Hoi allemaal, momenteel ben ik de trotse bezitter van een Dell Studio 1749 laptop die in april zijn 8e(!) verjaardag hoopt te vieren. Door daar bijna twee jaar geleden de HDD's te vervangen door SSD's werk ik daar nog altijd heel fijn mee. Ik merk echter dat de tijd die computer nodig heeft totdat het logo van Windows Opstarten verschijnt, heel erg varieert. Dat geeft me een slecht gevoel. Ik ben me dus aan het oriënteren voor een vervanging.
Probleem: ik heb dus al bijna 8 jaar niet meer naar nieuwe laptops gekeken, en weet niet helemaal goed naar welke specs ik moet zoeken. Daarbij kan ik jullie advies dus het best gebruiken.
Wat ga je met je laptop doen?
De meeste tijd zal hij worden gebruikt voor Office-toepassingen, muziek afspelen en Photoshop. E.e.a. tegelijkertijd
Een paar keer per jaar wil ik echter video-bewerkingen uitvoeren. Ik accepteer dat dat minder vloeiend gaat dan een professional zal willen, maar het moet er wel redelijk op mogelijk zijn.
Wat is je budget?
Mijn huidige laptop heeft 18 euri meer dan € 1.000 gekost. Ik wil weer (maximaal) een dergelijk bedrag uitgeven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop functioneert met name als vaste computer. Af en toe zal die naar de keukentafel verhuizen of meegenomen worden op locatie. Daarom dus wel een laptop.
Ik wil thuis in ieder geval een fatsoenlijk scherm (17"). Een kleinere laptop met een los beeldscherm voor thuis heb ik nog niet afgeschoten, maar heeft minder voorkeur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil gewoon een normale Windows-laptop. Geen Apple, geen Chrome, geen 2-in-1 laptop/tablets. Ik ben heel erg tevreden over mijn huidige Dell overigens. Maar de kwaliteit van een merk kan in 8 jaar natuurlijk ook het nodige doen.
Waar ik nu op kwam:
Ik heb de volgende filters in de Pricewatch gehanteerd. Ik hoor graag of ik daar te streng of net te soepel in ben voor mijn wensen!
https://tweakers.net/cate...uhqO05ac_UDbO3ht9bOIcb4BQ
Daaruit volgt dan deze lijst van Laptops:
Probleem: ik heb dus al bijna 8 jaar niet meer naar nieuwe laptops gekeken, en weet niet helemaal goed naar welke specs ik moet zoeken. Daarbij kan ik jullie advies dus het best gebruiken.
Wat ga je met je laptop doen?
De meeste tijd zal hij worden gebruikt voor Office-toepassingen, muziek afspelen en Photoshop. E.e.a. tegelijkertijd
Wat is je budget?
Mijn huidige laptop heeft 18 euri meer dan € 1.000 gekost. Ik wil weer (maximaal) een dergelijk bedrag uitgeven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop functioneert met name als vaste computer. Af en toe zal die naar de keukentafel verhuizen of meegenomen worden op locatie. Daarom dus wel een laptop.
Ik wil thuis in ieder geval een fatsoenlijk scherm (17"). Een kleinere laptop met een los beeldscherm voor thuis heb ik nog niet afgeschoten, maar heeft minder voorkeur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil gewoon een normale Windows-laptop. Geen Apple, geen Chrome, geen 2-in-1 laptop/tablets. Ik ben heel erg tevreden over mijn huidige Dell overigens. Maar de kwaliteit van een merk kan in 8 jaar natuurlijk ook het nodige doen.
Waar ik nu op kwam:
Ik heb de volgende filters in de Pricewatch gehanteerd. Ik hoor graag of ik daar te streng of net te soepel in ben voor mijn wensen!
https://tweakers.net/cate...uhqO05ac_UDbO3ht9bOIcb4BQ
Daaruit volgt dan deze lijst van Laptops:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Acer Aspire A715-71G-74QK | € 1.084,34 | € 1.084,34 |
| 1 | Acer Aspire A715-71G-76Z5 | € 1.099,- | € 1.099,- |
| 1 | Acer Aspire A717-71G-782Y | € 988,- | € 988,- |
| 1 | Acer TravelMate P2 TMP278-MG-760W | € 1.096,26 | € 1.096,26 |
| 1 | Asus K541UJ-DM573T (Belgisch model) | € 969,- | € 969,- |
| 1 | HP Omen 15-ce032nd | € 999,- | € 999,- |
| 1 | Medion Erazer P7643 (30020578, Qwerty) | € 999,- | € 999,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 7.234,60 | |
[ Voor 0% gewijzigd door Patrick_6369 op 23-01-2018 09:34 . Reden: typo's ]