Ik heb een vraag en weet zeker dat een aantal knappe koppen hier het antwoord wel zullen weten.
Ik heb een huis met een hypotheek van € 237.500,- wat ik verkocht heb voor € 214.500,-
Een simple rekensom is dan dat ik een restschuld heb van € 23.000,-
In het spaarpotje van de spaarhypotheek zit op moment van levering zo'n € 30.000,-
Spaarpot: € 30.000,-
Restschuld: € 23.000,-
Verkoopmakelaar: € 2500,-
Wat overblijft: € 4500,-!
1.Om te voorkomen dat je rente moet betalen over het gespaarde deel in de spaarhypotheek was mij altijd bekend dat je die € 4500,- of
1. mag investeren in het nieuwe huis. (Waardevermeerdende zaken)
2. of dat je die € 4500,- gaat aflossen op de nieuwe hypotheek.
Nu heeft optie 1 mijn voorkeur echter mijn hypotheekadviseur geeft aan dat alleen optie 2 nog maar mogelijk is. Ik wil zijn kennis en kunde niet in twijfel trekken, want hij heeft ons uitstekend geadviseerd, echter ik kan dit nergens terugvinden.
Iemand bekend met deze materie en is het inderdaad zo dat optie 1 niet meer is toegestaan?
Ik heb een huis met een hypotheek van € 237.500,- wat ik verkocht heb voor € 214.500,-
Een simple rekensom is dan dat ik een restschuld heb van € 23.000,-
In het spaarpotje van de spaarhypotheek zit op moment van levering zo'n € 30.000,-
Spaarpot: € 30.000,-
Restschuld: € 23.000,-
Verkoopmakelaar: € 2500,-
Wat overblijft: € 4500,-!
1.Om te voorkomen dat je rente moet betalen over het gespaarde deel in de spaarhypotheek was mij altijd bekend dat je die € 4500,- of
1. mag investeren in het nieuwe huis. (Waardevermeerdende zaken)
2. of dat je die € 4500,- gaat aflossen op de nieuwe hypotheek.
Nu heeft optie 1 mijn voorkeur echter mijn hypotheekadviseur geeft aan dat alleen optie 2 nog maar mogelijk is. Ik wil zijn kennis en kunde niet in twijfel trekken, want hij heeft ons uitstekend geadviseerd, echter ik kan dit nergens terugvinden.
Iemand bekend met deze materie en is het inderdaad zo dat optie 1 niet meer is toegestaan?