Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Dus een sparing maken vanaf de bovenkant.
kastje vaatwasser kastje
------------__________----------
Zoiets
Dank. Wordt dat niet lelijk?sbruynis schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:13:
Normaal gesproken zaag je t.p.v. de vaatwasser de plint in.
kastje vaatwasser kastje
Zoiets
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Maar volg eerst de tip van @Anoniem: 39993 (2 posts hieronder) op, voordat je begint te zagen.
[ Voor 30% gewijzigd door Pat911 op 23-01-2018 13:25 ]
Als je het niet te laag uit zaagt moet het slecht zichtbaar zijn als je staat. Alleen als je op je knieën zit (heel misschien vanaf een stoel, afhankelijk van de situatie).
Daarnaast zitten de poten van de kastjes meestal goed verankerd aan de bodemplaat én zit je plint aan de kastpoten vast.
Zie hier bijvoorbeeld: https://goo.gl/images/6bW19Z
@Pat911 je was me voor
[ Voor 3% gewijzigd door Kalevandaal op 23-01-2018 13:23 ]
Anoniem: 39993
Weet je zeker dat de maatvoering exact gelijk is?
Bij Siemens zijn modellen met SX in het begin extra hoog en modellen met SN in het begin 'normaal'.
zie bv hier dezelfde lijn vaatwasser in extra hoge en normale variant:
http://www.siemens-home.b...ullyintegrateddishwashers
Heeft je nieuwe vaatwasser ook niet toevallig een dergelijk systeem wat misschien niet goed gemonteerd is?
Ik had een extra hoge en heb nu weer een extra hoge (SX).prein2 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:03:
je hebt vaatwassers in 2 hoogtes. Een standaard hoogte en een 'extra hoge' variant. Voor de laatste variant moet je aanrechtblad op een bepaalde hoogte staan en moet je plint aangepast worden. Dan kan er wel meer vaat in..
Weet je zeker dat de maatvoering exact gelijk is?
Bij Siemens zijn modellen met SX in het begin extra hoog en modellen met SN in het begin 'normaal'.
zie bv hier dezelfde lijn vaatwasser in extra hoge en normale variant:
Hier exact hetzelfde met een Miele vaatwasser.Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:23:
Zit de vaatwasser wel echt stevig tegen het aanrechtblad aangedrukt? Ik had een poosje terug hetzelfde probleem na het plaatsen van een nieuwe vaatwasser. Bleek dat ik de pootjes echt tot de max moest uitdraaien om het ding een beetje tegen het aanrechtblad aan te kunnen klemmen, waardoor er toch wat speling bleef bestaan en de vaatwasser zelfs weer iets lager kwam te staan. Ik heb het opgelost met een paar stukken hout van 2cm dikte onder de pootjes. Nu kan ik het ding echt goed tegen het aanrechtblad aanklemmen en heb ik er geen last meer van.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
euhmmmm
Dit dus. Toen mijn keuken 2 weken geleden werd geinstalleerd, gaf de monteur ook aan dat (in mijn geval) Siemens vaatwasser tegenwoordig vrijwel allemaal zo'n systeem hadden voor de kastdeuren die er nog op moesten. Hij kon ook nog allerlei dingen verstellen, hoger, lager, dieper etc.ThinkPadd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:07:
Bij mijn IKEA vaatwasser verschuift de deur t.o.v. de interne klep een beetje als je hem open doet. Volgens mij juist om dit te voorkomen.
Heeft je nieuwe vaatwasser ook niet toevallig een dergelijk systeem wat misschien niet goed gemonteerd is?
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
In de handleiding staat ook dat je een gedeelte van de plint moet afzagen zoals @sbruynis zegt. Bij mijn keuken was dit niet nodig.
[This space is for rent]
Dit is wat ik uiteindelijk gedaan heb. Ca. 0,5 cm eraf en nu gaat hij goed open.sbruynis schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:13:
Normaal gesproken zaag je t.p.v. de vaatwasser de plint in.
kastje vaatwasser kastje
Zoiets
In principe: ik heb alleen nog een soort rubber flap over aan de onderkant waarvan mij niet duidelijk is hoe die nou verder gemonteerd moet worden. Die rubberen flap zit met een plakstrip aan de binnenkant onderaan de deur geplakt. De installatie-handleiding is daar ook niet echt duidelijk over: het lijkt alsof de bovenkant van de plint ingelijmd (of geverfd?) moet worden. Maar hoe/wat is niet duidelijk aan de hand van de gebruiksaanwijzing.
Vaatwasser zat goed tegen de bovenkant aan. Dank voor de suggestie!Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:23:
Zit de vaatwasser wel echt stevig tegen het aanrechtblad aangedrukt? Ik had een poosje terug hetzelfde probleem na het plaatsen van een nieuwe vaatwasser. Bleek dat ik de pootjes echt tot de max moest uitdraaien om het ding een beetje tegen het aanrechtblad aan te kunnen klemmen, waardoor er toch wat speling bleef bestaan en de vaatwasser zelfs weer iets lager kwam te staan. Ik heb het opgelost met een paar stukken hout van 2cm dikte onder de pootjes. Nu kan ik het ding echt goed tegen het aanrechtblad aanklemmen en heb ik er geen last meer van.
Volgens mij en de gebruikers- en installatiehandleiding niet. Je haakt het voorpaneel in een uitsparing van de vaatwasserdeur, onderin, en schroeft hem vervolgens vast.ThinkPadd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:07:
Bij mijn IKEA vaatwasser verschuift de deur t.o.v. de interne klep een beetje als je hem open doet. Volgens mij juist om dit te voorkomen.
[ Voor 43% gewijzigd door Videopac op 26-01-2018 16:08 ]
Ikea vaatwassers > 2014 modellen ( nieuwe lijn) zijn allemaal voorzien van het schuifsysteem, ik heb het systeem er op op zitten werkt wel aardig.Videopac schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 16:04:
[...]
Dit is wat ik uiteindelijk gedaan heb. Ca. 0,5 cm eraf en nu gaat hij goed open.
In principe: ik heb alleen nog een soort rubber flap over aan de onderkant waarvan mij niet duidelijk is hoe die nou verder gemonteerd moet worden. Die rubberen flap zit met een plakstrip aan de binnenkant onderaan de deur geplakt. De installatie-handleiding is daar ook niet echt duidelijk over: het lijkt alsof de bovenkant van de plint ingelijmd (of geverfd?) moet worden. Maar hoe/wat is niet duidelijk aan de hand van de gebruiksaanwijzing.
[...]
Vaatwasser zat goed tegen de bovenkant aan. Dank voor de suggestie!
[...]
Volgens mij en de gebruikers- en installatiehandleiding niet. Je haakt het voorpaneel in een uitsparing van de vaatwasserdeur, onderin, en schroeft hem vervolgens vast.
euhmmmm