Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:16
Geachten,

Ik kreeg deze laptop gratis, alleen de HD ontbreekt. Ik weet niet of er bij deze laptop geheugen op met moederboard zit, maar de enige sleuf voor geheugen is leeg.
Ik zou dus een ssd kunnen kopen. Misschien extra geheugen. Maar is het het wel waard?
Ik kan met dit ding surfen in de toekomst, verder heb ik geen game eisen of zo. Ik wil er Windows 10 op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58
Kan jij surfen in de toekomst? 😛 de laptop kan gewoon starten zonder HDD, dus dan kan je het geheugen controleren. Als je weinig eisen hebt, kan je wel rustig internetten op dit ding (zeker met ssd). Er zijn verschillende versies van de laptop, dus ik weet niet wat de precieze specs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

De laptop heeft 2 geheugensloten, 1 aan de onderkant en 1 onder het toetsenbord. Waarschijnlijk zit er 1x2gb onder het toetsenbord. Zoals @arvidbeheerder al zegt: Zonder HDD kun je de laptop gewoon starten en met f1 of f10 kun je het geheugen controleren. Krijg je geen beeld, maar gaat de fan heel hard blazen zit er geen geheugen in / defect geheugen / zit het geheugen niet goed.

Koop een (2e hands?) 64/120gb SSD en nog 1x2gb geheugen (uitgaande van de standaard configuratie van 2gb) en voor maximaal €50,- ben je klaar. Prijzen op Marktplaats zijn nog steeds €100+, zeker met SSD, dus je zult er niet echt een buil aan vallen.

[ Voor 24% gewijzigd door Detmer op 22-01-2018 22:41 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:16
Ik ga er mee spelen. Die 50 euro is het me zeker waard. Mogelijk weet ik al iemand die ik hier blij mee ga maken. PS de specs staan hier boven zeer uitgebreid. Er staat een link met het product.

Het merk cruciale zegt dat ik dit geheugen nodig heb:
DDR3 PC3-12800 • CL=11 • Unbuffered • NON-ECC • DDR3-1600 • 1.35V

is dit hetzelfde?

www.marktplaats.nl/a/comp...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 47% gewijzigd door Herman456 op 23-01-2018 10:20 ]