Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb al een langere tijd een Sony HDR AS200v en tot op heden nooit problemen gehad met deLexar 633x 64gb Micro SDC Card.

Alleen heb ik 3 weken terug voor een verjaardag heel veel clipjes achter elkaar geschoten en weer verwijderd enzovoor...

Nu was ik bij mijn vader thuis om dat ik wat beelden op wou nemen met ragen die wij (waar niemand in de fam wat van weet) op een dag terug kon kijken, en waren dit behoorlijk persoonlijke vragen voor iedereen. Ik heb voor dat ik dit geprobeerd heb de SDCard proberen te formatteren en dit heb ik op een Windows computer gedaan ( zelf heb ik een Macbook ) ik zag toen ik de SD weer in mijn Sony stopte dat ik nog maar 28 minuten op kon nemen dus dacht, nou zou wel goed zijn.

Na dat de opnames gedaan waren (26minuten) dat er nog 3 minuten opgenomen kon worden. Alleen nu kan ik deze opname niet meer vinden als ik hem nu (thuis op de Macbook) in de SD card doe, hoewel deze wel te vinden is op de wireless remote controler, alleen met een vraag teken er in. Het Bestand staat er dus wel alleen kan de laptop hem niet meer vinden!?

Wat moet ik hier tegen doen?...

:'(

Beste antwoord (via Verwijderd op 23-01-2018 23:42)

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt geen “letters toewijzen”, dat doet Windows voor je en heeft niks te maken met de kaart.

Je moet de kaart opnieuw partitioneren en dat kan prima met een mac. Zoek met spotlight (cmd+spatie) naar de disk utility en open deze. Links in de lijst vind je je kaart met daar onder een partitie. Klik op de kaart zelf (en dus niet de partitie) en klik op erase. Kies vervolgens voor MS-DOS FAT als bestandssysteem en klaar.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er zo juist achter dat de opnames helemaal niet zijn opgeslagen, maar dat het probleem er nog wel is. Ik kan de sd kaart niet formatteer en als ik dat doe blijft alles er staan, ook als ik mijn prullenbak leeg met alle bestanden op mijn Macbook, en ik de kaart formatteer (ondanks ik alles er af gooi en de kaart nog steeds 54gb van de 64gb in gebruikt aan geeft ) ik hem dan weer in de laptop doe en alles wat in de prullenbak zat, er gewoon weer in staat.

Ik denk dat ik een nieuwe letter moet aanbrengen maar met wat voor een programma doe ik dit?

Raar probleem zo in een keer, en ik ga woensdag nog wel naar Malta.......

PLEH!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Hmm de enige keer dat ik ook zoiets heb meegemaakt(zelfde camera zelfde merk kaartje) is ook toen ik eenmalig gebruik maakte van een macbook...
Uiteindelijk thuis op een Windows pc lukte het mij toen of alles terug te vinden en daarna te formateren. (nooit een Apple voor mij) :r

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja eerlijk gezegd heb ik dit eerder mee gemaakt met een externe HDD, toen moest ik het nummer opnieuw toewijzen.

Nu ik weer een Macbook heb gebruik ik die zelfde HDD nog maar echter nog geen problemen mee gehad alleen heb ik dat nu met deze microSD.

Ik hoop dat ik iemand hier kan vinden die wellicht een programma weet voor de Macbook waarmee je nieuwe letters kan toewijzen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt geen “letters toewijzen”, dat doet Windows voor je en heeft niks te maken met de kaart.

Je moet de kaart opnieuw partitioneren en dat kan prima met een mac. Zoek met spotlight (cmd+spatie) naar de disk utility en open deze. Links in de lijst vind je je kaart met daar onder een partitie. Klik op de kaart zelf (en dus niet de partitie) en klik op erase. Kies vervolgens voor MS-DOS FAT als bestandssysteem en klaar.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! K ben nog niet zo bekend met Mac!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste is om het kaartje regelmatig te formatteren in de camera.
Als dat geen oplossing is, dan een nieuw kaartje kopen.

Filmpjes die niet zijn opgenomen, kan je helaas ook niet "terughalen".
Als het wel is opgenomen, probeer het dan eens uit te lezen met een Windows laptop of PC.
Pagina: 1