De Imac kan alleen omgaan met EFI GPT partities/ indelingen. ( official apple boot check? )
Wat gebeurt er als je zonder hardeschijf in je mac, een bootable usb insert en die probeert te booten?
Bij mij, krijg ik een apple logo te zien en daarop blijft hij freezen?
Is dit een gpu probleem?, ik krijg wel constant de chime sound met wit scherm en dan een apple logo.
Ik heb een bootable mac sierra iso raw gekopieerd/ burned naar een usb stick.
Deze in de imac gedaan alt option ingehouden hij ziet een bootable usb en boot ik dan freezed hij dus op het apple logo?
PS: ik heb dus geen internal harddisk,
is het mogelijk om een clone te maken van een andere mac en deze rechtstreeks naar een sata hd te schrijven en dan deze in mijn imac te stoppen zodat hij kan booten?
Daarnaast heb ik geen andere imac of macbook, dus dan zal ik het waarschijnlijk kunnen proberen in een virtual omgeving? gaat dit werken of verspilde moeite?
Is het in theorie mogelijk om 2 usb sticks in gpt formaat ( 64gb)
1. usb (1) bevat bootable mac osx install
2. usb (2) daarop installeer je mac osx
Kan ik daarna gewoon booten van usb 2 en de imac gebruiken of vereist het een keiharde internal disk?
Wat gebeurt er als je zonder hardeschijf in je mac, een bootable usb insert en die probeert te booten?
Bij mij, krijg ik een apple logo te zien en daarop blijft hij freezen?
Is dit een gpu probleem?, ik krijg wel constant de chime sound met wit scherm en dan een apple logo.
Ik heb een bootable mac sierra iso raw gekopieerd/ burned naar een usb stick.
Deze in de imac gedaan alt option ingehouden hij ziet een bootable usb en boot ik dan freezed hij dus op het apple logo?
PS: ik heb dus geen internal harddisk,
is het mogelijk om een clone te maken van een andere mac en deze rechtstreeks naar een sata hd te schrijven en dan deze in mijn imac te stoppen zodat hij kan booten?
Daarnaast heb ik geen andere imac of macbook, dus dan zal ik het waarschijnlijk kunnen proberen in een virtual omgeving? gaat dit werken of verspilde moeite?
Is het in theorie mogelijk om 2 usb sticks in gpt formaat ( 64gb)
1. usb (1) bevat bootable mac osx install
2. usb (2) daarop installeer je mac osx
Kan ik daarna gewoon booten van usb 2 en de imac gebruiken of vereist het een keiharde internal disk?