Er was een nieuwsbericht over een nog te verschijnen 860 Evo. Waarom zou een V&A advertentie daarover mogen blijven staan als de verkoper (werkend bij een IT bedrijf) het aanbied voordat het in de PW verschijnt?
Vraag
Alle reacties
Heb de voorwaarden er niet bij gepakt, maar kan me moeilijk voorstellen dat het verboden is om items die niet in de PW staan te verkopen op V&A
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Ik denk dat je reactie wat kort door de bocht is, maar wel bedankt voor de tip!Tens schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:31:
Heb de voorwaarden er niet bij gepakt, maar kan me moeilijk voorstellen dat het verboden is om items die niet in de PW staan te verkopen op V&A
1 Definities
Vraag & Aanbod
de advertentierubriek waarin het Lid gebruikte hardware en consumentenelektronica te koop kan aanbieden.
https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/
6 Vraag & Aanbod
6.1 Het Lid mag geen gebruik maken van Vraag & Aanbod indien hij:
minderjarig is of anderszins naar Nederlands recht geen juridisch bindende overeenkomsten kan sluiten;
producten aanbiedt in zijn hoedanigheid van handelaar, reseller of retailer van hardware en consumentenelektronica of anderszins handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
Dit lijkt mij achterhaald:Mijn computershop heeft hardware over. Mag ik dat in V&A zetten?
Vraag en Aanbod is primair bedoeld als marktplaats voor consumenten. Omdat ook bedrijven wel eens wat hardware over hebben staan we ook toe dat een bedrijf een advertentie plaatst, zolang dit geen overwegend nieuwe producten zijn.
Wat mag wel? Denk hierbij aan een speciale order die niet wordt afgehaald, afgeschreven apparatuur, een onverkoopbaar nieuw product in een geopende of beschadigde doos, refurbished artikelen, een demo model of een product waar iets bij ontbreekt of met lichte gebruikssporen cq. schade.
https://tweakers.net/info/faq/va
Tevens mag er geen sprake zijn van oneerlijke concurrentie met particuliere verkopers. Zo mag een bedrijf best zijn gebruikte printer verkopen, maar is het niet toegestaan dat een handelaar in tweedehands computers deze voor dumpprijzen in V&A gaat plaatsen.
Vraag & Aanbod-voorwaarden
Het gebruik van Vraag & Aanbod is aan een aantal voorwaarden gebonden. Door het plaatsen van een advertentie of het reageren op een advertentie verklaart de gebruiker kennis genomen te hebben van en akkoord te gaan met de onderstaande voorwaarden voor het gebruik van Vraag & Aanbod.
2. Het gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven. V&A advertenties zijn altijd gericht op consumenten. Handelaren, resellers en retailers zijn in principe uitgesloten. De uitzondering betreft bedrijfsmatige verkoop voor zover het het incidenteel aanbieden van overtollige artikelen uit eigen bezit betreft, zulks ter beoordeling van Tweakers.net. Bij overtreding van deze voorwaarden wordt de advertentie verwijderd en kan het gebruikersaccount geblokkeerd worden. Inkoopacties of werving daarvoor zijn niet toegestaan.
3. Het is een bedrijf dat is opgenomen in de Pricewatch, danwel op grond van de geldende toelatingseisen in aanmerking zou komen voor opname in de Pricewatch, niet toegestaan producten aan te bieden in V&A.
https://tweakers.net/info/faq/va/#va-voor
@PcDealer beleid is inderdaad al een tijdje achterhaald, zie ook: Ruimere openstelling V&A.
[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 23-01-2018 16:25 ]
Heb je het over deze advertentie: V&A aangeboden: Samsung 860 EVO 1TB
Het doet me denken aan de Xiaomi Mi2 die niet in de Pricewatch verkrijgbaar was, maar wel via import werd aangeboden. Ik ben die gebruiker nog steeds zeer dankbaar dat ik dankzij hem Xiaomi heb mogen ontdekken. Wat mij betreft mogen exclusieve apparaten dus wel vaker via V&A worden aangeboden, zolang het geen 2e winkel van >50 nieuwe artikelen gaat worden.
Het doet me denken aan de Xiaomi Mi2 die niet in de Pricewatch verkrijgbaar was, maar wel via import werd aangeboden. Ik ben die gebruiker nog steeds zeer dankbaar dat ik dankzij hem Xiaomi heb mogen ontdekken. Wat mij betreft mogen exclusieve apparaten dus wel vaker via V&A worden aangeboden, zolang het geen 2e winkel van >50 nieuwe artikelen gaat worden.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
@Kiswum Nee, dit is een nieuwe ad. De andere ad van Terra Computer was reeds verkocht.
Producten die hier regulier verkrijgbaar zijn, moeten gewoon in de PW. Het betreft hier verkopers van IT die waarschijnlijk voldoen aan de PW-voorwaarden.
Net zoals dat de andere aanbieder een winkel heeft, is dat ook hier het geval: http://www.lemelerveldcom...497787/Categories/AboutUs.
Producten die hier regulier verkrijgbaar zijn, moeten gewoon in de PW. Het betreft hier verkopers van IT die waarschijnlijk voldoen aan de PW-voorwaarden.
Net zoals dat de andere aanbieder een winkel heeft, is dat ook hier het geval: http://www.lemelerveldcom...497787/Categories/AboutUs.
[ Voor 44% gewijzigd door PcDealer op 27-01-2018 13:37 ]
Pagina: 1