Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Game PC (1800-2000 euro) & Tijdelijke GPU aanschaffen

Pagina: 1
Acties:

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:33
Hi Allen,

Ik heb al eerder een post geplaatst om naar jullie advies te vragen, mijn dank voor jullie antwoorden :).
Nu heb ik nagedacht en wellicht is het een goed idee om eerst een "goedkope" GPU aan te schaffen ivm de GPU prijzen nu en wanneer Nvidia met Volta uitkomt een high-end GPU te kopen?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal voornamelijk gamen op deze pc :).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo'n 1800-2000 euro inc. GPU.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zal gamen op een BenQ XL2720Z (1080p, 144hz) monitor. Wellicht dat ik in de toekomst upgrade naar een IPS 1440p 144hz monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de huidige build goed in elkaar zit. Mijn vraag is nu dus of het een goed idee is om nu eerst een tweedehands GPU aan te schaffen en later wanneer volta uitkomt een high-end GPU te kopen>

Daarnaast heb ik de case aangepast van de Fractal Design R6 TG naar de Fractal Design C TG. Nu vraag ik me af of dit voor problemen kan gaan zorgen wanneer ik de NZXT X62 radiator aan de voorkant van de case monteer. Het kan zijn dat de GPU dicht op de radiator komt te zitten, is dit een probleem?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou graag de build kwa looks zo houden en een EVGA FTW GPU aanschaffen als uiteindelijke GPU.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Laag geluidsniveau en een strakke look. (Niet RGB feest, super gamer look).

Ga je overklokken?
Ik ga overklokken :). Zowel GPU als CPU.

Wat verwacht je van ons?[i]
Antwoord of het tactisch is om nu een tijdelijke tweedehands GPU aan te schaffen en te wachten op Volta (GTX 2080 of iets dergelijks)

En of de Fractal Design C TG net zo goed is als de Fractal Design R6 TG (Ik zal geen gebruik maken van 3,5" bays). En of de temperaturen gelijk zijn, etc.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties _/-\o_

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 259,28€ 259,28
1Asus ROG Strix Z370-E GAMING€ 224,50€ 224,50
1Fractal Design Define C TG€ 91,90€ 91,90
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 151,99€ 151,99
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 223,55€ 223,55
1Corsair RM750x Zwart€ 106,90€ 106,90
1Samsung 850 EVO 500GB€ 145,50€ 145,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.203,62

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Question:
Heb je nog een oud game systeem? Zo ja, wat zit daar voor GPU in?

Crucial MX500 SSD is net zo goed en goedkoper. Samsung 860 EVO zou ook binnenkort uit moeten komen hoor ik.

Verder tja, ik heb dezelfde SSD, CPU koeler, voeding en mijn kast is van hetzelfde merk. Can't complain :)

[ Voor 22% gewijzigd door youridv1 op 22-01-2018 22:30 ]

• TheMadd
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:33
Heb geen oud systeem.... zou dan dus bijvoorbeeld een GTX970 tweedehands kopen en wachten tot de nieuwe reeks GPU's aangezien deze alweer van 2016 zijn.

Bedankt voor de tip van de SSD zal me eens in deze gaan verdiepen :). En goed om te weten dat je systeem bevalt! Fijn om te horen dat de componenten goed werken!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Ja alles werkt naar behoren. Dat verhaal in de reviews van de voeding over stugge kabels is technisch gezien waar, maar dat wil niet zeggen dat ze niet meewerken ofzo. Je kunt ze gewoon de bocht om krijgen, al kan dat wat meer kracht kosten. Stuk gaan ze niet in ieder geval.

Als je een fan van wit bent kun je de voeding ook in wit krijgen. Dan zitten er ook andere kabels bij. Witte individueel gesleevede kabels die er erg mooi en OCD satisfying uitzien als je ze op een rijtje zet met de meegeleverde clips/holders.
Kost uit mn hoofd 25-35 euro meer dan de standaard zwarte RM750x.

Van de Z370E weet ik uit betrouwbare bron dat het een goede overclocker is met, zoals bij asus altijd, een goede bios met goede fan en led control.

• stargamer112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-06-2020
IPV de samsung SSD inderdaad een crucial halen.

Ik zou ook de Asus rog strix z370-F aanraden i.p.v de E als wifi en bluetooth je niet boeit en toch wel op bedraadt internet gamet. Is ook een stuk goedkoper.