Delphi App resultaat verschil van opstart locatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb een delphi app gemaakt die wat zaken op een PC moet monitoren. In Windows XP werkt dit zonder issues echter op een 64 bit machine loop ik tegen een probleem aan.

Als ik de software opstart via het startmenu oa ook startup dan zijn er geen issues en werkt het correct.

Als ik de software opstart via HKLM/Software/Microsoft/CurrentVersion/Run dan start alles op maar wanneer ik een report file wil maken dan lijkt het alsof de applicatie naar c:\windows\system32 wil schrijven en krijg ik een foutmelding. In mijn code staat nergens een verwijzing naar die locatie het lijkt erop dat windows hier een keuze maakt afhankelijk van de opstart locatie van het bestand.

Iemand enig idee waar door dit komt?

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 14:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Elke applicatie die wordt gestart heeft een start directory, en die is inderdaad afhankelijk van de manier waar de app wordt gestart. Als je nergens een directory opgeeft maar wel op een vaste directory iets wil opslaan, dan zul je die directory toch moeten bepalen. Denk aan het ophalen van de home directory van een user, of het bepalen van de huidige directory van de executable die draait. Op die manier ben je niet afhankelijk van de start directory.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
True, maar ik zet al een path neer maar Windows 64 bit gaat er anders mee om die lijkt er niet naar te kijken.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
cool0 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:56:
True, maar ik zet al een path neer maar Windows 64 bit gaat er anders mee om die lijkt er niet naar te kijken.
Laat de (relevante!) code dan eens zien?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij