E-mail van website waar ik niet geregistreerd ben

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Vandaag gebeurde me wat vreemds wat ik logischerwijs niet kan verklaren en waarvan ik me afvraag of er niet bepaalde regels overtreden worden.

Op zoek naar een paar schoenen meerdere sites langs gekomen. Ook via de vrouw een mail gehad met een screenshot over een leuk paar. Ik ben zelf naar de betreffende site gegaan, beetje rondgekeken en heb de site weer verlaten, geen links aangeklikt of niks.

Tijdje later krijg ik een e-mail van de betreffende site, dat m'n bestelling niet gelukt is en of ik hulp nodig heb. Ik heb echter niks in het betreffende winkel ingevoerd, geen account aangemaakt (nooit gehad ook) etc. Toch wisten ze bij naam en toenaam wie ik was. Er is geen cookiewall aanwezig op de site en ik word ook niet op de hoogte gebracht dat er cookies worden geplaatst, wat wel gebeurde. Onder andere voor gstatic.com blijkbaar.

Hoe komen ze aan deze gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbakker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06-2024
Zijn verschillende scenario's denkbaar... een daarvan is dat je gegevens via een andere site ooit buitgemaakt zijn en dat juist deze gegevens nu gebruikt worden om namens jou bestellingen te plaatsen. Ik heb ooit zelf iets vergelijkbaars meegemaakt via de website van H&M (nooit een account gehad/wat besteld, en toch een rekening ontvangen).

Edit: of je vrouw heeft deze voor je besteld als verrassing?

[ Voor 8% gewijzigd door dbakker op 23-01-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Nee er is juist niks besteld (of überhaupt in het winkelmandje gedaan). Ik heb geen gegevens ingevoerd. De site wist dus wie ik was, waarschijnlijk via een tracking cookie van een andere site neem ik aan, maar dan nog vraag ik me af over het hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
theHoff schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:05:
Ook via de vrouw een mail gehad met een screenshot over een leuk paar.
Link geklikt in die mail? Zo ja, hoe zag die link er uit?

En over welke website heb je het überhaupt?

[ Voor 8% gewijzigd door DJMaze op 23-01-2018 16:05 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Geen link geklikt. Gewoon 't domein in de adresbalk getypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:07
En is de site wellicht onderdeel van een keten met verschillende merken? Termeer heeft bijvoorbeeld Sasha, manfield, termeer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Aan het tijdstip van je startpost te zien gebeurde dit onder kantooruren. Welk antwoord kreeg je van de winkel toen je ze deze vraag stelde?
Pagina: 1