Router gebruiken als acces point d.m.v. wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 1.941 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-12-2024

Paramarenko

getriggity riggitywreckedson

Topicstarter
Mijn vraag:
Is het mogelijk om mijn router als acces point te grbuiken ? ik weet dat dit mogelijk is als je een kabel hebt. Nu vraag ik me af of ik dit kan als volgend: Telenet modem/router zend wifi signaal naar 2de router . De 2de router is aangesloten op : ps4/tv/computer door middel van kabel. dus enkel router 2 is ontvanger en bekabeld met de toestellen.

alvast bedankt...
niet dat ik veel reactie verwacht hier...

Wubba lubba dub dub

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:30
Je wil de router niet als access point maar als repeater gebruiken dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
Koja78 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:37:
Je wil de router niet als access point maar als repeater gebruiken dus.....
neen accespoint...

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Neen, WiFi repeater met netwerkaansluiting

https://www.routercenter....t-netwerkaansluiting.html

(Al kan je sommige routers wel voorzien van andere firmware of bij bepaalde router deze functie default in de instellingen aanzetten, maar dat is koffiedik kijken aangezien je niet aangeeft wat je nu voor 2e router hebt)

Maar wat is er mis met een powerline setje ?

[ Voor 50% gewijzigd door Breezers op 22-01-2018 19:56 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heet bij sommige fabrikanten: AP Client. Dat is zeg maar de "omgekeerde AP".

Klopt, dit kunnen niet ALLE routers, maar sommige kunnen wat wel. Maar zoek anders in de gebruiksaanwijzing naar CLIENT MODE of AP CLIENT of iets wat daarop lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:53
Zie de reactie van haik.

Je wilt dus een router gebruiken als 'wifi ontvanger-naar-kabel.'

Dat heet dus idd AP client of vergelijkbaar.

Maar geef eens wat meer info:
Welke router? Wat heb je geprobeerd? Wat lukt er niet?

En de instelling 'ik verwacht hier toch niets'.. Met die motivatie zal men niet echt behoefte hebben om te helpen.

Kortom: Omschrijf je probleem wat duidelijker, en geef alle relevante info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:11
Hebben we het niet gewoon over wireless bridging?

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 22-01-2018 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:53
De juiste term is Client bridge

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
Kijk dan of je een router hebt die DD-WRT geinstalleerd kan krijgen - zo'n open-source custom firmware maakt zo'n wireless bridge zeker mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:11
Voor een wireless bridge zijn er verschillende namen: ethernet bridge, client bridge of wifi bridge.

@Paramarenko : Over welke tweede router hebben we het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
Beste, ik heb al een aantal opzoekingen gedaan. Betreft: router belkin 650 n600. Ik ben bij telenet en mijn snelheden zijn 200mbps. Wat het maximum is... op mijn kamer komt de router te staan die het signaal ontvangt. Aan deze router is een pc, tv x2, ps4 x2, gsm (wifi) aangesloten. 5 bekabeld en 1 of 2 toestellen draadloos dus. De pc en ps4 worden het vaakst gebruikt. Nu zou ik deze router willen gebruiken omdat powerlines vaak snelheid verliest. Zeker wanneer men meerdere toestellen tegelijk gebruikt. Alvast bedankt jongens !

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:53
Ho even.....

Ik lees hier verschillende dingen:
Ten eerste wil je een router in gaan zetten als ontvanger van wifi die bekabelt netwerk uitspuugt (wat je originele vraag dus ook was)

Nu kom je ermee op de proppen dat je er ook 2 toestellen er draadloos aan wilt verbinden... Dat gaat natuurlijk niet werken...

Het is het 1 of het ander, of je gebruikt je router als wifi ontvanger, of als switch/accespoint...

Wil je je router als wifi onvanger gaan gebruiken, zul je nog een extra accespoint (misschien een router) aan moeten schaffen om die 2 andere toestellen ook draadloos te verbinden

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Paramarenko schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:54:
Beste, ik heb al een aantal opzoekingen gedaan. Betreft: router belkin 650 n600.
Van wat ik zo snel zie: geen DD-WRT firmware mogelijk, dus je moet het hebben van wat Belkin's firmware ondersteund.

Maar kan je iets preciezer zijn in het type, met een Pricewatch link? Als ik hier zoek naar 'Belkin n600', dan vind ik bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Belkin N600 Draadloze Dual-Band Wi-Fi Range Extender
...maar die heeft slechts 1 aansluiting. Wellicht dat je een ander type bedoeld, dus vandaar: geef eens een Pricewatch link?

Verder heb ik nu al sterk m'n twijfels of wat jij wil mogelijk is met een standaard Belkin apparaat. Kan je niet beter wat moeite doen en een kabel van de Telenet router naar je kamer trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
vanaalten schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:43:
Kan je niet beter wat moeite doen en een kabel van de Telenet router naar je kamer trekken?
*knip*. Op de man en offtopic.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 24-01-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
BESTE HEREN!

betreft de router.

Ik ben al een beetje verder door jullie reacties ! De router configuratie is hetzelfde al deze hier :
YouTube: How to configure Wireless settings on belkin router

Het model heb ik reeds vernoemd: http://belkintechsupport.com/how-to-setup-belkin-router/

Het klopt ik wil de router als bridge gebruiken mijn excuses voor de verwarring ik start hier van 0. Vergeet de wifi met andere toestellen.
Ik wil dus enkel met modem/router1 die verbonden is met telenet aansluiting van de straat. Draadloos verbinding maken met router2. Zodat ik op router2 de gewenste toestellen bekabeld kan aansluiten.

alvast super bedankt !!!!

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paramarenko

Paramarenko

Topicstarter
vanaalten schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Van wat ik zo snel zie: geen DD-WRT firmware mogelijk, dus je moet het hebben van wat Belkin's firmware ondersteund.

Maar kan je iets preciezer zijn in het type, met een Pricewatch link? Als ik hier zoek naar 'Belkin n600', dan vind ik bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Belkin N600 Draadloze Dual-Band Wi-Fi Range Extender
...maar die heeft slechts 1 aansluiting. Wellicht dat je een ander type bedoeld, dus vandaar: geef eens een Pricewatch link?

Verder heb ik nu al sterk m'n twijfels of wat jij wil mogelijk is met een standaard Belkin apparaat. Kan je niet beter wat moeite doen en een kabel van de Telenet router naar je kamer trekken?
Ik spreek hier van een router en geen wifi extender. Wat u hier toont is een wifi extender. Betreft de moeite die ik zou moeten doen.... Ik ga echt geen muur openbreken om mijn bekabeling te vergroten zodat er 1stom kabeltje doorkan. *knip*/ Op de man.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 25-01-2018 09:38 ]

Wubba lubba dub dub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Paramarenko schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 00:20:
[...]

Ik spreek hier van een router en geen wifi extender. Wat u hier toont is een wifi extender. Betreft de moeite die ik zou moeten doen.... Ik ga echt geen muur openbreken om mijn bekabeling te vergroten zodat er 1stom kabeltje doorkan. U zou beter moeite doen met het lezen van mijn beschrijving zodat u hier niet arrogant en dom uitkomt. |:(
De muur openbreken hoeft toch niet? 1 klein gaatje is genoeg ;)
Dat is dan ook de beste oplossing (makkelijk, goedkoop en betrouwbaar).
Wat je nu wil is een soort prutswerk waar je wifi gaat opvangen met een AP in client mode, dat via een switch naar e.a. aan bekabelde apparaten doorgeven waaronder een AP voor nog meer wifi apparaten, dat kan wel werken maar het zal de snelheid absoluut niet helpen :/

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Paramarenko schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 00:20:
[...]

Ik spreek hier van een router en geen wifi extender. Wat u hier toont is een wifi extender.
Klopt, ik heb simpelweg op het door jou genoemde typenummer gezocht, daar kwam onder andere dit apparaat uit. Aangezien het op sommige punten al niet 100% duidelijk was wat je wilde leek het mij zinnig om je te vragen een link naar het precieze apparaat te geven.
Betreft de moeite die ik zou moeten doen.... Ik ga echt geen muur openbreken om mijn bekabeling te vergroten zodat er 1stom kabeltje doorkan.
Het is technisch gezien de meest betrouwbare, stabiele en snelle oplossing. Je gaf zelf al aan dat je een 200Mbps verbinding hebt, dus blijkbaar is de snelheid belangrijk voor je - die router die je noemt gaat dat sowieso al niet halen en al helemaal niet via een wireless verbinding. Veel mensen proberen een probleem met een draadloze aanpak op te lossen, terwijl een kabel trekken met wat tijd & moeite goed mogelijk is en een veel betere oplossing geeft.
*knip*.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 25-01-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Paramarenko schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 00:16:

Ik wil dus enkel met modem/router1 die verbonden is met telenet aansluiting van de straat. Draadloos verbinding maken met router2. Zodat ik op router2 de gewenste toestellen bekabeld kan aansluiten.
Uit mijn hoofd, maar puur een observatie: als je router 1 en router 2 wireless met elkaar wil verbinden, ga je al een stukje snelheid inleveren. Als ik snel op jouw genoemde type/merk zoek, kan dat ding maximaal (onder ideale omstandigheden) 300Mbps aan.

Dan doe ik een simpele deductie: hoe sterk is het WiFi-signaal nu, uitgegeven door router 1 op de plek waar je router 2 wil gaan neerzetten? Als dat, bijvoorbeeld, 84Mbps is, zal dus de communicatie in de door jouw gewenste opstellling dus ook maximaal 84Mbps gaan worden.

Als je dan router 2 neerzet en daar wired andere apparaten aansluiten, zullen al die apparaten maximaal (!!) 84Mbps aan internet-snelheid krijgen en onderling maximaal 100Mbps (want volgens mij heb je maximaal 4x 100Mbps LAN).

Dus, maar corrigeer me als ik het verkeerd heb: Telenet levert jou 200Mbps aan internet en dat wil je dus minimaal gaan halveren voor alle apparaten die je achter router 2 gaat aansluiten zometeen, nog afgezien van de gehaalde WiFi-snelheden tussen router 1 en 2.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Wat ts wil kan door het 2e ap te hangen aan een wifi extender. Zet dan wel radio uit op de extender.

ik heb zo'n setup geprobeerd en het verlies aan bandbreedte is 40% met een ping response van 3-5ms

[ Voor 33% gewijzigd door JJ Le Funk op 25-01-2018 08:10 ]

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Op Tweakers wordt toch net wat meer informatie en eigen inzet verwacht in een openingspost dan je nu hebt laten zien, zoals je kan lezen in Het algemeen beleid #quickstart.
Ga eerst zelf even op onderzoek uit en kijk wat de mogelijkheden zijn.

Mocht je er dan niet uitkomen, maak dan even een nieuw topic aan en vermeld alle relevante gegevens, zoals hardwaretypes, welke routers, hoe je netwerk in elkaar zit en wat je precies probeert te doen.

Daarnaast kan ik je aanraden om je openingsposts niet te beginnen met: ;)
Paramarenko schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:32:
niet dat ik veel reactie verwacht hier...
Als laatste kan ik je ook aanraden om je volgend topic een wat vriendelijkere insteek te geven. Iedereen hier probeert je alleen maar te helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 25-01-2018 09:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.