Tweedehands auto tot €9000

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Toyota al overwegen? Voor dit bedrag koop je een hele fraaie 5-deurs Auris b.v. Zijn iets hoger, compleet electrisch onder de 70 km/u. Super betrouwbaar ook.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokeWurst
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:40
Wanneer je aan de i30 denkt zou je ook eens moeten kijken naar de Kia Ceed. Technisch verregaand gelijk maar persoonlijk vind ik de Ceed er beter uit zien. Wanneer er een automatisch dimmende binnenspiegel in zit heb je nooit meer last van felle koplampen. Heerlijke optie om te hebben. En vaak nog wel achteraf in te bouwen als je een beetje handig bent.

Honda Civic, iets minder goed verkrijgbaar maar dan rij je wel iets aparts. En Honda is een zeer betrouwbaar merk.
Verder kan ik aan komen met Opel Astra, Volkswagen Golf, Ford Focus, Skoda Fabia/Octavia, maar ik vermoed dat je daar niet naar op zoek bent als ik je naar jouw eigen voorstellen kijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:42

-tom-562

Oliesjeik

Mazda 3, Volvo C30. De Volvo C30 uiteraard met alleen de 5-cilinder motoren in automaat.
Als dat te klein is (voor mij wel). Dan een Volvo S80

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 14:39
Nissan note?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fabia, without a doubt. Beter betaalbaar dan Ibiza en polo, en nog een stuk ruimer ook. 1.2tsi is een prima blokje ook.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:30

Yucon

*broem*

MikeyMan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:34:
Fabia, without a doubt. Beter betaalbaar dan Ibiza en polo, en nog een stuk ruimer ook. 1.2tsi is een prima blokje ook.
"uiterlijk telt mee" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:28

IkWilbert

Het is mij!

Ford Focus lijkt me ook goede optie.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:34:
Geen Skoda Labia nemen, die zijn lelijk.

Beter neemt 'ie de Mazda 3 met fatsoenlijke banden en zonder brede velgen. Scheelt enorm in geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-09 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, das persoonlijk natuurlijk. Vind hem guitiger dan een i30. Nieuwere type ga je net niet redden met het budget, maar is zeker een nette wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je elk van de door jezelf voorgestelde auto's al (proef)gereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:31
WhizzCat schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:11:
Toyota al overwegen? Voor dit bedrag koop je een hele fraaie 5-deurs Auris b.v. Zijn iets hoger, compleet electrisch onder de 70 km/u. Super betrouwbaar ook.
Zat er vanochtend naar te kijken. Liever geen hybride dan wegens mijn onregelmatige rijden.

Bedankt voor de reacties allen, neem vanavond de tijd om de opties te doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 13:06
Ik weet niet in hoeverre de vaste kosten meespelen, maar bij een auto voor onregelmatig verbruik zou ik oppassen met zwaardere wagens - die kosten simpelweg terwijl ze stil staan voor de deur. Bijkomend nadeel van een hybride - meer gewicht, geen belastingvoordeel.

Nadeel is dat de zwaardere auto's vaak wel meer comfort bieden, en minder geluid.

Mazda 3 uit jouw lijstje zou mijn voorkeur hebben. Degelijk, betrouwbaar, leuk om te zien. Als je een iets oudere neemt kun je misschien nog een variant vinden met leuke motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Vorkie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:44:
Heb je elk van de door jezelf voorgestelde auto's al (proef)gereden?
Nee, dit is nog enkel thuisonderzoek. Hoop ok niet veel tijd te spenderen bij garages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

SCIxX schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:46:
[...]

Zat er vanochtend naar te kijken. Liever geen hybride dan wegens mijn onregelmatige rijden.

Bedankt voor de reacties allen, neem vanavond de tijd om de opties te doorlopen.
Juist voor onregelmatig rijden zijn hybride's geschikt. Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar de accu's zijn echt het probleem niet. Die gaan, zeker die van Toyota, erg lang mee (lees: 400k+ km's). Kijk maar naar de Prius, dat zijn toch wel bewezen km's :)

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik denk dat je je eisen wat concreter moet maken.
Ik zou voor dat geld b.v. namelijk ook eens kijken naar een Lexus LS400/LS460. Prima betaalbaar als je niet veel rijdt, en dan rij je zeker weten geen 'koekblik' ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
WhizzCat schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:51:
[...]

Juist voor onregelmatig rijden zijn hybride's geschikt. Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar de accu's zijn echt het probleem niet. Die gaan, zeker die van Toyota, erg lang mee (lees: 400k+ km's). Kijk maar naar de Prius, dat zijn toch wel bewezen km's :)
Allemaal internet wijsheid, dus als je andere kennis hebt, laat me het weten. Ik zag onder meer deze quote:
It is those idle periods where you leave it sitting around for 2 weeks that would be an issue. It is ideal if the car is operated on a consistant basis.
Bron:
http://www.insightcentral...rtened-irregular-use.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SCIxX schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:50:
[...]

Nee, dit is nog enkel thuisonderzoek. Hoop ok niet veel tijd te spenderen bij garages.
Ik zou je sterk adviseren, na het thuisonderzoek, de voorgestelde auto's te gaan proefrijden. Een auto is erg persoonlijk, waar de ene persoon de C'eed de hemel in prijst, zal ik deze enorm af kraken (ik krijg serieus last van mijn rug in die auto's)

Dus je hebt een lijstje, plan een zaterdagje en ga ze eens proefrijden. Durf ook ineens zomaar een andere auto te kiezen, omdat ie er zo leuk uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

SCIxX schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:53:
[...]

Allemaal internet wijsheid, dus als je andere kennis hebt, laat me het weten. Ik zag onder meer deze quote:

[...]

Bron:
http://www.insightcentral...rtened-irregular-use.html
Daar zit wel een waarheid in, maar dat geld eigenlijk voor alle auto's wel. Stilstaan is niet goed :) Qua accu's zou ik mij er geen zorgen om maken, maar ga er eens mee rijden (persoonlijk vind ik de automaat van Toyota niet prettig trouwens, maar verder is het een hele fijne wagen!).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Volkswagen Golf 6? Genoeg te vinden voor die prijsklasse, en dit zijn "echt auto's". En idd proefrijden met zoveel mogelijk auto's. Als je zo min mogelijk wilt voelen in het wegdek geen sportonderstel nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Ik zou gaan voor de Aziatische merken.

Ok, het zijn geen spannende auto's, maar ze doen het gewoon, zonder problemen en voor lange tijd, mobiliteit is IMHO belangrijker dan spannende lijnen, zeker als je budget beperkt is.

Wel zet ik mijn vraagtekens bij een hybride ; het is lastig in te schatten wat de staat van de accupack is en een nieuwe kost al snel een redelijk centje.

Ik zou per definitie gaan voor een 5-deurs. Wel zo fijn als je weer eens een krappe parkeerplaats op moet zoeken en normaal je auto uit wilt kunnen komen, en schade door derden vermijden natuurlijk.

Mocht je in de Oosterse hoek niks kunnen vinden: Ford Focus. Een goede vriend van mij heeft door een beperkt budget al veel oude auto's gereden (lees: ruim over de 10jr oud, km-stand over de 2 ton), variërend van BMW, Opel tot Renault en nu dus een Focus en deze houdt het al veel langer uit zonder noemenswaardige zaken dan voorgaanden.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:12
Als ik het zo lees heb je geen daily driver nodig waar je veel kilometers mee gaat rijden maar ben je op zoek naar een betrouwbare maar ook leuke auto.

Waar je een beetje mee oppassen hier op tweakers is dat veel mensen (ik ook ;)) risicomijdend als de pest zijn en er veel betrouwbare maar saaie opties aangedragen worden.

Het is persoonlijk, voor de een is een auto slechts een vervoermiddel maar voor de ander een stuk fun. Ik lees het laatste een beetje in je post.

Dus zonder naar alle randvoorwaarden te kijken (betrouwbaarheid/prijs etc): Wat is je droomauto als je budget bv max 20K was? Je zegt namelijk "uiterlijk telt mee" maar dat is zo persoonlijk als wat.
De stap daarna is kijken wat realistisch is voor het budget/betrouwbaarheid.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:41:
[...]

Geen Skoda Labia nemen, die zijn lelijk.

Beter neemt 'ie de Mazda 3 met fatsoenlijke banden en zonder brede velgen. Scheelt enorm in geluid.
Zebby schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:49:
Ik weet niet in hoeverre de vaste kosten meespelen, maar bij een auto voor onregelmatig verbruik zou ik oppassen met zwaardere wagens - die kosten simpelweg terwijl ze stil staan voor de deur. Bijkomend nadeel van een hybride - meer gewicht, geen belastingvoordeel.

Nadeel is dat de zwaardere auto's vaak wel meer comfort bieden, en minder geluid.

Mazda 3 uit jouw lijstje zou mijn voorkeur hebben. Degelijk, betrouwbaar, leuk om te zien. Als je een iets oudere neemt kun je misschien nog een variant vinden met leuke motor?
Mazda heeft op dit moment ook mijn voorkeur.

Ik denk zoals gezegd dat ik deze moet proefrijden om te kijken hoe luid die nou echt is in vergelijk met mijn Ibiza. Bij de Ibiza moet je op de snelweg de radio echt heel hard zetten, als je dan nog met je bijrijder wil praten is dat niet prettig.

Ik lees dat banden vervangen inderdaad zal helpen, maar dat je ook deels moet accepteren dat deze auto altijd luider zal zijn (dan anderen in dat segment).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-07 09:41
Bevooroordeeld voorstel: Alfa Giulietta :)

Tikt in ieder geval de volgende punten af:
- uiterlijk
- pit
- comfort
- geen koekblik

Er zijn er best wat in je budget te vinden, alleen heeft het gros wel al wat hogere km standen... En geloof niet teveel van de Alfa == onbetrouwbaar verhalen. In mijn persoonlijke ervaring met ~600.000 Alfa kilometers verdeeld over 4 exemplaren zijn ze niet slechter in vergelijking met andere Europese auto's in m'n omgeving (BMW, Audi, Volvo, Franse merken, etc.). In vergelijking met de Japanners die ik in m'n leven ben tegen gekomen (zijn er maar een stuk of 4) lijken de Europeanen wel echt minder, dus ook de Alfa's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 08:06
Ik heb net 4 jaar met een Hyundai I30 gereden, de mijne gaat binnenkort in verkoop vanwege aankoop van een nieuwe Hyundai Kona. De I30 is nu 4 jaar oud en afgeschreven.

Niets dan lof over deze wagen, altijd graag mee gereden. Super betrouwbaar (maar zijn ze dat niet allemaal de eerste 4 jaar)
Ik heb nog even getwijfeld om er verder mee te rijden, maar toch beslist om te verkopen. (Omwille van hoge overnameprijs en fiscale redenen).

Ik ben echt verschoten van de overnameprijs na 4 jaar. Maar blijkbaar zijn deze wagens zeer begeerd door de 5 jaar garantie (zonder km beperking) en kwaliteit (bijv. distributieketting ipv riem).
Ik heb daarvoor gereden met een Citroen C4 Grand Picasso en Ford Mondeo. De overnameprijs van de Hyundai is een pak hoger dan deze auto's na 4 jaar (C4 was ongeveer zelfde aankoopprijs, Mondeo een pak hogere aankoopprijs). Dus ik denk dat dit wel iets zegt over de kwaliteit/betrouwbaarheid

[ Voor 18% gewijzigd door xmen op 23-01-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 11:34

Metalfreak

Hoije woh!

Skyrunner schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:08:
Wel zet ik mijn vraagtekens bij een hybride ; het is lastig in te schatten wat de staat van de accupack is en een nieuwe kost al snel een redelijk centje.
Onzin, Toyota heeft daar gewoon een accucheck voor: https://www.toyota.nl/toy...e-zekerheid-controle.json als je echt zekerheid wil hebben. Lexus heeft dat ook. Een nieuw accupack kost volgens de Lexus dealer voor een CT200h zo'n 1800 euro, dus dat zal voor een Auris/Prius hetzelfde zijn. Bij een kapotte turbo van een ander merk ben je hetzelfde kwijt en dat komt heel wat vaker voor. De Lexus-dealer had het slechts 1x meegemaakt bij een auto die een paar jaar stil had gestaan.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk naar een leuke audi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
xmen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:43:
Ik heb net 4 jaar met een Hyundai I30 gereden, de mijne gaat binnenkort in verkoop vanwege aankoop van een nieuwe Hyundai Kona. De I30 is nu 4 jaar oud en afgeschreven.

Niets dan lof over deze wagen, altijd graag mee gereden. Super betrouwbaar (maar zijn ze dat niet allemaal de eerste 4 jaar)
Ik heb nog even getwijfeld om er verder mee te rijden, maar toch beslist om te verkopen. (Omwille van hoge overnameprijs en fiscale redenen).

Ik ben echt verschoten van de overnameprijs na 4 jaar. Maar blijkbaar zijn deze wagens zeer begeerd door de 5 jaar garantie (zonder km beperking) en kwaliteit (bijv. distributieketting ipv riem).
Ik heb daarvoor gereden met een Citroen C4 Grand Picasso en Ford Mondeo. De overnameprijs van de Hyundai is een pak hoger dan deze auto's na 4 jaar (C4 was ongeveer zelfde aankoopprijs, Mondeo een pak hogere aankoopprijs). Dus ik denk dat dit wel iets zegt over de kwaliteit/betrouwbaarheid
Vind je dat de auto laag op de weg ligt? Ik las klachten dat je erg snel over drempels schuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanthana
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-08 12:55
Je geeft aan dat je niet regelmatig rijdt, dan is een betrouwbare auto wel handig. De japanse auto's staan erom bekend dat ze betrouwbaar zijn (wat ik kan beamen, ervaring met Toyota en Suzuki). op http://www.reliabilityindex.com/ kun je kijken hoe de auto die jij voor ogen hebt presteert. Dan zie je ook wat gemiddelde onderhoudskosten zijn na de aanschaf.

Zijn er qua kosten geen verdere eisen? Hoogte wegenbelasting, verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Metalfreak schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:45:
[...]

Onzin, Toyota heeft daar gewoon een accucheck voor: https://www.toyota.nl/toy...e-zekerheid-controle.json als je echt zekerheid wil hebben. Lexus heeft dat ook. Een nieuw accupack kost volgens de Lexus dealer voor een CT200h zo'n 1800 euro, dus dat zal voor een Auris/Prius hetzelfde zijn. Bij een kapotte turbo van een ander merk ben je hetzelfde kwijt en dat komt heel wat vaker voor. De Lexus-dealer had het slechts 1x meegemaakt bij een auto die een paar jaar stil had gestaan.
En jij denkt dat een dealer bij een hybride binnen het budget van TS even een nieuwe accupack erbij ingooit? Betwijfel het ten zeerste!

Dan denk ik dat je met een defecte turbo een sterkere positie hebt ; een versleten accupack kan nog mee, in principe, een daadwerkelijk defect is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcandevil
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 07:46
Zou dit wat voor je zijn?

https://www.autoscout24.n...53-e250040a20cc?cldtidx=2

Ligt misschien wel wat laag op de weg.

Disclaimer: het is de auto van mijn zwager. Goede staat, heeft tot een jaar geleden altijd in een garage gestaan.

[ Voor 41% gewijzigd door Arcandevil op 23-01-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
+1 voor de Auris. Super comfortabel en betrouwbaar, en heeft ook nog eens een redelijk pittige motor. Toyota komt gemiddeld ook heel goed uit de APK.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Wolfos schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:34:
[...]
+1 voor de Auris. Super comfortabel en betrouwbaar, en heeft ook nog eens een redelijk pittige motor. Toyota komt gemiddeld ook heel goed uit de APK.
APK heeft niks te maken met betrouwbaarheid: laag bandenprofiel, lage bandenspanning of versleten ruitenwissers zeggen weinig over een auto.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:38
Toyota heeft bij haar hybride auto's de motoren zo afgesteld dat naast een laag verbruik ook de accu in optimale conditie wordt gehouden. Deze wordt daardoor niet helemaal afgetopt of helemaal leeg gereden. Dat zie je ook terug bij de oudere Priussen die nog steeds met de originele accu rondrijden. :)

Hoe andere hybride auto's met het accubehoud omgaan, durf ik niet te zeggen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpazzII
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 16:42
Hier nog een gevalletje van: "wij hebben deze en we zijn er blij mee, dus ik raad hem aan"

Een citroen ds3. Geen koekblik zoals een c1, maar wel van binnen een stuk ruimer dan dan wat je aan de buitenkant ziet (kan van buiten dus wat klein ogen). Rijdt wat mij betreft als een echte auto, ook bij veel wind. Ziet er leuk uit, maar je ziet er wel veel op de weg, dus je wint er geen originaliteitsprijs mee. Ik heb ook ervaring met de Ibiza en deze en de ds3 geeft duidelijk minder cabinegeluid. Het drempelgedrag van de ds3 vind ik ook beter (verbaast me telkens weer), terwijl hij wel lekker direct stuurt en zeker sportiever weggedrag vertoont dan bijvoorbeeld een overhellende Clio, maar dat zal je zelf moeten ondervinden in een proefrit. De diesel die hier voor de deur staat is pittiger dan de diesels van de Ibiza of Clio, dat zal puur door de grotere 1.6l motorinhoud komen. Een occasion ds3 die net uit een leasecontract komt is misschien wat duur, maar eentje die uit 2012 ofzo komt past nog binnen je budget. De automatisch dimmende binnenspiegel werkt prima. Enfin, ter overweging. Bovenstaande is puur uit eigen ervaringen, ik heb geen bronnen. Wij (mijn vriendin eigenlijk) leasen 'm en maken ons dus geen zorgen over betrouwbaarheid. Tot nu toe geen uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polo 6c bm leuke auto en voor die prijs kan je zeker en goed ondehouden model vinden.
prima kwaliteit beter dan die minder autos van toyota enz.

wil je degelijk koop vw audi of volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xmen
SCIxX schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:52:
[...]
Vind je dat de auto laag op de weg ligt? Ik las klachten dat je erg snel over drempels schuurt.
Is me in die 4 jaar nooit opgevallen dat hij meer of minder over een drempel schuurt dan mijn vorige wagens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xmen
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:39:
polo 6c bm leuke auto en voor die prijs kan je zeker en goed ondehouden model vinden.
prima kwaliteit beter dan die minder autos van toyota enz.

wil je degelijk koop vw audi of volvo.
VW en Audi staan nochtans niet erg hoog op de betrouwbaarheidslijst.
Bij Volvo betaal je je blauw aan standaard onderhoud (uit ervaring).
Maar deze auto's hebben wel een mooie doorverkoopwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xmen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:43:
[...]

VW en Audi staan nochtans niet erg hoog op de betrouwbaarheidslijst.
Bij Volvo betaal je je blauw aan standaard onderhoud (uit ervaring).
Maar deze auto's hebben wel een mooie doorverkoopwaarde.
nou dat valt echt wel mee hoor. zijn echt wel betrouwbaar.
heb met vw nog nooit gezsur gehad .1 jaar een kia gehad die had die stond meer bij de dealer dan thuis
en restwaarde is gewoon een vw audi of volvo goed voor je volgende aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau-ie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 17:30
Rij zelf een Mondeo uit 2011.

Sedan in zwart met privacyglas achter vind ik zelf erg mooi.

Zoiets bijvoorbeeld: https://link.marktplaats.nl/m1240878178

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Ik zou alle vag auto’s van tussen 2009 en 2012 mijden. In die tijd waren er veel problemen (kapotte distributie kettingen, hoog olieverbruik).

Een megane 3 is imo ook het overwegen waard.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:13
SCIxX schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:07:
Minpunten:
Hybride (civic ook het merendeel), wat in principe geen probleem is maar een dergelijke batterij blijkt niet gemaakt te zijn voor onregelmatig gebruik.
Onregelmatig gebruik is niet erg. Onregelmatig kort gebruik is problematisch.
Dus, eens per week 5 km naar de appie is niet goed. Regeneratief remmen laadt dan nauwelijks bij, dus verbruik je alleen.

Dus in jouw geval lijkt een hybride inderdaad niet geschikt. Tenzij deze een plug-in of volledig elektrische lijn is, dan is hij niet afhankelijk van de rijden om te laden, hij hoeft alleen aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

Je budget is dik in orde dus je hebt legio mogelijkheden tot je beschikking. Ik ben zelf geen fan van de grote merken. Deze hebben de naam maar zijn echt niet beter of betrouwbaarder dan veel andere merken (uitzonderingen daar gelaten uiteraard). Om over de onderhoudskosten nog maar te zwijgen ... Volvo *ugh*.

Je moet gewoon eens lekker op een zaterdag bij een grote autoboer langs gaan, de mogelijkheden bespreken en gaan test rijden in een aantal modellen. Wij kunnen dit namelijk niet voor jou invullen.

Tip: met een dergelijk budget koop je echt een hele leuke Ford Focus of Mondeo. Zeer degelijk, betrouwbaar, rijdt super en onderhoud is acceptabel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Dhrax op 23-01-2018 13:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Waarom steeds een focus? De fiesta is een fantastisch mooie wagen, zeer comfortabel en meer dan ruim genoeg voor 3 man/vrouw. Voor een Europese wagen behoorlijk betrouwbaar en rijd echt steen goed. Al vaker geadviseerd en familie is nog steeds zeer tevreden.
Auris is ook goed trouwens, maar minder beleving en gevoel en meer betrouwbaar....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dhrax schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:37:
Je budget is dik in orde dus je hebt legio mogelijkheden tot je beschikking. Ik ben zelf geen fan van de grote merken. Deze hebben de naam maar zijn echt niet beter of betrouwbaarder dan veel andere merken (uitzonderingen daar gelaten uiteraard). Om over de onderhoudskosten nog maar te zwijgen ... Volvo *ugh*.

Je moet gewoon eens lekker op een zaterdag bij een grote autoboer langs gaan, de mogelijkheden bespreken en gaan test rijden in een aantal modellen. Wij kunnen dit namelijk niet voor jou invullen.

Tip: met een dergelijk budget koop je echt een hele leuke Ford Focus of Mondeo. Zeer degelijk, betrouwbaar, rijdt super en onderhoud is acceptabel ;)
Care to explain? De S40/V50 is in principe gewoon een Focus, en de V70/S80 zijn onderhuids grotendeels Mondeo techniek :+ (de 4-cilinder motoren zijn van Ford)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:05

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Renault Megane III. Deze zijn erg stil, comfortabel en over het algemeen gewoon betrouwbaar (dat laatste geldt voor alle auto's, tenzij er echt bepaalde kwaaltjes per model/motor zijn). Ik heb jaren een 1.5 dCi gereden, heerlijke motor. Ga voor minstens de 1.4 TCE als je de benzine variant wilt. Die is snel zat.

Clio IV kan ook denk ik voor dat bedrag, dat is z'n kleinere broertje in feite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

-tom-562 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:39:
[...]

Care to explain? De S40/V50 is in principe gewoon een Focus, en de V70/S80 zijn onderhuids grotendeels Mondeo techniek :+ (de 4-cilinder motoren zijn van Ford)
Zeker, de kosten ;)

Qua techniek lijken de auto's inderdaad erg op elkaar. Het grote verschil zit hem met name in de factuur die je van de garage krijgt. Bij alles waar 'Volvo' bij staat word het helaas toch gewoon een stukje duurder.
wowly schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:01:
Waarom steeds een focus? De fiesta is een fantastisch mooie wagen, zeer comfortabel en meer dan ruim genoeg voor 3 man/vrouw. Voor een Europese wagen behoorlijk betrouwbaar en rijd echt steen goed. Al vaker geadviseerd en familie is nog steeds zeer tevreden.
Auris is ook goed trouwens, maar minder beleving en gevoel en meer betrouwbaar....
Mijn vrouw rijdt een Fiesta en deze vind ik toch beduidend minder lekker rijden dan mijn Focus. Zelfde bouwjaar :)

[ Voor 35% gewijzigd door Dhrax op 23-01-2018 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dhrax schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:45:
[...]

Zeker, de kosten ;)

Qua techniek lijken de auto's inderdaad erg op elkaar. Het grote verschil zit hem met name in de factuur die je van de garage krijgt. Bij alles waar 'Volvo' bij staat word het helaas toch gewoon een stukje duurder.

[...]

Mijn vrouw rijdt een Fiesta en deze vind ik toch beduidend minder lekker rijden dan mijn Focus. Zelfde bouwjaar :)
Tja, dan moet je gewoon niet naar de Volvo dealer gaan, maar b.v. een Volvo specialist.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:30

Yucon

*broem*

-tom-562 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:39:
[...]

Net als die genoemde mazda 3 trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 11:52
Ter info en louter ter vergelijking : nieuwe wagens voor dat budget (volgens autogids.be)

- Hyundai i10 Fun (710 euro korting en 1500 euro inruilpremie tijdens autosalon)
- Dacia Logan 6900€
- Fiat Panda 7290€ (met kortingen)
- Skoda Citigo 7290€ (inruilpremie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Yucon schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:00:
[...]

Net als die genoemde mazda 3 trouwens :+
Haha, klopt ja. En idem voor de Mazda 6 vs. een Ford Mondeo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
WhizzCat schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:51:
[...]

Ik heb bij de aanschaf van mijn Prius van de garage meegekregen dat lang stilstaan niet handig is; de accu's lopen leeg en als dat eenmaal is gebeurd kun je 'm niet meer zelf aan de pruttel krijgen zoals bij een "gewone" auto. Hij moet dan langs de garage om aan de lader te gaan.

Niet direct schadelijk voor de auto, maar gewoon stront onhandig :). Geen idee hoe lang de wagen dan stil moet staan hoor, heb het nooit uitgeprobeerd.

Moet wel zeggen; vind het een fantastische auto. Het is mijn eerste automaat, en zou niet anders meer willen. Wel zonde dat het belastingvoordeel op wegenbelastig er af is gegaan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:38

dodo79

witte dikke tonnie

ringlord_oc schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:01:
Ter info en louter ter vergelijking : nieuwe wagens voor dat budget (volgens autogids.be)

- Hyundai i10 Fun (710 euro korting en 1500 euro inruilpremie tijdens autosalon)
- Dacia Logan 6900€
- Fiat Panda 7290€ (met kortingen)
- Skoda Citigo 7290€ (inruilpremie)
Je weet dat in nederland de auto's een stuk duurder zijn door de BPM??

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 11:52
Nee dat wist ik niet, In Belgie is er enkel het VAA (voordeel alle aard) dat berekend wordt op basis van CO2 uitstoot, maar dat is enkel van toepassing op firmawagens.

Eigenlijk is het BPM systeem eerlijker want dan moeten 'alle vervuilers' betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
ringlord_oc schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:31:
Eigenlijk is het BPM systeem eerlijker want dan moeten 'alle vervuilers' betalen.
En hoe betalen, de auto's die jij noemt zijn in Nederland tussen de 4 en 5000 euro duurder.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Omdat de Hyundai i30 hier vaker besproken wordt... hoe is deze auto langere mensen bevallen?

Ik heb sinds 4 maanden een Toyota Auris 2014 en vind dat qua comfort toch een beetje tegenvallen. De stoelzitting is kort en hoewel het stuur in diepte te verstellen is, kan ik het net niet ver genoeg naar mij toe trekken (ik ben 1m89 lang).

Lees wat dat betreft goede dingen over een VW Golf, maar ben ook wel benieuwd naar hoe mensen dit ervaren in een Hyundai i30 (van max 4 jaar oud).

Geen idee hoe lang de TS is, maar dit kan dus qua comfort ook een beslissingsfactor zijn. Ik had daar helaas niet goed genoeg op gelet bij de aankoop van mijn auto. Te veel met al het andere bezig geweest, ik moet ook zeggen dat de Auris voor de rest echt een prima kar is. Collega van mij had het oude model en heeft daar ook nooit problemen mee gehad.

[ Voor 28% gewijzigd door Lethalis op 23-01-2018 16:16 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Laatst online: 23-09 21:16
ja en dan staat er wél een honda insight op? Nog even los van de andere die in in het "plaatje" passen.
Even globaal uitgaande van de wensen van TS:
honda insight, hyundai i30, mazda3, vanaf 7000 tot 9000 Benzine vanaf 1600cc Airco en Cruisecontrol...

Tik in op autotrack.nl en je hebt ze.. vandaag 14 resultaten EXCLUSIEF de Insight... maar die is ook echt te lelijk... ;)

Tja en de Fabia2 combi wordt niet meer gemaakt met een 2.0 liter benzine... fantastische auto.. lachen ook bij het stoplicht... beetje sloom kijken en dan wegsperen.... iedereen met open mond laten staan... ook lekker op de snelweg.. krul je grote teen en je bent iedereen voorbij!

Jammer... wordt niet meer gemaakt :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCIxX
Herstel, ik zie dat de Auris ook gewoon een benzine versie zonder elektro heeft. Dat maakt dit en zeer interessante optie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

luckremers schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:29:
Ik zou alle vag auto’s van tussen 2009 en 2012 mijden. In die tijd waren er veel problemen (kapotte distributie kettingen, hoog olieverbruik).

Een megane 3 is imo ook het overwegen waard.
Nee Renault is een merk zonder problemen. Helaas was dat maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XyritZz schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:21:
[...]

Ik heb bij de aanschaf van mijn Prius van de garage meegekregen dat lang stilstaan niet handig is; de accu's lopen leeg en als dat eenmaal is gebeurd kun je 'm niet meer zelf aan de pruttel krijgen zoals bij een "gewone" auto. Hij moet dan langs de garage om aan de lader te gaan.

Niet direct schadelijk voor de auto, maar gewoon stront onhandig :). Geen idee hoe lang de wagen dan stil moet staan hoor, heb het nooit uitgeprobeerd.

Moet wel zeggen; vind het een fantastische auto. Het is mijn eerste automaat, en zou niet anders meer willen. Wel zonde dat het belastingvoordeel op wegenbelastig er af is gegaan.
En dan is de prius niet eens een echte automaat die heeft maar 1 trap. Je kan dus niet de terug schakel als je wilt inhalen zo als je wel kan doen met een reguliere automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:02
@Verwijderd Dat regelt die automaat helemaal automatisch voor je :) Dat werkt net zo goed of zelfs beter als de kick-down bij een meer-traps automaat.
[bron] 6 jaar prius rijden en nu een Kadjar met 6-traps automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dronium schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:49:
@Verwijderd Dat regelt die automaat helemaal automatisch voor je :) Dat werkt net zo goed of zelfs beter als de kick-down bij een meer-traps automaat.
[bron] 6 jaar prius rijden en nu een Kadjar met 6-traps automaat.
Dat regelt de software 😎 fysiek gezien heeft die bak geen trappen meen ik.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de dsg bak van de gte golf lekkerder vinden rijden dan de automaat van de prius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:37:
[...]

Nee Renault is een merk zonder problemen. Helaas was dat maar waar.
Elk merk kent wel problemen. Maar veel mensen hebben nog de “oude” Renault in gedachte van elektronische problemen e.d. Renault is tegenwoordig veel beter.

Kan jij mij bekende Renault problemen noemen van na 2010? ;)

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar sowieso, al heb je een reguliere automaat, hoe ga je dan terugschakelen handmatig? Oké, sommige hebben nog flippers, maar dat is echt enkel erop voor mensen die initieel bang waren voor een automaat. En tja, je kan hem in een lagere versnelling forceren, maar dat is bedoelt voor in de bergen, niet voor inhalen.
Als laatst blijft natuurlijk de vraag waarom je het in hemelsnaam handmatig zou willen doen, er zijn vast theoretische situaties te bedenken waarbij je het beter kan bedenken dan een automaat, maar iets standaards als inhalen is daar niet één van. Je drukt gas verder in, en hij zorgt er wel voor dat hij sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 19:35
XyritZz schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:21:
[...]

Mijn ouders rijden een Lexus CT2000h, waar ik meen dezelfde techniek in zit als een Prius. Die wordt soms een lange tijd niet gebruikt en de batterij is ook nog nooit helemaal leeg geraakt dat ie niet wilde starten. Het zijn wel mensen die 4km fietsen naar appie en gebruiken de auto gewoon buiten de stad en dan is ie vaak toch wel een twee uurtjes aan het tuffen op zo'n dagje.

Heerlijke techniek trouwens, als ik hem als zoonlief heb mogen lenen. Twee daagjes tuffen, iets onder de maximumsnelheid op de snelweg en dan kom je met een paar tientjes erg ver. Ook bij de stoplichten op de Belgische wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:41
Al eens aan een Honda Civic gedacht? Heb er 2 gehad tussen 10 en 20 jaar oud. Naast normaal onderhoud niets aan kapot gegaan. Rijden heerlijk: schakelen als rails en comfortabel met sportieve inslag.

Dat je met een VAG auto die ouder is als 10 jasr wat vaker bij de garage moet komen is helaas een feit. Kwaliteit is niet meer wat het is geweest. Reden zelf 4 jaar lang een Skoda superB van 2 tot 6 jaar oud. Diverse electronische storingen. 2 maal toe panoramadak lek. 5x (!!!) waterpomp, 2 maal wiellager. En als klap op de voorpijl olieverbruik door verkeerde zuiger veren (audi 1.8tsi blok). Ontwerpfout: geen coulance. Verwachte herstelkosten €5000,- plus..

Dus maar weer terug naar Japans!

Inmiddels een Prius phev als dagelijks vervoersmiddel. Tja, 1 op 35 in de zomer en 1 op 27 in de winter met super comfort. Wel zorgen voor 15" ipv 17". Dat zoek jij niet: totaal geen spannende auto.

Een Lexus ct200h is op de achterbank een drama. Ik kon met 1.85 niet eens achter mijzelf zitten.

Een leuke Civic met xenon verlichting en 1.8 moet wel te vinden zijn voor onder de €9000.- en minder als een ton op de klok.

Of anders een Suzuki Swift. Heerlijk autootje. En super betrouwbaar met lage vaste lasten.

[ Voor 85% gewijzigd door Noord27 op 23-01-2018 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:03:
Maar sowieso, al heb je een reguliere automaat, hoe ga je dan terugschakelen handmatig? Oké, sommige hebben nog flippers, maar dat is echt enkel erop voor mensen die initieel bang waren voor een automaat. En tja, je kan hem in een lagere versnelling forceren, maar dat is bedoelt voor in de bergen, niet voor inhalen.
Als laatst blijft natuurlijk de vraag waarom je het in hemelsnaam handmatig zou willen doen, er zijn vast theoretische situaties te bedenken waarbij je het beter kan bedenken dan een automaat, maar iets standaards als inhalen is daar niet één van. Je drukt gas verder in, en hij zorgt er wel voor dat hij sneller gaat.
jij hebt dus nooit automaat gereden zo te lezen . |:( bijna elke automaat kan je zelf schakelen gewoon met de pook. oude wagens niet mee geteld
als voor beeld de dsg van vw die heeft S stand voor sport en de + en - soms is het gewoonff lekker om zelf te bepalen .

ook met zwaar trekken in dat een stuk handiger. en zeker niet alleen in de bergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Noord27 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:00:
Of anders een Suzuki Swift. Heerlijk autootje. En super betrouwbaar met lage vaste lasten.
Daarin kan je wel met 1m85 achter iemand van 1m85 zitten?
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 01:10:
[...]

jij hebt dus nooit automaat gereden zo te lezen . |:( bijna elke automaat kan je zelf schakelen gewoon met de pook. oude wagens niet mee geteld als voor beeld de dsg van vw die heeft S stand voor sport en de + en - soms is het gewoonff lekker om zelf te bepalen .

ook met zwaar trekken in dat een stuk handiger. en zeker niet alleen in de bergen
Ik heb niet veel met nieuwere automaten gereden (al vorig jaar op vakantie nog een huurauto met automaat). Ik heb nog nooit eentje gehad waarmee je met de pook zelf kan schakelen, maar misschien is dat wel normaal bij modernere automaten. Overigens een sportstand wel, maar dat is ook niet iets wat ik normaal heel zinvol vind. Als je het gaspedaal vol indrukt doet hij in sportstand hetzelfde als in reguliere stand (iig degene die ik heb gehad dus). Maar dat hele + en - (flippers, maar schijnbaar dus ook met pook), zie ik als eigenlijk bijna altijd zinloos. En bij inhalen al helemaal, want dat is echt gewoon gas verder indrukken en de auto gaat sneller.

Laat ik het zo zeggen: Als je zelfs bij inhalen niet op de automaat kan vertrouwen, wanneer zou je dan wel van de automaat gebruik kunnen maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 24-01-2018 07:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zelf terugschakelen met een automaat om in te halen, waarom zou je dat uberhaupt doen :D je rijdt toch niet voor niks in een automaat??

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 07:43:
[...]

Daarin kan je wel met 1m85 achter iemand van 1m85 zitten?

[...]

Ik heb niet veel met nieuwere automaten gereden (al vorig jaar op vakantie nog een huurauto met automaat). Ik heb nog nooit eentje gehad waarmee je met de pook zelf kan schakelen, maar misschien is dat wel normaal bij modernere automaten. Overigens een sportstand wel, maar dat is ook niet iets wat ik normaal heel zinvol vind. Als je het gaspedaal vol indrukt doet hij in sportstand hetzelfde als in reguliere stand (iig degene die ik heb gehad dus). Maar dat hele + en - (flippers, maar schijnbaar dus ook met pook), zie ik als eigenlijk bijna altijd zinloos. En bij inhalen al helemaal, want dat is echt gewoon gas verder indrukken en de auto gaat sneller.

Laat ik het zo zeggen: Als je zelfs bij inhalen niet op de automaat kan vertrouwen, wanneer zou je dan wel van de automaat gebruik kunnen maken?
Je kan zeker wel bij inhalen vertrouwen op de automaat hoor .
Daar ga je dus de fout in et.is dus echt wel.een verschil.tussen de kickdown en s stand .
Bij de kickdown schakelt de automaat terug 1 of 2 trappen .in de s stand schakelt de.automaat later door dus hogere toeren en meer vermogen. Want je max pk koppel is pas beschikbaar bij een hogere toerental.

In de D stand schakelt de automaat snel door voor een laag verbruik Weinig toeren maken

Zeker de wat kleiner blokken zo als de 3 cylinder en 2 cylinders vind k persoonlijk wat tam. 1.0 en de 1.2
In de sport stand is die gewoon feller reageert veel directer op het gas pedaal.

Ik zou zeggen ga eens een langere tijd auto rijden. Zonder zelf te schakelen is overigens prima mee te komen hoor . :)
soms is het gewoon lekker om zelf te beslissen in welk stand je wilt rijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:13:
[...]

soms is het gewoon lekker om zelf te beslissen in welk stand je wilt rijden
De automatische stand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
SCIxX schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:13:
[...]
Herstel, ik zie dat de Auris ook gewoon een benzine versie zonder elektro heeft. Dat maakt dit en zeer interessante optie!
Op deze basis heb ik dus ook mijn Auris gekocht. Niet in de laatste plaats omdat ze zonder hybride minder populair en dus goedkoper zijn tweedehands. De dealer raakt ze minder makkelijk kwijt.

Ik heb een Auris 1.3 Now van 2014 voor 12000 euro gekocht. Daar krijg ik normaal uit dat jaar een Peugeot 208 voor ofzo (die toch qua grootte een klasse lager is).

Het enige nadeel dus - voor mij als relatief lang persoon - is het comfort van de auto. Dit is heel persoonlijk en ik raad je aan dit voor jezelf in ieder geval mee te nemen.

Voor de rest is het een super betrouwbare auto met lekker ouderwetse (en dus bewezen) techniek. Je koopt in feite gewoon een moderne Corolla.

Toen ik nog daadwerkelijk naar bijvoorbeeld een Peugeot 208 keek, las ik allemaal problemen met het touch screen. Dat de software vaak vastloopt, muziek zomaar ophoudt met spelen en dat soort geintjes.

In mijn Toyota is alles basaal en simpel, maar het werkt altijd.

[ Voor 19% gewijzigd door Lethalis op 24-01-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Lethalis schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 10:39:
[...]

Op deze basis heb ik dus ook mijn Auris gekocht. Niet in de laatste plaats omdat ze zonder hybride minder populair en dus goedkoper zijn tweedehands. De dealer raakt ze minder makkelijk kwijt.

Ik heb een Auris 1.3 Now van 2014 voor 12000 euro gekocht. Daar krijg ik normaal uit dat jaar een Peugeot 208 voor ofzo (die toch qua grootte een klasse lager is).

Het enige nadeel dus - voor mij als relatief lang persoon - is het comfort van de auto. Dit is heel persoonlijk en ik raad je aan dit voor jezelf in ieder geval mee te nemen.

Voor de rest is het een super betrouwbare auto met lekker ouderwetse (en dus bewezen) techniek. Je koopt in feite gewoon een moderne Corolla.

Toen ik nog daadwerkelijk naar bijvoorbeeld een Peugeot 208 keek, las ik allemaal problemen met het touch screen. Dat de software vaak vastloopt, muziek zomaar ophoudt met spelen en dat soort geintjes.

In mijn Toyota is alles basaal en simpel, maar het werkt altijd.
Bedankt voor het delen! Qua rijden en comfort is het allemaal vrij basic inderdaad lees ik. De honda civic 1.8 staat ook hoog op mijn lijstje, ik neig uiteindelijk toch naar de japanner/koreaan wegens de betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Aangezien uiterlijk mee telt, en je neigt naar een Aziaat: al eens gekeken naar een Kia Pro-Cee'd?
https://www.autoscout24.n...f0-449d-8f19-54b5e72e7b69
Qua techniek aardig vergelijkbaar met een Hyundai i30. Met de 1.6 aardig vlot, en zaken als airconditioning (climate control!) en cruise control zijn aanwezig :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb even de topic-title aangepast van "Tweedehans" naar "Tweedehands"

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
laurens0619 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:21:

Waar je een beetje mee oppassen hier op tweakers is dat veel mensen (ik ook ;)) risicomijdend als de pest zijn en er veel betrouwbare maar saaie opties aangedragen worden.
Niet per sé waar, ik stond een klein jaar geleden voor een gelijke keuze met een gelijk budget en heb uiteindelijk gekozen voor een BMW ipv die saaie Japanner ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Skyrunner schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:11:
[...]

Niet per sé waar, ik stond een klein jaar geleden voor een gelijke keuze met een gelijk budget en heb uiteindelijk gekozen voor een BMW ipv die saaie Japanner ;-)
Ik zou gaan voor de Aziatische merken.

Ok, het zijn geen spannende auto's, maar ze doen het gewoon, zonder problemen en voor lange tijd, mobiliteit is IMHO belangrijker dan spannende lijnen, zeker als je budget beperkt is.
....
ahum :+
Maar zonder gekheid "life's too short to drive boring cars" met de voetnoot dat sommige mensen het niets boeit waarin ze rijden en daar zou ik ook zeker degelijkheid adviseren boven spannend.

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 24-01-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
SCIxX schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:39:
Bedankt voor het delen! Qua rijden en comfort is het allemaal vrij basic inderdaad lees ik. De honda civic 1.8 staat ook hoog op mijn lijstje, ik neig uiteindelijk toch naar de japanner/koreaan wegens de betrouwbaarheid.
Zelf heb ik ook een Civic (9) en dat is zeker een heerlijke wagen. Maar let bij de 1.8 van de 8e generatie wel even op het praktijkverbruik. Ik weet niet hoe belangrijk je dat vindt?

Ik heb gelezen dat de ritten er variabel zijn, dat is geen probleem. Kan zijn dat ik het hebt gemist, maar hoeveel gaat de wagen per jaar ongeveer rijden?

Overigens is betrouwbaarheid altijd statistisch. Je kan altijd een vrijdagmiddagmodel hebben, ook bij een Jap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
TheBrut3 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:07:
[...]

Zelf heb ik ook een Civic (9) en dat is zeker een heerlijke wagen. Maar let bij de 1.8 van de 8e generatie wel even op het praktijkverbruik. Ik weet niet hoe belangrijk je dat vindt?

Ik heb gelezen dat de ritten er variabel zijn, dat is geen probleem. Kan zijn dat ik het hebt gemist, maar hoeveel gaat de wagen per jaar ongeveer rijden?

Overigens is betrouwbaarheid altijd statistisch. Je kan altijd een vrijdagmiddagmodel hebben, ook bij een Jap.
Volgens mij is de 1.8 civic alsnog zuiniger dan mijn 1.4 ibiza. Qua rijden heel af en toe door de weeks naar de supermarkt. In het weekend soms langere afstanden 200 a 400 km.

Je kan inderdaad altijd pech hebben, maar ik ga liever voor zo min mogelijk kans daarop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
SCIxX schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:16:
[...]

Volgens mij is de 1.8 civic alsnog zuiniger dan mijn 1.4 ibiza. Qua rijden heel af en toe door de weeks naar de supermarkt. In het weekend soms langere afstanden 200 a 400 km.

Je kan inderdaad altijd pech hebben, maar ik ga liever voor zo min mogelijk kans daarop. :)
Min mogelijk kans, dan zou ik voor een nieuwe (maar dus ook kleine) auto gaan met garantie. Als je ietse bovenop je budget doet dan is dat prima mogelijk (of private lease als je niet meer dan 10.000/jaar gaat rijden)
bv bij de consumentenbond https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/inschrijven/

[ Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 24-01-2018 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-09 11:34

Metalfreak

Hoije woh!

laurens0619 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:02:
[...]

[...]

ahum :+
Maar zonder gekheid "life's too short to drive boring cars" met de voetnoot dat sommige mensen het niets boeit waarin ze rijden en daar zou ik ook zeker degelijkheid adviseren boven spannend.
Aziatisch hoeft niet gelijk te staan aan saai hoor, ik rij ook Japans, maar dat is met 310PK op de achterwielen allesbehalve saai >:)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
laurens0619 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Min mogelijk kans, dan zou ik voor een nieuwe (maar dus ook kleine) auto gaan met garantie. Als je ietse bovenop je budget doet dan is dat prima mogelijk (of private lease als je niet meer dan 10.000/jaar gaat rijden)
bv bij de consumentenbond https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/inschrijven/
Private lease vind ik veel te duur wat je ervoor krijgt. Garantie wel te overwegen. Nieuwe auto gaat me wat te ver maar hij wordt een stuk nieuwer dan mijn huidige uit 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
SCIxX schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:24:
[...]

Private lease vind ik veel te duur wat je ervoor krijgt. Garantie wel te overwegen. Nieuwe auto gaat me wat te ver maar hij wordt een stuk nieuwer dan mijn huidige uit 2004.
Hang helemaal van de kilometers af. Voor 176 euro per maand rij je een KIA picanto of voor 286 een renault captur (wel obv 5000/jaar). Bij meer kilometers ben ik het helemaal met je eens.

Ja het is een balans maar wel vaak een ijzeren vierkant:
- Kosten
- Fun
- Comfort
- Betrouwbaarheid/Risico

Toen ik een auto gekocht was voor mij Fun belangrijk dan de kosten/risico (van betrouwbaarheid) dus heb ik een oudere BMW 1 gekocht. Gelukkig voor mij is die super betrouwbaar met goedkoop onderhoud maar statistisch gezien had ik beter een japanner kunnen kiezen als het mij om betrouwbaarheid/risico ging.

Voor jou dus de afweging wat je "risk appetite" is en hoe belangrijk je fun vindt. Wil je zo min mogelijk kans op gedoe: Zoek naar een jonge auto (japanner?) bij de dealer met minimaal 6mnd BOVAG garantie. Dan kun je daarbinnen kijken of er iets binnen je smaak valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Heb je al eens gekeken bij de pech statistieken van de ADAC?

https://www.adac.de/infot...nd-panne/pannenstatistik/

BMW 1 serie komt er niet slecht uit. Mercedes A klasse trouwens ook niet slecht, maar die zal nog wel stevig aan de prijs zijn:

https://www.adac.de/infot...pzocy0gN8ym68C5X3xLE4HeE_

[ Voor 47% gewijzigd door Starck op 24-01-2018 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Nu online
Hahahaha, ja de ADAC die kritisch is op Duitse merken. Dat zou een goede grap zijn........

De hele wereld heeft gelijkvormige testen, maar bij die van de ADAC komen Duitsers er verrassend goed uit hahaha. Goeie.....

Nu zijn er altijd wel een aantal sterke modellen, maar gamma breed gezien ben je alleen bij Mercedes de laatste 5 jaar goed qua kwaliteit bij Duitse wagens. Dus niet bij 7 jaar oude modellen, toen waren ze net zo grap als alle andere Duitsers.....

Wel vind ik de Duitse auto's vaak erg mooi, en rijder georiënteerd, dus het is niet allemaal ellende 😁

Leuk weetje, Mercedes was in de jaren 80 zo betrouwbaar dat ze dat hebben afgebouwd omdat ze met koop en schouders boven iedereen uitstaken. In de jaren 90 en 00's waren ze zo slecht geworden dat ze onderaan de statistieken hingen. En momenteel gaan ze weer voor maximale kwaliteit. En ze maken ook nog eens mooie wagen tegenwoordig. Helaas voor mij wat te kostbaar, ik blijf maar bij mijn 3e handsje uit japan of Korea 😞

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
wowly schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:39:
Hahahaha, ja de ADAC die kritisch is op Duitse merken. Dat zou een goede grap zijn........
De japanse auto's komen daar ook goed uit de statistieken. En het lijkt mij sterk dat ze al deze data uit hun duim zuigen.

Maar als ik de eisen van TS bekijk:

- Uiterlijk van de auto telt mee
- Geen koekblik gevoel, moet een "echte" auto zijn
- Comfort is belangrijk, beetje pit mag

Dan heb je met duitse auto's wat meer keus dan bij japanse. Maar het blijft een kwestie van smaak.

[ Voor 3% gewijzigd door Starck op 24-01-2018 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Starck schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:49:
[...]

De japanse auto's komen daar ook goed uit de statistieken. En het lijkt mij sterk dat ze al deze data uit hun duim zuigen.

Maar als ik de eisen van TS bekijk:

- Uiterlijk van de auto telt mee
- Geen koekblik gevoel, moet een "echte" auto zijn
- Comfort is belangrijk, beetje pit mag

Dan heb je met duitse auto's wat meer keus dan bij japanse. Maar het blijft een kwestie van smaak.
Ik geloof ook wel in de statistieken. Er is maar 1 probleem en dat is dat een BMW nieuw grofweg 1,5 - 2x zo duur is dan een vergelijkbare japanner. Resultaat is dus dat je in een segment komt met oudere auto's indien je voor een BMW gaat met logisch gevolg van meer risico's op problemen.

Om maar een duit in het zakje te doen (nog een n=1). Ik heb een BMW 1 serie gekocht voor 6000 euro (9 jr oud) en de auto is fun (!), super degelijk/comfort (goede KLONK van de deuren) en onderhoud normaal (geen gekke dingen, alleen slijtage onderdelen). Mrja n=1 :P

In mijn zoektocht liet ik mij bijna verleiden door "zuinigheid" en "betrouwbaarheid" en had bijna een fiat punto/polo gekocht. Gelukkig heeft mijn vriendin daar een stokje voor gestoken en heeft mij overgehaald om te kiezen wat ik echt wil. Sindsdien ga ik iedere dag met een enorme dikke smile met mn RWD BMW naar kantoor _/-\o_

Ik denk dat de TS eerst maar eens moet uitzoeken wat die zelf wilt :)

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 24-01-2018 16:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Nu online
Agree met de vorige 2 replys! Zeker BMW met hun achterwiel aandrijving zijn fijne rijders wagens. Hun 6cylinder lijn motoren zijn fabelachtig mooi qua loopcultuur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ford Fiesta is ook een leuke auto.

Volvo C30 als je voor comfort gaat

Ford Focus is een stapje groter. Zou voor 9000 net moeten kunnen.

Ik heb een halfjaar geleden een Volvo C30 gekocht. Rijdt echt fantastisch. Ik wil nooit meer anders. Super stil. Super degelijk. Je hebt echt het gevoel dat je in een grote/stevige auto rijdt.

Ford Fiesta is iets meer blikkerig. Maar dat komt door de prijsklasse. Ford Focus is zuiniger en degelijker en komt in de buurt van de C30. Ik heb een tijdje een Ford Fiesta geleased. Ford Focus heb ik als voorloper gehad. Beide reden erg goed. Staan bekend om hun goede onderstel. Focus heeft meer comfort en is groter/steviger. Komt natuurlijk door de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Nu online
C30 is ook een mooie.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
C30 zeker een a) degelijke b)comfortable, en c) fun auto in deze prijsklasse (2ehands)

Uiterlijk is persoonlijk maar ik denk juist hierdoor dat de prijzen weer wat gunstiger liggen (heb niet het gevoel dat ik de enige ben die het uiterlijk "te bijzonder" vindt)

[ Voor 8% gewijzigd door laurens0619 op 24-01-2018 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Nu online
Heb hem wel eens wat vrouwelijk gevonden, maar zeer fraai en mooie compacte afmetingen met een zeer solide gevoel. Werden door ook beheerd met de 5-cylinder motor toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 20:49
In de Subaru hoek vind je voor dat geld veel auto.
Ze slurpen wel wat meer dan de gemiddelde auto, maar staan bekend om hun betrouwbaarheid.
Ook steeds 4x4.

Eerste 3 modelletjes die ik tegenkwam op mobile (filter op nieuwer dan 2009):
1) Impreza XV (compacte crossover) 2.0 Diesel. 105KM. 03/2012. 9000 euro
2) Forester (SUV) 2.0 Diesel. 140KM. 05/2010. 9000 euro
3) Legacyi Kombi (middenklasser stationwagen) 2.0 Diesel. 120KM. 08/2010. 9000 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
wowly schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:01:
Dat hangt wel van je lengte af. Ik ben 1m89 en heb ook naar een Fiesta gekeken. Kon er zelf prima in zitten, maar achter mij zitten doe je liever niemand aan. Bij een Focus of een Auris heb je dan toch net wat meer zitruimte op de achterbank.

Voor de rest vind ik een Fiesta nog steeds leuk om te zien hoor :) Was prima geweest als er nooit iemand op de achterbank hoefde. Want voorin zat ik echt prima. Misschien in sommige opzichten nog wel beter dan in mijn Auris. Dat komt waarschijnlijk omdat de Fiesta hoger is dan de Auris vanaf 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:24:
[...]

vergeet wel niet dat alle kosten er in zitten op brandstof na

wb verzekering onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

wibra schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:46:
In de Subaru hoek vind je voor dat geld veel auto.
Ze slurpen wel wat meer dan de gemiddelde auto, maar staan bekend om hun betrouwbaarheid.
Ook steeds 4x4.

Eerste 3 modelletjes die ik tegenkwam op mobile (filter op nieuwer dan 2009):
1) Impreza XV (compacte crossover) 2.0 Diesel. 105KM. 03/2012. 9000 euro
2) Forester (SUV) 2.0 Diesel. 140KM. 05/2010. 9000 euro
3) Legacyi Kombi (middenklasser stationwagen) 2.0 Diesel. 120KM. 08/2010. 9000 euro
Diesel lijkt me niet echt rendabel voor iemand die weinig rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:13:
[...]

vergeet wel niet dat alle kosten er in zitten op brandstof na

wb verzekering onderhoud.
En afschrijving die je bij een tweedehands minder grof hebt.

Private lease is leuk in vergelijking met de aankoop van een nieuwe auto, maar altijd duurder dan een tweedehands auto.

[ Voor 17% gewijzigd door Lethalis op 24-01-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

Lethalis schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:35:
[...]
Private lease is leuk in vergelijking met de aankoop van een nieuwe auto, maar altijd duurder dan een tweedehands auto.
Eindelijk iemand die het snapt ...
Private Lease is uiteraard vrijwel altijd duurder dan zelf aanschaffen. Uitzonderingen daargelaten, soms bieden ze 108s aan voor stunt prijzen, maar in de regel kan dat bijna niet uit.

[ Voor 62% gewijzigd door Dhrax op 25-01-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou persoonlijk een Seat Leon of VW Golf gaan rijden. ik heb zelf ook gereden met een Mazda 3, Opel Astra, Toyota Auris, etc. Persoonlijk vind ik zelf de Golf en Leon het beste in elkaar zitten ergonomisch dan, stoelen zijn prima, vaak leuke pakketjes op zoals cruise control, licht en regensensor, geen gezeur met inbouw van een 2 din radio etc. Motoren zijn zuinig, redelijke trekkracht en vlot. Achteraf is vaak ook nog wel wat te doen qua aanpassingen en onderdelen zijn niet gek duur en makkelijk verkrijgbaar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dhrax schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:51:
[...]

Eindelijk iemand die het snapt ...
Private Lease is uiteraard vrijwel altijd duurder dan zelf aanschaffen. Uitzonderingen daargelaten, soms bieden ze 108s aan voor stunt prijzen, maar in de regel kan dat bijna niet uit.
tuurlijk snap ik dat maar met pl rij nieuw zonder zorgen dat is bij de andere altijd maar de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:46:
[...]
tuurlijk snap ik dat maar met pl rij nieuw zonder zorgen dat is bij de andere altijd maar de vraag
Je moet wel erg veel pech met een auto hebben om het verschil in kosten te rechtvaardigen.

Mijn auto kostte nieuw iets van 20000 euro, terwijl ik er 12000 voor heb betaald. Dat betekent dat ik 8000 euro te besteden heb aan onderhoud voor een auto van 4 jaar oud.

Pagina: 1 2 Laatste