Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Windows-laptop, budget 1.000

Pagina: 1
Acties:

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:32
Hoi allemaal, momenteel ben ik de trotse bezitter van een Dell Studio 1749 laptop die in april zijn 8e(!) verjaardag hoopt te vieren. Door daar bijna twee jaar geleden de HDD's te vervangen door SSD's werk ik daar nog altijd heel fijn mee. Ik merk echter dat de tijd die computer nodig heeft totdat het logo van Windows Opstarten verschijnt, heel erg varieert. Dat geeft me een slecht gevoel. Ik ben me dus aan het oriënteren voor een vervanging.
Probleem: ik heb dus al bijna 8 jaar niet meer naar nieuwe laptops gekeken, en weet niet helemaal goed naar welke specs ik moet zoeken. Daarbij kan ik jullie advies dus het best gebruiken.

Wat ga je met je laptop doen?
De meeste tijd zal hij worden gebruikt voor Office-toepassingen, muziek afspelen en Photoshop. E.e.a. tegelijkertijd :) Een paar keer per jaar wil ik echter video-bewerkingen uitvoeren. Ik accepteer dat dat minder vloeiend gaat dan een professional zal willen, maar het moet er wel redelijk op mogelijk zijn.

Wat is je budget?
Mijn huidige laptop heeft 18 euri meer dan € 1.000 gekost. Ik wil weer (maximaal) een dergelijk bedrag uitgeven.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop functioneert met name als vaste computer. Af en toe zal die naar de keukentafel verhuizen of meegenomen worden op locatie. Daarom dus wel een laptop.
Ik wil thuis in ieder geval een fatsoenlijk scherm (17"). Een kleinere laptop met een los beeldscherm voor thuis heb ik nog niet afgeschoten, maar heeft minder voorkeur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik wil gewoon een normale Windows-laptop. Geen Apple, geen Chrome, geen 2-in-1 laptop/tablets. Ik ben heel erg tevreden over mijn huidige Dell overigens. Maar de kwaliteit van een merk kan in 8 jaar natuurlijk ook het nodige doen.

Waar ik nu op kwam:
Ik heb de volgende filters in de Pricewatch gehanteerd. Ik hoor graag of ik daar te streng of net te soepel in ben voor mijn wensen!
https://tweakers.net/cate...uhqO05ac_UDbO3ht9bOIcb4BQ

Daaruit volgt dan deze lijst van Laptops:
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire A715-71G-74QK€ 1.084,34€ 1.084,34
1Acer Aspire A715-71G-76Z5€ 1.099,-€ 1.099,-
1Acer Aspire A717-71G-782Y€ 988,-€ 988,-
1Acer TravelMate P2 TMP278-MG-760W€ 1.096,26€ 1.096,26
1Asus K541UJ-DM573T (Belgisch model)€ 969,-€ 969,-
1HP Omen 15-ce032nd€ 999,-€ 999,-
1Medion Erazer P7643 (30020578, Qwerty)€ 999,-€ 999,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7.234,60

[ Voor 0% gewijzigd door Patrick_6369 op 23-01-2018 09:34 . Reden: typo's ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• Patrick_6369
:-( Helemaal niemand? ;(

Laat ik mijn vraag wat specifieker stellen:
Kan ik verwachten dat een laptop met deze specs goed genoeg is voor mijn taken (zie OP)?
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/dPiLKG/forum.jpg

En als tweede:
Zijn de laptops uit mijn OP degelijk genoeg om er wat jaren mee vooruit te kunnen?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 04:21
Eigenlijk zeg je dat je multitasked en het zwaarste programma dat je gebruikt Photoshop is. Lijkt mij inderdaad dat je voor 16GB (of 12) geheugen moet gaan.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-11 16:02

Wailing_Banshee

You're Next

Ik zou toch kijken naar minimaal 500Gb opslag ruimte.

En van dat lijstje wat je postte, is er maar één die aan je eisen voldoet: die Acer Travelmate. De rest is 15". Ik kan thuis het verschil goed zien tussen een 15" en een 17" (we zijn beide programmeur, hebben beide een laptop van het werk, hij een 15", ik een 17") en ik zou persoonlijk niet voor 15" gaan als ik voor hetzelfde geld een 17" zou kunnen krijgen. Ja, hij is wat groter, maar het ding heet dan wel "lap"top, ik heb hem toch meestal in gebruik op een tafel, o.i.d.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Verwijderd

Ik heb zelf nog een laptop te koop.
Het gaat om de MSI GL62-6GF

Hij staat ook op Marktplaats.

• Patrick_6369
Thanx voor al jullie tips. Zo te zien lijkt de Acer Aspire met 17"scherm voor mij het geschiktst, al heeft die erg weinig opslagcapaciteit.
Weet iemand of ik in de Acer Aspire een tweede HDD/SSD kan plaatsen?

• Yorick Brinke
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-09 17:07
pricewatch: Lenovo Legion Y520 15 80WK004TMH

Geen idee maar deze leek me ook erg sterk.
Nieuwe i7 met 4 cores erin.
Ook nog een leuke 1050 meegenomen als videokaart.
SSD en een 1 TB storage
Hij is wel ietsje kleiner

[ Voor 4% gewijzigd door Yorick Brinke op 29-01-2018 09:57 ]

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-11 17:33

Major_ton

Shoot!

Als je veel Photoshop werk doet, zou ik via Notebookcheck.net je candidaten controleren op de kwaliteiten van het scherm. Naast een hoog contrast wil je ook een grote kleurruimte. Het komt geregeld voor in deze klasse dat je (bijvoorbeeld) maar 56% sRGB dekking hebt en dat is behoorlijk teleurstellend. In de meeste 17" laptops is er overigens ruimte voor 2 SSD's/HDD's, soms zelfs 3. De nieuwe Ci7-8550 is een erg fijne CPU en zuinig in gerbuik. Voor een model met Ci7-7500u zou ik nu niet meer kiezen, dan liever een Ci7-7700/8700hq. 16GB ram is ook wel aan te raden, maar als je een beetje normaal met tabladen omgaat en Photoshop in de gaten houdt, moet 8GB ook wel te doen zijn.

Some infinities are bigger than others.

Pagina: 1