Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget pc met upgrade mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een collega heeft mij gevraagd om een allround systeem voor maximaal 1000 euro samen te stellen. Ook moet hier een licentie van windows 10 bij. Oem versie op usb.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Bedoeling is om wat games te spelen zoals CS:GO en Guildwars 2

Wat mag het systeem gaan kosten?
Absoluut maximum van 1000 euro incl windows licentie

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor 24" 1920x1080, toetsenbord en muis zijn aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een basis waaruit na bijvoorbeeld een jaar nog een mooie upgrade uitgevoerd kan worden zoals cpu en gpu

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet echt een voorkeur voor een merk, heb zelf een ryzen 5 1600, lijkt me leuk om eens een intel te bouwen uit de nieuwe generatie

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Meest belangrijk is stabiel, goede kwaliteit en weinig geluidsproductie

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?[i]
Op of aanmerkingen zijn welkom. Heb zelf al een aardige basis denk ik zo

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-8100 Boxed€ 109,86€ 109,86
1ASRock Z370M Pro4€ 111,15€ 111,15
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti Windforce OC 4G€ 189,-€ 189,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 42,50€ 42,50
1Fractal Design Focus G Zwart€ 47,50€ 47,50
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 20,50€ 20,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 168,-€ 168,-
1Asus DRW-24D5MT (bulk)€ 13,83€ 13,83
1be quiet! System Power 8 400W€ 40,54€ 40,54
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 84,49€ 84,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 827,37

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Crucial MX500 is uit. Gratis extra performance.

Je hebt zoveel ruimte in je budget dat het bijna zonde is om niet voor een R5 te gaan.

Bequiet! Pure power 10 is een beter idee qua kwaliteit.

Hyper TX3 was ooit relevant, maar die dagen zijn voorbij. Een Arctic Freezer 33 of Scythe Kotetsu Mark II geeft je heel veel meer waar voor je geld.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Het probleem van de i3-8100 is momenteel dat je erg veel moet betalen voor het moederbord. Hierdoor ben je 110+110+25 = 245 kwijt voor cpu/mb/koeler. Bij de R5 1600 zit een prima koeler. Hierdoor ben je in dat geval slechts 185+80 = 265 kwijt. Ze zijn dus praktisch even duur.

Dat neemt niet weg dat voor CS:GO en GW2 de 8100 waarschijnlijk beter zou presteren. Dit zal echter weinig merkbaar zijn, waar je in de toekomst mogelijk wel een merkbare bottleneck krijgt door de 8100 in AAA titels.

Alternatief kun je natuurlijk wachten op de H310 moederborden, welke dit kwartaal uit zouden moeten komen. Hierdoor zou je toch zeker zo'n 50 euro besparen, waardoor de 8100 economisch iets verantwoorder is.

Uiteindelijk hangt wat wijs is af van hoe de collega de PC precies gaat gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zo ver.

De crucial mx500 ga ik zeker even in de begroting zetten. Wat betreft het ryzen verhaal. Ryzen heeft 2666mhz geheugen nodig in een ideale wereld terwijl de i3 geheugen op 2400mhz gebruikt. 2666 geheugen is weer een stuk duurder ook.

Ook moet ik de begroting even aanpassen mbt tot de Windows 10 USB versie. M'n collega wil deze orgineel en fysiek. Dus dan zijn we ook weer 89euro verder. Zit nu op m'n werk dus zal vanavond even de begroting aanpassen. Zowel een i3 en r5 versie

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:43
En dit noem jij een budget PC? Lijkt mij al behoorlijk mainstream, zeker met 16 Gb RAM.
Maar waarom een fysieke Windows versie?
Weggegooid geld!!!
Je kunt gewoon een legale licentie nemen voor 2 tientjes bij [url="[url]https://game-card.net/microsoft-windows/285-microsoft-windows-10-pro-3264bit-oem-digitaal.html[/url]"]Game-card,net[/url]
Heb je ook nog een pro versie!

Arriving Somewhere but not here....

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:48:
En dit noem jij een budget PC? Lijkt mij al behoorlijk mainstream, zeker met 16 Gb RAM.
Maar waarom een fysieke Windows versie?
Weggegooid geld!!!
Je kunt gewoon een legale licentie nemen voor 2 tientjes bij [url="[url]https://game-card.net/microsoft-windows/285-microsoft-windows-10-pro-3264bit-oem-digitaal.html[/url]"]Game-card,net[/url]
Heb je ook nog een pro versie!
Maar wel illegaal.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn collega wil persee een fysieke originele USB met win 10. Ik had voor mezelf ook anders gekozen.

• Joop_Klepzeiker
Nee hoor!
Het is wel een OEM versie, dus niet overdraagbaar naar een andere PC, maar dus wel volledig legaal!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:43
Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:11:
[...]

Nee hoor!
Het is wel een OEM versie, dus niet overdraagbaar naar een andere PC, maar dus wel volledig legaal!
maar is het een OEM van de nederlandse markt of is het import (en dus illegaal)? Want hoe kan het anders dat het 1/4 van de oficiele prijs is?

Buiten het feit dat een OEM versie kopen sowieso niet slim is als je er lang mee wil doen of regelmatig je PC wil upgraden.

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:20:
Het probleem van de i3-8100 is momenteel dat je erg veel moet betalen voor het moederbord. Hierdoor ben je 110+110+25 = 245 kwijt voor cpu/mb/koeler. Bij de R5 1600 zit een prima koeler. Hierdoor ben je in dat geval slechts 185+80 = 265 kwijt. Ze zijn dus praktisch even duur.

Dat neemt niet weg dat voor CS:GO en GW2 de 8100 waarschijnlijk beter zou presteren. Dit zal echter weinig merkbaar zijn, waar je in de toekomst mogelijk wel een merkbare bottleneck krijgt door de 8100 in AAA titels.

Alternatief kun je natuurlijk wachten op de H310 moederborden, welke dit kwartaal uit zouden moeten komen. Hierdoor zou je toch zeker zo'n 50 euro besparen, waardoor de 8100 economisch iets verantwoorder is.

Uiteindelijk hangt wat wijs is af van hoe de collega de PC precies gaat gebruiken.
Ik ga deze raad even opvolgen, met mn collega erover gehad.
Het heeft geen haast en ben benieuwd wat de nieuwe intel bordjes gaan doen.
In ieder geval allen bedankt voor de feedback!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Niet helemaal illegaal. Ik ben het met je eens dat het een beetje shady is. Je kunt ze ook op Kinguin halen trouwens. Het zijn doorverkochte OEM licenties en daar kun je je ethische problemen mee hebben en ik zou het voor een aardig deel dan ook eens zijn met je. Maar het is letterlijk gezien gewoon een officiële key en geen diefstal dus technisch gezien is er ""niks aan de hand.""

Overigens is je PC upgraden gewoon mogelijk. Alleen je moederbord zit vast aan de licentie. Er zijn uitzonderingen waar windows loopt te bitchen als andere onderdelen wisselen, maar dit zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen. apart spreekwoord vind ik het

Het zijn international keys meestal en dus legaal. Ik heb het traject achter deze aankoop wel eens geanalyseerd jaren terug in de windows 7 tijd met een advocaat die ik persoonlijk ken. Het is niet illegaal.

[ Voor 31% gewijzigd door youridv1 op 23-01-2018 19:02 ]

• Enchantress
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
lactaxative schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:20:

Nee, misschien alleen bij de 1080TI, de GPU die ts nu heeft is ten alle tijden de bottleneck.
Verschil met gamen tussen de 1600 of 8100 met de 1050TI is 0. ;)

• Joop_Klepzeiker
youridv1 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 18:58:
[...]

Niet helemaal illegaal. Ik ben het met je eens dat het een beetje shady is. Je kunt ze ook op Kinguin halen trouwens. Het zijn doorverkochte OEM licenties en daar kun je je ethische problemen mee hebben en ik zou het voor een aardig deel dan ook eens zijn met je. Maar het is letterlijk gezien gewoon een officiële key en geen diefstal dus technisch gezien is er ""niks aan de hand.""

Overigens is je PC upgraden gewoon mogelijk. Alleen je moederbord zit vast aan de licentie. Er zijn uitzonderingen waar windows loopt te bitchen als andere onderdelen wisselen, maar dit zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen. apart spreekwoord vind ik het

Het zijn international keys meestal en dus legaal. Ik heb het traject achter deze aankoop wel eens geanalyseerd jaren terug in de windows 7 tijd met een advocaat die ik persoonlijk ken. Het is niet illegaal.
Dank voor de uitleg! _/-\o_
Nooit geweten hoe het nu precies zat, maar als het illegaal was, dan hadden ze Game-card.net bij de reviews van tweakers allang als dubieus aangemerkt en niet zo'n hoge score gegeven.
Ik blijf mijn licenties daar gewoon kopen!

Pagina: 1