Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer valt op willekeurige momenten uit...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

2 weken geleden heb ik een nieuwe case gekocht, de Corsair 570x. Hierbij heb ik ook 3 extra fans gekocht (SP120) en deze erin gedaan. Ik heb op dit moment in totaal dus 6 fans in mijn computer. Ook heb ik om deze fans te gebruiken een Corsair Commander Pro gekocht.

De andere onderdelen zijn al ongeveer 2/3 jaar oud, dit zijn de volgende onderdelen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 68,50€ 68,50
1Asus M5A78L-M PLUS/USB3€ 60,08€ 60,08
1MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING€ 0,-€ 0,-
1WD Green HDD, 2TB€ 66,36€ 66,36
1Corsair Crystal 570X RGB Zwart€ 171,-€ 171,-
1Corsair Commander PRO€ 60,90€ 60,90
1Corsair SP120 RGB LED (3 stuks, met RGB-controller), 120mm€ 53,49€ 53,49
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 74,85€ 74,85
1Corsair VS550€ 50,-€ 50,-
1Sandisk Ultra II SSD 240GB€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 685,08

Het probleem is nu dat mijn computer op willekeurige tijdstippen uitvalt. Dat kan zijn tijdens het gamen of tijdens het programmeren. Wat kan het probleem zijn?

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Verwijderd

Topicstarter
Even doorgelezen maar kan er niks van maken. En dat is vooral omdat de computer op echt willekeurige momenten uitvalt en ik niet weet waarom. Ik krijg ook geen error op mijn scherm...

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

tsja, met de enkel de info "hij valt af en toe uit" is het lastig troubleshooten. Wat heb je zelf al geprobeerd?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat moet je met die extra Fans ?
Kijk alle aansluitingen eens na, en wat gebeurt er met door jou genoemde uitval ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:48:
Wat moet je met die extra Fans ?
Kijk alle aansluitingen eens na, en wat gebeurt er met door jou genoemde uitval ?
Jaa dat is dus het probleem. Het lijkt dus net alsof mijn computer geen stroom meer krijgt. Het is gewoon dat alles in één keer uitgaat. Lampen uit, fans stoppen, geen signaal meer naar beeld etc.

En het is ook niet als ik een bepaald programma, maar gewoon echt willekeurig... :(

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Haal de extra Fans er uit en die controller.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:57:
Haal de extra Fans er uit en die controller.
Oke, maar het is natuurlijk mogelijk om die extra fans te hebben. Hoe kan ik er voor zorgen dat deze wel blijven werken?

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:00:
[...]

Oke, maar het is natuurlijk mogelijk om die extra fans te hebben. Hoe kan ik er voor zorgen dat deze wel blijven werken?
Is het niet handiger als je eerst gaat proberen erachter te komen wat het probleem is. Om dan vervolgens te kijken hoe je het op kan lossen?

Verwijderd

Topicstarter
-36- schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:02:
[...]

Is het niet handiger als je eerst gaat proberen erachter te komen wat het probleem is. Om dan vervolgens te kijken hoe je het op kan lossen?
Klopt inderdaad! Heb nu al voor een paar uur via de fan controller 4 fans uit gedaan. Op dit moment draaien er nog maar 2. De computer zelf is nog niet uitgevallen. Als dit het probleem is, wat kan ik er dan aan doen? Zou namelijk wel graag de fans willen gebruiken voor het RGB effect en de airflow. Misschien een nieuwe voeding halen?

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Fans en LEDs verbruiken als het goed is maar een paar Watt dat zou voor de voeding niet zoveel verschil mogen maken. Zou het probleem eerder in de controller of bedrading (van en naar de controller of fans) zoeken.

[ Voor 29% gewijzigd door -36- op 23-01-2018 00:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
-36- schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:12:
Fans en LEDs verbruiken als het goed is maar een paar Watt dat zou voor de voeding niet zoveel verschil mogen maken. Zou het probleem eerder in de controller of bedrading (van en naar de controller of fans) zoeken.
Alle kabels van de voeding lopen heel slordig gewoon ergens in de behuizing, kan dat het probleem al zijn?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

3 Fans in de case
Dan Fans van je videokaart, voeding en CPU. Lijkt mij totaal nutteloos en meer verlichtingsshow

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:16:
[...]

Alle kabels van de voeding lopen heel slordig gewoon ergens in de behuizing, kan dat het probleem al zijn?
Nee, behalve natuurlijk als ze daardoor beschadigd zijn bij scherpe metalen randjes van de behuizing en sluiting maken.

Zoals hackus al zegt al die extra fans voegen niets toe en zou ik lekker achterwege laten. Liever een werkende PC dan een kermisshow met extra herrie van overbodige fans

[ Voor 23% gewijzigd door -36- op 23-01-2018 00:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:17:
3 Fans in de case
Dan Fans van je videokaart, voeding en CPU. Lijkt mij totaal nutteloos en meer verlichtingsshow
Daar gebruik ik het ook een beetje voor. Maar neem aan dat 6 fans niet slecht is. Moet alleen de oorzak en de oplossing vinden om alles goed te laten werken...

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kast vol Fans levert nog geen goede Airflow, maar goed. Probeer eens mijn eerdere bericht uit, en bereken alles wat je gebruikt of je voeding voldoende is. Onderzoek zelf ook dingen, daar leer je ook van.

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 00:34:
Kast vol Fans levert nog geen goede Airflow, maar goed. Probeer eens mijn eerdere bericht uit, en bereken alles wat je gebruikt of je voeding voldoende is. Onderzoek zelf ook dingen, daar leer je ook van.
Heb nu met 2 fans geprobeerd maar is nog wel weer uitgevallen. Voordat ik mijn nieuwe kast en fans had gekocht had ik er ook al af en toe last van maar sinds mijn nieuwe kast is het wel erger...

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Eens even kijken uit je verhaal zeg je dat na een nieuwe case en 3 nieuws fans dit probleem is begonnen.

1. haal die fans met controller los om die eerst uit te sluiten. Nieuw kopen betekent niet altijd dat er niets mis mee kan zijn natuurlijk.
2. Loop je bekabeling na vanaf je voeding, misschien dat je je CPU stroom toevoer niet hebt aangesloten. Dan zou die ongetwijffeld werken maar zodra je er maar even iets teveel stroom van vraagt valt die uit. Dat is dat blauwe vierkantje waar 4 pinnetje ingaat linksboven van je CPU.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Die voeding is van vrij slechte kwaliteit, ook vanwege het feit dat hij helemaal uitvalt lijkt het mij een voeding probleem. Leen van iemand een degelijke voeding en kijk of het blijft werken.

(Geen MSTech of weer een Corsair VS/oud model CX)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Start hij automatisch weer op of moet je hem handmatig weer aan zetten?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:53:
[...]

Heb nu met 2 fans geprobeerd maar is nog wel weer uitgevallen. Voordat ik mijn nieuwe kast en fans had gekocht had ik er ook al af en toe last van maar sinds mijn nieuwe kast is het wel erger...
Zie nu (was gister op iPhone online) dat het een slechte serie voeding betreft wat nelizmastr ook aangeeft. ook te vinden in Review. Ik heb niet gezegd dat je 2 Fans uit moest zetten. (haal de Fans en controller er uit, uit je kast) buitenom dit zou ik zsm een nieuwe voeding bestellen. Een goede voeding is echt van belang en is vaak
niet het 1e waar men aan denkt. pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:49:
[...]

Zie nu (was gister op iPhone online) dat het een slechte serie voeding betreft wat nelizmastr ook aangeeft. ook te vinden in Review. Ik heb niet gezegd dat je 2 Fans uit moest zetten. (haal de Fans en controller er uit, uit je kast) buitenom dit zou ik zsm een nieuwe voeding bestellen. Een goede voeding is echt van belang en is vaak
niet het 1e waar men aan denkt. pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold
Jaa, dat dacht ik inderdaad ook al: Een nieuwe voeding.

Ik wil binnenkort namelijk ook mijn computer upgraden naar een I7 8700 met waterkoeling. Zelf dacht ik aan de Corsair RM750x of RM650x.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:30
Voeding wordt ook niet als heel betrouwbaar gezien. Zou de voeding laten vervangen.

Zoals @Hackus al zegt, een Seasonic Focus Plus 550 Gold is zeker een goede keus.

Don't let perfect be the enemy of good.

Verwijderd

Topicstarter
iCore schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:55:
Voeding wordt ook niet als heel betrouwbaar gezien. Zou de voeding laten vervangen.

Zoals @Hackus al zegt, een Seasonic Focus Plus 550 Gold is zeker een goede keus.
Oke, ik wou er vanavond al 1 bestellen! Is 650 watt (Corsair RM650x) genoeg voor deze PC? (Wil over een maandje upgraden naar I7 8700(k))

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:30
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:45:
[...]

Oke, ik wou er vanavond al 1 bestellen! Is 650 watt (Corsair RM650x) genoeg voor deze PC? (Wil over een maandje upgraden naar I7 8700(k))
Ja, ook voor de I7 8700(K) is zeker het genoeg.

Don't let perfect be the enemy of good.

Verwijderd

Topicstarter
iCore schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:57:
[...]

Ja, ook voor de I7 8700(K) is zeker het genoeg.
Oke, genoeg of gewoon echt te veel? Kan ik bijvoorbeeld beter een 550 doen ipv. 650? Of gewoon een 650 voor de zekerheid?

• Kadardar
Ik denk dat er helemaal niks mis is met je voeding momenteel. Je geeft zelf al aan een nieuwe behuizing te hebben genomen en daarvoor had je geen problemen? Lijkt mij meer een kwestie van ik ben vergeten wat aan te sluiten maar aangezien je kennelijk mijn vorige post wilt negeren en daardoor liever een nieuwe pc of voeding wilt kopen

Kan daarbij niet ontkennen dat het kwalitatief een niet zo n hele goede is maar goed, wat werkt zou ik niet vervangen en geld voor uitgeven

Verwijderd

Topicstarter
Kadardar schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 19:00:
Ik denk dat er helemaal niks mis is met je voeding momenteel. Je geeft zelf al aan een nieuwe behuizing te hebben genomen en daarvoor had je geen problemen? Lijkt mij meer een kwestie van ik ben vergeten wat aan te sluiten maar aangezien je kennelijk mijn vorige post wilt negeren en daardoor liever een nieuwe pc of voeding wilt kopen

Kan daarbij niet ontkennen dat het kwalitatief een niet zo n hele goede is maar goed, wat werkt zou ik niet vervangen en geld voor uitgeven
Heb dit al geprobeerd. Voor de nieuwe behuizing was het af en toe, maar nu steeds vaker. Alle kabels gecontrolleerd en alles zit goed....

• Kadardar
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:06:
[...]

Heb dit al geprobeerd. Voor de nieuwe behuizing was het af en toe, maar nu steeds vaker. Alle kabels gecontrolleerd en alles zit goed....
Als je het daarvoor al was dan is er een dikke kans van dat je voeding ze laatste loodjes draait. Stond tevens niet in je startpost waardoor ik er vanuit ging dat het sinds het overzetten was. Ja dan is Season Focus Plus 550 watt of een Corsair RM550x een hele goede keuze om als vervanger te nemen.

Denk dta je beter een wenslijst samen kan stellen en een nieuw topic kan openen in de desbetreffende forums die daarvoor bedoelt zijn. Dan kunnen ze je daar ook nog even helpen om wellicht een paar euro te besparen of om goed advies te geven met de programmas die je gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door Kadardar op 23-01-2018 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kadardar schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:13:
[...]

Als je het daarvoor al was dan is er een dikke kans van dat je voeding ze laatste loodjes draait. Stond tevens niet in je startpost waardoor ik er vanuit ging dat het sinds het overzetten was. Ja dan is Season Focus Plus 550 watt of een Corsair RM550x een hele goede keuze om als vervanger te nemen.

Denk dta je beter een wenslijst samen kan stellen en een nieuw topic kan openen in de desbetreffende forums die daarvoor bedoelt zijn. Dan kunnen ze je daar ook nog even helpen om wellicht een paar euro te besparen of om goed advies te geven met de programmas die je gebruikt.
Klopt inderdaad, sorry haha! Denk persoonlijk dat ik voor de Corsair ga aangezien ik graag alles een beetje van hetzelfde merk wil hebben. Als ik later ook nog wil upgraden zou ik dan voor de 550 gaan of de 650? Personlijk heb ik liever een iets grotere voeding maar ik weet niet of dat handig is.

• Kadardar
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:19:
[...]

Klopt inderdaad, sorry haha! Denk persoonlijk dat ik voor de Corsair ga aangezien ik graag alles een beetje van hetzelfde merk wil hebben. Als ik later ook nog wil upgraden zou ik dan voor de 550 gaan of de 650? Personlijk heb ik liever een iets grotere voeding maar ik weet niet of dat handig is.
Ligt volledig aan wat je in gedachte hebt, maar dat kan je beter in het juiste forum vragen genaamd aankoop advies. :) Daar kun je dan ook aangeven wat je er van verwacht en dergelijk.

Pagina: 1