Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Beste tweakers,

ik heb hier een Syrincs M3-220DT monitor setje staan. Subwoofer en 2 topjes. Echt een geweldige set, gaat snoei en snoeihard en loepzuiver. Alleen de set heeft alleen een stereo XLR input en is bedoeld om extern bestuurd te worden qua volume en bronnen.
Eerst had ik t op mn DJ set aangesloten, maar die hobby is niet meer en gebruik ik het setje nu voor muziek en films.

Op dit moment heb ik mn gewoon via een verloop kabel aan de 3.5mm jack zitten van mn Macbook Pro (2013). Voor films/series enzo plug ik die jack dan even in de koptelefoon uitgang van de TV, maar dan moeten eerst de speakers uit, dan inpluggen, dan weer aan. Niet handig.

Ik zoek eigenlijk een DAC of voorversterker of iets dergelijks die:

-met USB aan de laptop kan, voor betere geluidskwaliteit
-Balanced outputs (XLR bij voorkeur!)
-meer dan 1 input zodat ik makkelijk kan schakelen tussen laptop en TV.

Eigenlijk vrij simpel. Ik hoef geen platenspelers aan te sluiten, geen bluetooth, geen streaming ingebouwd, geen koptelefoon uitgang etc.

Budget is eigenlijk vrij laag, want 400 euro voor een DAC overstijgt de waarde van de speakers, en zo ontevreden ben ik ook niet met mn setup.

Bestaat zo iets uberhaupt? Ik heb al wat rondgekeken maar Hi-Fi voorversterkers zijn behoorlijk prijzig, en bieden niet wat ik zoek. Studio/DJ geluidskaarten komen al aardig in de buurt, maar zijn het ook niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:07
Is een (tweekanaals) DI geen optie? Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen, maar bij bax heb je ze al voor rond de 40 euro. Dat stelt je in staat het gros van je budget te investeren in een DAC/geluidskaart zonder XLR (dus meer keus).

Edit: behringer DI20 kost blijkbaar maar 25 euro, nog goedkoper dan de DBX DJDI. Tijd om de reviews in te duiken denk ik :)

[ Voor 21% gewijzigd door citruspers op 22-01-2018 23:40 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wellicht enkele voorbeelden.

NAD D 1050 (relias klik bij sample rate wijziging! kan irritant zijn)
Xonar Essence One
Emotiva DC-1
Cambridge Audio DacMagic Plus

Ze zijn stevig geprijsd overigens, misschien niet een directe match met het budget dat je voor ogen had, maar wellicht geeft je dit wat meer inzage wat er mogelijk is op dit vlak. Je kan eventueel ook nog kijken naar semi-professionele studiointerfaces. Overigens loont het ook altijd om even op Ebay te zoeken, vaak bieden gerenommeerde Aziatische bedrijven vergelijkbare oplossingen aan voor een lagere prijs (voorzichtigheid is geboden, als het te goedkoop is, is de kwaliteit daar vaak ook naar).

Heeft je TV overigens een Toslink (optisch) uitgang? Dat is wellicht een betere oplossing dan met een 3.5mm jack naar RCA bijv. Vaak zijn de hoofdtelefoon uitgangen van TV's van bedroevende kwaliteit.

[ Voor 36% gewijzigd door rlkz op 22-01-2018 23:57 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
Ja mn tv heeft toslink. Inderdaad de 3.5mm jack is echt slecht, enorm veel ruis ook.
Die Emotiva DC-1 had ik ook gevonden, en net als die Cambridge Audio en Xonar Essence wel precies wat ik zoek qua functies, maar inderdaad vrij prijzig. Als ik nu een dure stereo had dan was het dat wel waard geweest.

Maargoed ik weet weer wat meer, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

http://www.schiit.com/products al eens bekeken?
Modi2 of Modi2 uber DAC, SYS preampje. Enige wat je dan mist is een inputselector.
Zou er zelf de k ik gewoon een mixer voorzetten, is het makkelijkste qua bolumeregeling. Of verloopjes van XLR naar tulp, dat maakt het helemaal makkelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

zoals gezegd waarom in deze setting zo vasthouden aan xlr en geen verloopje ertussen. Ik vermoed dat de speakers zelf ook intern niet gebalanceerd zullen zijn en al was dat wel zo ga je dat niet terug horen.

dan is er opeens veel meer keus en mogelijkheden zoals al geopperd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
Verloopjes heb ik wel. Ja misschien een goed idee om dat gebalanceerde los te laten. Zulke lange afstanden leg ik ook niet af qua kabels. Hoewel de set wel degelijk intern gebalanceerd is! Is toch wel een vrij serieus setje, menig feestje (50 man, buiten) mee gedaan.

Een mixer heb ik ook aan gedacht, sterker nog ik heb een Rodec MX180MK3, en de syrincs set klinkt echt super dik op deze mixer. Alleen het is een vrij lomp apparaat dus dat past niet echt in mijn studentenkamer.

Maar zo'n Schitt Modi 2 komt inderdaad wel erg in de buurt van wat ik zoek!

Goede tips allemaal

Edit: Ik zag bijv. de cambridge audio dacmagic 10, dat lijkt me wel wat. Toslink, usb, source select

[ Voor 8% gewijzigd door Dirk33 op 23-01-2018 12:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirk33
Nou bedankt voor de tips allemaal!

Gisteren een 2e hands een Cambridge audio DACMAGIC opgehaald, die heeft XLR outputs wat toch makkelijk is, en ook genoeg inputs die ook selecteerbaar zijn wat wel makkelijk is. Nu kan ik mooi mn tv met toslink en mn laptop met USB aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk33 op 03-02-2018 11:39 ]

Pagina: 1