Ik heb een dochter van nu 6 die graag voor haar verjaardag een radio wil.
Al onze muziek staat gedigitaliseerd op een Synology NAS.
De eisen zijn:
- mogelijkheid om via Wifi/DLNA/... muziek vanaf lokale NAS af te spelen (hires, gapless, VBR: gewoon alles probleemloos)
- mogelijkheid om CD's af te spelen
- mogelijkheid om naar (internet)radio te luisteren
- bediening op het aparaat zelf, niet via app (ik wil niet dat ze continu met een telefoon of iPad bezig is).
- bijvoorkeur ook werkend op batterijen/accu (en dus verplaatsbaar).
Ik heb al best wel even lopen zoeken maar kan eigenlijk niets vinden dat hieraan voldoet. De enige radio's die ik vind zijn saaie "grote mensen radio's". Ook is de bediening niet altijd geweldig en hebben ze een schermpje ter grootte van een postzegel of lelijk/ouderwets ogend LCD schermpje. Ook kom ik veel onbekende merken tegen waarvan ik me afvraag wat de kwaliteit is en hoe lang er ondersteuning is.
Zelf gebruik ik nog steeds een Squeezebox Touch; dat bevalt prima, maar is niet nieuw meer te krijgen.
Ik krijg een beetje de indruk dat ik op zoek ben naar iets dat niet veel andere mensen zoeken.
De vraag is:
- iemand nog suggesties?
- hoe luisteren jullie kinderen muziek?
Al onze muziek staat gedigitaliseerd op een Synology NAS.
De eisen zijn:
- mogelijkheid om via Wifi/DLNA/... muziek vanaf lokale NAS af te spelen (hires, gapless, VBR: gewoon alles probleemloos)
- mogelijkheid om CD's af te spelen
- mogelijkheid om naar (internet)radio te luisteren
- bediening op het aparaat zelf, niet via app (ik wil niet dat ze continu met een telefoon of iPad bezig is).
- bijvoorkeur ook werkend op batterijen/accu (en dus verplaatsbaar).
Ik heb al best wel even lopen zoeken maar kan eigenlijk niets vinden dat hieraan voldoet. De enige radio's die ik vind zijn saaie "grote mensen radio's". Ook is de bediening niet altijd geweldig en hebben ze een schermpje ter grootte van een postzegel of lelijk/ouderwets ogend LCD schermpje. Ook kom ik veel onbekende merken tegen waarvan ik me afvraag wat de kwaliteit is en hoe lang er ondersteuning is.
Zelf gebruik ik nog steeds een Squeezebox Touch; dat bevalt prima, maar is niet nieuw meer te krijgen.
Ik krijg een beetje de indruk dat ik op zoek ben naar iets dat niet veel andere mensen zoeken.
De vraag is:
- iemand nog suggesties?
- hoe luisteren jullie kinderen muziek?
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)