Upgraden van hyper 212 evo naar cooler master ml240l rgb?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keije R
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-04 10:19
mijn computer: (phanteks entoo evolv itx (rood en zwart), i5 7600k, asus dual gtx 1060 6gb en een asus z170 itx moederbord)

Laatst zag ik de ml240l rgb een aio voor een goeie prijs en een aio vond ik er altijd wel vet uitzien maar het lag buiten mijn budget behalve nu maar is het wel mijn geld waard?

Ik heb naar deze vraag al veel research gedaan maar ik kon nergens echt vinden wat nou eigenlijk de temperatuur verschillen zouden zijn met bijvoorbeeld een hyper 212 evo en hoever ik ongeveer mijn i5 zou kunnen overclocken op mijn hyper 212 evo heb ik 4,3Mhz kan hoger dat weet ik.

De reviews (onder andere op tweakers) zijn erg positief over dit product. maar wat ik me dus nu afvroeg wat is anders dan bij andere (duurdere) aio's zoals die van corsair of nzxt.

Hoever kan ik overclocken met de ml240l? ik zou graag zo ongeveer 4,8Mhz halen

Voor de zelfde prijs kan je ook een air cooler halen die dat zou kunnen maar ik vind een aio gaaf.

Beste antwoord (via Keije R op 23-01-2018 12:11)

• Drizky
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-09 14:31
Ik heb zelf een AiO aangeschaft voor voornamelijk easthetische redenen, maar ook omdat ik hier mijn overclock meer mee zou kunnen pushen.

Je moet jezelf afvragen of je het zelf waard vindt, het verschil in temperatuur zal zeker te merken zijn, maar is dat het waard naar jou idee? Laten we zeggen dat je CPU nu op 55C draait met 100% load. Dit is uiteraard een nette temperatuur, maar met de AiO zal die draaien op 50C. (Dit is maar een voorbeeld). Is dat het extra geld voor jou waard?

Verder moet je ook begrijpen dat elke CPU anders is, waarbij iemand een 7600k kan pushen naar 5Ghz, lukt het bij iemand anders het maar om hem te pushen tot 4.5Ghz. Het overclock gedeelte zal niemand je een fatsoenlijk antwoord kunnen geven buiten "het is mogelijk" om. Dit is iets wat je in de praktijk zal moeten meemaken.

Zoals ik al zei, heb er zelf 1 gekocht omdat ik het geld ervoor had, het er leuk uit vind zien en ik een zekere garantie heb dat ik eventuele mijn cpu kan voorzien van een hogere overclock. Alleen ligt de laatste keuze nog steeds bij jou. En is het handig om jezelf te vragen wat je uit die extra 0,5Ghz kan halen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Drizky
Ik heb zelf een AiO aangeschaft voor voornamelijk easthetische redenen, maar ook omdat ik hier mijn overclock meer mee zou kunnen pushen.

Je moet jezelf afvragen of je het zelf waard vindt, het verschil in temperatuur zal zeker te merken zijn, maar is dat het waard naar jou idee? Laten we zeggen dat je CPU nu op 55C draait met 100% load. Dit is uiteraard een nette temperatuur, maar met de AiO zal die draaien op 50C. (Dit is maar een voorbeeld). Is dat het extra geld voor jou waard?

Verder moet je ook begrijpen dat elke CPU anders is, waarbij iemand een 7600k kan pushen naar 5Ghz, lukt het bij iemand anders het maar om hem te pushen tot 4.5Ghz. Het overclock gedeelte zal niemand je een fatsoenlijk antwoord kunnen geven buiten "het is mogelijk" om. Dit is iets wat je in de praktijk zal moeten meemaken.

Zoals ik al zei, heb er zelf 1 gekocht omdat ik het geld ervoor had, het er leuk uit vind zien en ik een zekere garantie heb dat ik eventuele mijn cpu kan voorzien van een hogere overclock. Alleen ligt de laatste keuze nog steeds bij jou. En is het handig om jezelf te vragen wat je uit die extra 0,5Ghz kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keije R
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-04 10:19
thx voor je advies zal er over nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drizky
Geen probleem! Heb zelf ook vaak met dit soort problemen gezeten. Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Heeft het super veel nut achteraf? Misschien. Als jij het mooi vind en er plezier van kan hebben moet je doen waar je zin in hebt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enola
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-06 20:54
het bespaart ruimte, onderhoud aan de kast is makkelijker. Als je veel tweaked ect.. kan je makkelijk overal bij. Het ziet er beter uit. High end lucht koeler vs mid range aio koeler is ongeveer het zelfde.

Try more