Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 10:27
Ik ben momenteel in dienst als systeembeheerder bij een bedrijf waar ik de netwerken van een aantal klanten beheer.
Tevens word ik af en toe ingehuurd (via mijn werk) door een ander bedrijf. Ik heb het hier prima naar mijn zin, echter zit er 1 maar aan... mijn salaris.
Ik heb nu een vast contract aangeboden gekregen na 2 jaar (en 3 contracten) in dienst geweest te zijn, en daarmee kom ik uit op 1250 netto en 25 vakantiedagen (ALS ik die op kan nemen aangezien ik het enige aanspreekpunt ben), een hoger salaris wordt ‘m daar niet heb ik zo het idee, nu stond er in mijn contract een stuk over dat ik geen werkzaamheden mag verrichten voor een andere werkgever of voor eigen rekening.. ik wilde dit eruit hebben om in ieder geval de MOGELIJKHEID te hebben er iets naast te kunnen doen om wat meer inkomsten te creëeren, maar dit vond hij onacceptabel, en toen ik aangaf dat ik met dit salaris een hypotheek zou kunnen krijgen van nog geen 50K werd dit weggelachen “je bent pas 20 hé”

Ik ben altijd super meegaand geweest met het plannen van vakanties, als ik ziek was toch doorwerken (ALS ik al een keer ziek thuis bleef werd ik gebeld, dag, kun je ff daar inloggen? Ze hebben een storing, zelfs 1 x gebeurd dat terwijl ik ziek was ik nog naar een klant toe ging (ook al zat ik ziek thuis)

Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden? Snel een andere werkgever zoeken, toch nog even in salaris onderhandelen (ook dan moet ik in mijn handen klappen als ik er 100eur bij krijg)

Ik wil er wel bij vermelden dat ik mede omdat ik deze baan aangeboden kreeg ik gestopt ben met mijn BBL-opleiding, waardoor ik nu enkel MBO2 en wat certificaten als CCNA heb.

Sorry voor het ietwat warrige en waarschijnlijk onoverzichtelijke verhaal, dit alles heb ik vanaf mijn mobiel getypt, zal later nog het een en ander aanpassen.
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Het maakt het wat moeilijk omdat je enkel MBO2 met CCNA hebt, hoeveel jaar werkervaring heb je nu?
Sowieso chapeau dat je verder kijkt dan je neus lang is en denkt aan een hypotheek (eventueel op termijn).
Het is naar mijn mening nooit erg om te kijken naar een andere baan, een andere uitdaging. Ik zou hier wel enigszins mee oppassen richting je huidige werkgever gezien deze al wat vreemd uit de hoek kan komen. Wellicht eerst wat rondkijken voordat je de knoop de ene of de andere kant op doorhakt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
@True ik werk op BBL basis vanaf mijn 16e (ook in systeembeheer), en hier in januari 2016 fulltime in dienst gegaan.

Dat het moeilijk wordt gezien mijn opleidingsniveau kan ik goed in komen, ik heb gelezen over een ITIL certificaat, zal het enigzins kunnen schelen als ik deze haal? Wat vinden werkgevers nog meer fijn? (Ik wil voorlopig niet een andere kant op, bv developing)

Ik hoef in ieder geval niet de hoofdprijs te verdienen, als het maar enigzins op lijn staat met de kennis die ik heb. (Ik heb nu immers ook op niemand terug kunnen vallen aangezien mijn werkgever 0,0 kennis heeft van bv. Windows Server)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Je zou kunnen eisen dat je meer opleidingsmogelijkheden krijgt, hierin kun je jezelf verbreden en verdiepen qua kennis. Als je dan over 1 à 2 jaar toch wilt hoppen (met alle recht) heb je wat leuke papiertjes. Als jij laat zien dat je een 5 - 6 jaar ervaring hebt en daarnaast je best doet om meer papieren te krijgen lijkt het mij niet dat men je snel overslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
@True en zou je dan akkoord gaan met dit salaris? Ik heb het contract hier nog ongetekend voor mijn neus...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
234FaTaLiTy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:48:
@True en zou je dan akkoord gaan met dit salaris? Ik heb het contract hier nog ongetekend voor mijn neus...
Als je hier nog veel kan leren, zou ik even doorbijten. Met jouw papieren en leeftijd ben je nog niet heel interessant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:48
Als je alleen MBO2 hebt zou ik toch proberen om MBO4 te halen. Dat is toch wel het minimale wat er vaak gevraagd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

Rmg

Is dat trouwens 40 uur, salaris per 4 weken? Met 1250 netto kom je ongeveer uit op 1390 euro bruto, wat sowieso 70 euro onder minimum loon zit..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Rmg schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:51:
Is dat trouwens 40 uur, salaris per 4 weken? Met 1250 netto kom je ongeveer uit op 1390 euro bruto, wat sowieso 70 euro onder minimum loon zit..
Hij is 20 hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:59

Rmg

Ohjah 8)7 das vanaf 22 jaar.. Suf gedoe.

Mja ik zou sowieso eens gaan solliciteren, het onderhandelt een stuk makkelijker met een hoger aanbod in de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
Klopt, maar waar ik me aan stoor is dat bijv. een tuinman van mijn leeftijd MINSTENS net zoveel verdient, en die kunnen om 5 uur naar huis en dan is de werkdag klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

234FaTaLiTy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 19:00:
[...]

Klopt, maar waar ik me aan stoor is dat bijv. een tuinman van mijn leeftijd MINSTENS net zoveel verdient, en die kunnen om 5 uur naar huis en dan is de werkdag klaar..
Dan moet je een scheidingslijn trekken.
Je kan prima tegen je baas zeggen dat je jij vindt dat je inzet een hoger loon rechtvaardigt, zeker gezien je ook wel eens 's avonds of in het weekend een incident oplost (ik zeg maar wat). Als jij de enige bent die dit soort dingen kan heb je een troef in de hand.

Natuurlijk moet je dit soort dingen tactisch brengen en niet forceren, maar het zijn wel dingen die je mee mag en kunt nemen in je onderhandelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
[...]

En die verdienen dit over 10 jaar nog.

Je bent 20, hebt mbo2 en 2 jaar ervaring. Je gaat niet snel ergens anders heel veel meer verdienen. Probeer nog een jaar of 2 zoveel mogelijk te leren en certificaten te halen en kijk dan verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou kunnen gaan solliciteren en kijken of je meer krijgt.
mbo4 of hbo gaan halen en je verdient meteen een stuk meer, grote kans dat je met mbo2 tegen een max salaris aankomt bij veel bedrijven en ze alsnog vragen om een diploma te halen.

Met meer certificaten verdien je zeker niet meteen meer want een heleboel certificaten zijn weinig waard.
Ik zou CCNP en RHCSA halen als je bijvoorbeeld met Cisco en Linux werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 19:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
En, duidelijke afspraken.
Ziek is ziek, dus ook niet bellen en vragen om "ff" ergens in te loggen. De fout die je (en ik ook in het verleden) gemaakt hebt is dit de 1e keer te doen, dan is de spreekwoordelijke vinger gegeven en grijpen ze je hele hand en de rest.

Werkgever maakt misbruik van jou, doe hetzelfde (min of meer); opleidingen volgens en na 2 jaar oid afzwaaien :W

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Clown1
  • Laatst online: 25-08 19:42
[...]

Waar ik mij aan stoor is waarom een tuinman minder zou moeten verdien dan jij? Snap je frustraties mbt tot het loon wat je wordt aangeboden. Is niet bijster veel, maar een hard werkende tuinman (soms in weer en wind) verdient ook een degelijk loon.

Edit: Kan je helaas geen goed advies geven over je situatie, ben zelf niet bekend in de ict-wereld.

[ Voor 8% gewijzigd door Clown1 op 22-01-2018 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Great-Force
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 14:30
Het hangt heel erg af van de werkgever, ik verdiende op mijn 21e ook "maar" 1050 netto per maand, op basis van: MBO 4, 1 jaar werkervaring, CCNA en 32 uur per week. Het minimumjeugdloon is simpelweg k#t, een huis kopen... vergeet het maar zolang je nog geen 23 bent en vast contract hebt. Je doet dezelfde werkzaamheden alleen voor een honger loontje. MBO 2 helpt jou in deze absoluut niet, ook niet als je een andere werkgever zoekt, voor systeembeheer wordt al gouw MBO4 of HBO gevraagd, alles lager dan dat wordt vaak niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Advies: bijscholen, cursussen en nog eens bijscholen!

Een andere werkgever zoeken zou kunnen, maar zoals in eerdere reacties is gezegd, heel veel beter zal je niet vinden.
Met MBO 4 en 2 jaar werkervaring krijg je op een helpdeskbaan ook maar 1300 tot max. 1800 bruto.
In dit geval moet je het echt van de secundaire voorwaarden zoals scholing hebben, en goed met jouw werkgever praten over de salarisverhoging bij behaalde certificeringen. Let wel op! Sommige werkgevers bieden wel scholing aan, maar stellen dan ook de eis dat je na het behalen nog minimaal x aantal jaar voor hun moet blijven werken, denk hier goed over na of je dit wilt.

Mijn advies, je bent 20, ga zoeken naar recruiters en detachering (zijn er genoeg van op LinkedIn als je invult dat je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging). Je krijgt hier vaak goede voorwaarden, leuk salaris en vooral (interne) opleidingsmogelijkheden. Ook doe je op deze manier heel veel ervaring op bij verschillende bedrijven en in verschillende situaties, dit kan in jouw voordeel werken bij het zoeken naar werk. En soms als een werkgever tevreden over jou is, heb je de kans om vast in dienst te kunnen treden. Niet elke detacheerder is even eerlijk qua salaris, dus vraag eventueel jouw ouders om samen het contract door te lezen en kleine lettertjes op te sporen.

EDIT: de voorwaarde dat je geen andere werkzaamheden mag verrichten voor een andere werkgever is vrij normaal hoor, dit staat in vrijwel ieder contract vanwege concurrentie gedoe. Gewoon bijklussen in de vorm van vrienden helpen mag altijd, zolang je maar niet je eigen bedrijfje bij de KvK registreert en een website opzet :P

[ Voor 8% gewijzigd door Great-Force op 22-01-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
@Clown1 zo bedoel ik het ook absoluut niet. Ik zal dit later vandaag/morgen nog eens duidelijk uittypen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

234FaTaLiTy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:31:
*knip*
Ik wil er wel bij vermelden dat ik mede omdat ik deze baan aangeboden kreeg ik gestopt ben met mijn BBL-opleiding, waardoor ik nu enkel MBO2 en wat certificaten als CCNA heb.
Waarom ben je gestopt ?
Ik zou vragen of je mbo 4 BBL mag gaan doen en je zit al bij een bedrijf dus kan je zo instromen.
Dan zou ik waarschijnlijk niet op kosten van de baas dat gaan doen als je direct daarna weg wilt kunnen er haken en ogen aanzitten.
Dus altijd goed overleggen en contract lezen desnoods laat je vrienden/ouders/famillie het bestuderen.
Dan sla je 2 vliegen in 1 klap : een diploma en werkervaring + je kan meer vragen bij volgende werkgever.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2018 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:58

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Je bent in elk geval fanatiek, en je Nederlands is goed (dat levert bonuspunten op :) ), alleen heb je dus het probleem dat je effectief geen opleiding hebt, en weinig certificaten. Dat maakt je waarde op de arbeidsmarkt moeilijker te verdedigen. Stap 1 is dus daar wat aan doen, zeker nu het nog 'goedkoop' is (je verdient nog niet zoveel, dus nu een paar uur minder werken kost je minder dan als je 23+ bent en wel volledig salaris krijgt). Kijk of je een opleiding eruit kunt onderhandelen bij je werkgever, en zo niet, dan zoek je een nieuwe baan waarbij je wel die gelegenheid (zwart op wit!) krijgt.

Vaste contracten zijn schattig lief leuk en aardig, maar voor ICTers hebben ze vooral het voordeel dat de bank ze accepteert voor een hypotheek. Aangezien je die op je huidige salaris toch niet krijgt, zou ik zeggen dat overstappen geen enkel punt is.

Onderhandelen dus of je bij deze baas meer kunt krijgen, en anders tekenen en rondkijken. Je opzegtermijn is tenslotte maar 1 maand ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:44
Je bent nog jong dus je kan nu een wat lager salaris incasseren (geen duur huis of groot gezin om te onderhouden) maar mijns inziens betekent dat wel dat er iets anders tegenover zou moeten staan. Dus wat vind je van het werk zelf? Leuk? Leer je veel? Je kan proberen om samen met je werkgever een opleidingsbudget vast te stellen zodat je kan groeien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 11:49
Nog even terug naar de opmerking over de tuinman: Tuinman is vaak ook gewoon MBO3/4 dus volledig terecht zelfs dat hij/zij hetzelfde of zelfs wat meer verdient dan TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Mijn advies, teken dat contract en ga verder kijken.

Wees wel duidelijk tegen je werkgever. Jij werkt jouw werkuren niet daarbuiten. Ziek is ziek. Het is niet jouw probleem of verantwoording dat er niemand anders is die jou werk.kan overnemen.

En ga vooral doorleren en verder kijken. Je moet ook een beetje geluk hebben met soliciteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Verder kijken en zorgen dat je wat extra papieren haalt.

Zelfs als je een salarisverhoging krijgt dan wil je niet hier niet werken als er zo met je wordt omgegaan.
Je bent enorm loyaal en hoopt dat je begrip krijgt voor je loyaliteit.
De ene werkgever denkt, "Goedkope arbeidskracht", de andere denkt "Die heeft ambitie, daar moeten we iets mee", mag je kiezen welke werkgever je zoekt. Verder mag je ook wel wat meer op je strepen gaan staan, opleiding, werkuren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:08
nu stond er in mijn contract een stuk over dat ik geen werkzaamheden mag verrichten voor een andere werkgever of voor eigen rekening
Is dit tegenwoordig een gangbare eis van een werkgever? Want dit zou inderdaad betekenen dat hij niet bijvoorbeeld een appje mag ontwikkelen om een paar euro bij te verdienen. Of in het geval dat hij geen contract van 40 uur heeft hij de overige uren nergens anders mag invullen.

Paar tips (misschien):
- Als je inderdaad regelmatig naar klanten moet is een kleine leaseauto misschien niet gek?
- Als je stand-by/ oproepbaar bent dan mag daar ook een vergoeding tegen over staan.
- Je zegt wat over de tuinmannen dat die om 5 uur naar huis gaan. Als jij langer werkt worden er natuurlijk overuren geschreven?
- ziek is ziek. Dan moet je niet alsnog ergens inloggen of nog naar een klant toegaan. Dat maakt je niet geloofwaardiger.
- wat al gezegd is, spreek wat af over opleidingen. Daar is nog het meest voor je te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 23:27
Het ironische is dat met het hebben van mbo2 je slechter af bent dan geen diploma en goed kunnen lullen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GenomDalar1983
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 11:04
Ik heb in de 14 jaar dat ik werk nog nooit een diploma hoeven laten zien, maar leeftijd en ervaring telt zeker wel mee. Zeker als het je eerste baan is willen werkgevers nogal een slaatje uit je slaan wat beloning betreft.
Aan de andere kant is dit een goede mogelijk om ervaring op te bouwen, wat zeer waardevol is en erg belangrijk voor op je CV. Ik ben begonnen als MBO4 webdesigner op mijn 21e en heb 7 jaar (2 jaar te lang naar mijn mening) voor een hongerloontje gewerkt (waarvan ik ~3 jaar thuiswoonde, daarna huurappartement) maar waar ik wel veel ervaring heb op gedaan wat mij voldoende fundering gaf om verder te kijken.
Inmiddels ben ik 3 werkgevers/functies verder en heb ik ervaring opgedaan als applicatiebeheerder tot php-developer en heb flinke stappen in functie en beloning kunnen maken.
Ik snap dat je een huis wil kopen, maar heb "pas" op mijn 30e (4 jaar geleden) een huis kunnen kopen met starterslening (35k) omdat ik toen pas voldoende verdiende.

TLTR:
- Zorg voor (minimaal) MBO4 diploma, ook al hoef je die nooit te laten zien, staat beter op je CV (== bluf MBO+/HBO "werk -en denkniveau")
- Heb geduld en bouw ervaring op in verschillende disciplines
- Blijf niet eeuwig bij dezelfde werkgever, zeker niet bij je eerste baan
(n.b. als je bij een werkgever thuis voelt kun je altijd blijven, stabiliteit is soms ook goed, maar huiver niet om te gaan als het niet goed voelt)
- Geniet van dat in de ICT zoveel banen en mogelijkheden beschikbaar zijn om te groeien
- Wacht met kopen (als starter heb je geen keus), blijf zo lang en indien mogelijk thuiswonen (sparen!)
Ik ben altijd super meegaand geweest met het plannen van vakanties, als ik ziek was toch doorwerken (ALS ik al een keer ziek thuis bleef werd ik gebeld, dag, kun je ff daar inloggen? Ze hebben een storing, zelfs 1 x gebeurd dat terwijl ik ziek was ik nog naar een klant toe ging (ook al zat ik ziek thuis)
Ziek = ziek, (maar een keertje inloggen moet kunnen ;) )
Ga je nooit schuldig voelen om het ziek zijn of om vrij te nemen, dat is voer voor een burn-out.
Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden? Snel een andere werkgever zoeken, toch nog even in salaris onderhandelen (ook dan moet ik in mijn handen klappen als ik er 100eur bij krijg)
Ik zou eerst onderhandelen (soort van check hoe waardevol ze je vinden), zeggen ze nee dan kun je altijd nog verder zoeken en gaan voor die MBO4 opstap (al is het in de avonduren naast je baan).
Klopt, maar waar ik me aan stoor is dat bijv. een tuinman van mijn leeftijd MINSTENS net zoveel verdient, en die kunnen om 5 uur naar huis en dan is de werkdag klaar.
Vergeet niet dat die vaak in de zeikende regen moet werken en dat het fysiek zwaar werk is. Geniet van de momenten dat jij met een kop koffie in een droge serverruimte zit (negeer de herrie ;) ).

[ Voor 41% gewijzigd door GenomDalar1983 op 23-01-2018 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Hoe het er tegenwoordig op de arbeidsmarkt aan toe gaat weet ik niet. Zit ondertussen al 10 jaar op een fijne plek. Ik heb hetzelfde meegemaakt toen ik begon met werken. Helaas heb ik de stap om weg te gaan pas veel te laat genomen. Het had me jaren ellende kunnen besparen en jaren met meer loon kunnen opleveren. True, je bent pas 20 en nog niet echt veel jaren werk ervaring. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om eens om je heen te kijken. Je huidige werkgever hoeft dit niet te weten.

En wat al vaak gezegd is. Ziek is ziek. Je gaat niet inloggen of bij een klant zitten als je ziek bent. Als je dat doet kun je dus ook gewoon gaan werken (in de ogen van de baas) en ben je dus niet ziek. Dus als je ziek thuis bent, telefoon uit, geen mail lezen en zeker ook niet gaan inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Enige juiste traject: zo snel mogelijk MBO4 halen. Eventueel via BBL traject met huidige werkgever. Studieschuld neemt een volgende werkgever meestal ook gewoon over, dus je zit nergens aan vast.

Diploma is op jouw leeftijd (en 10-20 jaar later!!) heel veel meer waar dan nu 300 euro/maand salaris verhoging!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Je bent niet blij met je werkgever, onderhandelen over de inhoud van het contract kan niet, en je krijgt een salarisaanbod dat niet serieus te nemen is. Waarschijnlijk zet je werkgever je weg voor 40/50 euro per uur voor zijn eindklanten en lacht hij als ie ziet wat ie aan jou kwijt is.

Als je niet een serieus toekomstplan uit kan werken met concrete en meetbare punten voor jou én je werkgever zou ik niet blijven bij zo'n bedrijf. Maar wat al eerder is gezegd, ga alsjeblieft verder met studeren.. je wilt niet dat dit je hele leven achter je aan blijft hobbelen. Zegt een MBO-er die nu deeltijd HBO doet ;)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HouseQ
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:31
Klinkt heel erg als mijn 1e ICT werkgever, met het verschil dat ik daar wel m'n N4 BBL heb kunnen halen in 2 jaar, na het behalen ong. eenzelfde aanbod haha.

Zou een N4 opleiding part of the deal maken als ik jou was, tenzij je dit natuurlijk niet ziet zitten
In dat geval zou ik het contract sowieso wel even aannemen maar direct na tekenen gewoon je grenzen stellen in de vorm ziek=ziek zoals eerder genoemd en zo zijn er nog wel wat voorbeelden.

Oja en als je wel N4 wilt doen maar niet mogelijk dan bovenstaand stuk over aannemen en direct zoeken naar een betere plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:02
Wat ik persoonlijk zou doen op jouw leeftijd en werkervaring:

Teken contract en ga door met werken waar je nu zit tot je in ieder geval 5 jaar ervaring in de broekzak hebt.
Als je eenmaal 22 wordt dan schiet je salaris ook omhoog gezien je dan (hoog waarschijnlijk) boven het minimum loon gaat verdienen.
Een hypotheek is leuk, maar daar zou ik nu nog niet aan denken omdat je nog zo jong bent en nog genoeg tijd hebt om een eigen huis te kopen. Hier heeft je baas wel een punt, je bent in principe nog te jong om aan dit soort dingen te denken. Het is mooi om aan de toekomst te denken, maar ga jezelf nou niet meteen in de schulden werken als je nog niks hebt opgebouwd.

Mocht je echt niet meer bij deze werkgever willen werken ben je haast verplicht om weer een dure opleiding te doen, hier moet je ook maar weer fut voor vinden gezien je er al weer 2 jaar uit bent. Dit wordt vaak onderschat.

Verder;

Ook was het niet slim om eruit te gaan toen je ziek was, nu neemt je baas je sowieso niet meer serieus als je je ziek meld, hij denkt nu ook, ach, het is niet zo erg want de vorige keer ging hij er ook uit. Dat je even in moet loggen om iets na te kijken tot daar aan toe, maar je hebt de fout gemaakt om eruit te gaan om naar een klant te gaan, dit had je nooit moeten doen. Ik zou dit herbespreken met je baas, dat als je een keer ziek meldt, dat het ook serieus is en verder geen contact wenst te hebben tijden de ziekte periode tenzij het langer duurt dan verwacht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 22:55
Klinkt als een typische 'ondernemer' die jou als goedkope kracht ziet die hard werkt en niet klaagt als er onredelijke zaken van hem worden geëist. Wanneer alles wat jij zegt klopt, zou ik eens beginnen met om 17:00 naar huis te gaan en in het weekend en tijdens ziekte de telefoon uitschakelen, net zoals die tuinman. Wanneer je dan commentaar krijgt, speel je de bal terug "Ik krijg maar 1250 euro per maand hè".

Mijn beste advies is echter om lekker verder te leren/studeren. Ik heb ook de fout gemaakt om op mijn 18e te gaan werken daar heb ik nu, op mijn 36e, nog steeds last van. Na je studie val je ook niet meer onder het jeugdloon en kun je ook beter onderhandelen.

Je bent jong, je kunt beter investeren in je toekomst dan je concentreren op de hoeveelheid geld wat je op dit moment krijgt.

[ Voor 19% gewijzigd door Abom op 24-01-2018 12:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:30

A13X

Dude

Geen ICT tips, maar waarom vraag (eis?) je geen POP? Persoonlijk Ontwikkel Plan?

Daarin neem je opleidingen en mijlpalen in op die gehaald moeten worden maar ook gelijk dat daar een beloning (loonsverhoging) aan vast zit. Dan heb je een vooruitzicht en een harde lijn voor wanneer er iets veranderd.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Begin bij het begin.

Je hebt mbo 2 en 2 jaar werkervaring en je bent nog jong. Nu een andere baan zoeken kan maar waarschijnlijk gaat je dat niet naar een veel hoger niveau brengen..

Belangrijker is om eerst na te denken hoe je jezelf naar een hoger niveau te brengen. Is het mogelijk om terug de schoolbanken in te gaan en je MBO4 te halen? wellicht dat je werkgever daar ook open voor staat.

Voor mij zou prioriteit 1 zijn om de achterstand wat betreft opleiding recht te trekken. Op de lange termijn heb je daar veel meer aan dan nu een paar honderd extra loon. Misschien heb je het in je mars om daar achteraan HBO in deeltijd of wellicht nog een master te volgen.

Heb je de papieren binnen dan heb je een stevige basis voor een goed salaris en een goede onderhandelingspositie. Ondertussen ben je dan een paar jaar verder en heb je ook weer meer werkervaring.

Dan kunnen ze je ook niet meer weglachen met: "Je hebt maar MBO2"

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:40
Woon je nog thuis? Ga terug naar school.

nu 20 over drie jaar heb je een gedegen opleiding EN een normaal salaris.
Alles wat je nu aan tijd in onderbetaald werk stopt, verdien je niet meer terug als je niet verder leert.

die 1250,- per maand is zo'n 140 euro bovenop minimum loon (excl. vakantietoeslagen 8%)
20 jaar, 40 urige werkweek: €1104,60 m/m
22 jaar. 40 urige werkweek: €1578,00 m/m 9,11 per uur
en dat laatste blijft zo.. als je niks bijleert.
Een starter volgens monsterboard kreeg gemiddeld in 2015, 12,30 per uur...dat is 35% meer! Dat wordt dan ruim 2000,-

Ga leren. Er is veel te halen met een gedegen opleiding.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:28
Voor dat salaris kun jij niet 24/7 paraat staan. stel paal en perk en ben om 5 uur afgewerkt.
Komt hij niet over de brug met een vergoeding dan zou ik stilzwijgend ook niet beschikbaar zijn.
''ik belde je gister avond, had een noodgeval.. waar was je ?? de liefde bedrijven met mijn vriendin... koekje eten.. whatever..

Verder, wat iedereen hier al aangaf, zorg dat je papieren in orde zijn. desnoods via een avondcursus/opleiding. stop niet bij een simpele mbo.. ga door mits het intellect daar is.
Voordeel is dat je nu 2-3 jaar kunt werken, die zekerheid heb je. tijdens die 2 jaar volg je je studies ( wellicht deels op zijn kosten ) en daarna kun je rond kijken.. mooie lange werkervaring bij dezelfde werkgever op je CV.. opleidingen afgerond etc. dan kun je wel direct meer gaan vragen. ( op de arbeidsmarkt )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Ga terug naar school en haal je diploma('s). Zonder ga je echt niets beters vinden. Het feit dat je niveau 2 niet hebt afgemaakt pleit niet bepaald voor je maar eerder tegen je. Ga terug maak die opleiding af en ga (indien mogelijk) zelfs door voor niveau 4.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
DonChaot schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:02:
[...]

Is dit tegenwoordig een gangbare eis van een werkgever? Want dit zou inderdaad betekenen dat hij niet bijvoorbeeld een appje mag ontwikkelen om een paar euro bij te verdienen. Of in het geval dat hij geen contract van 40 uur heeft hij de overige uren nergens anders mag invullen.

Paar tips (misschien):
- Als je inderdaad regelmatig naar klanten moet is een kleine leaseauto misschien niet gek?
- Als je stand-by/ oproepbaar bent dan mag daar ook een vergoeding tegen over staan.
- Je zegt wat over de tuinmannen dat die om 5 uur naar huis gaan. Als jij langer werkt worden er natuurlijk overuren geschreven?
- ziek is ziek. Dan moet je niet alsnog ergens inloggen of nog naar een klant toegaan. Dat maakt je niet geloofwaardiger.
- wat al gezegd is, spreek wat af over opleidingen. Daar is nog het meest voor je te halen.
Ik neem aan dat de baas niet zo moeilijk doet om een app. Het gaat (waarschijnlijk) erom dat hij niet de concurrent van zijn baas is/wordt. Mijn contract had dat er ook in, dat ik niet voor een concurrent mag werken (binnen een straal van 50km)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

GenomDalar1983 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:48:
Ik heb in de 14 jaar dat ik werk nog nooit een diploma hoeven laten zien
Ik heb bij elke werkgever waar ik in de 13 jaar heb gewerkt mijn diploma's moeten laten zien. Gisteren op arbeidsvoorwaardengesprek geweest voor een nieuwe baan en ik moest per se de originele diploma's laten zien voordat ze ook maar over salaris begonnen. Stoppen met je opleiding omdat je een baan aangeboden krijgt vind ik nooit een goede keuze, of er moeten wel héle goede toekomstperspectieven zijn (en kijk dan ook echt naar de lange termijn).

TS, ik zou je wel willen aanbevelen toch een diploma te gaan halen. En ergens moet ik je werkgever wel gelijk geven als hij zegt dat je pas 20 bent. Maar geef ook duidelijk je grenzen aan, ziek is ziek, dan ben je niet in staat werk te verrichten en dan moet je dat ook echt echt echt niet doen, hoe begaan je ook bent met de klant. Het is niet jouw probleem dat hij dan zijn klanten niet kan bedienen, dat is zijn ondernemersrisico. Ook over die vakantiedagen, je werkgever moet je in de gelegenheid stellen om die op te kunnen nemen. Dat hij verder daar niemand voor in dienst heeft, is geen goede reden om geen vrij te kunnen nemen, dan moet hij daar maar iets voor verzinnen, dat is niet aan jou.

En sorry, MBO2 vind ik eigenlijk geen opleiding. Zelfs met MBO3 heb je weinig meer te eisen dan een baantje op een servicedesk tegenwoordig.

[ Voor 5% gewijzigd door Metalfreak op 23-01-2018 12:24 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:03
da_PSI schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:05:
[...]

Ik neem aan dat de baas niet zo moeilijk doet om een app. Het gaat (waarschijnlijk) erom dat hij niet de concurrent van zijn baas is/wordt. Mijn contract had dat er ook in, dat ik niet voor een concurrent mag werken (binnen een straal van 50km)
Totdat die wel moeilijk doet omdat je weg wilt. Daarnaast, dat een werkgever niet wilt dat iemand van jouw bedrijfsmiddelen gebruik maakt om bij te klussen kan ik begrijpen. Eventueel een meldingsplicht voor relevante werkzaamheden naast je fulltime baan wil ik zelfs ook nog wel in meegaan. Maar daar houdt het wel bij op wat mij betreft.

Een concurrentiebeding of zelfs maar een relatiebeding gaat me veel en veel te ver voor het werk dat TS doet. Als hij zo'n spil is in zijn kennisgebied en kunde dat bij een overstap de huidige werkgever daar echt last van heeft (klanten die overstappen omdat ts nu voor iemand anders werkt bijvoorbeeld, dus niet alleen omdat de plek leegvalt), dan moet daar ook wel een passend salaris bijzitten.

@234FaTaLiTy Hoe lang nog voordat je huidige contract afloopt? Als je nog even hebt, laat het nieuwe contract ook nog maar even liggen en geef je werkgever aan dat je wel heel hard moet nadenken over zijn aanbod (prima om nogmaals je grootste problemen aan te geven). Zet tegelijkertijd je CV online en benader zelf ook wat bedrijven. Zet op je CV flink in op je ervaring van de afgelopen 4 jaar en zet dit ook bovenaan. Opleiding daaronder of "vergeet" zelfs dit stukje op te nemen (wel certificaten meenemen en die onder je ervaring plaatsen). Zo zal een bedrijf eerst je positieve punten zien ipv meteen je CV bij het oud papier gooien.

Kort gezegd: probeer alternatieven te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:24
Metalfreak schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:22:
[...]

Ik heb bij elke werkgever waar ik in de 13 jaar heb gewerkt mijn diploma's moeten laten zien. Gisteren op arbeidsvoorwaardengesprek geweest voor een nieuwe baan en ik moest per se de originele diploma's laten zien voordat ze ook maar over salaris begonnen. Stoppen met je opleiding omdat je een baan aangeboden krijgt vind ik nooit een goede keuze, of er moeten wel héle goede toekomstperspectieven zijn (en kijk dan ook echt naar de lange termijn).

TS, ik zou je wel willen aanbevelen toch een diploma te gaan halen. En ergens moet ik je werkgever wel gelijk geven als hij zegt dat je pas 20 bent. Maar geef ook duidelijk je grenzen aan, ziek is ziek, dan ben je niet in staat werk te verrichten en dan moet je dat ook echt echt echt niet doen, hoe begaan je ook bent met de klant. Het is niet jouw probleem dat hij dan zijn klanten niet kan bedienen, dat is zijn ondernemersrisico. Ook over die vakantiedagen, je werkgever moet je in de gelegenheid stellen om die op te kunnen nemen. Dat hij verder daar niemand voor in dienst heeft, is geen goede reden om geen vrij te kunnen nemen, dan moet hij daar maar iets voor verzinnen, dat is niet aan jou.

En sorry, MBO2 vind ik eigenlijk geen opleiding. Zelfs met MBO3 heb je weinig meer te eisen dan een baantje op een servicedesk tegenwoordig.
Dat vind ik wel een beetje overdreven ;) Ja je zal hier starten 100% maar waar een wil is, is een weg ook zonder een hogere opleiding dan MBO3. >:) Vanzelfsprekend sluit ik mij verder wel bij bovenstaand advies aan.

[ Voor 3% gewijzigd door Lekiame op 23-01-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekiame schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 12:55:
[...]

Dat vind ik wel een beetje overdreven ;) Ja je zal hier starten 100% maar waar een wil is, is een weg ook zonder een hogere opleiding dan MBO3. >:) Vanzelfsprekend sluit ik mij verder wel bij bovenstaand advies aan.
Je kan zeker zonder een hogere opleiding dan mbo3 beginnen helaas bij veel bedrijven zul je altijd op dat niveau salaris blijven hangen.
Gezien TS nog jong is ( 20 jaar ) zou het zonde zijn om niet gewoon te werken en naar school te gaan want nu heeft TS nog geen verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:24
Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:22:
[...]

Je kan zeker zonder een hogere opleiding dan mbo3 beginnen helaas bij veel bedrijven zul je altijd op dat niveau salaris blijven hangen.
Gezien TS nog jong is ( 20 jaar ) zou het zonde zijn om niet gewoon te werken en naar school te gaan want nu heeft TS nog geen verplichtingen.
Niet helemaal mee eens ;) Ik spreek in ieder geval uit eigen ervaring en ben misschien wel het perfecte voorbeeld dat het ook anders kan (dan doel ik dus op praktijkervaring en kennis-ontwikkeling t.o.v. een papiertje 8) ).

Aangezien TS 20 jaar is en nog thuis woont wel het dringende advies om door te studeren (MBO - > HBO).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:28
Ik ben zelf op mijn 15e met een BBL traject begonnen (niveau 3) en kreeg 1300 bruto salaris. Elk jaar dat ik er werkte ging het met 150 omhoog.(Dit was bij een zorg instelling) Op mijn 18e had ik niveau 3 & 4 af) ben toen bij een IT dienstverlener gaan werken. Daar begonnen op 2000 bruto en binnen 2 jaar zat ik 2500. Inmiddels 23 (weer bij een andere IT dienstverlener in dienst) en verdien inmiddels 3000+.

Wat ik heb geleerd is dat er 2 type bedrijven zijn: Het ene bedrijf kijkt naar je leeftijd. Het andere bedrijf kijkt naar wat je kan. Probeer bij een bedrijf te werken die kijkt naar wat je kan.

Daarnaast zijn papieren ook enorm belangrijk. Probeer toch nog je MBO niveau 4 te halen. Dit I.c.m. certificaten. Zorg er wel voor dat die certificaten overeen komen met het geen wat je leuk vind! Vind je Azure leuk zorg ervoor dat je dan MCSE cloud infrastructure word. Vind je netwerk helemaal te gek zorg er dan voor dat je Cisco, Aruba of Fortinet gecertificeerd word. Probeer in ieder geval 1 ding te kiezen en daar op te focussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

[...]

Tja... ik kan me indenken dat je zo denkt....
Maar een tuinman is:
- Vaak op Bol 3 of Bol 4 niveau geschoold.
- Verzet fysiek veel zwaardere arbeid.
- Regen? Tja daar is een doorwerkjas voor uitgevonden.
- Kou? PLAATJE: Dit is een trui.
- Die 5 uur is vaak toch later.

Kortom: Er moet inderdaad verschil in loon komen, voor een Bol 2 van 20 jaar is dit salaris veel te hoog.

[Ontopic]

Ja het salaris is laag, maar salaris is een optelsom van:
- Opleidingsniveau
- Werk- en denkniveau
- Ervaring
- Schaarste op de arbeidsmarkt

Iemand die 20 is, Bol 2 niveau heeft en (ookal is het misschien feitelijk onjuist) geen MBO 4 aan kan... immers wel begonnen niet behaald.
Die zou ik ook niet inhuren voor een directeurssalaris.

Probeer een opleiding te regelen en maak afspraken over salarisverhogingen op basis van studievoortgang.
Dat is iets waar beide partijen voordeel van hebben.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartillus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-03-2023
DonChaot schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:02:
[...]

In mijn ervaring is het gangbaar wanneer gespecificeerd is dat het om vergelijkbare werkzaamheden bij concurrenten gaat (wat volgens mij wel redelijk is). Het ronduit verbieden vindt ik echt belachelijk, wat hebben werkzaamheden buiten z'n vaste baan te maken met zijn werkgever?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:22

hbsJR

All rounder

Je klinkt als een jongen met ambitie en daardoor ben ik ben het eens met het advies: Ga terug naar school en zorg voor betere diploma's.

Op korte termijn kan je stoer doen en je weg in je carrière bluffen en zo centjes verdienen. Als je eenmaal 35 / 40 bent zit je plots aan je "salaris plafond" en kan je niet meer eenvoudig doorgroeien. Voor management / directie functies heb je al snel een HBO opleiding nodig.

De Elon musk, self made types zijn zeer zeldzaam.. Want grote organisaties staren naar je cv, zien MBO 2/3 en zetten een grote kruis door je CV.

Als je jong bent moet je juist enorm inzetten op opleidingen, cursussen en zo snel mogelijk zoveel mogelijk kennis vergaren. Dat is een extreem goede investering in de toekomst.

De vrijheid om te werken waar je maar wil is 1000% meer waard dan enig salaris die je krijgt.

Inmiddels heb ik in mijn korte werkervaring (nu 6 jaar op de arbeidsmarkt) heb ik al wat collega's ontmoet die toen in hun jonge jaren niet hebben gekozen om te investeren in hun opleiding
Ze willen heel veel bereiken, maar ze hebben de papieren niet om te groeien. Hierdoor blijven ze hangen bij hun baan en kijken ze boos naar de "talent management trajecten" wat hun eigen manier is om door te groeien. Ben je 35 / 40 en zit je naast een jongen van 18 die zijn talenten moet ontdekken. Dat wil je niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarnemer schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:37:
Woon je nog thuis? Ga terug naar school.

nu 20 over drie jaar heb je een gedegen opleiding EN een normaal salaris.
Alles wat je nu aan tijd in onderbetaald werk stopt, verdien je niet meer terug als je niet verder leert.

die 1250,- per maand is zo'n 140 euro bovenop minimum loon (excl. vakantietoeslagen 8%)
20 jaar, 40 urige werkweek: €1104,60 m/m
22 jaar. 40 urige werkweek: €1578,00 m/m 9,11 per uur
en dat laatste blijft zo.. als je niks bijleert.
Een starter volgens monsterboard kreeg gemiddeld in 2015, 12,30 per uur...dat is 35% meer! Dat wordt dan ruim 2000,-

Ga leren. Er is veel te halen met een gedegen opleiding.....
In aanvulling hierop:

Die minimum jeugdlonen tot en met 22 jaar zijn er niet voor niets, he. Hier komt regelmatig gevloek langs over deze bepaling, maar het is geen straf, het is juist een stimulans om tenminste tot je 23e te studeren, omdat werken veelal niet of minder lonend is.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:40
AllSeeyinEye schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:23:
[...]

In aanvulling hierop:

Die minimum jeugdlonen tot en met 22 jaar zijn er niet voor niets, he. Hier komt regelmatig gevloek langs over deze bepaling, maar het is geen straf, het is juist een stimulans om tenminste tot je 23e te studeren, omdat werken veelal niet of minder lonend is.
Helemaal waar.

Overigens snap ik het gevloek wel.
Let op:
Als je achttien wordt, ben je meerderjarig. Dit betekent dat je bij allerlei zaken geen toestemming meer nodig hebt van je ouders. Het betekent ook dat je voor de wet meerderjarig bent en dus ook gestraft wordt als volwassene wanneer je de wet overtreed;
Je bent zelf verantwoordelijk als je schulden maakt;
Je moet een zorgverzekering hebben, en betalen (tot nu toe was je samen met je ouders verzekerd). Je krijgt zorgtoeslag om de zorgverzekering te betalen;
..en nog veel meer.
Wat als ik 21 jaar ben? Je ouders zijn niet meer verplicht om voor je te zorgen. Ze hebben dan geen onderhoudsplicht meer.

Dus moet je twee jaar met een aanzienlijk lager (veelal te laag voor de zelfstandigheid die de wet voorstaat) inkomen. Je boontjes doppen... Er zijn er namelijk ook genoeg die op hun 20ste of 21ste klaar zijn met hun studie.
Minimumloon ja.. maar geen minimum jeugdloon in stand houden als de leeftijdsgrenzen niet in overeenstemming zijn.

Voor TS... GA NAAR SCHOOL ook als je het zelf moet betalen. Uit eindelijk wordt je er rijker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
Het is toch simpel, als je niet tevreden bent over je huidige werkgever dan ga je solliciteren naar een nieuwe baan. En ik kan mij héél goed voorstellen dat je niet tevreden bent. Ik vind het heel goed dat je zo'n gesprek over salaris en hypotheek al gewoon aan gaat op je 20e ik weet hoe vervelend dat soort gesprekken zijn, vooral als je ze zelf aansnijdt. Als je dan vervolgens niet serieus wordt genomen heb je simpelweg een slechte werkgever te pakken die niet begrijpt hoe belangrijk het is dat werknemers gemotiveerd blijven. Hij zou moeten aangeven wat jij, met jouw 2 jaar fulltime ervaring waard bent op deze arbeidsmarkt en waarom, om daar vervolgens dan over in discussie te gaan met jou.

Er is geen enkele reden om in deze arbeidsmarkt lang te blijven bij je eerste werkgever als dat niet bevalt, ik ben 11 maanden bij mijn eerste werkgever gebleven, 14 maanden bij mijn 2e en 10 maanden bij mijn derde in het vak waar ik nu in zit. Het is wederom geen enkel probleem om een 4e werkgever te vinden en bij elke switch is mijn salaris omhoog gegaan.

Als je gaat solliciteren terwijl je deze baan nog hebt sta je sterk in het gesprek omdat zij weten dat jij niet perse weg hoeft. En als je over een tijdje een aanbod hebt liggen sta je sterker bij je huidige werkgever om een eventuele salarisverhoging te eisen.

Overigens als je nog diploma's wilt halen zou ik dit absoluut ook als eis in sollicitatieprocedures stellen. Dat je jezelf wilt blijven ontwikkelen komt een werkgever alleen maar als positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Nu stond er in mijn contract een stuk over dat ik geen werkzaamheden mag verrichten voor een andere werkgever of voor eigen rekening.. ik wilde dit eruit hebben om in ieder geval de MOGELIJKHEID te hebben er iets naast te kunnen doen om wat meer inkomsten te creëeren, maar dit vond hij onacceptabel, en toen ik aangaf dat ik met dit salaris een hypotheek zou kunnen krijgen van nog geen 50K werd dit weggelachen “je bent pas 20 hé”
Wat is jouw persoonlijke situatie? Woon je nog thuis bij jouw ouders?

Zo ja, dan is dit het moment om te onderhandelen. Zo nee, dan kan het lastig worden.

Woon je nog thuis, dan kun je nu dus als harde eis stellen dat je die vrijheid (om er nog iets anders naast te mogen doen) simpelweg wilt en anders gewoon niet tekent.

Als je je dan in jouw werkgever verplaatst, dan zou hij bijna dom zijn om hier niet akkoord mee te gaan. Want hij krijgt alsnog zijn goedkope kracht in vaste dienst, als hij met iets akkoord gaat dat hem geen geld kost.

Want geld is hier deel van het probleem. En dit kost hem geen geld.

Ik denk dus ook dat je hem op dit punt wel kunt overhalen uiteindelijk. Zolang het geen power tripping ego baas is die jou dan uit principe er uit flikkert natuurlijk ;)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Hoe veel risico loop je op dit moment (waarschijnlijk weinig) dus kan je wat harder opstellen dus eis gewoon meer salaris of anders loop je weg. Als je het risico wil beperken solliciteer naar iets beter (met betere toekomst perspectief)

Maar deze werkgever heeft niet het beste met je voor dat is duidelijk hij wil je graag uitmelken voor alles wat je heb. Dus dan mag je naar mijn idee of geld of investering van zijn kant verwachten.

Maar goed doe wat goed voelt voor jouw. Maar zorg dat je wel opleidingen verbeter probeer mbo 4 en misschien daarna deeltijd / avond studie hbo je heb nu nog tijd straks als je kids huisje vrouw niet. En dan wil je echt wel genoeg geld binnen brengen en voor de IT heb je altijd een streepje voor met een opleiding. En er zijn altijd uitzonderingen maar baad het niet schaad het niet. Zeker met opleidingen dat is nooit weggegooid geld.

Jaren terug niet echt mijn opleiding papieren nodig gehad maar nu bijna elke klus moet ik minimaal HBO studie laten zien waarom omdat ze het gewoon kunnen vragen. Het onderscheid mij van de rest van de freelancer. Niet dat het nodig is met mijn ervaring en CV het scheelt gewoon een extra slag/ uitleg die niet nodig is tijdens de intake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Even v.w.b. die vakantiedagen en ze niet op kunnen nemen. Wettelijk heb je er 20 en die van 2017 zijn geldig tot 01/07/2018. In die periode (van 18 maanden) moet je werkgever je in de gelegenheid stellen die op te nemen.
Die andere 5 zijn bovenwettelijk en die mogen eventueel uitbetaald worden.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

@234FaTaLiTy Hoi, speciaal geregistreerd om te vragen, hoe het inmiddels gaat?

Jouw start klinkt nogal als mijn eigen start, ben zelf 39 en weet dat IT opstart lastig is zeker met weinig papieren.. bikkelen. Maar ik kan je wel zeggen, blijf doorzetten, ga idd solliciteren met zo'n onwillige werkgever schiet het niet op. Als je niet elk jaar een stapje maakt? wegwezen.. heb sinds mn 21e elk jaar vooruitgang geboekt, per contract en dat is zo gebleven tot ruim boven mn 30e.. gradueel, maar zeker, elke keer procentje.. dan overstappen = nieuw salaris grid, groeien, overstappen, enz

Gemiddeld bleef ik 7 jaar bij een (goede) werkgever, langer dan dat is denk ik niet gezond, uitzonderingen daargelaten.. maar pas op voor de "gouden kooi" !! stay fresh

(en tip: doe NOOIT mee klagen met collega's die ergens al 20 jaar plakken zonder ambitie, zij zitten in de Gouden Kooi.. nooit doen)

Kijk wellicht ook eens naar dat nieuwe ontwikkelpotje van de overheid, op=op per jaar, maar wellicht kan je daar een of meerdere certificaten mee erbij scoren. Of, vraag het aan via de werkgever ; is hij niet bereid > overheidspotje > of anders vertrekken, stilstand is niet goed!

Ben zelf begonnen met werken na een onafgemaakte bbl en wat deelcertificaten.. maar eerlijk: Werk ervaring is nu -voor mij- belangrijker, geloof me, de beste werknemers hebben verlopen certificaten :)

Door gewoon op het werk te leren, goede arbeidsethos (op tijd komen, afspraken nakomen, collegiaal zijn, etc) kom je gewoon heel eind. Zorg dat je in omgeving(en) werkt waar je vlak naast de snelle/slimme it-ers komt te zitten.. en vraag, vraag, vraag, alles. Kom in high tech omgevingen terecht, waar de beste apparatuur hangt.. bedoel, thuis kan je geen Live omgeving namaken met dikke serverparken en nexus backbone, checkpoint firewalls, load balancers, SAN, fibre techniek, etc etc.

Alleen dáár kan je dat leren, op het werk!

Mn salaris niveau is nu 60-70k per jaar.. wellicht geeft dat je hoop, het kán! serious. Dat is qua systeembeheer, wel zo ongeveer het "matje" hoor. Daarboven, ga je voor diepe specialisatie (of zzp), architect, manager/project leider, enz.

Kies voor een richting en blijf daar taai op volhouden, specialisatie in Netwerken bijv (met server erbij) is goud! er worden momenteel véél ITers gevraagd. De wereld ligt aan je voeten, go for it!

Wie weet hebben meer mensen hier iets aan die in jouw situatie zitten. I know, de start SUCKS, en de NL'se regering zéker.. betuttelen van 20 jarigen, in andere verre landen hebben 20 jarigen al een compleet gezin :D

Verzuur niet, na je 24e-25e ga je de vruchten plukken en kan t rap vooruit gaan.. eerste echte werkgever die goed betaald, perspectief biedt, goede omgeving biedt,.. is goud waard.

(woon je in de buurt van veel industrie? haven? stad? daar moet je wezen natuurlijk qua IT)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2019 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbengeenvis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
60-70k vind ik een systeembeheerder in geen enkele situatie waard. Uitzondering hierop is een systeembeheerder die werkszaamheden uitvoert buiten zijn profiel (arcgutect, teamleider taken voor groot team (15+ fte). Ik verdien zelf rond de 40k als 23e jarige met een hbo achtergrond. Ik ben hier op dit moment tevreden mee maar verwacht zeker niet dat ik hier langer dan 10 jaar zit. 1250 netto zou ik echt NOOIT doen, met mbo 2 kun je tegenwoordig echt wel de 1400 halen bij een redelijke werkgever. 2k netto zal even duren maar moet ook haalbaar zijn als je blijft wisselen van baas.

Ik blijf het raar vinden dat blijven hangen bij werkgever niet loont. Zo zou ik nu al makkelijk een paar honderd euro meer kunnen krijgen bij overstap naar gelijkwaardige functie maar als ik nu na mijn eerste jaren meer vraag bij mijn huidige baas heb ik waarschijnlijk de poppen aan het dansen en krijg ik te horen dat ik gebonden ben aan jaarlijkse beoordeling met een summiere 2.5 a 4% verhoging. Toch zal ik het hier hard gaan spelen en het juiste moment afwachten, liever direct zijn en een gier zijn dan "vrienden" en een baas die niets toegeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus je hebt gelijk, ik bedoelde (Network) Engineer.. maar die ligt zéker wel in het verlengde van systeembeheer, en ik ga uit van de laatste trede in een zeker Salaris grid (ofwel, binnen zien te komen op 3e/4e trede en na 7 jaar op 10e trede)

En idd, een egoïst zijn in je carriere is onvermijdelijk (wil uiteraard niet zeggen, niet collegiaal, backstabber, e.d.). Een gier zijn is imho de kantjes er vanaf lopen, nooit willen overwerken, e.d. verder mee eens ja.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2019 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

In de ICT-sector ben ikzelf niet meer zo thuis, echter weet ik wel van mijn vorige werkgevers dat ze soms wel erg gemakkelijk dachten over het belang van een ICT-functie, zeker die van systeembeheerder. Kijk maar eens wat er gebeurt als je even weg bent. Vakantie of ziek. Je geeft zelf al aan dat je vakantiedagen opnemen moeilijk is, omdat je het enige aanspreekpunt bent. Voor mij een alarmbel, heb namelijk ook dergelijk gedoe gehad. Een baas moet simpelweg maar eraan geloven dat mensen rust en afwisseling nodig hebben. Je menselijk psyche is een enorme resource die zichzelf vernieuwt, maar als je alleen maar aan het werk bent, gaat het een keer op/mis. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je niet midden-20 met burn-out of zelfs depressie wilt rondlopen. Die dingen sluipen erin en als je het door hebt, ben je al te laat.

Aangaande je salaris...je bent jong, maar dat betekent niet altijd dat je vervangbaar bent. Ziekte/vakantie, kijk maar eens wat er dan gebeurt. Als het allemaal in de soep loopt in het bedrijf, kun je een mooie case maken naar je werkgever voor een salaris naar je verantwoordelijkheid, ongeacht je leeftijd. Als ze het echter wel redden, trek je conclusies. Leer zoveel mogelijk, vast contract is zelfs met minimumjeugdloon nog steeds een goed iets (sowieso kunnen ze moeilijker van je af) en zodra je betere papieren hebt, solliciteren en/of onderhandelen met je huidige baas. Minimumloon is eigenlijk sowieso al onacceptabel, als het gewoon goed gaat met het bedrijf. Als je dan niet een paar honderd in de maand meer kan krijgen, is er een probleem. Of het gaat niet goed met het bedrijf, of het bedrijf geeft niet echt om de mensen die het werk doen.

Nog even dit:
k ben altijd super meegaand geweest met het plannen van vakanties, als ik ziek was toch doorwerken (ALS ik al een keer ziek thuis bleef werd ik gebeld, dag, kun je ff daar inloggen? Ze hebben een storing, zelfs 1 x gebeurd dat terwijl ik ziek was ik nog naar een klant toe ging (ook al zat ik ziek thuis)
Vind jij het normaal om zo met mensen om te gaan? Ik niet, in ieder geval. Ziek is ziek. Heel goed mogelijk dat men denkt "Die jongen is een mak lammetje, doet alles wel. Zo veel mogelijk laten doen voor zo min mogelijk geld". Maak je dan opeens een vuist, dan snapt men niet meer wie ze voor zich hebben en dan gaan de hakken in het zand, Benoem onredelijke zaken en dat je daar gewoon iets voor terug wilt, of beter dat je dat gewoon niet doet. Je doet het werk niet uit liefdadigheid en als ze je écht nodig hebben, kunnen ze je ook gewoon daarnaar betalen.

Ik zou het vaste contract accepteren, buiten werktijd om niks voor het bedrijf doen en mezelf opleiden en solliciteren. Zodra je een vast contract hebt, kun je altijd moeilijk gaan doen. Heb je alle tijd voor, want je bent pas 20, hè? ;)

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:26
Ik herken me wel in je verhaal. Verdiende zelf op mijn 21ste rond de 1500 euro bruto op een helpdesk/werkplekbeheer functie. En dat met 2 jaar ervaring en mbo4. Overwerken voor niks, gezeur met vrij nemen en continue horen dat je niet goed presteert of dingen verkeerd doet.

Gelukkig de overstap kunnen maken naar een ander bedrijf waar ik wel de motivatie en ruimte kreeg om mezelf te ontwikkelen. Salaris stijgt echt jaar behoorlijk hard en mag vrij nemen wanneer ik wil.

Mensen in de IT zijn lastig te vinden, je kan altijd je hengel uitgooien naar de detachering waar je echt veel leert in korte tijd. Probeer echter wel in de tussentijd je mbo4 te halen en Windows 10 certificaten. Hier staan veel werkgevers voor open weet ik uit ervaring :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:06
Manager ICT hier, bij 1 van de grotere bedrijven van Nederland.

Als jij een goede systeembeheerder bent en dat kunt aantonen (CCNA vind ik bv veel waardevoller dan een MBO papiertje, net als andere toonaangevende certificaten) dan begin je bij mij echt wel een stukje hoger hoor.

Mijn helpdeskmedewerkers met een MBO niveau 3 diploma recht uit school beginnen rond de €2300,-

Ik vind het aanbod BELACHELIJK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:51:
Manager ICT hier, bij 1 van de grotere bedrijven van Nederland.

Als jij een goede systeembeheerder bent en dat kunt aantonen (CCNA vind ik bv veel waardevoller dan een MBO papiertje, net als andere toonaangevende certificaten) dan begin je bij mij echt wel een stukje hoger hoor.

Mijn helpdeskmedewerkers met een MBO niveau 3 diploma recht uit school beginnen rond de €2300,-

Grote bedrijven kunnen meestal kiezen uit veel kandidaten dus krijgen vaak de betere mensen in dienst. Denk overigens wel dat je ze ook krijgt voor minder dan 2300 start salaris. Denk dat je werkgever hier te veel betaalt, en je hiermee te hoge verwachtingen schept voor de gemiddelde MBO afgestudeerde ICT’er.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Z___Z schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:51:
[...]

Denk dat je werkgever hier te veel betaalt, en je hiermee te hoge verwachtingen schept voor de gemiddelde MBO afgestudeerde ICT’er.
Ik doe nu (weliswaar geen ICT) ongeschoold werk voor dat bedrag. Nu speel ik een beetje vals, omdat ik goed verdien op de reiskostenvergoeding, maar dan nog. Het idee van mijn werkgever is dat een mens normaal moet kunnen werken en thuis ook normaal moet kunnen leven, zonder stress van hoe nu weer rond te komen. Met een klein beetje financieel comfort erbij heb je zelfs een gelukkige werknemer. Ben je echter zelfstandig en moet je genoegen nemen met minimumloon, dan wordt het zwaar. In mijn ervaring was de grens voor een beetje normaal leven ca. €1500,- netto, echter is dat met een lage huurprijs van onder de €500,-. Sparen kun je al vergeten. Die €2300 is tegenwoordig al laag, aangezien je daarmee al moeilijk een beetje huis kunt huren in de vrije sector. Check voor de grap de inkomenseisen maar... Soms wil het net. Een hypotheek wordt al gemakkelijker, tenzij er sprake is van studieschuld.

Ik zie het juist omgekeerd. Tijdens de recessie zijn veel mensen maar alles gaan oppakken en hadden werkgever alles voor het uitkiezen. Lonen zijn belabberd gebleven. Die tijd is voorbij. Het is nu weer tijd om een beetje normaal te doen. Dus ook een normaal salaris, waar een mens normaal van kan leven.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel: TS heeft dit topic een kleine anderhalf jaar geleden gestart. Als hij nu nog steeds rond dat bedrag verdient, dan weet ik nog wel een paar handjesvol bedrijven die mogelijk interesse in hem hebben en beter gaan betalen. Maar TS zal inmiddels uit het jeugdloon zijn en zal daardoor al fors meer zijn gaan verdienen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
PhatFish schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 08:03:
[...]

Ik doe nu (weliswaar geen ICT) ongeschoold werk voor dat bedrag. Nu speel ik een beetje vals, omdat ik goed verdien op de reiskostenvergoeding, maar dan nog. Het idee van mijn werkgever is dat een mens normaal moet kunnen werken en thuis ook normaal moet kunnen leven, zonder stress van hoe nu weer rond te komen. Met een klein beetje financieel comfort erbij heb je zelfs een gelukkige werknemer. Ben je echter zelfstandig en moet je genoegen nemen met minimumloon, dan wordt het zwaar. In mijn ervaring was de grens voor een beetje normaal leven ca. €1500,- netto, echter is dat met een lage huurprijs van onder de €500,-. Sparen kun je al vergeten. Die €2300 is tegenwoordig al laag, aangezien je daarmee al moeilijk een beetje huis kunt huren in de vrije sector. Check voor de grap de inkomenseisen maar... Soms wil het net. Een hypotheek wordt al gemakkelijker, tenzij er sprake is van studieschuld.

Ik zie het juist omgekeerd. Tijdens de recessie zijn veel mensen maar alles gaan oppakken en hadden werkgever alles voor het uitkiezen. Lonen zijn belabberd gebleven. Die tijd is voorbij. Het is nu weer tijd om een beetje normaal te doen. Dus ook een normaal salaris, waar een mens normaal van kan leven.
Ik zeg ook niet dat 2300 veel is, alleen dat het veel is voor een MBO starter zonder werkervaring. Het gaat om een 20 jarige als je nominaal gestudeerd hebt. Als je dat krijgt mag je in je heel tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 13:44
KnoxNL schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 14:51:

Voor MBO3 regelrecht vanuit de schoolbanken is €2300,- wel aan de bovenkant van de range, zitten er nog extra certificaten bij, of iets van onregelmatigheid toeslagen?

Mijn ervaring is voor MBO3 regelrecht vanuit school beetje de €1800,- en de €2100,- range. Echter wanneer jij met 3-5 jaar werkervaring en veel interessante dingen hebt gedaan groei je flink in salaris. Zeker wanneer je in het begin van je carrière af en toe van werkgever wisselt. Kwam in 2016 van school en ben ik 3x van werkgever gewisseld. 2x detachering en 2x rechtstreeks bij een bedrijf, elke keer ging ik met €500,- bruto omhoog in salaris. Nu is het zo dat bij een detacheerder altijd minder te verdienen is.

Ik heb naast mijn MBO-3 Systeembeheerder diploma, geen andere interessante certificering dan alleen de standaard dingen die je op school verplicht moet halen (Aries, Cisco etc). Mijn netwerk,referenties en CV hebben altijd erg veel mij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:31

polthemol

Moderator General Chat
Z___Z schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:51:
[...]

Grote bedrijven kunnen meestal kiezen uit veel kandidaten dus krijgen vaak de betere mensen in dienst. Denk overigens wel dat je ze ook krijgt voor minder dan 2300 start salaris. Denk dat je werkgever hier te veel betaalt, en je hiermee te hoge verwachtingen schept voor de gemiddelde MBO afgestudeerde ICT’er.
hoezo 'te veel betaald' en 'te hoge verwachtingen schept'? Misschien dat het gros te min betaald en te hard aan het downplayen is.

Anyhow @234FaTaLiTy check of je eventueel een deeltijd MBO4 traject kunt doen (hier zijn vanuit de overheid wat financieringsmogelijkheden voor), zoek voor een eventuele andere werkgever, die beter betaald dan dit aanbod en trek vooral een keiharde lijn wanneer iets privé en wanneer iets werk is. Dus als je ziek bent, ben je ziek en is het enige telefoontje wat de baas kan plegen zonder een eikel te zijn: 'he, voel je je al wat beter?'. Idem met verlof/vakantie: als ik een werkgever heb die me ziek / tijdens mijn verlof gaat inzetten, dan weet ik in ieder geval wat zijn verdienmodel is (te min mensen hebben voor het werk wat er is).

Informeer ook eens bij de grotere detacheerders / grotere IT-firma's in Nederland. Veelal zijn die naarstig op zoek naar mensen en hebben ze ook opleidingstrajecten die je vooruit kunnen helpen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
polthemol schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:25:
[...]

hoezo 'te veel betaald' en 'te hoge verwachtingen schept'? Misschien dat het gros te min betaald en te hard aan het downplayen is.

Anyhow @234FaTaLiTy check of je eventueel een deeltijd MBO4 traject kunt doen (hier zijn vanuit de overheid wat financieringsmogelijkheden voor), zoek voor een eventuele andere werkgever, die beter betaald dan dit aanbod en trek vooral een keiharde lijn wanneer iets privé en wanneer iets werk is. Dus als je ziek bent, ben je ziek en is het enige telefoontje wat de baas kan plegen zonder een eikel te zijn: 'he, voel je je al wat beter?'. Idem met verlof/vakantie: als ik een werkgever heb die me ziek / tijdens mijn verlof gaat inzetten, dan weet ik in ieder geval wat zijn verdienmodel is (te min mensen hebben voor het werk wat er is).

Informeer ook eens bij de grotere detacheerders / grotere IT-firma's in Nederland. Veelal zijn die naarstig op zoek naar mensen en hebben ze ook opleidingstrajecten die je vooruit kunnen helpen.
Zoals @targaryanwolf zegt. Net even op intermediair bekeken, maar die zal waarschijnlijk uit gaan van MBO4. Zo te zien betalen multinationals meer dan MKB bedrijven. Dus het is sowieso handig om bij een multinational te gaan werken als je dat lukt. Mijn ervaring is ook dat een groot bedrijf over het algemeen beter betaalt dan een klein bedrijf en dat grote bedrijven over het algemeen ook een realistischer salarisgroeipad hebben, waardoor je niet perse hoeft te jobhoppen. Als je als starter afgescheept wordt met 2% salarisstijging, na je 1e jaar, moet je snel doorzoeken naar een andere werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 13:44
Z___Z schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:44:
[...]

Zoals @targaryanwolf Zo te zien betalen multinationals meer dan MKB bedrijven. Dus het is sowieso handig om bij een multinational te gaan werken als je dat lukt. Mijn ervaring is ook dat een groot bedrijf over het algemeen beter betaalt dan een klein bedrijf en dat grote bedrijven over het algemeen ook een realistischer salarisgroeipad hebben, waardoor je niet perse hoeft te jobhoppen. Als je als starter afgescheept wordt met 2% salarisstijging, na je 1e jaar, moet je snel doorzoeken naar een andere werkgever.
Ik heb bij een multinational gewerkt en ik werk nu bij een snelgroeiend MKB en die betaald beter dan die multinational. Ook was er bij die multinational na 1,5 jaar de leer curve wel uit en was er geen optie meer tot doorgroeien e.d. (Dit is de manager ook deels schuld)

Er staan momenteel meerdere vacatures open bij die multinational, salaris zit op 2300-2600 bruto, voor ServiceDesk werk.
Mocht je interesse hebben daar te werken, doe maar een PB, ik kan je in contact brengen met de recruiter.

Moet er wel bij zeggen dat zojuist 3 man zijn opgestapt omdat management gewoon niet fatsoenlijk functioneert. Maar het staat wel goed op je CV om daar gewerkt te hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz134
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-04-2022
zelf ben ik vorig jaar net afgestuurd mbo4 als systeembeheerder heb ik nu 3,5 jaar ervaring. ik verdien bijna het dubbele van je en heb geen extra papieren gehaald. wat ik in jou situatie zou doen is met je leiding gevende in overleg gaan voor loonsverhoging en als het niet mogelijk is lekker gaan solliciteren. de markt zoekt genoeg icters en zolang de motivatie er is dan zijn er altijd mogelijkheden.
Pagina: 1