De Ledger app haalt alle gegevens over een adres/balans op bij de Ledger servers. Die zijn de laatste tijd nogal overbelast omdat het aantal gebruikers dusdanig is toegenomen. Dat, in combinatie met eventuele bugs of problemen met error-handling kan leiden tot foutieve saldo's.
Je kunt de Nano S ook gebruiken in combinatie met andere wallet-applicaties. Het is een goed idee om zoiets op te zetten zodat je een backup-oplossing hebt voor het geval de Ledger servers onbereikbaar of onbetrouwbaar zijn.
en ze een andere public address hebben gekregen
Bij Bitcoin (en daarvan afgeleide crypto's) is het gebruikelijk om na iedere ontvangen transactie een nieuw ontvang-adres te gebruiken. Degelijke wallet-software zal daarom ook een nieuw adres aanbieden nadat op het vorige een transactie is ontvangen. Oude adressen blijven bruikbaar, maar er is geen goede reden om niet gewoon het nieuwe adres te gebruiken.
of transacties die niet goed gaan.
Kan komen door server-problemen.
Bij sommigen in combinatie met updaten van de laatste firmware. Ik durf eigenlijk niet te updaten nu en wil liever al mijn coins hodlen zolang die problemen niet zijn opgelost.
Als je je recovery seed veilig hebt opgeslagen, dan kan er niets gebeuren dat niet op te lossen is.
heeft iemand succesvol geupdate naar firmware 1.3 zonder problemen?
Mijn Nano S werd geleverd met 1.3. Heb daar geen problemen mee gehad.
Let op dat als je huidige firmware versie kleiner is dan 1.3, het apparaat wordt gereset bij een firmware update (en je dus moet herstellen mbv je recovery seed). Pas vanaf versie 1.3 kun je updaten (naar hogere versies) zonder een reset.