Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bootp help... Apparaat alleen via bootp benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
Hallo,
Ik hoop dat dit het juiste forumdeel is, maar ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een aantal netwerk rack-pdu's, welke niet in mijn netwerk zichtbaar worden. Na het lezen van de manual blijkt dat hij ingesteld kan worden op DHCP, DHCP en BOOTP, of alleen BOOTP.
Nu vermoed ik dus dat het laatste aan de hand is, maar ik heb er geen console kabel van, en ben ook niet zo beked met textgerelateerde oplossingen... Ik ben echt een windows knoppendrukker, sorry...

Kan iemand me vertellen hoe ik het apparaat via BOOTP een ip adres kan geven, zodat ik eea gewoon in het menu van het apparaat kan wijzigen?

Alvast dank.

ps. Het betreft de APC AP7922 rack pdu.

Alle reacties

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat deze apparaten standaard op BOOTP staan. Ga eens met een stukje software je netwerk scannen, ik gok dat ze gewoon een DHCP adres hebben gekregen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36

Predator

Suffers from split brain

Als er een DHCP server op het netwerk actief is waar je heb om hebt aangesloten kan je daar wel zijn IP adres vinden. Daarna gewoon op de http webinterface aanloggen en je kan daar een vast IP adres instellen.

De default login is apc/apc dacht ik.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:59
Ik heb nog wel een APC console kabel voor PDU over. DM mij als je die kabel wil.

[ Voor 5% gewijzigd door plizz op 23-01-2018 15:40 ]

• dutchlincoln
@Predator: checked, maar helaas... ik krijg geen IP.De andere kan ik inderdaad inloggen met apc/apc, maar deze drie blijven halsstarrig oranje knipperen en willen niet bestuurd worden.... :)
@Plizz: je hebt een berichtje.

Dank allen.

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-10 16:54
Je zou de pdu eens aan een toestel kunnen koppelen en met wireshark/tcpdump kijken of er dhcp of bootp requests langskomen, zonee wat het fixed ip is dat ingesteld is.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Het ding heeft een reset pal . . .

Staat me iets van bij dat met een andere APC alle outlets wel 'even' uitgingen bij het resetten, dus pas op. Dat lost je wachtwoord probleem op, dan inloggen, en je IP probleem fixen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Ding resetten is wel zo simpel. Maar ik wil even toevoegen dat het heel raar is voor een dhcp server om bootp niet te ondersteunen want de ene is de nieuwere variant van de andere. Je moet het vaak wel in je dhcpd aanzetten, en dat doe je meestal alleen voor apparaten die het echt nodig hebben, per MACadres (of per OUI) want bootp geeft leases alleen voor de eeuwigheid af. Dus je kan wellicht in je dhcpd-logjes kijken om te zien wat er aan de hand is. Of dat het probleem niet daar ligt, maar de kaarten zitten in een verkeerd lan of vlan of wat dan ook.

*zoeken doet* Die console kabel is wel weer heel apart, maar met een telefoonkabeltje en twee DE9 plugjes heb je er zo twee geknutseld, want meer dan rx/tx/gnd is het niet.

• dutchlincoln
Kabeltje heb ik inmiddels in handen van een mede-tweaker (nog dank daarvoor!) maar nog geen tijd gehad om te testen.
@chaser: er zit een resetknopje op, en die heb ik uiteraard bediend. Spanning valt er niet van af, en helaas krijgt ie ook geen ip adres.

Ik zal even kijken of ik iets kan vinden in de router, maar staat mij niets van bij. Wordt vervolgd.
Pagina: 1