Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dilemma over laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laptop kenners ik heb een vraag voor jullie

Ik zit te twijfelen over 2 laptops die ik wil aanschaffen.

Een HP:

pricewatch: HP Envy 13-ad081nd

Een Macbook:

pricewatch: Apple MacBook Air 2017 13,3'', i5 1,8GHz, 128GB (Qwerty)

Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor mijn studie (denk aan: veelvoudig gebruik van office, internetten). Ook komt het vaak voor dat ik heel veel tabbladen open heb staan (denk aan office/internet/pdf etc.) daarnaast films kijken, youtube etc. Geen games of videobewerking dus.

Nou is mijn vraag welke van de twee laptops moet ik kiezen?

Aan de ene kant is de HP (in alles) beter dan de Macbook, heeft mooie specs dus.

Aan de andere kant, hoor ik zeer goede verhalen over de Macbook, 'heel duurzaam, x jaren na aanschaf is die nog steeds even snel' etc.

Nu is het enige punt waar ik over twijfel, gaat de HP het even lang volhouden als de Macbook? Vaak hoor ik dat laptops die draaien op Windows na een x aantal jaren langzamer worden of vaker vastlopen etc.

Wat denken jullie hierover?

Bvd

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:22:
Laptop kenners ik heb een vraag voor jullie

Ik zit te twijfelen over 2 laptops die ik wil aanschaffen.

Een HP:

pricewatch: HP Envy 13-ad081nd

Een Macbook:

pricewatch: Apple MacBook Air 2017 13,3'', i5 1,8GHz, 128GB (Qwerty)

Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor mijn studie (denk aan: veelvoudig gebruik van office, internetten). Ook komt het vaak voor dat ik heel veel tabbladen open heb staan (denk aan office/internet/pdf etc.) daarnaast films kijken, youtube etc. Geen games of videobewerking dus.

Nou is mijn vraag welke van de twee laptops moet ik kiezen?

Aan de ene kant is de HP (in alles) beter dan de Macbook, heeft mooie specs dus.

Aan de andere kant, hoor ik zeer goede verhalen over de Macbook, 'heel duurzaam, x jaren na aanschaf is die nog steeds even snel' etc.

Nu is het enige punt waar ik over twijfel, gaat de HP het even lang volhouden als de Macbook? Vaak hoor ik dat laptops die draaien op Windows na een x aantal jaren langzamer worden of vaker vastlopen etc.

Wat denken jullie hierover?

Bvd
Of de MacBook het langer gaat volhouden dan de HP of andersom kan niemand voorspellen. De MacBook air heeft wel de traagste hardware van de twee. Uit persoonlijke ervaring weet ik wel dat ik de air niet ideaal vond voor films. (Matige kijkhoeken, horizontaal nog oké, verticaal ronduitslecht, maar dit is inherent aan een TN paneel). Wel is de accuduur uitstekend.

Verwijderd

Topicstarter
Wouter Lucassen schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:50:
[...]

Of de MacBook het langer gaat volhouden dan de HP of andersom kan niemand voorspellen. De MacBook air heeft wel de traagste hardware van de twee. Uit persoonlijke ervaring weet ik wel dat ik de air niet ideaal vond voor films. (Matige kijkhoeken, horizontaal nog oké, verticaal ronduitslecht, maar dit is inherent aan een TN paneel). Wel is de accuduur uitstekend.
Danku!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:56
Overigens is er een nieuwe lijn HP Envy met de nieuwste CPU"s. Dit is een ouder model. Het is wel degelijk waard om naar de nieuwe lijn te kijken (dunnere schermranden, quadcore cpu etc) : reviews: HP Envy 13 - Strakker, compacter en sneller

hier een review:)

En hier een prijslinkje :

http://www.mediamarkt.nl/...p-q4-prijsvergelijkers%7C

[ Voor 55% gewijzigd door WouterL op 23-01-2018 15:10 ]

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:59
Persoonlijk zou ik nooit voor een Air gaan. Heb zelf een Macbook Pro en gebruik die naar alle tevredenheid, maar die zijn een stuk duurder dan Air. Ik heb echter het vorige model, welke in tweedehands betaalbaar kon kopen. Het Retina scherm kijkt en werkt super fijn, maar die heeft de Air niet.

Verder werkt de Macbook ideaal met mijn DJ software, ik denk dat je voor jouw gebruik net zo goed een Windows laptop kan kopen met HD scherm of mogelijk hogere resolutie.