Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

SQL connection string neemt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:08
Recent ben ik begonnen met de migratie van sql server 2012 naar de nieuwe sql server 2017. Alle databases en users werken, buiten 1 (typisch).

Onderstaande connectie string is de vorige.
XML:
1
2
3
  <connectionStrings>
    <add name="TimecamEntities" connectionString="metadata=res://*/Model.TimeCamModel.csdl|res://*/Model.TimeCamModel.ssdl|res://*/Model.TimeCamModel.msl;provider=System.Data.SqlClient;provider connection string=&quot;Server=ONS002;Database=timecam;User ID=tijdregistratie;Password=TWEAKERS;Trusted_Connection=False;multipleactiveresultsets=True;App=EntityFramework&quot;" providerName="System.Data.EntityClient" />
  </connectionStrings>

Het enige wat hier dus gewijzigd wordt, is het server adres. De applicatie vindt echter de database niet.

Ik heb de lokale user al opnieuw aangemeld, hem alle systeem rechten gegeven. Ik kan met de user perfect inloggen op de sqlserver via de management studio. Dus ik weet dat de user id&pass en servernaam ok zijn, maar toch werkt het niet.

Voor zover ik kan zien online, is er niets gewijzigd aan de connectie strings voor sql server 2017 en zou dit dus moeten werken of heb ik wat over het hoofd gezien?

De user is dus lokaal aangemaakt op de server, zit in de gebruikers groep. Ik kan ermee aanmelden op de sql server maar, de applicatie niet.

Beste antwoord (via ShaneV op 23-01-2018 11:52)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ShaneV schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:34:
[...]

In de normale situatie is de user een SQL user aangemaakt rechtstreeks op de sql server.
Duidelijk; heb je al een test gedaan om een SQL-string aan te maken en je te authenticeren met het service-account van SQL (het account waarmee je de instance geinstalleerd hebt)?

Werkt dat ook niet, moet je mogelijk naar je named pipes gaan kijken voor de instance. Werkt dat wel, dan is het toch iets niet goed gegaan met het aanmaken van je users/permissies.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• MAX3400

MAX3400

Of ik begrijp je verkeerd of ik lees verkeerd:
De user is dus lokaal aangemaakt op de server
In Local Groups van de server? Of op de SQL-instance?
Ik kan met de user perfect inloggen op de sqlserver via de management studio
Dus je bent local administrator met "integrated" administrative permissions op de instance?
Ik kan ermee aanmelden op de sql server maar, de applicatie niet.
Dat is logisch; de applicatie is geen local user (aanname van vorige vraag).

Al met al: is de user waarmee je test nou "AD User", "Local User op machine-niveau" of "SQL User binnen de instance"?

• ShaneV
MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:31:
Of ik begrijp je verkeerd of ik lees verkeerd:

[...]

In Local Groups van de server? Of op de SQL-instance?

[...]

Dus je bent local administrator met "integrated" administrative permissions op de instance?

[...]

Dat is logisch; de applicatie is geen local user (aanname van vorige vraag).

Al met al: is de user waarmee je test nou "AD User", "Local User op machine-niveau" of "SQL User binnen de instance"?
Ik heb de user op alle niveau's al eens aangemaakt dus, ad user, local user en sql user. Niets werkt.

In de normale situatie is de user een SQL user aangemaakt rechtstreeks op de sql server.

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400

MAX3400

ShaneV schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:34:
[...]

Duidelijk; heb je al een test gedaan om een SQL-string aan te maken en je te authenticeren met het service-account van SQL (het account waarmee je de instance geinstalleerd hebt)?

Werkt dat ook niet, moet je mogelijk naar je named pipes gaan kijken voor de instance. Werkt dat wel, dan is het toch iets niet goed gegaan met het aanmaken van je users/permissies.

• ShaneV
MAX3400 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:39:
[...]

Heb zonet getest met de SA account, dat ging ook niet. Ben dan gaan zien naar de named pipes maar die stonden op enable. Dan de firewall bekeken en de aangeraden zaken opgezocht van microsoft.

Heb de sqlserver.exe moeten toevoegen en dan ging het :) Thanks voor de hulp!