Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Vanuit Vm Linux > accesing raspberry ssh

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb middels een raspberry en wat gepriegel een openvpn servertje actief staan hier in het subnetwerkje. Paradeert leuk en doet z'n werk. Alleen is er nu op mijner win7 machine een vm geïnstalleerd waarin ik ene linux distro heb staan. Alles werkt en kan vanuit de vm richting rpi pingen en een samba share bereiken. Nu wil ik middels putty (ssh)het 1 en ander op de rpi aanbrengen, fail2ban deluge zoal.

Maar als ik putty start verwerpt tapplikaat een ssh aanvraag vanuit vm richting rpi met de melding failure in the key exchange terwijl ik buiten de vm box in win7 de ssh verbing gewoon kan zetten.
Waar kan dit zo aanliggen?

Alle reacties

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik vermoed dat je op de Pi de SSH key van je Windows 7 machine hebt geconfigureerd en niet de SSH key van je VM.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet dan ener self configuring zijn geweest, ik ben me er niet van bewust ik er een te hebben aangemaakt, met mobile ssh op mijner android telefoon ervaar ik ook geen probleem.

Ik ga eens aan de slag met het key management.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Probeer eens andersom, vanaf de RPi naar de VM SSH'en en dan door middel van ssh-copy-id de keys kopiëren. Let ook even op de known hosts of dit goed ingesteld staat.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

Topicstarter
Maar de fingerprint van de ssh server in de rpi is toch geen cliënt key? Ik bedoel dat bij een copy van de key ik met een server key zit. Functioneert een server key dan ook als cliënt key?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat zegt 'ssh -vvv' allemaal als je vanaf je VM naar de Pi wilt inloggen? Welke virtualisatie gebruik je en wat is de netwerkinstelling daarvan?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in de weer gegaan met dezer oplossing hier

@mavamaarten zijn suggestie heeft geholpen
Pagina: 1