Mijn vraag
Ik heb een VPS server waarop MySQL draait. Vanaf mijn lokale PC wil ik via MySQL Workbench de database beheren. Daarvoor heb ik een mysql-user "remote" aangemaakt. Ik kan echter alleen succesvol verbinden met MySQL als ik deze user geen password mee geef.
Foutmelding:
De MySQL server is niet opgensteld voor buiten en verbinding loopt via een SSH tunnel.
Relevante software en hardware die ik gebruik
VPS
Ik heb al diverse vragen gevonden op stackoverflow maar het lijkt niet hetzelfde probleem aangezien ik wel een goede verbinding kan maken, mits er geen password ingesteld is. vb. https://stackoverflow.com...se-server-mysql-workbench
Veel problemen lijken te gaan over windows installaties.
Geprobeerd:
Ik heb een VPS server waarop MySQL draait. Vanaf mijn lokale PC wil ik via MySQL Workbench de database beheren. Daarvoor heb ik een mysql-user "remote" aangemaakt. Ik kan echter alleen succesvol verbinden met MySQL als ik deze user geen password mee geef.
Foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Your connection attempt failed for user 'remote' from your host to server at 127.0.0.1:3306: Can't connect to MySQL server on '127.0.0.1' (111) Please: 1 Check that mysql is running on server 127.0.0.1 2 Check that mysql is running on port 3306 (note: 3306 is the default, but this can be changed) 3 Check the remote has rights to connect to 127.0.0.1 from your address (mysql rights define what clients can connect to the server and from which machines) 4 Make sure you are both providing a password if needed and using the correct password for 127.0.0.1 connecting from the host address you're connecting from |
De MySQL server is niet opgensteld voor buiten en verbinding loopt via een SSH tunnel.
Relevante software en hardware die ik gebruik
VPS
- Ubuntu Server 16.04
- MySQL Server 5.7.20-0ubuntu0.16.04.1
- Ubuntu 17.04
- MySQL Workbench 6.3.8
- Username: remote
- Host name: (any host) %
- Connection method: Standard TCP/IP over SSH
- SSH gegevens VPS (worden geaccepteerd)
- MySQL Hostname: 127.0.0.1
- MySQL Server Port: 3306
- MySQL Username: remote
Ik heb al diverse vragen gevonden op stackoverflow maar het lijkt niet hetzelfde probleem aangezien ik wel een goede verbinding kan maken, mits er geen password ingesteld is. vb. https://stackoverflow.com...se-server-mysql-workbench
Veel problemen lijken te gaan over windows installaties.
Geprobeerd:
- MySQL workbench as root draaien, geen verschil
- Via SSH op de VPS volgende uitvoeren: mysql -u remote -p -h 127.0.0.1 -P 3306, verbinding gaat door
- Authentication Plugin: Native MySQL / SHA -> geen verschil
- Afdwingen / niet afdwingen SSL -> geen verschil