Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je leeft nu, en zeker met jouw verslechterende zicht zou ik het eerder doen en niet later of helemaal niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:21
Volgens mij is het niet simpeler dan de werkgever vertellen dat je al een vakantie hebt geboekt voordat je werd aangenomen. Daar gaan ze echt niet moeilijk over doen.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:35
Als een bedrijf jouw vriendin echt graag in dienst wil hebben moet de nood wel erg hoog zijn willen ze niet nog even kunnen wachten, ik zou er dus zeker niet mee wachten ook gezien jullie omstandigheden. En natuurlijk kan het zo zijn dat een kans voorbij vliegt doordat je op vakantie bent, maar ik ben er zelf altijd van overtuigd dat er ook dan weer een nieuwe kans komt. Anders blijf je continue maar wachten op "wat komt", wat kan gaan gebeuren, etc.

Ik zou gewoon aangeven, mocht het ter sprake komen, dat ze per half mei beschikbaar is voor een nieuwe baan. En als ze vragen of het mogelijk is die te vervroegen, kun je zo aangeven dat dit niet mogelijk is omdat de reis al geboekt is. Heb je gelijk weer wat om over te praten :+

[ Voor 23% gewijzigd door Arjan90 op 22-01-2018 20:12 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als de nieuwe werkgever haar echt graag wil hebben zijn die 3 weken waarschijnlijk echt geen probleem. Je hebt nu de kans om te gaan, met je verslechterende zicht kan je dan dus beter nu gaan. Geniet ervan!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, kennelijk denken jullie er hetzelfde over als ik. Bedankt voor de input!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Traineeships beginnen wel vaak in September, beetje in lijn met de schooljaren. Bij sommige bedrijven zou dat wel een probleem kunnen zijn omdat ze dan alle introductieactiviteiten mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Gewoon gaan en aangeven dat je al vakantie hebt geboekt bij de zoektocht naar een baan.

De werkgever die daar moeilijk over doet - en al helemaal in de context van je slechtziendheid - daar wil je ook niet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberFly
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:11
Ga lekker op vakantie, die nieuwe baan komt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 14:44
Doen. Pak een annulatieverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_acker
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-09 23:07
Gewoon boeken, hou er wel rekening mee dat als ze bijv. in juli pas begint met haar baan, dat ze dan ook de helft aan vakantiedagen krijgt. Maar ook dat is op te lossen met bijv. een 36 uur contract en de rest van het jaar lekker doorwerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Koja78 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:35:
Doen. Pak een annulatieverzekering.
...en lees en begrijp iedere kleine letter van de voorwaarden.

Dit voor het hoogst onwaarschijnlijke geval dat er een too good to be true-aanbod komt waarbij de vakantie onmogelijk is. (Hoogst onwaarschijnlijk, omdat een bedrijf dat niet wil mee denken vast niet too good is...)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
Praktisch zou ik dan voor mei kiezen dus als ze aan het solliciteren is dan als ze net aan het werk is: als je ergens dit jaar begint dan heb je waarschijnlijk nog geen recht op 15 vakantiedagen. Tijdens een sollicitatieproces is het minder vervelend om te zeggen dat je binnenkort drie weken weg bent en dan alleen per email/mobiel te bereiken bent (maar dit natuurlijk graag doet) dan dat je zegt van joh, ik heb drie weken vakantie geboekt in het najaar.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:11
Inderdaad. Vraag vakantie aan en boeken. Anders ga je spijt krijgen en kun je nooit meer over doen. Zeker als geld het issue niet is dan is die maand later een baan zoeken ook geen probleem (zeker in de huidige tijd). Fijne vakantie!

Wat betreft die annuleringsverzekering, zoals hierboven ook al genoemd. Die gaat annulering "omdat je geen vrij hebt gekregen" in het geval van die baan echt niet dekken. Dat is meer voor als je om andere redenen niet op reis kan of halverwege je vakantie terug moet keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:28
Fijne vakantie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:04
Gaan, je leeft nu, geniet zolang het kan! Er is altijd wel een mouw aan te passen met nieuwe werkgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:55

Basszje

Reisvaap!]

3 weken is trouwens helemaal niet lang. 2 / 3 maand zou ik betitelen als lang. Korte vakanties zijn vrijwel nooit een probleem zij.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inderdaad gewoon gaan met die banaan. Even vakantie houden tussen werkgevers is heel normaal en nu kan het inderdaad nog :)

Ben nog geen werkgever tegengekomen die er moeilijk over deed :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10:30
Nu gaan, over 10 jaar is dit zo'n non-issue.
Uiteindelijk komt je vriendin wel op haar pootjes terecht, jouw ogen klaarblijkelijk niet (succes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:55

aap

Ik zou ook gewoon gaan. Zo'n baan kan heus wel een paar weken wachten.

Mocht je toch twijfelen: veel annuleringsverzekeringen dekken ook het annuleren van een reis, als een van de reispartners een nieuwe baan gevonden heeft. Dus je kan nog overwegen zo'n verzekering af te sluiten. (Lees de voorwaarden goed!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook gewoon gaan, en kan de bestemming ook van harte aanbevelen. Vergeet niet Bryce Canyon mee te pakken.

Je zou een concessie kunnen doen aan de lengte van de vakantie als je dat een prettig gevoel vindt. 3,5 week is inderdaad behoorlijk lang als je dat dropt bij een nieuwe werkgever. Misschien is het zo te regelen dat het uitkomt op 3 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:35
Je werkt om te leven, niet andersom.

M.A.W. Boek die vakantie nu JIJ er nog volop van kunt genieten. Dat is een zekerheid die je hebt.
Misschien boek je niks , en is ze over een jaar nog/weer opzoek naar een baan, zit je weer in het zelfde schuitje.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 21:06

macnerd

No Apples please :-)

Inderdaad gewoon in mei gaan. Als je tijdens de sollicitatieprocedure aangeeft een vakantie gepland te hebben dan moeten ze je daarvoor onbetaald verlof voor geven.

Met betrekking tot de vakantiedagen: je kunt blijkbaar vakantiedagen 'meenemen' van je oude werkgever naar je nieuwe werkgever (bij je nieuwe wergever heb je dan onbetaald verlof, gedekt door de vakantiedagen die je nog had bij de oude werkgever).

MacNerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-09 21:16
En dat is dan waar we ons druk om maken........

Een vakantie is een vakantie.. heb je geboekt dan heb je geboekt. Dat snapt een potentiële werkgever echt wel. Als deze je vriendin niet wil hebben ivm met een geplande vakantie dan is die baan ook niet voor lang bedoeld... dus dat weet je dan ook weer... wil die je vriendin wél hebben dan zegt ie waarschijnlijk.. leuk joh.. grand canyon... moest ik ook es doen... veel plezier tot na de vakantie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon gaan en plannen in setember. Enige die lastig kan gaan doen is UWV als ze tegen die tijd nog geen werk heeft, maar das van later zorg.
Genoeg werk te vinden, zeker in big data en analytics. Einde van het jaar ook nog wel.
Een nieuwe werkgever gewoon al aangeven dat dit gepland is, jouw slechtziendheid is een goede reden om het meteen te doen en kun je prima aanvoeren tijdens een tweede sollicitatiegesprek. Zal iedere werkgever begrijpen en zo niet moet je er niet willen werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1