Verwijderd

Topicstarter
Mijn Iphone 5s heeft na 4 jaar zijn beste tijd wel gehad, gaat best wel al een lange periode mee maar nu tijd voor een andere smartphone.
Onder het motto ik wil eens iets anders ben ik op zoek naar een android toestel. Vroeger steeds bij Iphone gebleven omdat ik mijn TomTom nagivatie app iedere keer kon meenemen. Maar aangezien deze app gestopt is met ondersteuning kan ik eens een overstap maken naar een totaal ander toestel.
Vroeger kon ik wel redelijk wat budget geven aan een Iphone, deze keer zou ik toch op zoek gaan naar een toestel die wat minder kost dan de nieuwste Iphone.

Ik zoek een?
Android smartphone - Liefst bij Samsung of Huawei

Wat is je budget?
€300 - max. €400

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Facebook - Twitter - Instagram (ook zelf foto's plaatsen enzo) - Netflix kijken (mag dus eventueel iets groter zijn) - Youtube video's bekijken - surfen op het net - Navigatie app gebruiken voor in de wagen - Muziek beluisteren als ik ga fietsen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf neig ik heel erg naar de Mate 10 Lite, al vrees ik er een beetje voor dat deze te groot gaat uitvallen, zeker tegenoven de huidige Iphone 5s. Al kan dat natuurlijk wel wennen.

- Schermformaat: Heb ik geen idee van, zoals aangegeven mag het een middelgroot tot eventueel goot scherm zijn. Uiteraard een scherm van de zo best mogelijke kwaliteit

- Opslag: 64GB min.

- Werkgeheugen en processor: Geen idee, zo goed mogelijk waarschijnlijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2018 14:26 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd je openingspost is al heel erg compleet, maar heb je nog wensen / eisen met betrekking tot:
- Schermformaat / type
- Opslag
- Werkgeheugen
- Processor

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom Samsung of Huawei? Is dat gebaseerd op hun software, hun beleid of puur omdat die merken bekend zijn?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:22:
@Verwijderd je openingspost is al heel erg compleet, maar heb je nog wensen / eisen met betrekking tot:
- Schermformaat / type
- Opslag
- Werkgeheugen
- Processor
Ik zet het ook nog bij in de openingspost, maar bij deze

- Schermformaat: Heb ik geen idee van, zoals aangegeven mag het een middelgroot tot eventueel goot scherm zijn. Uiteraard een scherm van de zo best mogelijke kwaliteit

- Opslag: 64GB min.

- Werkgeheugen en processor: Geen idee, zo goed mogelijk waarschijnlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:24:
Waarom Samsung of Huawei? Is dat gebaseerd op hun software, hun beleid of puur omdat die merken bekend zijn?
Eigenlijk gewoon puur omdat het de bekendere merken zijn :P

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55
S7 Edge, heeft SD slot en een beest van een camera.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:26:
- Schermformaat: Heb ik geen idee van, zoals aangegeven mag het een middelgroot tot eventueel goot scherm zijn.
Dat is nu juist het 'probleem'. Ik vind een 6,3" scherm groot, mijn vriendin vind een 5,5" scherm groot en mijn oma vind een 3" scherm groot. Ik weet niet wat jij 'groot' vind. Pak je 4" (jou 5s) als voorbeeld, blijven er momenteel geen fatsoenlijke toestellen over.

De Mate 10 Lite heeft een 5,9" scherm en dat is met de huidige lange schermen ongeveer hetzelfde als 5.5". Een vrij gangbaar formaat tegenwoordig.

Ik kan je aanraden om gewoon even naar een telecom winkel te gaan en daar de verschillende formaten uit te proberen. Dan weet je precies wat 'groot' is en wat niet.
Bad Brains schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:28:
S7 Edge, heeft SD slot en een beest van een camera.
En is twee jaar oud en krijgt geen upgrades meer.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 23-01-2018 14:42 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wellicht is het dan interessant om naar Nokia telefoons te krijgen? Het update beleid van Nokia is erg goed, je krijgt een stock-Android ervaring en de hardware/prijs verhouding is prima.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55
rens-br schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:30:

En is twee jaar oud en krijgt geen upgrades meer.
S5 en S6 krijgen gewoon nog updates, wat Samsung zegt en wat Samsung doet zijn twee verschillende dingen.
En je zegt twee jaar oud alsof je dan niet meer courant ben met je telefoon. Onzinnig

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• rens-br

rens-br

Bad Brains schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:38:
S5 en S6 krijgen gewoon nog updates, wat Samsung zegt en wat Samsung doet zijn twee verschillende dingen.
Updates: Ja. Upgrades: Nee.
En je zegt twee jaar oud alsof je dan niet meer courant ben met je telefoon. Onzinnig
Als je nu een S7 hebt, zeker niet. Maar om nu 400 euro uit te geven aan een toestel van twee jaar oud, die niet eens de laatste Android versie draait. Er zijn betere toestellen voor dat geld. Dat is hetzelfde als iemand adviseren om een laptop te kopen die alleen maar Windows 8.1 kan draaien en geen upgrade kan krijgen naar Windows 10.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 23-01-2018 14:41 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:00

Standeman

Prutser 1e klasse

Tsurany schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:32:
Wellicht is het dan interessant om naar Nokia telefoons te krijgen? Het update beleid van Nokia is erg goed, je krijgt een stock-Android ervaring en de hardware/prijs verhouding is prima.
Met ^^

Zeker als je niet te veel bloatware wil. Ik ben zelf een tevreden gebruiker van mijn Nokia 5 (hoewel het ook wel een beetje nostalgisch is ingegeven). Het is geen absolute topper qua camera of processor, maar voor mij meer dan genoeg.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• rens-br

rens-br

Tsurany schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:32:
Helemaal mee eens. Al is het jammer dat de betaalbare Nokia toestellen uitgerust worden met een Snapdragon 4xx Soc, niet dat er iets mis is met de SOC. Maar een Snapdragon 6xx SOC is een heel stukje sneller (en bij andere merken voor hetzelfde geld te krijgen).

Als ik dan toch een advies wil uitbrengen kan ik je de Mi A1 adviseren: product: Xiaomi Mi A1. Dat toestel zit in het Android One programma en krijgt daarmee gegarandeerd twee jaar upgrades en 3 jaar updates. De 64GB versie is bij Belsimpel al te krijgen voor 268 euro. Dat toestel heeft een prima camera voor zijn prijsklassen en 4GB ram en 64GB opslag.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

rens-br schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:51:
[...]

Helemaal mee eens. Al is het jammer dat de betaalbare Nokia toestellen uitgerust worden met een Snapdragon 4xx Soc, niet dat er iets mis is met de SOC. Maar een Snapdragon 6xx SOC is een heel stukje sneller (en bij andere merken voor hetzelfde geld te krijgen).

Als ik dan toch een advies wil uitbrengen kan ik je de Mi A1 adviseren: product: Xiaomi Mi A1. Dat toestel zit in het Android One programma en krijgt daarmee gegarandeerd twee jaar upgrades en 3 jaar updates. De 64GB versie is bij Belsimpel al te krijgen voor 268 euro. Dat toestel heeft een prima camera voor zijn prijsklassen en 4GB ram en 64GB opslag.
Ik was even die Mi A1 vergeten, dat is inderdaad ook een prima telefoon en zeker een aanrader. In tegenstelling tot de andere Xiaomi telefoons is deze gericht op de internationale markt en draait er nagenoeg stock Android op via het Android One programma.

Pagina: 1