T-Bird 1400 afbrokkelende core

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:12

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik heb vandaag een Thunderbird 1400 binnengekregen.

Ik heel blij. Ik zet hem in mijn Abit KT7-Raid. Hij boot in 1x Athlon at 1400Mhz las ik.

Ik ga gelijk naar de temp kijken in het bios.

Ik lees 30graden af.. Perfect. Ik ga ff beneden het blije nieuws vertellen.

Kom na 5 minuten weer boven, en zie dat hij al op 59graden zit (and rising) :(

Ik ga uit het bios en probeer in win98 te booten. Hij loopt na een paar seconden vast. ;(

Ik reboot de pc, en probeer in het bios op 1200Mhz te zetten. Toen ik save bios deed bedacht ik opeens: He wacht hij is nog locked dat gaat zeker niet.

Toen hij opnieuw boote kreeg ik geen beeld.

Ik reset het bios dmv de jumper op m'n mobo. Geen resultaat.

Ik haal de cpu erin en eruit. En ja, hij boot weer.

Ik bel Gistron om te vragen wat ik aan deze extreme temperaturen kan doen.

Ik vertel de man m'n specs en dat ik een superorb heb. Hij zegt dat ik moet uitkijken met een superorb, omdat de core snel kan afbreken.

Ik heb gelijk bij Gistron zo'n silverado cooler besteld.

Ik boot de pc om de 1400mhz aan een vriend te laten zien.

Doe ff wat bios settings (niks bijzonders) en save het bios.

Daarna krijg ik gelijk weer geen beeld.

Ik haal de cooler eraf en hoor wat gekraak. En dat geluid kwam me bekend voor van een ander geval met een oude duron.

Nu heb ik wat koelpasta er voorzichtig afgehaald. En heel klein randje van de core is eraf.

Nu is mijn vraag:

Zal hij waarschijnlijk nog werken met een heel klein stukje van de core af?

En heeft het bedrijf recht mij geen garantie te verlenen als ik zonder verkeerde handelingen te volgen m'n core heb gesloopt?

Kunnen zei bewijzen dat de cpu zo'i'zo wel heel was toen hij aan kwam.

Of misschien is het handig om er een berg coolpasta overheen te gooien, en zodra zei dat erafhalen zeggen dat zei hem misschien wel gemold hebben??

Ik weet dat dat aso is, maar 600 piek is voor mij 3 weken werken ;(

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

gewoon probeeren en afw8'ten

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 03:51

JeroenT

hoi!

maar ze weten nu toch al dat je met een orb gewerkt hebt?

en als je de proc er weer opnieuw inzet ?

kijk eens of die het dan weer doet

of probeer ff bij een vriend of die proc nog werkt..

wel jammer ;(

Verwijderd

Ik zie dat je met een kt7-raid werkt, heb je daar de laatste beta bios al op.

Deze verhielp namelijk bij mij ook spontane lockups.

Verwijderd

Je kunt proberen om het onder de garantie te laten vallen. Probeer anders eens even contact op te nemen met amd zelf.
Ik kreeg laatst die tip zelf ook.

Die winkelier had het ook wel eerder kunnen zeggen van die breekbare core.
Gebruik dus altijd een copperspacer of bij een silverado een zilverspacer.

En ja de core is kapot.
Bij mijn tbird 800 was er ook maar een heel klein randje af.

Je zou nu dus kunnen proberen om een tbird 1200 te kopen en deze op 1400 laten lopen.

Gecondoleerd met je verlies :'(
Waar heb je de condoleance register?

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Als je die superorb EN de Tbird1400 bij dezelfde winkel tegelijk hebt besteld dan kunnen ze je weinig maken.

Sowieso geeft AMD garantie op afgebrokkelde cores, mits t niet te bont is (totaal doormidden gespleten doen ze o.a. dus niet)

Dus je kan je proc SOWIESO returnen, maar hoe makkelijk t gaat hangt beetje van no# 1 af..dan is t nl hun fout, een superorb en een tbird dat DOE je ook niet samen, want een superorb op een duron 800 is al onderkoeling...kut coolers die dingen. En levensgevaarlijk.
Op donderdag 12 juli 2001 22:58 schreef DeathKnight het volgende:
Ik heb vandaag een Thunderbird 1400 binnengekregen.

Ik heel blij. Ik zet hem in mijn Abit KT7-Raid. Hij boot in 1x Athlon at 1400Mhz las ik.

Ik ga gelijk naar de temp kijken in het bios.

Ik lees 30graden af.. Perfect. Ik ga ff beneden het blije nieuws vertellen.

Kom na 5 minuten weer boven, en zie dat hij al op 59graden zit (and rising) :(

Ik ga uit het bios en probeer in win98 te booten. Hij loopt na een paar seconden vast. ;(

Ik reboot de pc, en probeer in het bios op 1200Mhz te zetten. Toen ik save bios deed bedacht ik opeens: He wacht hij is nog locked dat gaat zeker niet.

Toen hij opnieuw boote kreeg ik geen beeld.

Ik reset het bios dmv de jumper op m'n mobo. Geen resultaat.

Ik haal de cpu erin en eruit. En ja, hij boot weer.

Ik bel Gistron om te vragen wat ik aan deze extreme temperaturen kan doen.

Ik vertel de man m'n specs en dat ik een superorb heb. Hij zegt dat ik moet uitkijken met een superorb, omdat de core snel kan afbreken.

Ik heb gelijk bij Gistron zo'n silverado cooler besteld.

Ik boot de pc om de 1400mhz aan een vriend te laten zien.

Doe ff wat bios settings (niks bijzonders) en save het bios.

Daarna krijg ik gelijk weer geen beeld.

Ik haal de cooler eraf en hoor wat gekraak. En dat geluid kwam me bekend voor van een ander geval met een oude duron.

Nu heb ik wat koelpasta er voorzichtig afgehaald. En heel klein randje van de core is eraf.

Nu is mijn vraag:

Zal hij waarschijnlijk nog werken met een heel klein stukje van de core af?

En heeft het bedrijf recht mij geen garantie te verlenen als ik zonder verkeerde handelingen te volgen m'n core heb gesloopt?

Kunnen zei bewijzen dat de cpu zo'i'zo wel heel was toen hij aan kwam.

Of misschien is het handig om er een berg coolpasta overheen te gooien, en zodra zei dat erafhalen zeggen dat zei hem misschien wel gemold hebben??

Ik weet dat dat aso is, maar 600 piek is voor mij 3 weken werken ;(

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Thanx voor de replys.

Ik heb de Superorb jammergenoeg niet bij dezelfde zaak gekocht.

Zo'n telefoon gesprek kunnen ze vast geen rechten aan verlenen. Als ik later zeg dat ik een standaard coolertje heb gebruikt moeten ze dat wel geloven denk ik.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Leon
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Op donderdag 12 juli 2001 23:08 schreef DeathKnight het volgende:
Thanx voor de replys.

Zo'n telefoon gesprek kunnen ze vast geen rechten aan verlenen. Als ik later zeg dat ik een standaard coolertje heb gebruikt moeten ze dat wel geloven denk ik.
Je hoorde toch dat amd garantie gaf op die cores :?
En zo te horen was er niet zo heel veel van de core af dus misschien heb je geluk... :)

Eeuwige n00b

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Gaan daar geen extra kosten overheen?

Opzich zou dat wel een super service van AMD zijn. :) :)

• d33n
  • Laatst online: 28-07 08:15
mijn TB900 doet het nog steeds zonder rare dingen met een hele rand van de core af :P

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:34

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 12 juli 2001 23:08 schreef DeathKnight het volgende:
Thanx voor de replys.

In dit soort situaties altijd doen of je neus bloed. Gaan ze zeuren over overclocken oid, nooit van gehoord. Verder je van de domme houden en het probleem bij hun leggen. Aangezien die dingen te snel breken, is het ook niet jou probleem/schuld.

Ik heb zelf een stuk of 8~10 super orb's gemonteerd, maar ik heb nog geen core gecrunst.. ik die wel die klipjes iets lammer maken zodat ze niet ZO hard drukken.. het blijven alleen kutkoelers.

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:14
Op donderdag 12 juli 2001 23:31 schreef marble het volgende:
mijn TB900 doet het nog steeds zonder rare dingen met een hele rand van de core af :P
jupkes, draait als een zonnetje hiero, met een TB 900 met 95% core oppervlak. (kwam door $%@#*^ chrome orb)

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

• d33n
  • Laatst online: 28-07 08:15
Op donderdag 12 juli 2001 23:36 schreef stealth het volgende:

[..]

jupkes, draait als een zonnetje hiero, met een TB 900 met 95% core oppervlak. (kwam door $%@#*^ chrome orb)
ikke superorb, 2 keer eraf gehaald, 2e keer ging het fout :( maar ach, het werkt nog he..

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik begin er weer een beetje moed in te krijgen! :7

Thanx guys! 8-)

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
En nog over dat nieuwste bios:

Ik heb de nieuwste beta bios draaien, dus daar ligt het niet aan. :)

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
heb k ook gehad als je gistron zover krijgt em teee versturen naar mad word ie vervangen en voor jou rechten zorg je dat je ff de consumenten hulplijn beld moet je wel ee nkenis hebben wiens klantnummer je kan gebruiken ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Misschien valt het nog mee.

Probeer de CPU eerst TOCH naar de dealer terug te brengen. AMD doet namelijk niet al te moeilijk met het terugnemen van CPU's met beschadigde cores (sporadische "extreme" gevallen daargelaten). Mocht de dealer echt voet bij stuk houden, probeer dan contact op te nemen met AMD Nederland. Ze hebben het liever niet, maar als je bot vangt bij de dealer, dan kun je zelf ook moeilijk anders.

Voor 600 piek zou ik het inderdaad niet laten. Doodzonde, joh. En een best wel grote kans dat AMD dat ding toch omruilt.

En elk geval succes. ;)

• Leon
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Op vrijdag 13 juli 2001 00:00 schreef DeathKnight het volgende:
Ik begin er weer een beetje moed in te krijgen! :7

Thanx guys! 8-)
Graag gedaan hoor, we duimen voor je... :P

Eeuwige n00b

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:33

LoCuTuS2000

Resistance is futile

(jarig!)
Afgebrokkelde core is inderdaad garantie, maar dit word achteraf door de RMA bepaalt, waarschijnlijk stuurt de winkel hem eerst op en pas als zij goedkeuring hebben van hun leverancier wordt ie omgeruild. Niet alle gebroken cores zijn garantie namelijk, iig veel succes!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 08:20
Op vrijdag 13 juli 2001 00:40 schreef LoCuTuS2000 het volgende:
Afgebrokkelde core is inderdaad garantie, maar dit word achteraf door de RMA bepaalt, waarschijnlijk stuurt de winkel hem eerst op en pas als zij goedkeuring hebben van hun leverancier wordt ie omgeruild. Niet alle gebroken cores zijn garantie namelijk, iig veel succes!
niet alle winkels zijn het daar mee eens; ik was maanden geleden bij een mycom filiaal. ik stond ff te wachten op me nieuwe schijf die ze aan het pakken waren, komt er een gast binnen met een duron met een gecrackte core. Die verkoper zegt; sorry kunnen wij niks aan doen, dit valt niet onder garantie omdat u de cpu heel van ons hebt gehad en u zelf het risico nam om hem te installeren, Tabee!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
nou bij ons vallen die dingen niet onder de garantie, vind ik wel maf hoor, die klote dingen brokkelen wel heeeel erg snel af, vandaag nog kregen we een 1400 binnen, ik bouw hem in een setje plof!! ik haal hem er weer af. is er gewoon een layer tussen de core uitgeklapt :? die halve core zwart >:) , gelukkig valt dat voor de zaak zelf wel onder garantie :)

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 22:04
Tbirds zijn wat steviger dan durons. Er kan best wel een klein beetje af hoor. Ik heb het ook, werkt nog prima!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:02
Op vrijdag 13 juli 2001 07:20 schreef JvdBosch het volgende:
Tbirds zijn wat steviger dan durons. Er kan best wel een klein beetje af hoor. Ik heb het ook, werkt nog prima!
Bij mij was er ook een stukje af (ook door die tering SuperOrg :r :r ). Maar hij deed heb bij mij dus niet meer (alle vier de leds van mijn K7T Turbo bleven rood==processor fout (volgens handleiding: Your CPU may be damaged :( ). Dus ik moets een nieuwe bestellen. Heb ik gelijk maar een Alpha cooler besteld. (is nog stiller ook dan een superorb)

Verwijderd

Bij oudere athlons en durons was een hoekje eruit meestal niet zo erg.
Bij de nieuwere athons is het een stuk minder blijkbaar ..... de minste zichtbare schade aan de core betekent meestal een zekere dood voor je thunderbird.
mini-hoekje eraf = waarschijnlijk dood.

sorry

JC

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Het werkt!!! :) :) :) :)

Silverado is superstil, en supergoed!

PIV 1.5Ghz eats my dust in Sisoft Dussuh!! :D

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

het ligt gewoon aan de winkels als ze het niet willen ruilen, want ze kunnen het nog proberen. Zij verliezen niets als ze je cpu terugsturen. (ze hebben je winst al en die houden ze)
als je pech hebt, dan stuurt de leverancier je kapotte cpu terug.

2 weken geleden: duron800 kapot, randje langs core gewoon weg.
2 dagen geleden: Thunderbird800 gekregen van leverancier.

Verwijderd

raar... kijk mijn post :)

hij word wel bijna 60 graden maar dan aleen als ik net een uur q3a heb gespeeld :(

geen vastlopers niets
Pagina: 1