Meerdere computers een open NAT type.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelVermeij
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-11-2024
Beste mensen en tweakeraars,

Ik ben een pc gamer en heb mijn PC ingesteld als DMZ host. Als ik de enige ben is dit prima want alleen ik heb het nodig.
Nu wil ik nog wel eens een LAN part doen met vrienden. hun hebben dan allemaal een strict nat type. en dan weet je al wel hoe dat gaat. kan niet verbinden met servers of spontaan uit een server gegooid ga maar door.

Ik zit bij Tele2 en zie dat er daar mensen met dit probleem zitten. daar wordt gezegd dat de oplossing is een andere router te kopen. maar ik wil hier ook niet teveel geld voor kwijt zijn.
mijn vraag dus; welke router zou geschikt zijn voor mij.

Ik weet ook eigenlijk niet of ik een dan een router of router met modem nodig heb. ik heb ADSL.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

met vriendelijke groet,

Axel Vemeij

[ Voor 6% gewijzigd door AxelVermeij op 22-01-2018 21:07 ]

Beste antwoord (via AxelVermeij op 24-01-2018 08:38)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AxelVermeij schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:04:
Voor alle Ubisoft games heb ik een open nat type nodig ook bij GTA is het handig anders zit ik regelmatig alleen in een sessie. Portforwarding is lastig en werkt soms niet goed. Met DMZ is het gelijk open. Wat is hier zo erg aan dat je het af raad.
Alle binnenkomend verkeer op je externe IP wordt zo naar jouw PC geforward. Dus niet alleen gameverkeer, maar ook alle portscans, alle probes van scriptkiddies en zombienets.

Zodra er een kwetsbaarheid in jouw systeem zit waar iemand op zo'n manier misbruik van kan maken ben je de lul. Als port forwarding niet werkt, doe je zelf iets verkeerd. Als een game echt alleen wil werken als je computer volledig open toegang vanaf internet heeft, dan moet je het gewoon niet spelen, en vooral de makers geen geld gunnen. Dat is ongeveer alsof je in een louche darkroom iemand tegenkomt die zegt dat hij het alleen omhoog kan krijgen als hij geen condoom draagt. Daar ga je toch ook niet in mee? 8)7

Sowieso, al die vage "NAT types" zijn zo onduidelijk als de pest. Als ik "Open NAT type" goed begrijp betekent dat inderdaad geen NAT maar volledig vrije toegang vanaf het internet. Als dat zo is, is het alvast theoretisch onmogelijk om meerdere computers achter een enkele internetverbinding dat te geven, aangezien er maar één apparaat op publiek IP toegankelijk kan zijn. Daar toch meerdere computers achter hangen is juist waar NAT voor uitgevonden is. Zoek software dat gewoon voor de 21e eeuw geschreven is en goed werkt achter NAT. Als alles van Skype tot Starcraft II het kan, is er geen enkel excuus voor de prutsers die dat niet voor elkaar krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 08:32
Een extra router zal je probleem alleen vergroten, met nat achter nat. Als je je modem in bridge kan zetten, heb je misschien meer opties met een goede router, maar ik vermoed dat dat niet kan bij Tele2. UPnP aanzetten kan helpen, maar als alle pc's dezelfde poorten willen gebruiken gaat het nog niet werken. Het zal ook uitmaken om welke game het gaat en welke poorten benodigd zijn.zoek dat uit en kijk of je er iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:18
AxelVermeij schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:31:
Ik ben een pc gamer en heb mijn PC ingesteld als DMZ host. Als ik de enige ben is dit prima want alleen ik heb het nodig.
Nu wil ik nog wel eens een LAN part doen met vrienden. hun hebben dan allemaal een strict nat type. en dan weet je al wel hoe dat gaat. kan niet verbinden met servers of spontaan uit een server gegooid ga maar door.
Doe dat nou niet...dat is echt een heel slecht idee...

Welke game(s) gaat het om?

Gemiddeld hoef je echt niet alles te forwarden naar je game-pc hoor (sterker nog; niets). Indien je écht van buitenaf bereikbaar moet zijn (als jij op jouw pc een game host?); zoek dan op welke poorten er gebruikt worden en forward uitsluitend die poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelVermeij
Voor alle Ubisoft games heb ik een open nat type nodig ook bij GTA is het handig anders zit ik regelmatig alleen in een sessie. Portforwarding is lastig en werkt soms niet goed. Met DMZ is het gelijk open. Wat is hier zo erg aan dat je het af raad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

AxelVermeij schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 00:04:
Alle binnenkomend verkeer op je externe IP wordt zo naar jouw PC geforward. Dus niet alleen gameverkeer, maar ook alle portscans, alle probes van scriptkiddies en zombienets.

Zodra er een kwetsbaarheid in jouw systeem zit waar iemand op zo'n manier misbruik van kan maken ben je de lul. Als port forwarding niet werkt, doe je zelf iets verkeerd. Als een game echt alleen wil werken als je computer volledig open toegang vanaf internet heeft, dan moet je het gewoon niet spelen, en vooral de makers geen geld gunnen. Dat is ongeveer alsof je in een louche darkroom iemand tegenkomt die zegt dat hij het alleen omhoog kan krijgen als hij geen condoom draagt. Daar ga je toch ook niet in mee? 8)7

Sowieso, al die vage "NAT types" zijn zo onduidelijk als de pest. Als ik "Open NAT type" goed begrijp betekent dat inderdaad geen NAT maar volledig vrije toegang vanaf het internet. Als dat zo is, is het alvast theoretisch onmogelijk om meerdere computers achter een enkele internetverbinding dat te geven, aangezien er maar één apparaat op publiek IP toegankelijk kan zijn. Daar toch meerdere computers achter hangen is juist waar NAT voor uitgevonden is. Zoek software dat gewoon voor de 21e eeuw geschreven is en goed werkt achter NAT. Als alles van Skype tot Starcraft II het kan, is er geen enkel excuus voor de prutsers die dat niet voor elkaar krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelVermeij
Oei dat heb ik zo niet geweten. Nu dus... Alles portforwarden op het modem? Voor alles games die dat nodig hebben. En DMZ heel gouw uit zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DMZ is bedoeld om een server thuis te draaien voor mensen die weten hoe een server te onderhouden, niet voor gamers om gebrekkige documentatie en/of eigen kunde te omzeilen. Inderdaad een erg slecht idee.

Je moet simpelweg per spel achterhalen exact welke poorten geforward moeten worden. Als dat vaste poorten zijn, kun je bovendien per internetaansluiting maximaal één computer zo instellen.

Vroeger, toen je nog lokaal een spel hostte, hoefde dat alleen voor de speler die de game hostte. De rest (zowel lokaal als remote) konden zonder eigen port forwards daarmee verbinden. Moderne spellen (en andere netwerktoepassingen) werken met uitgaande verbindingen in plaats van binnenkomende, waardoor je niets hoeft te forwarden. Skype deed dat als eerste, maar WoW, WoT, al dat soort spel doet het ook. Er is werkelijk geen goede technische reden om het anders te doen, maar er zijn zat spellen (vnl maar zeker niet exclusief uit de koker van EA) wiens makers dat nog steeds niet begrepen hebben, vaak door toepassing van halfbakken kopieerbeveiliging...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelVermeij
Op die fiets. Ik was destijds alleen bezig geweest met het krijgen van een open nat type want dat zou het probleem verhelpen. Deed het ook maar ik heb nooit wat geweten over de bij komende gevaren.

Dan ga ik maar eens meer uitzoeken over port forwarding en welke poorten ik moet hebben.

Ontzettend tof dat jij jullie, hier zoveel verstand van hebben. En ook zeker interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 11:15
Als je router UPnP ondersteund is dat nog een optie, dat zorgt ervoor dat applicaties vanuit je interne netwerk zelfstandig aan je modem kunnen vragen om een portforwarding aan te maken, en doorgaans (bij een goede implementatie) wordt die ook weer verwijderd na het afsluiten van de applicatie.

Uiteraard is dat wel een mogelijk probleem als jij zelf malware uitvoert vanuit je netwerk, die malware kan dan ook porten gaan openen.
Het is in ieder geval minder kwalijk dan standaard alle porten open hebben (DMZ dus)

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxelVermeij
Ik heb upnp wel aan staan maar dat hielp niet voor bijvoorbeeld the crew.
Pagina: 1