aanpassen en dan zou het ook moeten werken.
Op die site iets naar beneden staat een user met de naam Asusrescuepassword welke uitleg geeft, want volgens mij gaat het alleen om de dag en maand en niet het jaar. Schijnt elke 10 jaar opnieuw te beginnen. Dus huidige datum min 10 jaar kijken of die code werkt.

[ Voor 116% gewijzigd door Arunia op 23-01-2018 16:04 ]