Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game/Programmeer PC 1300 Euro

Pagina: 1
Acties:

• RobinR
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-10 15:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een Informatica Student, dus ik spendeer veel tijd aan programmeren. Dit is grafisch niet zwaar, alleen is er de mogelijkheid in de toekomst wat zwaarder te gaan programmeren (maar mijn 700 euro laptop van 4 jaar geleden houdt dit ook nog makkelijk vol).

Verder wil ik graag goed kunnen gamen. Ik hou van Civ VI, simulators, City Skylines, KSP, maar ik zou het bijvoorbeeld ook leuk vinden om goede racesimulators te spelen met racewheel n toebehoren, of PUBG. Als dit op max of high gaat met dit budget, graag, maar anders, jammer dan

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn initiele budget was €2000 voor alles inclusief (monitor muis e.d.), alleen is dat allemaal wat goedkoper uitgevallen, dus ik heb 1300 voor de pc, met marge voor hogere bedragen (14 a 1500 max) indien dit t waard is

Ik wil daarentegen wel alle componenten bij nederlandse bedrijven kunnen bestellen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik evt kan doen als daar de behoefte voor is is mijn optische drive uit mn laptop halen en in de nieuwe pc zetten. Dus optische drive is niet nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik hou van snel en soepel. Een SSD is dus nodig. (Mag hybrid) Ik heb mijn laptop nu 4 jaar en zet daar alle foto's op. Er staat nu om en nabij 300GB op dat ding. Maar dat komt dan ook omdat ik niet kan gamen op die aardappel met Intel Inegrated Graphics 4000...

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever AMD dan Intel, maar als jij me weet te overtuigen o met iets komt van intel dat goedkoper/beter is voor dezelfde prijs/kwaliteit mag je volledig je gang gaan.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hou van bang for buck. Ik hoef niet alles top notch te hebben aangezien ik geen fulltime gamer ben (paar uurtjes per week max). Bespaar alsjeblieft op de kast, geen RGB meuk, zonde van t geld.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet nodig tenzij iemand me kan overtuigen van wel

Wat verwacht je van ons?
Ik weet ongeveer wat ik wil, ik weet dat de AMD Ryzen 1600 in mijn prijsklasse ligr, en dat de NVidia GTX1060 6GB bang for buck is, alleen is dit mijn eerste build dus ik kan wel wat advies gebruiken met betrekking tot aanraders, moederborden en verschillende merken. Graag een paar complete builds als suggestie wordt ook zeer gewaardeerd

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-11 21:33
Hi Robin,

Op wat voor een monitor ga je gamen? Verder verwijs ik je graag naar de Best Buy Guide ;). Daar staan al een paar mooie voorbeelden die je als lijstje kunt importeren zodat je aan de DAA voorwaarden voldoet.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Het is inderdaad de bedoeling dat je zelf met een pricewatch lijstje komt. Je kunt naar de Tweakers.net BBG kijken of anders andere topics met hetzelfde budget en daar een setup uit halen. Is de 1300€ inclusief monitor?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
-Slinger-

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 179,60€ 179,60
1MSI B350 Gaming Pro Carbon€ 114,35€ 114,35
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0)€ 334,-€ 334,-
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 62,95€ 62,95
1Phanteks Enthoo Pro M Special Edition Tempered Glass€ 106,-€ 106,-
1Phanteks Enthoo Luxe Multicolor LED Strip 1 meter€ 14,23€ 14,23
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1BitFenix Spectre All White, 120mm€ 5,29€ 5,29
1G.Skill Ripjaws V F4-3000C15D-16GVGB€ 193,55€ 193,55
1Corsair RM550x Zwart€ 87,-€ 87,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 130,70€ 130,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.277,66

Zo kun je een beetje zien wat de boel een beetje kost. Al heb ik wel een wat luxere behuizing genomen.
Zitten twee led frames bij voor de front fans die je kunt aansluiten op de ingebouwde RGB controller van de kast, waar de ledstrip in de lijst ook voor bedoeld is. PCMasterrace en dergelijke blabla
Als ik me niet vergis kun je de fanframes en strip ook aan je moederbord hangen zodat je een soort RGB ecosysteem hebt, op je videokaart na.

[ Voor 8% gewijzigd door youridv1 op 23-01-2018 11:13 ]

• RobinR
TheMadd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:12:
Hi Robin,

Op wat voor een monitor ga je gamen? Verder verwijs ik je graag naar de Best Buy Guide ;). Daar staan al een paar mooie voorbeelden die je als lijstje kunt importeren zodat je aan de DAA voorwaarden voldoet.
pricewatch: LG 29UM58-P Zwart Dit is de monitor die ik van plan ben te gaan halen. Eerst kijken hoe het bevalt en als ik meer ruimte nodig heb wil ik graag de mogelijkheid open hebben om nog een secundair scherm erbij te kunnen plaatsen. Dit tweede scherm is dan alleen voor bijvoorbeeld verslagen/rapporten/opdrachten open te hebben en niet actief of grafisch intensief te gebruiken.

• RobinR
John Rambo schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 07:10:
Het is inderdaad de bedoeling dat je zelf met een pricewatch lijstje komt. Je kunt naar de Tweakers.net BBG kijken of anders andere topics met hetzelfde budget en daar een setup uit halen. Is de 1300€ inclusief monitor?
Nee de 1300 euro is puur en alleen voor de desktop
Pagina: 1