Ik heb vandaag een Thunderbird 1400 binnengekregen.
Ik heel blij. Ik zet hem in mijn Abit KT7-Raid. Hij boot in 1x Athlon at 1400Mhz las ik.
Ik ga gelijk naar de temp kijken in het bios.
Ik lees 30graden af.. Perfect. Ik ga ff beneden het blije nieuws vertellen.
Kom na 5 minuten weer boven, en zie dat hij al op 59graden zit (and rising)
Ik ga uit het bios en probeer in win98 te booten. Hij loopt na een paar seconden vast.
Ik reboot de pc, en probeer in het bios op 1200Mhz te zetten. Toen ik save bios deed bedacht ik opeens: He wacht hij is nog locked dat gaat zeker niet.
Toen hij opnieuw boote kreeg ik geen beeld.
Ik reset het bios dmv de jumper op m'n mobo. Geen resultaat.
Ik haal de cpu erin en eruit. En ja, hij boot weer.
Ik bel Gistron om te vragen wat ik aan deze extreme temperaturen kan doen.
Ik vertel de man m'n specs en dat ik een superorb heb. Hij zegt dat ik moet uitkijken met een superorb, omdat de core snel kan afbreken.
Ik heb gelijk bij Gistron zo'n silverado cooler besteld.
Ik boot de pc om de 1400mhz aan een vriend te laten zien.
Doe ff wat bios settings (niks bijzonders) en save het bios.
Daarna krijg ik gelijk weer geen beeld.
Ik haal de cooler eraf en hoor wat gekraak. En dat geluid kwam me bekend voor van een ander geval met een oude duron.
Nu heb ik wat koelpasta er voorzichtig afgehaald. En heel klein randje van de core is eraf.
Nu is mijn vraag:
Zal hij waarschijnlijk nog werken met een heel klein stukje van de core af?
En heeft het bedrijf recht mij geen garantie te verlenen als ik zonder verkeerde handelingen te volgen m'n core heb gesloopt?
Kunnen zei bewijzen dat de cpu zo'i'zo wel heel was toen hij aan kwam.
Of misschien is het handig om er een berg coolpasta overheen te gooien, en zodra zei dat erafhalen zeggen dat zei hem misschien wel gemold hebben??
Ik weet dat dat aso is, maar 600 piek is voor mij 3 weken werken
Ik heel blij. Ik zet hem in mijn Abit KT7-Raid. Hij boot in 1x Athlon at 1400Mhz las ik.
Ik ga gelijk naar de temp kijken in het bios.
Ik lees 30graden af.. Perfect. Ik ga ff beneden het blije nieuws vertellen.
Kom na 5 minuten weer boven, en zie dat hij al op 59graden zit (and rising)
Ik ga uit het bios en probeer in win98 te booten. Hij loopt na een paar seconden vast.
Ik reboot de pc, en probeer in het bios op 1200Mhz te zetten. Toen ik save bios deed bedacht ik opeens: He wacht hij is nog locked dat gaat zeker niet.
Toen hij opnieuw boote kreeg ik geen beeld.
Ik reset het bios dmv de jumper op m'n mobo. Geen resultaat.
Ik haal de cpu erin en eruit. En ja, hij boot weer.
Ik bel Gistron om te vragen wat ik aan deze extreme temperaturen kan doen.
Ik vertel de man m'n specs en dat ik een superorb heb. Hij zegt dat ik moet uitkijken met een superorb, omdat de core snel kan afbreken.
Ik heb gelijk bij Gistron zo'n silverado cooler besteld.
Ik boot de pc om de 1400mhz aan een vriend te laten zien.
Doe ff wat bios settings (niks bijzonders) en save het bios.
Daarna krijg ik gelijk weer geen beeld.
Ik haal de cooler eraf en hoor wat gekraak. En dat geluid kwam me bekend voor van een ander geval met een oude duron.
Nu heb ik wat koelpasta er voorzichtig afgehaald. En heel klein randje van de core is eraf.
Nu is mijn vraag:
Zal hij waarschijnlijk nog werken met een heel klein stukje van de core af?
En heeft het bedrijf recht mij geen garantie te verlenen als ik zonder verkeerde handelingen te volgen m'n core heb gesloopt?
Kunnen zei bewijzen dat de cpu zo'i'zo wel heel was toen hij aan kwam.
Of misschien is het handig om er een berg coolpasta overheen te gooien, en zodra zei dat erafhalen zeggen dat zei hem misschien wel gemold hebben??
Ik weet dat dat aso is, maar 600 piek is voor mij 3 weken werken
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen